![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zoals in ex-Joegoslavië zeker:
Bosnie, waar de Bosnjakken in de meerderheid zijn, scheidt zich af --> in dat Bosnie zijn er grote gebieden waar bijvoorbeeld etnische Serviërs in de meerderheid zijn, zij vinden op hun beurt dat ze zich nu mogen afscheuren --> in die grote gebieden in Bosnië waar etnische Serviers in de meerheid zijn, zijn er ook dorpen waar Kroaten en/of Bosnjakken in de meerderheid zijn, die vinden op hun beurt dat ze zich mogen afscheuren van de afscheuring van de afscheuring het gevolg: vier jaar burgeroorlog en een paar honderdduizend doden.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning, en niemand is mijn slaaf.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intern laten ze absoluut geen separatisme toe. In het verleden niet (de SU liet enkel staten gaan toen de SU op het op imploderen stond) maar ook nu nog steeds niet (kijk maar naar Tsjetsjenië). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Joego-Slavië wilde Servië dit ook niet kwam er een oorlog aan te pas en ontstonden wel 5 tot 6 onafhankelijke gebieden. Niet overal is men in staat tot een weloverwogen respectvol staatsverband waar culturele diversiteit wordt erkend als in Zwitserland. Dat laatste kent men zelfs in België niet.
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, mocht dat Nederland in de 19e eeuw de militaire macht van Pruisen of het Duitse Keizerrijk hebben gehad, dan was men in Den Haag ook wel assertiever geweest (op het vlak internationale politiek)... Anderzijds in dat geval was er nu nog een koninkrijk der Verenigde Nederlanden geweest.
|
![]() |
![]() |