Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2021, 20:13   #141
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is wel nogal straffen toebak, want zoiets zeggen was antivaxxers praat in het begin van 't jaar he. Enfin, men "wist" toen niet of het een jaar of veel langer zou meegaan hee Men "vreesde" dat men eventueel een jaarlijks prikje zou moeten geven. Dat het spel grotendeels uitgeblust was na 4 maanden was wat kwakzalvers beweerden over natuurlijke immuniteit. Herinner U Vandamme nog die stelde dat natuurlijke immuniteit niks voorstelde, want na 3 of 4 maanden kon je herbesmet worden

Met alles wat men wist over griep vaccins en corona virussen zou het merkwaardig geweest zijn om een besmettingsimmuniteit van meer dan 6 maanden te hopen. En bij zo een korte duur had elke voorgestelde politiek geen enkele zin.

Waarom stoefte men met "totale vaccinatie graden" van bevolkingen, als men de mogelijkheid voorzien had dat na 4 maanden, de vaccinale bescherming tegen besmetting ging zakken ?

Kortom, wat je daar nu als een juiste evidentie schrijft, was juist wat helemaal NIET verondersteld werd, en als antivaxxers gelul afgedaan werd, toen de kwakzalvers hun ding op TV kwamen verkopen, en toen de vaccinale politieken vastgesteld werden op basis van hun "raadgevingen" he.
Bulshit, ik heb in discussies toen allang gezegd dat het de weg van de griepvaccinatie ging uitgaan met hervaccinaties. En ik werd er vaak genoeg om gehoond.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 4 december 2021 om 20:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:13   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En zo is het ook U bent weer aan het vitten op woorden. Denk eens na. Als ze toen stelden 'we weten het niet ', dan wisten ze het dus toen, in het begin, niet zeker. En dat is wat ik zeg.

Het motto is altijd bij ontwerpen van vaccins: 'met hoop op zegen'. En wanneer die zegen komt, valt af te wachten. En soms moet er verder gesleuteld worden.
Men voert geen politieken op dingen die onwaarschijnlijk zijn maar waar men toch op hoopt he. "wij weten niet zeker of de zwaartekracht niet zal afnemen, dus is onze politiek van allemaal in de ravijn te springen, want we hopen dat de zwaartekracht niet zal blijven werken ; zeker weten we het niet".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:14   #143
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zo is het ook U bent weer aan het vitten op woorden. Denk eens na. Als ze toen stelden 'we weten het niet ', dan wisten ze het dus toen, in het begin, niet zeker. En dat is wat ik zeg.

Het motto is altijd bij ontwerpen van vaccins: 'met hoop op zegen'. En wanneer die zegen komt, valt af te wachten. En soms moet er verder gesleuteld worden.
We gaan u opsluiten; maar we weten niet of het werkt
We gaan u maskeren; maar we weten niet of het werkt
We gaan u inspuiten met chemicaliën; maar we weten niet of het werkt
We gaan u VERPLICHTEN u in te spuiten met chemicaliën; maar we weten niet of het werkt.

We hebben ondertussen géén mandaat om dit allemaal te doen. Dixit “de regering.”

Dus, oosten? Gewoon bang? Of is het inderdaad angst- en verdeeldheid zaaien?

En passant, blijf met uw vettige tengels van ons bengels

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 4 december 2021 om 20:15.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:16   #144
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel nogal straffen toebak, want zoiets zeggen was antivaxxers praat in het begin van 't jaar he. Enfin, men "wist" toen niet of het een jaar of veel langer zou meegaan hee Men "vreesde" dat men eventueel een jaarlijks prikje zou moeten geven. Dat het spel grotendeels uitgeblust was na 4 maanden was wat kwakzalvers beweerden over natuurlijke immuniteit. Herinner U Vandamme nog die stelde dat natuurlijke immuniteit niks voorstelde, want na 3 of 4 maanden kon je herbesmet worden

Met alles wat men wist over griep vaccins en corona virussen zou het merkwaardig geweest zijn om een besmettingsimmuniteit van meer dan 6 maanden te hopen. En bij zo een korte duur had elke voorgestelde politiek geen enkele zin.

Waarom stoefte men met "totale vaccinatie graden" van bevolkingen, als men de mogelijkheid voorzien had dat na 4 maanden, de vaccinale bescherming tegen besmetting ging zakken ?

Kortom, wat je daar nu als een juiste evidentie schrijft, was juist wat helemaal NIET verondersteld werd, en als antivaxxers gelul afgedaan werd, toen de kwakzalvers hun ding op TV kwamen verkopen, en toen de vaccinale politieken vastgesteld werden op basis van hun "raadgevingen" he.
Helemaal niet, antivaxers willen geen vaccin, of het nu werkt of niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2021 om 20:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:17   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bulshit, ik heb in discussies toen allang gezegd dat het de weg van de griepvaccinatie ging uitgaan met hervaccinaties. En ik werd er vaak genoeg om gehoond.
Maar het griepvaccin neem je niet om besmettingen tegen te houden. Je vaccineert enkel ouderen met het griepvaccin. Je neemt het griep vaccin niet "voor een ander". En het griepvaccin neem je enkel maar een paar maanden voor het griepseizoen. Nu hebben we meestal maar 1 griep seizoen per jaar, maar we hebben 2 corona seizoenen per jaar. Dus wordt dat gewoon:
zwakke personen een spuitje zetten een maand voor het corona seizoen, dus in oktober, en in februari. En heeft een corona pasje geen enkele zin, noch heeft het enige zin om mensen te vaccineren die niet zelf in het ziekenhuis zullen terecht komen.

Niemand wil dat "anderen" een griep vaccin nemen, en met het griep vaccin ben je helemaal niet beveiligd tegen besmetting, noch tegen doorgave. Het remt een beetje, maar niet veel.

Het is totaal idioot om in juni een griep vaccin te nemen he.
Oud 4 december 2021, 20:19   #146
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vaccin-verbieders en anti-vaxxers zijn niet dezelfde mensen. Het feit dat u tracht te conflateren bewijst dat u inderdaad een haatzaaier bent.

Of vergis ik mij toch?
Oud 4 december 2021, 20:19   #147
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, antivaxxers zijn mensen die niet voluit meegaan in de hysterie om iedereen met dwang te vaccineren, en die mensen die zich niet vaccineren, scheef bekijken.

Als je door hebt dat het werkt zoals een griep vaccin, dan is zo een houding totaal idioot.

Inderdaad heeft het dan weinig zin om een corona vaccin te nemen beneden uw 40 jaar, en heeft het ook weinig zin om zo een vaccin te nemen als je al corona gehad hebt.

En dan ga je ook niet verwachten dat het mirakels doet, en zeker niet dat het besmettingsgolven tegenhoudt.

Sam Brokken was een "antivaxxer" omdat hij stelde dat zo een vaccin beneden de 60 jaar twijfelachtig zinvol was. Nochtans zou hij een normale mens geweest zijn had hij zoiets van een griep vaccin gezegd.

Niemand zou Sam Brokken ontslagen hebben mocht hij gezegd hebben dat het griep vaccin nemen beneden de 60 jaar geen groot maatschappelijk nut had, en een comfort spuitje was. Maar omdat hij dat zegde over het corona vaccin was hij een antivaxxer die buiten moest vliegen.

En nu doe jij alsof we dat allemaal wel konden vermoeden, en de TV kwakzalvers wel degelijk open stonden voor die mogelijkheid, die uiteindelijk juist was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 december 2021 om 20:22.
Oud 4 december 2021, 20:22   #148
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
We gaan u VERPLICHTEN u in te spuiten met chemicaliën; maar we weten niet of het werkt.

We hebben ondertussen géén mandaat om dit allemaal te doen. Dixit “de regering.”

Die covid-vaccins blijken ook te werken inderdaad. Maar men heeft er veel te veel van verwacht. Een griepvaccin bijvoorbeeld is geen garantie dat men nooit griep krijgt. Maar het is meestal wel een vrij grote garantie dat indien men het griepvirus opdoet, dat de ziekte mild is. Maar voor 100% is dit niet verzekerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2021 om 20:23.
Oud 4 december 2021, 20:24   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die covid-vaccins blijken ook te werken inderdaad. Maar men heeft er veel te veel van verwacht.
Bravo. En dat 'teveel van verwachten" was de basis en is nog steeds de basis van de vaccinatie politiek, de zotte pasjes, het willen prikken van kinderen en het totaal ONVOORZIEN ZIJN op een normale corona golf zoals we ze vanaf nu elk jaar gaan meemaken.

Dat hysterisch XX% van de bevolking willen prikken was gewoon kwakzalverswaanzin. En het duurt nog voort.

Citaat:
Een griepvaccin bijvoorbeeld is geen garantie dat men nooit griep krijgt. Maar het is meestal wel een garantie dat indien men het griepvirus opdoet, dat de ziekte mild is. Maar voor 100% is dit niet gegarandeerd.
Nee, het griep vaccin deelt het aantal sterfgevallen door 3. En bij die corona vaccins is dat iets beter, een factor 5 of zo. Voor ziekenhuis opname is het ook een factor 2.5 of 3. of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 december 2021 om 20:25.
Oud 4 december 2021, 20:26   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

De angsthazen hier zijn de antivaxers. Bang om een spuitje te krijgen ocharme. Want het is gevaarlijk, én dit, én dat, én blablabla. En bovendien, op dit punt althans, zijn ze dom ook nog .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2021 om 20:32.
Oud 4 december 2021, 20:32   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De angsthazen hier zijn de antivaxers. Bang om een spuitje te krijgen ocharme. Want het is gevaarlijk, én dit én dat én blablabla. En bovendien, op dit punt althans, zijn ze dom ook nog .
Als de argumenten op zijn, dan blijven er nog de... scheldwoorden. De vraag is dan wat u daarmee wilt bereiken. Overtuigen alleszins niet. Wat dan wel?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:34   #152
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Nee, jij begrijpt het niet. Dan moet je die 65 plussers maar isoleren. Niet de kinderen die een snotneus hebben. Hoe haal je het in je hoofd
Ik pleit voor een solidaire samenleving. Iedereen inenten uit respect.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:36   #153
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan moet u toch maar eens aantonen dat de patiënten op IZ dus alleen of hoofdzakelijk door kinderen werden besmet. Dat is een dermate verstrekkende en zware bewering dat zoiets toch wel enigszins onderbouwd moet kunnen worden om het nog ernstig te nemen.
Er moet niets aangetoond worden hé. Het is gewoon een feit.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:36   #154
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de argumenten op zijn, dan blijven er nog de... scheldwoorden. De vraag is dan wat u daarmee wilt bereiken. Overtuigen alleszins niet. Wat dan wel?
Dat zijn geen scheldwoorden, dat is de realiteit. Overigens, voor iemand die iemand anders een paljas noemt, hebt u niet zoveel recht tot spreken hier op dit punt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2021 om 20:39.
Oud 4 december 2021, 20:39   #155
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De angsthazen hier zijn de antivaxers. Bang om een spuitje te krijgen ocharme. Want het is gevaarlijk, én dit, én dat, én blablabla. En bovendien, op dit punt althans, zijn ze dom ook nog .
Ik héb mij een spuitje laten zetten, in augustus 2021.

Ik weet nu dat ik deel uitmaak van een grootschalig experiment, en dat vervult me met een zekere trots

Het feit dat ik als gratis proefkonijn fungeer, vind ik wel een beetje lullig, maar ja, nu is het te laat, hé.

Gelukkig ben ik wel zo dom dat ik het niet OK vind dat ook kinderen ertoe gedwongen zouden kunnen worden proefkonijn te spelen.

Ik zou daar toch wat mee wachten. Op z'n minst een jaar of tien.

Niemand - ik herhaal: niemand - weet nu reeds wat het vaccin op langere termijn kan veroorzaken. Niemand - ik herhaal: niemand - kan met enige zekerheid beweren dat er zich absoluut totaal géén bijwerkingen zullen voordoen.

Is het nu simpel genoeg uitgelegd?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2021, 20:39   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De discussie rond de effectiviteit van de vaccins werd toen inderdaad onmiddellijk afgedaan als "twijfel zaaien" door "complotdenkers".
Oud 4 december 2021, 20:40   #157
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik héb mij een spuitje laten zetten, in augustus 2021.

Ik weet nu dat ik deel uitmaak van een grootschalig experiment, en dat vervult me met een zekere trots

Het feit dat ik als gratis proefkonijn fungeer, vind ik wel een beetje lullig, maar ja, nu is het te laat, hé.

Gelukkig ben ik wel zo dom dat ik het niet OK vind dat ook kinderen ertoe gedwongen zouden kunnen worden proefkonijn te spelen.

Ik zou daar toch wat mee wachten. Op z'n minst een jaar of tien.

Niemand - ik herhaal: niemand - weet nu reeds wat het vaccin op langere termijn kan veroorzaken. Niemand - ik herhaal: niemand - kan met enige zekerheid beweren dat er zich absoluut totaal géén bijwerkingen zullen voordoen.

Is het nu simpel genoeg uitgelegd?

Niemand heeft u verplicht u een spuitje te laten zetten. Als u zich beschouwt als proefkonijn, dan hebt u dit maar gedaan uit vrije wil. Kan ook niet anders, België is een vrij land.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 december 2021 om 20:42.
Oud 4 december 2021, 20:41   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand heeft u verplicht u een spuitje te laten zetten.
Oud 4 december 2021, 20:42   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen scheldwoorden, dat is de realiteit. Overigens, voor iemand die iemand anders een paljas noemt, hebt u niet zoveel recht tot spreken hier op dit punt.
Ok, volgens u is het de "realiteit" dat "antivaxers" (ik volg even uw taalgebruik) "dommeriken" zijn. Zelfs Jeroen de Preter in zijn opiniestuk waarin hij een open aanval inzet tegen de "antivaxers", erkent dat velen onder hen zelfs hoogopgeleid zijn.
Oud 4 december 2021, 20:42   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik pleit voor een solidaire samenleving. Iedereen inenten uit respect.
Gleichschaltung.

Uit respect.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be