![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zulke verhalen zijn alleen plezant als ze zoals door PatrickVE op een schitterende wijze worden uitvergroot tot in het absurde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, PatrickVE had stijl. Een van de betere forummers...
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Wat legalees er tussen gooien verandert daar niets aan. Dus, waar komt de "recht" om individuen hun eigendomsvoorbehoud van het eigen lichaam te ontnemen vandaan? Wat is dat, "het algemeen belang?" Waarom moet slavernij toegestaan worden in "het algemeen belang?" Uw antwoord; Ja, maar het staat in de wet.... Geen argumenten dus.
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
En de mensen die voor de staat onderwijzen en kinderen opvangen, die kunnen dat alleen als ze worden betaald door de staat? De staat MOET tussenpersoon zijn tussen de bevolking en de opvoeders en de kinder-opvangers?
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
Hij begreep beter dan velen dat het eigendomsvoorbehoud op het eigen lichaam, en daarop volgend, het recht op zelfverdediging noodzakelijk is om een libertarische samenleving de laten ontstaan. Hij begreep ook dat rechten pas rechten zijn als je ze tot de dood wil verdedigen. Hij had er geen probleem mee dat ik een kogel door z'n kop zou schieten, als hij bij mij zou inbreken, so to speak. Vandaar dat het verbod op wapenbezit zo zelotisch wordt verdedigd door collectivisten.
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigendomsvoorbehoud op het eigen lichaam?
Wat heeft dat te maken dat vuurpijlen afschieten uw buurjongen zijn oog kan kosten, of uw buurman zijn dak? Wat voor wartaal is dit eigenlijk?
![]() |
#147 |
|
![]() De draad kwijt?
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw eigen lichaamsargument zou ik houden voor discussies over medische behandelingen en dergelijke
In relatie tot het vuurwerkvraagstuk is het gewoon niet van toepassing. Een zinledig argument wordt niet zinvoller indien gebracht met een hoop arrogantie. Eerder integendeel.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Maar waar haalt U het dat in libertarisme het toegestaan zou zijn om met vuurwerkpijlen iemand anders zijn bezit of lichaam te beschadigen? Dat is het hele punt.
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat hij nog op de website van het instituut staat? Of heb je contact?
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() En wie financiert de staat?
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. De burger financiert dat (en heeft er al twee eeuwen niks aan te zeggen).
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bemoeizucht van 'de staat' inzake opvoeding vloeit voort uit 'de bemoeizucht' van 'onze' 'medemensen', hé, en als 'de staat' zich niet zou moeien dan doet één of andere al dan niet zelfverklaarde 'gezagsdrager'/'vertegenwoordiger' van 'de stam' of 'de volksgemeenschap' het wel. Dat komt omdat 'wij mensen' nu eenmaal hyper-sociale wezens zijn. ![]() Maar misschien mag ik van u op mijn kinderen wél een pedagogie botvieren die ertoe leidt dat ze op den duur alleen nog maar drugsbaron of zelfmoord-terrorist willen worden? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op louter 'filosofisch'/'theoretisch' vlak ben ik het in dezen volmondig met u eens: slavernij is een walgelijke institutie en slavendrijvers verdienen de ergst mogelijke dood die een opstandige slaaf voor hen kan bedenken. ![]() Maar in de praktijk zorgt 'het recht van de sterkste' er maar al te vaak voor dat de slavernij niet alleen bestaat maar ook nog eens voldoende 'rijkdom' oplevert opdat er ijverige kerels en wijven zouden zijn die er véél voor over hebben om ze in stand te houden en zo mogelijk nog uit te breiden. ![]() Het doet mij niettemin véél plezier dat u er zo'n grondige hekel aan hebt. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
En gezien die laatsten sterk in de minderheid zijn, gaan we snel van de drugsbaronnen en de zelfmoordterroristen verlost zijn. De staat heeft geen verweer tegen drugsbaronnen en zelfmoordterroristen (het zijn "criminelen" en trekken zich van onze wetten niets aan dus...), en heeft het recht op zelfverdediging van de brave burger afgenomen. Een lose-lose situatie voor de brave burger dus. Ik wil daar eindelijk vanaf, na de honderden miljoenen doden die de collectivisten op hun geweten hebben. Dat het een lastige propositie is om slaven te leren dat ze ook vrij kunnen zijn, dat zal ik zéker erkennen. De strijd zal lang duren.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 januari 2025 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
-> "Het recht van de sterkste." (Ook als dat "democratisch" afgedwongen is.) Het verandert de kern van de zaak niet. Sinds die woorden (het algemeen belang) enkele posts hierboven gevallen zijn, komen we tot DE KERN van de zaak. Je moet gewoon gelijk zien te krijgen. Gelijk HEBBEN is ondergeschikt geworden. En ik geef toe dat smerige collectivisten gemakkelijker gelijk krijgen als ze met tien of honderd of een miljoen zijn. En dan is de cirkel rond. Enkele vinden dat vuurwerk afschieten gevaarlijk of nutteloos, of overlast veroorzakend, of niet-voor-hen-pleziergevend is, etc. En nu is het aan de staat om ervoor te zorgen dat deze kwezels ook gelijk KRIJGEN. Immers, en ik schreef dat al; laten we dan toch een wet maken dat ALLE activiteiten die gevaarlijk, of nutteloos, of overlast veroorzakend, of niet-voor-hen-pleziergevend zijn gewoon "with one fell swoop" verboden worden. Maar des te meer slaven ontwaken, des te sneller volgen de anderen. Collectivisme moet verbannen worden. Politiek, cultureel en economisch. De strijd is maar net begonnen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 6 januari 2025 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld afpakken, geld toestoppen, en de dader niet meehelpende in de samenleving, dat evolueert enkel naar conflict en oorlog.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Het goed praten van de slappe knieën van de Nederlandse regering, draagt niet bij aan onze vrijheid. citaat AD Politie snoeihard in intern memo: agenten zijn chaotische jaarwisselingen zat en halen uit naar kabinet Een grote en groeiende groep agenten ziet het niet meer zitten om als lopende schietschijf ingezet te worden tijdens de jaarwisseling. Politiemedewerkers vinden dat de politiek veel te weinig doet om het jaarlijkse geweld en de chaos in te dammen, uit angst om stemmen te verliezen. Dat blijkt uit een interne memo die in handen is van deze site. Het document, dat is opgesteld door een politiemedewerker, geeft een indringend beeld van de frustratie en wanhoop binnen de politie. Tijdens de afgelopen jaarwisseling werden politie en hulpdiensten op meerdere plekken belaagd, wat leidde tot gewonden en honderden arrestaties. In steden als Haarlem, Zaandam, Rotterdam en Amsterdam moest de Mobiele Eenheid (ME) ingrijpen, en in Culemborg werd traangas ingezet. In Amsterdam loste de politie zelfs waarschuwingsschoten. Zulke incidenten komen al jaren voor en leiden niet alleen tot gevoelens van onveiligheid bij agenten, maar ook bij hun families. ‘We zien een structureel tekort aan respect en waardering voor hulpverleners’, klinkt het onder de teleurgestelde agenten. Politiemedewerkers pleiten voor structurele maatregelen, waaronder een algeheel landelijk vuurwerkverbod en strengere straffen voor geweldplegers. ‘Daders komen veel te makkelijk weg’, klinkt het vanuit de achterban. Ook gecontroleerde vuurwerkshows en strengere regelgeving rondom het gebruik en een strengere classificatie van zwaar vuurwerk worden door agenten genoemd als mogelijke oplossingen. Het huidige beleid, met voornamelijk harde woorden en weinig concrete actie, schiet volgens veel politiemensen tekort. https://www.ad.nl/binnenland/politie...inet~a1ecde51/ Laatst gewijzigd door cato : 7 januari 2025 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |