![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan cru klinken , maar dat kind uit dien auto halen wordt een detail in een dagelijkse gewoonte. Ik kom daar toe, ik moet die kleine eruit halen, ik parkeer mij op de parking, kleine is eruit. (oeps hij zit er nog in... ) Of abnormale chain of events, we moeten naar de bomma , want de cresh is toe, ... maar de bomma is omrijden, en hop ge zit op de oprit van de autostrade en kind ligt in slaap en ... oeps... of normaal gezien moet je nooit je kind afzetten, en je parkeert op de parking en ... Dat is echt niet meer dan dat hoor, en daarom kan iedereen dat dus tegen komen. Zelf super oma's die elke dag met veel liefde aan hun kinderen en kleinkinderen denken zijn daar niet vrij van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 'ouder' maakte ambras om een kapotte zijruit terwijl het kindje overleden was. In welke wereld leven wij toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoorde dat er dit weekend minstens 50 kinderen "verloren" waren gelopen op het strand. Zijn dat allemaal onoplettende ouders of zijn dat dingen die gebeuren?
Je kan niet alles onder controle hebben. Zelfs bij mij, de controle freak die ik ben, lukt dat niet altijd.
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ezr zijn vrouwen die het zich kunnen permitteren om met niets anders in hun hoofd te zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welnu, het aantal keren dat ik onder de douche heb gestaan en beseft heb dat ik nu wel 4 tassen koffie heb gedronken, maar eigenlijk vergeten ben om te ontbijten, is nogal vaak. Ik compenseer het feit dat ik vergeet om het brood in de broodrooster te steken, met 2 of 3 tassen koffie te drinken. En dan besef ik dat ik vergeten ben om te ontbijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta dan op, drink 3 trappisten, en da's dan ook weer in orde ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het dagelijkse leven zie ik dat niet zo direct gebeuren. Vertel maar eens dat je als geroutineerde ouder een checklist zou nodig hebben om zeker niet te vergeten de kleine aan de crèche af te zetten. Ik vrees dat er je scheef gaan bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister
|
![]() Inderdaad.
Er zijn mensen hun kind verloren omdat ze vergaten de handrem aan te trekken, waardoor de wagen achteruit de oprit afbolt en over het kind rijdt.... vreselijk. Stomweg dat ene detail (handrem) vergeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het kan bijvoorbeeld een gewoonte zijn om de 4 deuren van uw auto eens open en dicht te doen als je parkeert. Systematisch. Dat komt belachelijk over, maar dan vergeet je niemand. Je moet daar dan wel een automatisme van maken en dat ALTIJD toepassen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juli 2022 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten gebruiken hier een memobord voor. Bij huize reserve hebben we ook zo'n bord. Als ik het kleinkind moet gaan halen op school (is geen routine), dan schrijven we dat op het bord. Anderen zullen wslk de GSM gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg mij dat maar eens uit. Het zijn meestal juist de vrouwen, en JA, werkende vrouwen die voor en na hun werk alles moeten regelen ivm de kinderen. Zoals: - kinderfeestjes, verjaardagen, kinderen naar sport of hobby brengen en terughalen, afspraken maken om met de kinderen naar de dokter, de tandarts, het ziekenhuis enz te gaan. Het zijn meestal ook diezelfde vrouwen die elke dag een menu moeten bedenken zodat er 's avonds een lekkere maaltijd op tafel staat. Het zijn ook die vrouwen die 's nachts opstaan om hun ziek kind te verzorgen of om hun bang kind te troosten. Maar ja, volgens u moeten die vrouwen niks in hun hoofd houden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |