Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 januari 2022, 13:25   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U trekt alweer de verkeerde conclusie.

Het cst werkTE wel goed tegen de vorige varianten.
Met omikron en de hoge besmettelijkheid: veel minder.
Het CST "werkte helemaal niet tegen de vorige varianten", want een CST is geen vaccin. Het is een administratief middel dat bepaalde mensen toegang verleent en andere dan weer niet.

Welnu, bij GEEN ENKELE variant waren de vaccins van die aard dat ze coronabesmetting konden tegenhouden. Bijgevolg was iedere gevaccineerde die met een CST ergens binnenkwam, een risico dat men binnenliet. Die persoon kon besmet binnenkomen. Niemand had er zekerheid over.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:27   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welnu, bij GEEN ENKELE variant waren de vaccins van die aard dat ze coronabesmetting konden tegenhouden. Bijgevolg was iedere gevaccineerde die met een CST ergens binnenkwam, een risico dat men binnenliet. Die persoon kon besmet binnenkomen. Niemand had er zekerheid over.
Het gaat zelfs niet over "zekerheid". Het gaat over "vergelijkbare kansen om besmet te zijn".

Dat heeft de waarneming aangeven: meer gevaccineerden waren besmet dan ongevaccineerden ; gemeentes met hoge vaccinatie graad hadden hogere incidenties. Schoof blijft doen alsof dat niet waar is he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2022 om 13:27.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 13:30   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het moet behouden blijven om de reden die president Macron zo treffend formuleerde. Emmerder namelijk.

(het procédé van emmerder wordt trouwens ook gebruikt om automobilisten te doen overstappen op fiets, bus, tram ...)
Kortom, je discrimineert mensen, omdat ze een keuze maken die binnen hun legale vrijheid ligt. Vreemd, heel vreemd. De overheid die dus enerzijds beweert dat iedereen vrij is om zich te laten vaccineren, maar anderzijds wel die burgers dan gaat straffen omdat ze in vrijheid een bepaalde keuze maakten.

Hetzelfde als: je mag gerust met de auto rijden, maar als je dat doet dan is het voortaan niet meer toegelaten om nog je kinderen te zien.
Oud 28 januari 2022, 13:33   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ticket leidt niet tot polarisatie.
Klootzakken die geen rekening houden met de volksgezondheid, die leiden tot polarisatie.
Wel, dat zijn de politici, want zij houden geen rekening met de volksgezondheid: ze voerden immers een CST is, stelden het voor als een sanitair middel, maar het was puur boerenbedrog. Mensen werden bedrogen, want het CST biedt op sanitair vlak geen enkele meerwaarde. De politieke wereld die het "ticket" heeft uitgevonden, stimuleert bijgevolg de polarisatie. En ze blijven dat nog steeds doen.
Oud 28 januari 2022, 13:39   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er iets is wat de besmettingen in de hand heeft gewerkt dan zijn het wij de CST'rs die alle basisregels aan hun laars lappen en zich onschendbaar voelen. Ik ben er ook zo een.
Nu ja, we weten al langer dan vandaag dat besmettingen van ondergeschikt belang zijn, zolang we er niet echt ziek van worden of van doodgaan.
Als het om besmettingen gaat dan heeft het CST nooit gewerkt, nergens.
Inderdaad. Aan de andere kant is dat zelfs rationeel en logisch gedrag.

Als uw individueel risico vermindert, dan ga je minder "kosten" maken om uw risico nog te verlagen, en juist het "dividend" inkasseren.

Als je gevaccineerd bent, heb je je risico op zware ziekte verlaagd (het enige dat U ECHT interesseert, niemand geeft erom om lichtjes ziek en besmet te zijn), dan kan je juist "dividend" inkasseren door minder moeite te doen om besmetting te vermijden.

Maw, gevaccineerden KUNNEN HET ZICH PERMITTEREN van zich meer te besmetten, dat is rationeel gedrag, en ze zullen dat ook doen.

Maar dan moet men niet afkomen dat vaccinatie besmettingen tegengaat. Vaccinatie verlaagt juist de risico's voor de gevaccineerde, zodat die zich MEER KAN BESMETTEN. En dat zien we ook in de data.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 januari 2022 om 13:39.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2022, 15:45   #146
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, het CST heeft niets van doen met sanitaire veiligheid. Bedankt om het nogmaals te bevestigen wat de "wappies" al lang wisten.
Het CST is bedrog/leugen.
Je bent helemaal niet SAFE/veilig tegen corona zoals dat ding zegt.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 00:37   #147
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het CST is bedrog/leugen.
Je bent helemaal niet SAFE/veilig tegen corona zoals dat ding zegt.
Het CST is ondertussen achterhaald.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2022, 00:39   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het CST is ondertussen achterhaald.
Het CST is nooit nuttig geweest als sanitair middel. De politiek had en heeft er andere bedoelingen mee.
Oud 17 februari 2022, 10:10   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dank je voor je antwoord. Het vat inderdaad mooi samen wat ik al vermoedde.

Je zal het je wel niet meer herinneren, maar ik was ooit een fervent tegenstander van het Vlaams Belang. Niet dat ik nu plots een voorstander ben geworden, maar de manifeste onkunde en het politieke geneuzel van de "traditionele" partijen (voor zover ik dat de laatste tijd nog gevolgd heb), heeft me doen besluiten dat het zo niet verder kan. De arrogantie waarmee die mensen met de macht omgaan, de wijze waarop ze elke voeling met de realiteit lijken te hebben verloren, de opeenstapeling van blunders vanaf het begin van de corona "crisis" tot vandaag... strijkt me al lang tegen de haren in. Maar dit, die verplichte vaccinatie, het compleet en onherroepelijk ondergraven van onze rechten en vrijheden, was voor mij de laatste druppel. Bij de volgende verkiezingen zal ik bewust en uitdrukkelijk mijn stem uitbrengen voor het Vlaams Belang. Niet omdat ik het noodzakelijkerwijs met alles eens ben wat ze zeggen, maar omdat ik het op dit éne punt volmondig met hen eens ben. Dat andere partijen die verplichte vaccinatie zelfs nog maar in overweging willen nemen of bespreekbaar willen maken, vervult me met afschuw.

Bon, ik koester niet de illusie dat mijn ene stem het verschil zal maken, maar ik hoop toch dat er genoeg zullen zijn die mijn mening delen dat die onwrikbare traditionele partijen hoognodig uit het zadel gelicht moeten worden.
Je staat niet alleen, Raf. Zopas zette De Morgen een score van 29% voorop voor de partij van jouw huidige keuze. Daar zullen ook andere redenen voor zijn dan de verplichte vaccinatie. Jij bent zo goed als zeker ook niet de enige homo die uit arren moede op "de fascisten van het Blok" stemt.

Het is dan ook niet het Vlaams Belang die homo's het licht uit hun ogen mept, maar wél de enige partij die moslims liever ziet gaan dan komen. Het cordon sanitaire had het effect van een vrijgeleide voor islamfanatici om hier hun ding te komen doen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 februari 2022 om 10:11.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 10:17   #150
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U trekt alweer de verkeerde conclusie.

Het cst werkTE wel goed tegen de vorige varianten.
Met omikron en de hoge besmettelijkheid: veel minder.
Bulshit! De ziekenhuizen liggen voor de helft vol met gevaccineerden tegen de vorige varianten. Ze sterven er alleen niet meer van.
Oud 17 februari 2022, 10:20   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het CST is nooit nuttig geweest als sanitair middel. De politiek had en heeft er andere bedoelingen mee.
De bedoeling van "de politiek" was: zoveel mogelijk mensen via een omweg zover te krijgen dat ze zich lieten vaccineren.
Oud 17 februari 2022, 10:24   #152
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand van 17 jaar, die geen baat heeft bij een vaccinatie, en daardoor ook niemand lastig valt, en bijgevolg niet wenst gevaccineerd te worden moet dus maar opdraaien voor de gevolgen, omdat de overheid dit zo heeft beslist.
Sorry, daar doe ik niet aan mee.
So? Toen legerdienst nog bestond werd iemand van 18 (indien geen uitstel voorradig) ook verplicht tot leren leven zonder mamaake of papaake.

Nu niet meer = mietjestijd is in volle bloei, anno 2k22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be