![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Dit filmpje wekt... | |||
afschuw... maar je wist dit al en at het sowieso nooit |
![]() ![]() ![]() |
33 | 66,00% |
afschuw... en nu ben je voorgoed overtuigd: nooit meer |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,00% |
een irritatie op... je eet het toch maar zelden en enkel op restaurant |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
totaal niets op... 't is gewoon lekker en wat kan het jou verdommen dat die beesten zo afzien |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,00% |
ergernis op... nu ga je 't speciaal kopen, gewoon om tegendraads te doen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben geen wetenschapper maar de eeuwenlange eetcultuur van de mens bevatte vlees, eerst rauw, en later gaar. Sinds dat de mens het vuur ging gebruiken om zijn vlees klaar te maken verteerde hij het veel sneller, had hiervoor veel minder energie nodig, die hij dan nuttig kon besteden om zich verder te ontwikkelen op allerlei andere fronten. Zoals de koeien hoefden we niet meer de hele dag eten maar konden we ons bezig houden met andere dingen. De evolutie van de mens nam een snellere vaart. Dankuwel vlees! En nu dat lekker voedzaam hapje overboord zwieren? Volgens mij niet zo maar zonder er de consequenties ervan te dragen. Een voedingspatroon van eeuwen, daar zit je niet ongestraft met te prutsen. Ik veralgemeen natuurlijk, maar een beschaving waar geen vlees gegeven werd/wordt, ik ken er geen enkele. Zouden ze allemaal uitgestorven zijn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ik zal de belangrijkste er uithalen voor jou: Citaat:
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 27 december 2004 om 09:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() plus verschillende geloofsgroepen in Indië, en elders in Azië hebben een vegetarische levenswijze. zoals ik al eerder zei, wens ik uiteraard niemands eetwijze te veroordelen, noch iemand te bekeren tot vegetarisme. helaas bestaan er nog steeds veel vooroordelen en misvattingen over vegetarisch eten, en kennen velen gewoon dit alternatief niet. mijn keuze om vegetarisch te leven, is -onder andere- om geen deel uit te maken van de verregaande industrialisering van de vleesproductie, die schandalige gevolgen heeft, zoals het onderwerp waar deze hele topic aan opgehangen is.
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk ook niet dat het vegetarisch eten ongezond zou moeten zijn ('k heb óók al meermaals gelezen dat vegetarische voeding het risico op bepaalde ziekten drastisch verlaagt), maar als vegetariër moet je er wél zeer goed op letten dat je via andere weg nog genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt: veel bonen, vis,... Vegetariërs die zich aan een gebrek daaraan bezondigen kunnen zich óók aan serieuze problemen verwachten (ondervoeding). Volgens mij kan dus zowel een levenswijze mét vlees als een levenswijze zonder vlees gezond zijn, op voorwaarde dat het voedingspatroon voldoende gebalanceerd is: niet te overmatig veel vlees en voor de vegetariërs voldoende alternatieven. Bij de veganisten heb ik wél serieuze bedenkingen: dat is in mijn ogen echt geschift. Geen vlees: ok, moet kunnen. Maar ook geen vis, geen eieren (en wat eventueel nog?), dat is volgens mij spelen met je gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() informeer u aub. http://www.vegetarisme.be/php/faq1.h...&subnr=0&ID=17 Citaat:
maar dat geldt voor élk diëet. het is dus niet omdat je vlees eet, dat je automatisch gezond eet. Citaat:
zolang je jezelf maar goed verzorgt, en met smaak mag eten, zeg ik maar!
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat is uw definitie van een vegetarier??
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
dus jij respecteert iemand om wat ie al dan niet EET? hahaha! vegetarisme is behalve een diëet ook een levenswijze die op principes berust. ik ben geen wollensokken-softie of zoiets, maar ik hoef gewoon geen dooie dieren op mijn bord. en vissen zijn nu eenmaal ook dieren, moest je dat niet weten. ![]() kan je nog respect opbrengen voor mij? ![]()
goddamn my navel itches Laatst gewijzigd door doggy : 28 december 2004 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf al zo'n 7 jaar vegetariër, waarvan bijna 2 jaar veganist. De laatste keer dat ik mijn bloed heb laten testen (enkele maanden geleden) waren al mijn bloedwaarden perfect in orde. Ik neem enkel ijzersupplementen na bloedgeven. De belangrijkste reden voor mij om over te schakelen naar veganisme was het feit dat de melkindustrie nauw verbonden is met kistkalveren. Bovendien ben ik persoonlijk tegen elke uitbuiting van dieren.
![]() |
![]() |
#154 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
alleen stoort het me soms dat mensen -in het algemeen- slecht geïnformeerd zijn, en hun oordeel al klaar hebben, terwijl ik mij helemaal niet hoef te verantwoorden voor mijn persoonlijke keuze. ik heb al vaak genoeg moeten horen: "je bent vegetariër, maar je rookt. vind je dat kunnen?", "voel je je dan niet zwakjes?" en meer van die dooddoeners. alsof ik moet leven als een asceet en zwaar principiëel op elk vlak zijn. niet dus.
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
welkom op het forum, trouwens!
![]() |
![]() |
#156 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat filpmje zegt perfect hoe de mensheid is!
Zie www.wspa.nl en zie hoe nog vele andere dieren een barbaarse dood tegenmoet gaan. Zoals het lot van galberen die in kooien moeten leven waar ze niet kunnen bewegen en waar men dan een grote open wonde maakt in hun buik om de gal af te tappen.Deze beren bijten hun poten kapot van de pijn. In japan waar straathonden met tientallen gelijk in een kooi worden gestoken en dan word deze kooi in het water gegooid waardoor al de levende honden een verdinkingsdood tegenmoet gaan. Is dit waar de mensheid voor staat?Ik schaam me om te zeggen dat ik mens ben. Dieren kweken en op een snelle pijnloze manier laten sterven is perfect mogelijk om vlees te hebben in de winkel. Maar voor vele dieren is dit niet het geval en dit enkel voor de plezieren van de mens.Zoals een lekkernijtje,bijgeloof(berengal,haaienvinnen,neush oorn en zo veel meer)voor berengal zijn er bijvoorbeeld wel 80 plantaardige producten beschikbaar die bijna allemaal beter zijn dan berengal maar een stom bijgeloof zorgt ervoor dat mensen toch berengal willen en dit veel geld opbrengt waardoor monsters deze beren vangen en in leven houden voor hun gal. Maar het erge is dat dierenleed overal in elk land op deze aardbol voorkomt en dat geen enkele natuurorganisatie het geld nog de macht heeft om iets te doen. En dat is jammer,misschien is uitroeiing voor sommige diersoorten misschien toch niet zo slecht want zo moeten leven zoals sommige dieren dat is nog erger dan de dood. In het geval van dat filmpje.Ik kan niet hoe die mensen daar kunnen werken? hoe kunnen deze mensen hun kinderen over liefde en respect voor de natuur en medemens leren als ze zelf geen enkel respect hebben voor het leven? En de bedrijfsleiders die zouden ze die slang in hun bakkes moeten steken.Maar dan niet met eten maar met ontstopper of iets dergelijks. Jammer dat ik niet god ben want dan zou ik met 1 vingerknip alle dieren laten verdwijnen naar het paradijs alsook de rest van de natuur en de mens achterlaten op een dode planeet misschien dat ze dan zouden beseffen wat de natuur ons geeft en dat we er respect voor moeten hebben. Gelukkig zijn er toch ook vele mensen die denken zoals ik en dat er voor vele dieren toch nog hoop is al zullen velen dieren blijven moeten lijden en voor hun hoop ik dat hun volledige uitroeiing er gauw komt zodat niemand hen nog kan pijn doen.Liever een wereld zonder zwarte beren dan eentje met en waar velen onder hun moeten dienen als galberen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |