Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2022, 14:33   #141
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De bedoeling is dat ieder thuistoestel verbonden met internet via die router automatisch op een vpn komt.
Dan heb je zowel een VPN gateway nodig op je eigen netwerk (bvb. op een Pi) en een VPN server ergens bereikbaar via het Internet (VPN provider, zelf opzetten in Cloud, zelf opzetten op een VPS, ...).
Oud 3 januari 2022, 14:36   #142
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Dan heb je zowel een VPN gateway nodig op je eigen netwerk (bvb. op een Pi) en een VPN server ergens bereikbaar via het Internet (VPN provider, zelf opzetten in Cloud, zelf opzetten op een VPS, ...).
Dat is dus exact wat die films die ik u deelde tonen he.
Je maakt van die Pi een vpn router.
Ge kunt ze makkelijk stapelen en die Asus Thunderboard zou geschikt moeten zijn voor zwaarder internet verkeer, maar ik heb nu meeste over Linux en Raspberry vergaard aan software en informatie.
Oud 3 januari 2022, 14:44   #143
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Dat is dus exact wat die films die ik u deelde tonen he.
Je maakt van die Pi een vpn router.
Enkel het tweede filmpje, het eerste gaat over hoe je zelf een VPN server opzet om een beveiligde verbinding te maken naar je home netwerk (dus niet wat je wil).

In het tweede filmpje gebruiken ze trouwens NordVPN als (betalende) VPN service (zie rond minuut 24).
Oud 3 januari 2022, 14:51   #144
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkel het tweede filmpje, het eerste gaat over hoe je zelf een VPN server opzet om een beveiligde verbinding te maken naar je home netwerk (dus niet wat je wil).

In het tweede filmpje gebruiken ze trouwens NordVPN als (betalende) VPN service (zie rond minuut 24).
Ik ben vrij zeker dat die Chuck zijn server ook wel zelf zal draaien, maar betaald is die NordVPN aan te bevelen

Wat u mij dus zegt is dat ik het eerste filmpje niet kan toepassen voor het tweede? In plaats van een betaalde service he.
Oud 3 januari 2022, 14:59   #145
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ben vrij zeker dat die Chuck zijn server ook wel zelf zal draaien, maar betaald is die NordVPN aan te bevelen
Dat denk ik ook

Citaat:
Wat u mij dus zegt is dat ik het eerste filmpje niet kan toepassen voor het tweede? In plaats van een betaalde service he.
Dat kan, maar waar ga je die VPN server/Pi dan zetten? Op je eigen thuis netwerk zou niet veel nut hebben.

Je kan een VPN server in de Cloud (bvb. Amazon AWS) opzetten, dat heb ik vroeger nog gedaan met streisand (https://github.com/StreisandEffect/streisand). Maar uiteindelijk ben je dan even veel kwijt aan hosting kosten, terwijl je dat uiteindelijk zelf nog moet beheren.
Oud 3 januari 2022, 15:07   #146
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook

Dat kan, maar waar ga je die VPN server/Pi dan zetten? Op je eigen thuis netwerk zou niet veel nut hebben.

Je kan een VPN server in de Cloud (bvb. Amazon AWS) opzetten, dat heb ik vroeger nog gedaan met streisand (https://github.com/StreisandEffect/streisand). Maar uiteindelijk ben je dan even veel kwijt aan hosting kosten, terwijl je dat uiteindelijk zelf nog moet beheren.
Waarom is het zinloos op je thuisnetwerk ?
Oud 3 januari 2022, 15:17   #147
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom is het zinloos op je thuisnetwerk ?
Die VPN tunnel wordt dan gewoon opgezet tussen de VPN gateway/router en de VPN server, beiden op het zelfde "vertrouwde" thuisnetwerk. Het netwerkverkeer vanuit die VPN server gaat gewoon unencrypted (althans, niet VPN encrypted) en met je eigen IP address het Internet op.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 3 januari 2022 om 15:18.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 15:36   #148
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je gewoon "anoniem" wil surfen pak dan een laptop/pc / virtual machine die je enkel daarvoor gebruikt zet daar tails op of zo een andere "anonieme" browser en pak zo een abonnement (oeps niet meer zo anoniem) bij zo een vpn boer.

Dat is het simpelst om op te zetten en geeft u de mogelijheden die je zoekt. Maar zoals ik al eerder zei, ga niet proberen om in te breken bij de NASA, NSA, en dergelijke organisaties, die vogelen binnen de 72 uur uit van waar je komt en een dag later zit je met een jute zak over je kop in een vliegtuig richting de states. Als ze u niet gewoon omver rijden of u laten zelfmoord plegen aan een te korte zwake draad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 15:46   #149
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe moet het dan wel hoor ik u nu denken, ...

ja dat vereist wel wat creativiteit,, krokodillebekskes, toegang tot een telefoonkast, een oude modem , een provider / bedrijf dat nog inbelpunten heeft die je gehacked hebt, of waar je zonder account naar binnen kunt.

Ik denk dat ze u nog steeds te pakken gaan hebben, ook als je bvb Packet radio of iets dergelijks zou gebruiken. (want om zo een inbel provider te pakken te krijgen, ... ah ja in t buitenland gaat dat nog wel lukken misschien. )

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 januari 2022 om 16:04.
Oud 3 januari 2022, 16:30   #150
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hoe moet het dan wel hoor ik u nu denken, ...

ja dat vereist wel wat creativiteit,, krokodillebekskes, toegang tot een telefoonkast, een oude modem , een provider / bedrijf dat nog inbelpunten heeft die je gehacked hebt, of waar je zonder account naar binnen kunt.

Ik denk dat ze u nog steeds te pakken gaan hebben, ook als je bvb Packet radio of iets dergelijks zou gebruiken. (want om zo een inbel provider te pakken te krijgen, ... ah ja in t buitenland gaat dat nog wel lukken misschien. )
In dit topic staan ondertussen al zoveel alarmerende termen dat al onze id's ip's, namen en adressen al gelogd zijn bij de NSA.
Te laat dus.
Oud 3 januari 2022, 16:34   #151
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Zelf heb ik een abonnement op Nordvpn.
Ik gebruik dat om bijvoorbeeld naar Lego Master Australia te kijken, of een nzb te downloaden, wat vrij vlot gaat.
Die hebben ook een Linux client, gewoon via de terminal.

Om naar huis te connecteren, gebruik ik een SSH tunnel met keys en portknocking.
Dat staat ook niet aan bij default, ik activeer die via een telegram commando.
Oud 3 januari 2022, 16:43   #152
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In dit topic staan ondertussen al zoveel alarmerende termen dat al onze id's ip's, namen en adressen al gelogd zijn bij de NSA.
Te laat dus.
Dat weet ik ook wel, maar je moet ze bezig houden met iets he.

Wacht als we het over bananen en dergelijke gaan hebben, dan kunt ge zo een buske op uw stoep verwachten, ...

Geef die gasten dan een tas koffie.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 3 januari 2022 om 16:45.
Oud 3 januari 2022, 16:44   #153
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Zelf heb ik een abonnement op Nordvpn.
Ik gebruik dat om bijvoorbeeld naar Lego Master Australia te kijken, of een nzb te downloaden, wat vrij vlot gaat.
Die hebben ook een Linux client, gewoon via de terminal.

Om naar huis te connecteren, gebruik ik een SSH tunnel met keys en portknocking.
Dat staat ook niet aan bij default, ik activeer die via een telegram commando.
Dus ergens staat een telegram client te draaien, die dan iets doet als je daar de juiste code naartoe stuurt,

Ja uw poort gaat dan open als je de juiste key hebt, zal wel behoorlijk veilig zijn.
Oud 3 januari 2022, 17:02   #154
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Dus ergens staat een telegram client te draaien, die dan iets doet als je daar de juiste code naartoe stuurt
Je kan in Telegram ook bot accounts maken en een specifieke API hiervoor gebruiken.

Laatst gewijzigd door Visjnu : 3 januari 2022 om 17:02.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 17:22   #155
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je gewoon "anoniem" wil surfen pak dan een laptop/pc / virtual machine die je enkel daarvoor gebruikt zet daar tails op of zo een andere "anonieme" browser en pak zo een abonnement (oeps niet meer zo anoniem) bij zo een vpn boer.

Dat is het simpelst om op te zetten en geeft u de mogelijheden die je zoekt. Maar zoals ik al eerder zei, ga niet proberen om in te breken bij de NASA, NSA, en dergelijke organisaties, die vogelen binnen de 72 uur uit van waar je komt en een dag later zit je met een jute zak over je kop in een vliegtuig richting de states. Als ze u niet gewoon omver rijden of u laten zelfmoord plegen aan een te korte zwake draad.
Kali Undercover mode niet voldoende?
Oud 3 januari 2022, 17:23   #156
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Te laat dus.
JA maar die mannen gaan geen honderdtal euro’s proberen rippen van ons door onze gegevens op webshops etc te intercepten he.
Oud 3 januari 2022, 17:24   #157
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die VPN tunnel wordt dan gewoon opgezet tussen de VPN gateway/router en de VPN server, beiden op het zelfde "vertrouwde" thuisnetwerk. Het netwerkverkeer vanuit die VPN server gaat gewoon unencrypted (althans, niet VPN encrypted) en met je eigen IP address het Internet op.
Bedankt voor uw betrokkenheid.
Oud 3 januari 2022, 17:29   #158
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb op VM allerlei OS geprobeerd. Maar ik ga nu mijn windows op windows laten (offline gaming).
Smartphone en de rest gaat onherroepelijk op Linux Kali. Ik vind het de beste tot heden, maar testte Qubes nog niet. Vanavond eens doen.
Oud 3 januari 2022, 19:25   #159
Visjnu
Minister

Standaard

Citaat:
Kali Undercover mode niet voldoende?
Geen goed idee. Kali is bedoeld als een special-purpose distro voor pentesters en niet als desktop. Typisch boot je dit soort distro's gewoon op wanneer je ze nodig hebt - als Virtual Machine of op een laptop die je exclusief gebruikt om te pentesten.

Je zou Kali kunnen hardenen zodat het veilig genoeg is om als desktop te dienen, maar dat is hobbiisme en zeker niet voor beginners. Ik zou zeggen dat een standaard Windows 10 systeem voor de meeste gebruikers wellicht veiliger is dan een Kali Linux.

Kali Undercover is gewoon een manier om Kali er als een Windows omgeving te laten uitzien. Dit is bijvoorbeeld nuttig wanneer je als pentester een bedrijf bent binnengedrongen en je je laptop ergens openbaar aan het bedrijfsnetwerk kan hangen. Als je op een werkplek op de afdeling Boekhouding plots een Kali gaat booten, dan zou dat namelijk erg opvallen
Oud 3 januari 2022, 20:43   #160
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

KALI is een mooie DEBIAN versie die wel niet voor iedereen geschikt is.

In de Windows 10 STORE is zelfs een KALI app te vinden. (niet volledig)

KALI dan maar op een RASPI gooien of op een USB stick?

Wel rekening houden met dat je de USB stick gaat 'indelen' (<- ruimte voor de update/grades) persistence anders zou men in de problemen kunnen komen bij het binnenhalen van update/grades in de zin van plaatsgebrek.

KALI is best mooi maar echt niet voor iedereen geschikt.

Een C'T IT-magazine voor de liefhebber daar heeft men zelfs een héél hoofdstuk staan over hoe je KALI in huis haalt.

Ik blijf van mening dat als men echt niet weet met wat men bezig is KALI best niet gaat installeren.

Je kan die ROOT (root/toor) gebruiken of met een eigen naam en paswoord.

Citaat:
Vulnerability scanning is a crucial phase of a penetration test and having an updated vulnerability scanner in your security toolkit can often make a real difference by helping you discover overlooked vulnerable items.
How to add remove user (standard user/non-root) in Kali Linux?

Gebruik dat met een snelle pc want de update/grades kunnen op een minder snel toestel aardig wat uren innemen.

Het is echt iets voor de fans die wij zoeken bij de pentesters maar er zijn ook anderen die misbruik maken van ... met het OS.

Laatst gewijzigd door Universalia : 3 januari 2022 om 20:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be