Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2004, 15:43   #141
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U mag me gerust die Turkse webstekken geven. Op school hebben we onze Turkse "knuffelmigrant" aan wie ik wel een vertaling zal vragen.
Neen, zulke sites mogen niet geweten worden door anti-Turken. En ik wil die Turkse 'knuffelmigrant' tijd besparen.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:48   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Neen, zulke sites mogen niet geweten worden door anti-Turken. En ik wil die Turkse 'knuffelmigrant' tijd besparen.
Conclusie: ze bestaan niet.

Eerst stelde u evenwel dat u die zou geven. Uw eigen woorden: "Als je Turks begrijpt, wat mij zeker niet zou verbazen kan ik jou sites geven."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 15:51   #143
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hou ook van kinderen, maar wat dit nu juist met de discussie te maken heeft is me volkomen onduidelijk.

Feit is dat uw hart niet bij ons ligt, maar wel in Turkije. Hiermee maakt u duidelijk dat u eigenlijk niet echt geïntegreerd is en dat waarschijnlijk niet wil zijn. Van enige lotsverbondenheid van ons volk wil u niets weten.
Ahja dat heeft nietst te maken met de discussie.

Hoe kan jij daarover oordelen? Mijn hart ligt in België, ik houd van vlamingen en wallonen. Maar dat wilt niet zeggen dat ik mijn meningen over mijn moederland moet niet vertellen. Dat wil helemaal niet zeggen dat ik hier de mensen moet wijzen die Turken willen zwartmaken. Je komt hier maar met je verzinsels zoals vervolging op Assyriërs, oorlog tegen koerden, griekse verdrijving,.. Misschien ben je zulke dinges aant posten om meer te weten komen over onderwerp maar je kan het ook gerust vragen. Je zal den tenminste objeciteve antwoord ook krijgen.

Gij ga mij ni wijsmake of kik geïntegreerd zen. Assimileerd ben ik zeker niet, dat geef ik toe. Ik lees heel graag over Vlaamsche geschiedenis die eeuwenlang werd bezet door zijn buurlanden.

hhaha
Ik houd van vlamingen, dat zijn hardwerkende mensen zeker op school. Maar ik vind het wel laagskes dat jij over oordeelt.

Laatst gewijzigd door JusticeLover : 19 december 2004 om 15:52.
Oud 19 december 2004, 15:53   #144
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Conclusie: ze bestaan niet.

Eerst stelde u evenwel dat u die zou geven. Uw eigen woorden: "Als je Turks begrijpt, wat mij zeker niet zou verbazen kan ik jou sites geven."
Wanneer je me kan overtuigen dat je een vlaming zijt van hart en ziel geef ik je die sites maar volgens mij ben je een niet-vlaming die van het wieg tot graf haat heeft gezwoeren tegen de Turken. Die mensen moet ik niet interessante sites geven die """niet""" bestaan.
Oud 19 december 2004, 15:57   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer je me kan overtuigen dat je een vlaming zijt van hart en ziel geef ik je die sites maar volgens mij ben je een niet-vlaming die van het wieg tot graf haat heeft gezwoeren tegen de Turken. Die mensen moet ik niet interessante sites geven die """niet""" bestaan.
?

En waarom zou ik dan wel geen Vlaming zijn?
Oud 19 december 2004, 15:58   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat wilt niet zeggen dat ik mijn meningen over mijn moederland moet niet vertellen.
U bent niet in Turkije geboren (iets wat u eerder stelde), maar vindt toch dat Turkije uw moederland is. Nogmaals: dit maakt duidelijk waar uw hart nu juist ligt, en dat is niet bij Vlaanderen of België.
Oud 19 december 2004, 16:00   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je komt hier maar met je verzinsels zoals vervolging op Assyriërs, oorlog tegen koerden, griekse verdrijving,..
Verzinsels?

Wel, ga eens naar een openbare bibliotheek en vraag daar naar het boek "Mechelen aan de Tigris" waarin getuigenissen staan van Assyrische christenen die uit Turkije zijn weggevlucht omdat daar vervolgd en opgejaagd worden.

http://www.cimic.be/publicaties/publicaties_1_7.htm

Misschien kunt u ook naar de uitgeverij en de schrijver een brief sturen om hun te laten weten dat ze maar "verzinsels" hebben gedrukt.
Oud 19 december 2004, 16:01   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik vind het wel laagskes dat jij over oordeelt.
Ik oordeel over wat u schrijft en dat is een voortdurende verheerlijking van Turkije alsof het een hemels land is. Mocht dat zou zijn, dan vraag ik me eerlijk af wat u nog hier loopt te doen.
Oud 19 december 2004, 16:02   #149
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
?

En waarom zou ik dan wel geen Vlaming zijn?
Ik ruik iets anders. Eerder zo'n Suryoyo dan een vlaming. Maar natuurlijk kan het anders zijn.
Oud 19 december 2004, 16:05   #150
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Verzinsels?

Wel, ga eens naar een openbare bibliotheek en vraag daar naar het boek "Mechelen aan de Tigris" waarin getuigenissen staan van Assyrische christenen die uit Turkije zijn weggevlucht omdat daar vervolgd en opgejaagd worden.

http://www.cimic.be/publicaties/publicaties_1_7.htm

Misschien kunt u ook naar de uitgeverij en de schrijver een brief sturen om hun te laten weten dat ze maar "verzinsels" hebben gedrukt.
Wat me opvalt is dat steeds meer Suryoyos zich van hun laten horen. Het zijn nummer 3 vijand van de Turken aan het worden. Wat natuurlijk niet goed is. Hun dorp bood misschien steun voor pkk-strijders?
Oud 19 december 2004, 16:07   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat me opvalt is dat steeds meer Suryoyos zich van hun laten horen. Het zijn nummer 3 vijand van de Turken aan het worden. Wat natuurlijk niet goed is. Hun dorp bood misschien steun voor pkk-strijders?
Eerst zei u toch dat er helemaal geen vervolging was... Nu erkent u dus dat er weldegelijk spanningen zijn, anders zouden die Assyriërs zich immers niet tegen de Turkse staat keren. En neen, tussen de Assyriërs en de PKK (of de Koerden in het algemeen) is er heel weinig vriendschap te bespeuren. Ik raad u aan dat boek eens te lezen, daar u zult u dat wel aantreffen.
Oud 19 december 2004, 16:08   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ruik iets anders. Eerder zo'n Suryoyo dan een vlaming. Maar natuurlijk kan het anders zijn.
Al ben ik Vlaming, ik vind het geen belededing als Assyriër door u beschouwd te worden. Deze mensen hebben eeuwenlange vervolging moeten doorstaan, eerst door de Ottomanen dan door de Jongturken en nu tot op heden door de Turkse staat. En ondanks alles zijn ze toch als volk met hun taal en identiteit blijven bestaan!
Oud 19 december 2004, 16:43   #153
sinan123
Banneling

Standaard

[/quote]eerst door de Ottomanen dan door de Jongturken en nu tot op heden door de Turkse staat. En ondanks alles zijn ze toch als volk met hun taal en identiteit blijven bestaan![quote]

Volgens mij heeft El turco gelijk over uw afkomst...
Vind u het niet raar dat Turkije het enige land is waar die Suryani's allemaal nog leven?
Of wilt u nog steeds doorgaan met de 2e verzonnen genocide te openbaren.
Ik vindt dat u, opvallend veel weet over de Suryanis.

Kom we gaan het hebben over een échte genocide, zoals die van Hitler of die in de Balkan tegen turken. Graaf dracula, wat niet een verzinsel is, maar een verhaal dat in Roemenië ontstaan is toen er een graaf de Turken wel op een heel uitzonderlijke manier doodde en bloed opdronk. Meestal werden ze uitelkaar getrokken.
De leiders uit die tijd worden als helden vereerd.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 16:53   #154
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

De Turken zullen nooit mogen toetreden .Wat een voordeel zouden ze ons brengen.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2004, 17:08   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Vind u het niet raar dat Turkije het enige land is waar die Suryani's allemaal nog leven?
Alweer fout. In Syrië wonen er ook nog Assyriërs waar ze een veel grotere vrijheid genieten en daarenboven zelfs bescherming genieten van de alewitische heersende klasse.

In Turkije waren er indertijd een paar miljoen Assyriërs. Dat er nu, ondanks al die vervolging, er nog enkele honderdduizenden over zijn is al een groot wonder.
Oud 19 december 2004, 17:15   #156
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer fout. In Syrië wonen er ook nog Assyriërs
Logisch asSyriërs.
Citaat:
In Turkije waren er indertijd een paar miljoen Assyriërs.
Weer dat verzonnen verhaal van jou.
En is er nog een genocide waar toevallig niemand iets van weet, tegen de georgiërs ofzow?
Op een gegeven moment geloof je zelf in je eigen leugen.
Oud 19 december 2004, 17:49   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logisch asSyriërs.
De naam Assyriërs heeft niets te maken met de huidige Syrische staat: die benaming komt trouwens van de eerste Engelsen (meer bepaald van Wigram) die in het gebied kwamen en die benaming is aldus in de westerse wereld bekend geworden.

In het verleden sprak men in het Westen over Chaldeeën genoemd.

Onder zichzelf spreken ze over "Suryoyo", een benaming die evenwel bijna totaal onbekend is in het Westen (een beetje zoals we allemaal steeds over "Lappen" spreken terwijl ze onder elkaar steeds "Sami" gebruiken).
Oud 19 december 2004, 17:53   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer dat verzonnen verhaal van jou.
En is er nog een genocide waar toevallig niemand iets van weet, tegen de georgiërs ofzow?
Op een gegeven moment geloof je zelf in je eigen leugen.
Hahaha. Jullie geloven jullie Turkse staatsleugens.

Misschien moet u eens het boek lezen dat het Assyrische klooster in het Nederlandse Glane heeft uitgegeven. Niet echt een positieve balans voor het Turkse staat...
Oud 19 december 2004, 18:42   #159
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent niet in Turkije geboren (iets wat u eerder stelde), maar vindt toch dat Turkije uw moederland is. Nogmaals: dit maakt duidelijk waar uw hart nu juist ligt, en dat is niet bij Vlaanderen of België.
Wie ben jij, om te oordelen waar zijn hart ligt. Hij heeft al vaker gezegd dat hij van België houdt. En ook van Turkije. Voor u lijkt dat misschien een onmogelijke combinatie.
Oud 19 december 2004, 18:45   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie ben jij, om te oordelen waar zijn hart ligt. Hij heeft al vaker gezegd dat hij van België houdt. En ook van Turkije. Voor u lijkt dat misschien een onmogelijke combinatie.
Dat hoeft niet onmogelijk te zijn, maar de wijze waarop jullie hier Turkije ophemelen en iedere vorm van kritische benadering ontberen zegt meer dan genoeg. Daarenboven praten jullie als papegaaien de leugens in de Turkse schoolboekjes na...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be