![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men het nut inziet van een vaccinatie in een concreet geval, dat men ook voorstander is van alle corona-maatregelen. Ik heb een vaccin laten zetten omdat ik geloof dat het een (weliswaar beperkt) nut heeft. Moet ik daarom ook akkoord gaan met het feit dat een overheid willekeurig gaat bepalen met hoeveel ik in mijn privé-woonst mag afspreken, dat horeca-personeel CST moet gaan controleren, dat de overheid zonder veel boeh of bah mag gaan bepalen dat bepaalde sectoren sluiten,...? U snapt het echt niet hé? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 januari 2022 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag was: Wat gebeurde met de boerenwijsheid: When in Rome, do like the Romans?
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Djokovic is zo stom geweest net voor zijn vertrek provoceren op Twitter dat hij in Australie ging spelen met een Exemption permission.
Dit was een onmiddelijke reactie op Twitter: "The news has just broken here in Melbourne and it's fair to say NoVax is going to get a hot reception," one commenter wrote. "We've done it hard here in recent times and ordinary people think this decision is a joke. He's got no idea what he's in for." |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wappie NovaXX dacht dat hij zonder gevolgen zijn middenvinger kon opsteken, niet dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik "geloof" uiteraard in de wetenschappelijk gedocumenteerde korte-termijn werking van het vaccin. Om die reden heb ik mijn 2 eerste spuitjes laten zetten. De derde spuit heb ik NIET voor "mijn gezondheid" genomen, maar voor 2 andere redenen: 1) om de pesterijen van de Franse staat te vermijden en om elke moordpoging mocht ik om een of andere reden opgenomen worden in het ziekenhuis minder kans te geven. 2) om enkele weken lagere besmettingskans te hebben als ik bij mijn oude familieleden langs ging met kerstmis, zodat ik de twijfel niet moest hebben van mij nu te testen of niet (heb mij dus niet getest). Voor mijn eigen gezondheid wist ik dat die booster weinig waard was, dat is ook wetenschappelijk bevestigd. Ik was wel minder happig op die derde spuit omdat het GEEN update was, maar een update zat er blijkbaar niet in, en ja, ik heb enkele berekende risico's genomen, die ik op mijn leeftijd aanvaardbaar vond in het licht van de puntjes 1 en 2. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dat zijn zo een paar typische reacties om te pogen een collega-forummer het zwijgen op te leggen. Nog een paar andere: "Dat is naast de kwestie" "Dit heeft er niets mee te maken" "Off topic"
![]() |
![]() |
#149 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij spelletjes moet men de regels volgen, omdat dat juist de enige zin is van een spelletje: een simulatie van een ander wereldje met regeltjes. Zonder regeltjes heeft een spel immers geen zin, dan is het de realiteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Acht u het echt onmogelijk om volgende dingen te combineren: 1) voor bepaalde leeftijdscategoriën het nut in te zien van vaccinatie, en uzelf ook te laten vaccineren 2) tegenstander te zijn van alle beperkingen die de overheid oplegt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De executies aan lantaarnpalen vind ik een gepaste straf voor dwingelanden die hun land en hun volk een historisch nooit eerder geziene schade hebben aangebracht door waanzinnige kwakzalverij op te dringen: die waren veel en veel erger dan collaborateurs tijdens WO II. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent niet: - dat het voor iedereen nuttig is - dat hij het ook wil verplichten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het beneden de 30 jaar redelijk weinig nut heeft, maar dat wil niet zeggen dat ik die mensen ga TEGENHOUDEN. Er zijn twee redenen waarom ik vaxdwingelanden idioot vindt. De eerste reden is omdat het dwingelanden zijn. Maar de voornaamste reden is omdat ze IN HUN EIGEN NADEEL WERKEN. Hoe MEER mensen buiten Uzelf snel besmet geraken, hoe BETER dat voor U is. Dat gij dat niet kunt begrijpen is spijtig, maar dat komt door 2 jaar waanzinnige propaganda. Dat zou helemaal anders geweest zijn met een TOVER vaccin zoals ons aangekondigd was vorig jaar. Met een onbestaand tovervaccin dat iedereen onbesmettelijk maakt voor lange tijd, zou het waar zijn dat het bereiken van een voldoende hoge vaccinatie graad om duurzame groepsimmuniteit te hebben, voor iedereen voordelig zou zijn, en ik heb al gezegd dat dat een geval is waarbij ik voorstander zou kunnen zijn van een vaccinatie plicht. Met de echte vaccins is dat totaal het geval niet, en dan is het BETER DAT IEDEREEN RAP ZIEK WORDT behalve gijzelf natuurlijk. Dat was ook zo vanaf maart 2020, en dat hebt gij OOK niet begrepen. Hoe rapper het volk een deftige (en dus natuurlijke) immuniteit opdoet hoe RAPPER het veilig wordt voor U. Opdat ze dat snel en grondig zouden opdoen, is het dus beter dat anderen NIET gevaccineerd zijn. Hadden onze idioten van TV kwakzalvers dat destijds begrepen, dan hadden ze jonge verzorgers van WZC aangezet om zich zo snel mogelijk te besmetten, en na genezing, waren die veel en veel veiliger voor de WZC bewoners, dan mensen die geen immuniteit hadden. Dat er een klein aantal verzorgers zou sterven zou een prijs zijn die te betalen was, maar die uiteraard de kouwe kleren niet zou raken van de ouderlingen die nadien veiliger zouden zijn. Het ongelofelijk idiote is geweest dat het de OUDERLINGEN waren die dachten dat anderen "schuldig" waren als ze zich al eens besmetten op een 'corona feestje' terwijl elke zulke besmetting hen (tergend traag) naar een vrije periode had gebracht. Dat is nu nog altijd zo. Hoe meer volk er ziek wordt, en hoe rapper dat volk ziek wordt, hoe rapper het veiliger zal zijn voor U. Dat dat volk ook wat dood gaat, is toch bijzaak bij de winst die gij doet he. Gaan eisen dat anderen zich gaan vaccineren om het voor U langer onveilig te maken, is toch het toppunt van onnozelheid zou ik denken. De reden waarom ik voorlopig wat terughoudend ben met en masse enorm veel NUTTELOZE of BIJNA NUTTELOZE vaccins te zetten, is waarschijnlijk omdat ik wat meer weet over immunologie dan de gemiddelde forummer, en ik weet dat de zaken niet zo eenvoudig zijn, en dat er veel zaken KUNNEN fout gaan. Dat wil niet zeggen dat ze ZULLEN fout gaan, en er zijn ondertussen al vele "geruststellingen" geweest, maar ook "signalen" dat men het allemaal niet onder controle heeft. Als dusdanig kan men helemaal nog niet met zekerheid zeggen dat de korte-termijn voordelen van vaccinatie voor de gevaccineerde, die dus in vele gevallen MINUSKUUL zijn, vooral bij jongeren, niet afgezet zullen worden door immunologische "oeps" op wat langere termijn. Naarmate men daar meer en meer over weet, en naarmate het nieuws telkens positief uitdraait, kan men zich permitteren om nuttelozer en nuttelozer vaccins te zetten, maar op dit ogenblik is dat nog cavalier. Vanuit gelijk welk "eigen" standpunt is het dus zo dat je wil dat er zo weinig mogelijk anderen gevaccineerd zijn, maar ga je zelf gevaccineerd zijn boven de 50, en waarschijnlijk niet beneden de 30 of zo, maar dat laatste mag ook wel. Vanuit een "bevolkingsstandpunt" (laat ons zeggen, een goeie overheid) zou je vooral willen dat 95% van de 50+ gevaccineerd zijn, en de rest kan U niet schelen. Geen 100% want je wil een controle cohorte, en meer dan 95% is niet nodig, omdat de efficientie van het vaccin laag genoeg is om geen serieus verschil te zien. De vaccinaties daaronder spelen redelijk weinig rol op het vlak van ziekenhuis belasting. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2022 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Net alsof dat niet genuanceerd mag worden tav leeftijd , reeds bestaande immuniteit, of het vaccin steriliserend is of niet (besmettingen tegenhoudt of niet ) en waarom ook niet : of het al dan niet gewenst wordt door de betrokkene. ![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 januari 2022 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus in onze samenleving een duidelijk waarneembare nood aan een derde categorie: “de deels-gevaccineerden”… ![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik meen mij te herinneren dat u een einde wou maken aan de 'steriele discussie' door ofwel het subforum "Coronacrisis" te sluiten ofwel iederéén verplicht te vaccineren. Indien dat laatste niet zou lukken, zou bijgevolg ALLE collega-forummers het zwijgen opgelegd zijn, niet? Ook vrij consequent van u, moet ik toegeven ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() U legt de kritische stem woorden in de mond. Doet u dat met opzet?