Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2022, 16:39   #141
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard Klacht: de blanke mannenhaat die nu wereldwijd oprukt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Als men deze eeuw nog naar Mars wil, zal men eerst eens vaart mogen maken met een maanmissie. En ja een risico hoort daar nu eenmaal bij.

Een maanmissie is echt wel kinderspel tegenover een missie naar Mars. Het is 8 maand vliegen en het kost meer energie om van die planeet weg te komen dan de maan. (Grotere zwaartekracht).

ja he zieke aapjes
aarde eerst even flink verkrachten en vervuilen en dan wegvluchten in je raketjes om andere planeten ook te gaan verkrachten.

Satan zal dit stoppen, mensen moeten op aarde blijven om hier te lijden, en the Devils will RULE this doomed planet EARTH

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 18:13   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Mijn droom: massamoord.

Dat is niet wat mensen meestal bedoelen met #FOMO.
Maar in mijn aanpak wordt NIEMAND achtergelaten he

En geef toe: het is een heel afdoende manier om geen fear of missing out meer te hebben: maken dat er niks kan gemist worden, niewaar.

Mochten er bij de traders meer mensen zijn met mijn aanpak, de beurs zou een spannender omgeving worden, denk je niet ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 januari 2022 om 18:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2022, 18:20   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Pas op, die man werd al aan universiteiten serieus genomen he!

https://www.youtube.com/watch?v=wEXPEDoiu4U
Ik heb moeite om ze te verstaan, het klinkt veel te hol.

Maar op zijn website staat een belachelijke berekening, hij gaat uit van een KANONSBAL die aan 600 km/u vertrekt en ZONDER VERDERE AANDRIJVING natuurlijk maar 17 seconden kan stijgen alvorens terug te vallen.

Kortom, hij heeft "bewezen" dat je met een subsonisch kanon in Cape Canaveral niet tot op de maan kan schieten. Ja, dat is waar
Oud 1 januari 2022, 18:24   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat was die onnozelaar dat ik bedoelde, die een raket vergelijkt met een bal die je lanceert, en het verschil niet snapt tussen een object als een bal, dat geen eigen motor heeft, en een raket, die dat wel heeft.
Ah, sorry had je reactie niet gezien. Inderdaad, dat is het idiote aan zijn berekeningske.
Oud 1 januari 2022, 18:27   #145
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb moeite om ze te verstaan, het klinkt veel te hol.

Maar op zijn website staat een belachelijke berekening, hij gaat uit van een KANONSBAL die aan 600 km/u vertrekt en ZONDER VERDERE AANDRIJVING natuurlijk maar 17 seconden kan stijgen alvorens terug te vallen.

Kortom, hij heeft "bewezen" dat je met een subsonisch kanon in Cape Canaveral niet tot op de maan kan schieten. Ja, dat is waar
Zelfs Jules Verne kon beter berekenen hoeveel schietkatoen nodig was om een capsule naar de maan te schieten.
Oud 1 januari 2022, 19:09   #146
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, sorry had je reactie niet gezien. Inderdaad, dat is het idiote aan zijn berekeningske.
Eigenlijk vind ik maar één zaak idioot aan die kerel, dat is dat hij al ontelbare keren op zijn fout gewezen werd, maar dat allemaal gewoon negeert.
Iedereen kan eens een dwaze fout maken, maar dan blijven doen alsof het allemaal klopt, dat vind ik stuitend.

Maar ik blijf met mijn vraag zitten: in hoeverre speelt jaloezie niet in deze moon hoax theorieën?
Per slot van rekening, de Russen lagen lange tijd voorop in de ruimterace, tot de Amerikanen voet zetten op de Maan.
Dan lijkt het mij een logische reactie om het als fake af te doen.
Oud 1 januari 2022, 20:24   #147
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in mijn aanpak wordt NIEMAND achtergelaten he

En geef toe: het is een heel afdoende manier om geen fear of missing out meer te hebben: maken dat er niks kan gemist worden, niewaar.

Mochten er bij de traders meer mensen zijn met mijn aanpak, de beurs zou een spannender omgeving worden, denk je niet ?
Nee, jij bent degene met de fear of missing out, in deze specifieke moordfantasie. Er zal toch maar iemand ooit iets meemaken terwijl jij niet de kans hebt om erbij te zijn. En als jij het niet kan hebben, dan niemand!
Oud 2 januari 2022, 10:23   #148
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard Prachtige maan

Om stil bij te worden, een machtige eerste winterse maansondergang terwijl heel langzaam de zon opkomt en de bergtop verlichten, dit in één opname.

Gemaakt in het Zwitserse Vetroz.
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=J6i0dIg1B4I

First Moonset after winter solstice ...
while the Moon sets, the Sun rises and illuminates the mountain.
8.27AM in Switzerland, december 22nd, 2021.
Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220101_97519325

Prachtig: fotograaf legt ‘maansondergang’ vast op beeld

In het Zwitserse Vétroz heeft een fotograaf prachtige beelden kunnen maken van een zakkende maan bij het ochtendgloren. De vollemaan wordt zo in beeld gebracht dat kraters en zeeën op het oppervlak zichtbaar worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2022 om 10:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 11:06   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, jij bent degene met de fear of missing out, in deze specifieke moordfantasie. Er zal toch maar iemand ooit iets meemaken terwijl jij niet de kans hebt om erbij te zijn. En als jij het niet kan hebben, dan niemand!
Juist. Dat is dus mijn "nieuwe" aanpak van FOMO, he, vernietigen wat ik zou kunnen missen, zodat het niet gebeurt: dan mis ik het niet !

Als er fear of missing out is, dan kan men 2 dingen trachten te doen:

1) het trachten van niet te missen (wat de meeste mensen doen)

2) ervoor te zorgen dat het niet zal voorvallen, dan kan men het niet missen ook niet (dat is mijn vernieuwende aanpak).

Dat laatste is veel zekerder. Want het grote probleem bij FOMO is dat men dan dingen gaat doen omdat men vreesde van iets te missen, dat zich uiteindelijk TOCH niet voordeed. Het probleem zit hem dus in de ONZEKERHEID of men het gaat missen of niet.

In MIJN aanpak is die onzekerheid weggewerkt. Er is nu absolute zekerheid dat het voorval dat ik niet wilde missen, zich niet zal voordoen. Ik kan geruste zijn dat ik het dus niet zal missen.
Oud 2 januari 2022, 11:09   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Om stil bij te worden, een machtige eerste winterse maansondergang terwijl heel langzaam de zon opkomt en de bergtop verlichten, dit in één opname.

Gemaakt in het Zwitserse Vetroz.
Mooi. Maar ik begrijp de gitzwarte achtergrond niet. Dat houdt geen steek bij een zonsopgang, tenzij die berg 20 km hoog is of zo. Blauwfilter gebruikt of zo ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2022 om 11:10.
Oud 2 januari 2022, 11:47   #151
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mooi. Maar ik begrijp de gitzwarte achtergrond niet. Dat houdt geen steek bij een zonsopgang, tenzij die berg 20 km hoog is of zo. Blauwfilter gebruikt of zo ?
Moet je aan de fotograaf vragen.

Dit filmpje is enkel met natuurlijke geluiden, vooral op het einde:

Citaat:
https://www.newsflare.com/video/4701...-close-up-view

> Route Cantonale, Vétroz, Conthey, Switzerland <

A photographer filmed stunning close-up footage of the first moonset in Vetroz, Switzerland, after the winter solstice.

The filmer told Newsflare: "It happened at 8:27 am, December 22. Note also how, as the moon sets, the sunlight hits and illuminates the mountain."
Kan een van de flanken van de Grand Muveran (3051 m) zijn, of toch de Grand Chavalard (2899 m): https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Chavalard , ik tip op de laatste, of onderstaande foto, linkerflank Chavalard: https://www.google.com/maps/place/Gr...27!4d7.1130252

(beide bergen ~ ten westen van Vétroz)

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2022 om 12:12.
Oud 2 januari 2022, 13:17   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moet je aan de fotograaf vragen.

Dit filmpje is enkel met natuurlijke geluiden, vooral op het einde:
Inderdaad, en daar is de achtergrond zo zwart niet als op de youtube versie !

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 januari 2022 om 13:17.
Oud 2 januari 2022, 16:28   #153
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er is dit jaar effectief 1 (EEN) echte complottheorie onthuld in Belgie en bovengespit.
En dat is NIET gebeurd door mensen van uw slag.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20211228_98083712
Oud 2 januari 2022, 20:04   #154
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en daar is de achtergrond zo zwart niet als op de youtube versie !
vwala.

... en ook de link van Het Belang van Limburg (had ik gepost) gebruikten dat filmpje via © Newsflare. Maar die heb je niet aangeklikt (enkel abbo voor te bekijken)

Laatst gewijzigd door Micele : 2 januari 2022 om 20:06.
Oud 2 januari 2022, 20:34   #155
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist. Dat is dus mijn "nieuwe" aanpak van FOMO, he, vernietigen wat ik zou kunnen missen, zodat het niet gebeurt: dan mis ik het niet !

Als er fear of missing out is, dan kan men 2 dingen trachten te doen:

1) het trachten van niet te missen (wat de meeste mensen doen)

2) ervoor te zorgen dat het niet zal voorvallen, dan kan men het niet missen ook niet (dat is mijn vernieuwende aanpak).

Dat laatste is veel zekerder. Want het grote probleem bij FOMO is dat men dan dingen gaat doen omdat men vreesde van iets te missen, dat zich uiteindelijk TOCH niet voordeed. Het probleem zit hem dus in de ONZEKERHEID of men het gaat missen of niet.

In MIJN aanpak is die onzekerheid weggewerkt. Er is nu absolute zekerheid dat het voorval dat ik niet wilde missen, zich niet zal voordoen. Ik kan geruste zijn dat ik het dus niet zal missen.
Wat je mist is dat de meeste mensen bepaalde ervaringen niet willen missen omdat ze de ervaring zelf graag zouden meemaken, niet omdat ze jaloerse psychopaten zijn die er niet tegen kunnen als iemand anders het ooit eens leuk heeft.

En de meeste mensen van boven de zes jaar zouden dat uit zichzelf snappen.

Ik doe normaal nog enigszins mijn best om niet zulke termen op andere forummers te gebruiken, trol of niet, maar dit is echt wel een vrij basaal stukje menselijke ervaring.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 2 januari 2022 om 20:36.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 20:49   #156
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Je jaloezie is begrijpelijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 14:50   #157
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat je mist is dat de meeste mensen bepaalde ervaringen niet willen missen omdat ze de ervaring zelf graag zouden meemaken, niet omdat ze jaloerse psychopaten zijn die er niet tegen kunnen als iemand anders het ooit eens leuk heeft.
Dat meen je niet ?

Maar het gaat niet ENKEL over jaloers zijn. Het heeft zelfs niet eens belang dat ANDEREN het zouden meemaken om te doen wat ik zeg: het gaat erom, zelfs al ben je alleen, om niet moeten te bedenken dat het WEL gebeurt, en je het NIET gaat meemaken. Dat kan je ook oplossen door ervoor te zorgen dat het NIET gebeurt, dan mis je het niet. ZELFS al gaat niemand anders daar van profiteren. Natuurlijk is dat nog een EXTRA reden, om anderen dat te beletten, maar dat is niet de enige.

STEL dat er een mooie eclips te zien zou zijn, maar dat ik, als enige levende wezen, niet op de juiste plaats ben om dat mee te maken. Als mij dat frustreert, dan is het toch beter mocht ik ervoor kunnen zorgen op een of andere manier dat die eclips niet plaatsvindt, of dat het bewolkt is of zo, zodat ik het TOCH niet zou kunnen gezien hebben, niewaar ? Immers, als het TOCH niet voorvalt, kan ik er niet over gefrustreerd geraken zou ik denken.

De enige frustratie komt voor uit de wetenschap dat dat voorval gebeurt (en ik het niet meemaak). Als ik de wetenschap heb dat dat voorval NIET gebeurt, dan is de frustatie ook weg he.

Citaat:
Ik doe normaal nog enigszins mijn best om niet zulke termen op andere forummers te gebruiken, trol of niet, maar dit is echt wel een vrij basaal stukje menselijke ervaring.
Wel, het is een eigenaardig concept moet ik toegeven. Ik denk dat ik enkel iets kan missen (met het frustrerende gevoel dat daar bij komt kijken) als ik weet dat dat gemiste ook daadwerkelijk bestaat/voorvalt/... Als dat bestaan/voorvallen/... kan vermeden worden, dan is de frustratie/het gemis toch direct weg ?

Kijk, ik zou waarschijnlijk mijn broer die dood is enorm missen als ik daarmee zou opgegroeid zijn. Het enige wat maakt dat ik die niet mis, is gewoon omdat ik geen broer heb, he. Het niet-bestaan van mijn broer en het niet-ermee-opgevoed zijn maakt dat ik hem niet kan missen, wat toch positief is, zou ik denken. Toch beter nooit een broer gehad, dan een die ik zou missen, nee ?

Ik zou denken dat frustratie niet kan voorkomen uit een gemis van onbestaande zaken, zo niet is die oneindig. Er zijn zo gigantisch veel dingen die ik zou kunnen bedenken maar die zich niet zullen voordoen, en die mij een leuk gevoel hadden kunnen geven mochten ze zich voorgedaan hebben, dat ik dan niet anders dan gans de dag totaal gefrustreerd kan rondlopen, voor al die niet-bestaande dingen die mij plezier hadden kunnen bezorgen. Ik kan toch nooit FOMO hebben ten aanzien van dingen die niet voorvallen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2022 om 14:55.
Oud 3 januari 2022, 14:56   #158
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

William Schatner in space, voor wie het gemist heeft.
Weer onrealistische curvature, geen constante live feed die van grond tot aan de fisheye curvature gaat zonder camera switch.
It’s a hoax
https://m.youtube.com/watch?v=Ym8PB64em2I
Oud 3 januari 2022, 15:54   #159
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Voor eenieder die het wil weten ????
Again 'a must see' (<10 min)

Hier

Zijn er eigenlijk nog steeds nozems die geloven dat de mens ooit voet heeft gezet op de maan?
Nog even en het Corona Virus komt van de Maan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2022, 09:29   #160
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nog even en het Corona Virus komt van de Maan.
Uit de 7' cirkel van Dante's hel klinkt in deze geloofwaardiger.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be