Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2022, 09:26   #141
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Hoe debiel het voor sommige vrouwen hier ook mag klinken: een checklist kan ook handig zijn.. niet voor niets dat ze dat op quasi alle werkvloeren gebruiken waar veiligheidsrisico's bestaan. Ook al is dat die mensen hun job en horen ze hun job door en door te kennen en mogen ze eigenlijk geen fouten maken, toch is die checklist noodzakelijk.. vaak van levensbelang. Net omdat mensen weten dat mensen -ondanks alles- fouten kunnen maken.
dikwijls gaat het om details he, ...

Het kan cru klinken , maar dat kind uit dien auto halen wordt een detail in een dagelijkse gewoonte.

Ik kom daar toe, ik moet die kleine eruit halen, ik parkeer mij op de parking, kleine is eruit. (oeps hij zit er nog in... )

Of abnormale chain of events, we moeten naar de bomma , want de cresh is toe, ... maar de bomma is omrijden, en hop ge zit op de oprit van de autostrade en kind ligt in slaap en ... oeps...

of normaal gezien moet je nooit je kind afzetten, en je parkeert op de parking en ...

Dat is echt niet meer dan dat hoor, en daarom kan iedereen dat dus tegen komen.

Zelf super oma's die elke dag met veel liefde aan hun kinderen en kleinkinderen denken zijn daar niet vrij van.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:29   #142
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Mens & dier in een snikhete auto achterlaten , sommige denken niet goed na !!
https://abcnews.go.com/US/woman-brea...ry?id=32572693
In het 2de filmpje , 2de gedeelte , een baby op het 6de verdiep:
https://www.facebook.com/DailyMail/v...52251058261490

Een paar jaar terug zag ik op youtube een filmpje , politie meppen
een zijruit in om een kind te redden , en toen .... , ongelooflijk ....
de eigenares van de auto komt plots opdagen , jakkend over dat kapot ruitje ,
dus niet over haar kind !! Da' ruitje was velen erger , wie gaat dat betalen ??
Ik vind het betreffende filmpje niet meteen terug , het was op parking
van een USA-warenhuis !!
Wel vond ik dit:
https://www.wftv.com/news/trending/p...5OQCG7MWUZAUOA
https://www.nairaland.com/4747461/mo...eak-car-window
Ik herinner mij zo'n soortgelijk geval.
Die 'ouder' maakte ambras om een kapotte zijruit terwijl het kindje overleden was.
In welke wereld leven wij toch?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:30   #143
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij begrijpt het echt niet eh.
Niemand vergoeilijkt. Niemand bagatelliseert.
Quasi iedereen is hier van mening dat die man of vrouw die 't kind vergat een fout gemaakt heeft. Maar in tegenstelling tot u gaan de meesten er hier vanuit dat het ook iedereen kan overkomen. Quasi iedereen hier beseft dat de focus -helaas- niet altijd op het 'meest belangrijke' gericht is. Dat het kan gebeuren dat je wel eens niet aan je kinderen denkt. Dat het kan gebeuren dat je zo opgaat in de dingen van de dag, dat je wel eens wat vergeet..

Ik kan mij ook niet voorstellen dat ik mijn hond (of kind, moest ik een hebben) zou vergeten.. maar dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen gebeuren.

En ja, het is erg voor de slachtoffers.. moeten we hier nu echt allemaal tranen laten en medeleven betuigen..? Ik denk dat iedereen het hier erg vind voor dat kind. Ik vermoed dat iedereen zijn/haar leven stil zou staan moest dit gebeuren bij een geliefde. Maar, het is ook erg voor de 'dader' in kwestie. Die persoon (man/vrouw) heeft dat helemaal niet gewild. Die dragen dat mee voor de rest van hun leven. Overal waar ze komen, iedereen rond hun weet hoe hun kind gestorven is.. ik denk dat een beetje medeleven wel op z'n plaats is ja. Die hun leven is verwoest, met dat verschil dat zij -in tegenstelling tot het slachtoffer- wel nog verder moeten met dat verwoeste leven. En die mensen wil jij dan nog eens extra straffen.. met welk nut, vraag ik me dan af..? Die mensen kan je niet nog harder straffen.
Die mensen kregen inderdaad de zwaarste straf die je hier op het aardse leven kunt krijgen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:31   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.. maar die routine ontstaat enkel als je beseft dat het u ook kan overkomen, als je wil vermijden dat er zich zoiets zou voordoen. Familie De Schoofzak stuurt blijkbaar voortdurend berichtjes 'creche ok' en dat soort dingen.. dat is ook een methode waarbij je mekaar helpt om zeker niets over het hoofd te zien. En dan is ook de hele familie gerustgesteld.
Inderdaad. Routine, routine en routine.
Oud 26 juli 2022, 09:32   #145
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dit betekent dat vrouwen in het algemeen (niet alle vrouwen!) meer gefocust blijven op de écht belangrijke zaken.
Of dat vrouwen maar enkele zaken moeten in hun hoofd houden en met niks anders bezig zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:34   #146
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Ik hoorde dat er dit weekend minstens 50 kinderen "verloren" waren gelopen op het strand. Zijn dat allemaal onoplettende ouders of zijn dat dingen die gebeuren?
Je kan niet alles onder controle hebben. Zelfs bij mij, de controle freak die ik ben, lukt dat niet altijd.
Oud 26 juli 2022, 09:34   #147
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor hetzelfde geld ben ik al 50 km verder.
Neenee, je schreef: als jullie juist vertrokken waren.
Oud 26 juli 2022, 09:34   #148
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Of dat vrouwen maar enkele zaken moeten in hun hoofd houden en met niks anders bezig zijn.
Het zal dan gaan over enkele vrouwen, want de meeste vrouwen zijn ook met heel veel dingen bezig.

En ja, ezr zijn vrouwen die het zich kunnen permitteren om met niets anders in hun hoofd te zitten.
Oud 26 juli 2022, 09:35   #149
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet je dan ook weleens een dag te eten, te slapen of te drinken? Want ja; je hebt dat gisteren toch al gedaan he
Ja, dat is mij al voorgevallen. Vaak zelfs. Ik zet de koffie, en dan neem ik een eerste kopje terwijl het nog aan het doorlopen is. Ik ga dan meestal een beetje op het forum hier komen zeveren, om dan nadien mijn ontbijt te pakken, te douchen, de dingen te doen die ik moet doen, en naar mijn werk te gaan om verder op dit forum komen te zeveren.

Welnu, het aantal keren dat ik onder de douche heb gestaan en beseft heb dat ik nu wel 4 tassen koffie heb gedronken, maar eigenlijk vergeten ben om te ontbijten, is nogal vaak. Ik compenseer het feit dat ik vergeet om het brood in de broodrooster te steken, met 2 of 3 tassen koffie te drinken. En dan besef ik dat ik vergeten ben om te ontbijten.
Oud 26 juli 2022, 09:35   #150
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, je schreef: als jullie juist vertrokken waren.
Maar evengoed kan het gebeuren dat 'm al 50km verder is.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:37   #151
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, dat is mij al voorgevallen. Vaak zelfs. Ik zet de koffie, en dan neem ik een eerste kopje terwijl het nog aan het doorlopen is. Ik ga dan meestal een beetje op het forum hier komen zeveren, om dan nadien mijn ontbijt te pakken, te douchen, de dingen te doen die ik moet doen, en naar mijn werk te gaan om verder op dit forum komen te zeveren.

Welnu, het aantal keren dat ik onder de douche heb gestaan en beseft heb dat ik nu wel 4 tassen koffie heb gedronken, maar eigenlijk vergeten ben om te ontbijten, is nogal vaak. Ik compenseer het feit dat ik vergeet om het brood in de broodrooster te steken, met 2 of 3 tassen koffie te drinken. En dan besef ik dat ik vergeten ben om te ontbijten.
De keren dat ik zo opgegaan ben in mijn bezigheden dat ik pas in de namiddag besef dat ik nog niet ontbeten heb... pfff.... gepassioneerd bezig zijn eh..
Oud 26 juli 2022, 09:39   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De keren dat ik zo opgegaan ben in mijn bezigheden dat ik pas in de namiddag besef dat ik nog niet ontbeten heb... pfff.... gepassioneerd bezig zijn eh..
's avonds trouwens ook. Als we natuurlijk allemaal samen eten, dan is dat het geval niet, maar soms heeft mijn vrouw al iets geknabbeld, en de kinderen doen andere dingen. Dan moet ik zelf mijn potje koken, wanneer ik wil. Vaak ga ik dan naar bed, beseffende dat ik vergeten ben te eten.
Ik sta dan op, drink 3 trappisten, en da's dan ook weer in orde
Oud 26 juli 2022, 09:42   #153
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe debiel het voor sommige vrouwen hier ook mag klinken: een checklist kan ook handig zijn.. niet voor niets dat ze dat op quasi alle werkvloeren gebruiken waar veiligheidsrisico's bestaan. Ook al is dat die mensen hun job en horen ze hun job door en door te kennen en mogen ze eigenlijk geen fouten maken, toch is die checklist noodzakelijk.. vaak van levensbelang. Net omdat mensen weten dat mensen -ondanks alles- fouten kunnen maken.
Ik moest efkes nadenken over die checklist. Dat er op bepaalde werkvloeren verplicht gewerkt wordt met een checklist, daar kan ik inkomen, tenminste als er moet aangevinkt worden anders leest de geroutineerde werknemer de checklist niet meer.
In het dagelijkse leven zie ik dat niet zo direct gebeuren. Vertel maar eens dat je als geroutineerde ouder een checklist zou nodig hebben om zeker niet te vergeten de kleine aan de crèche af te zetten. Ik vrees dat er je scheef gaan bekijken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:46   #154
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
dikwijls gaat het om details he, ... (...)
Inderdaad.
Er zijn mensen hun kind verloren omdat ze vergaten de handrem aan te trekken, waardoor de wagen achteruit de oprit afbolt en over het kind rijdt.... vreselijk. Stomweg dat ene detail (handrem) vergeten.
Oud 26 juli 2022, 09:46   #155
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het is eigenlijk het enige dat helpt tegen routine-vergetelheden, maar dan moet je wel de gewoonte nemen om dat serieus te doen.... en niet te vergeten de checklist toe te passen

Het kan bijvoorbeeld een gewoonte zijn om de 4 deuren van uw auto eens open en dicht te doen als je parkeert. Systematisch. Dat komt belachelijk over, maar dan vergeet je niemand. Je moet daar dan wel een automatisme van maken en dat ALTIJD toepassen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 juli 2022 om 09:48.
Oud 26 juli 2022, 09:47   #156
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik moest efkes nadenken over die checklist. Dat er op bepaalde werkvloeren verplicht gewerkt wordt met een checklist, daar kan ik inkomen, tenminste als er moet aangevinkt worden anders leest de geroutineerde werknemer de checklist niet meer.
In het dagelijkse leven zie ik dat niet zo direct gebeuren. Vertel maar eens dat je als geroutineerde ouder een checklist zou nodig hebben om zeker niet te vergeten de kleine aan de crèche af te zetten. Ik vrees dat er je scheef gaan bekijken.
Toch werken veel mensen met een lijstje dat afgewerkt moet worden.
De meesten gebruiken hier een memobord voor.

Bij huize reserve hebben we ook zo'n bord.
Als ik het kleinkind moet gaan halen op school (is geen routine), dan schrijven we dat op het bord.

Anderen zullen wslk de GSM gebruiken.
Oud 26 juli 2022, 09:48   #157
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pardon?
Leg mij dat maar eens uit.

Het zijn meestal juist de vrouwen, en JA, werkende vrouwen die voor en na hun werk alles moeten regelen ivm de kinderen.
Zoals: - kinderfeestjes, verjaardagen, kinderen naar sport of hobby brengen en terughalen, afspraken maken om met de kinderen naar de dokter, de tandarts, het ziekenhuis enz te gaan.
Het zijn meestal ook diezelfde vrouwen die elke dag een menu moeten bedenken zodat er 's avonds een lekkere maaltijd op tafel staat.
Het zijn ook die vrouwen die 's nachts opstaan om hun ziek kind te verzorgen of om hun bang kind te troosten.
Maar ja, volgens u moeten die vrouwen niks in hun hoofd houden.
Oud 26 juli 2022, 09:49   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herinner mij zo'n soortgelijk geval.
Die 'ouder' maakte ambras om een kapotte zijruit terwijl het kindje overleden was.
In welke wereld leven wij toch?
Als die kleine toch al dood was, was het inslaan van het ruitje nutteloos he
Oud 26 juli 2022, 09:50   #159
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar evengoed kan het gebeuren dat 'm al 50km verder is.
Zelfs d?*n is het de echtgenote die eraan denkt!
Oud 26 juli 2022, 09:51   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn meestal juist de vrouwen, en JA, werkende vrouwen die voor en na hun werk alles moeten regelen ivm de kinderen.
Zoals: - kinderfeestjes, verjaardagen, kinderen naar sport of hobby brengen en terughalen, afspraken maken om met de kinderen naar de dokter, de tandarts, het ziekenhuis enz te gaan.
Het zijn meestal ook diezelfde vrouwen die elke dag een menu moeten bedenken zodat er 's avonds een lekkere maaltijd op tafel staat.
Kortom, het gros van de tijd zijn ze met hun gedachten met hun kinderen bezig, dat terwijl meneer moet nadenken over de vergadering die hij binnen een half uur heeft, de klant die niet tevreden is, de rekeningen die moeten betaald worden, de fiets die moet gerepareerd worden en de autokeuring.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be