Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2005, 11:28   #141
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Ik wil er nog bij melden dat Allah ook de vergevingsgezinde, de genadevolle, de barmhartige etc is.

Dus gene bullshit meer verkopen.

Ipv kritiek op de Islam te geven, zou ik eerst naar de goddelijke karakter van de Christendom kijken. Ik ben er zeker van dat de Christendom alle geloofsmensen gelijk wilt behandelen, en niet de bedoeling had een hierarchie op te zetten waar de ene boven de andere sta. Want dan is God oneerlijk geweest

Die gelijkheid van gelovige wordt vandaag extra benadrukt met de bedevaart in Saoedie Arabie.
Dag voor offerfeest zie je op de berg Arafat allemaal zelfde personen!
Allemaal dragen ze witte doeken. Zelfs de koning die de bedevaart komt doen draagt het.
Allemaal gelijk, prachtig beeld! Niemand die kan zeggen "ik sta boven u".
Dat is net het geloof, iedereen gelijk, punt.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 12:01   #142
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik had het over volgend vers:

018.086
YUSUFALI: Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: "O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness."
PICKTHAL: Till, when he reached the setting-place of the sun, he found it setting in a muddy spring, and found a people thereabout. We said: O Dhu'l-Qarneyn! Either punish or show them kindness.
SHAKIR: Until when he reached the place where the sun set, he found it going down into a black sea, and found by it a people. We said: O Zulqarnain! either give them a chastisement or do them a benefit.
Ja , ja, Allah sprak in deze aya ,over een volk in het verre oosten een niet over de zon zelf !!! Wajadaha ta'3robo fi 3ainin 7ami-atin : Dit is een perfecte woordelijke reconstructie voor de omgeving een de context waarin dat volk leefde, 7ama-tin ;zwarte zand , Een als we toch uw interpretatie aannemen dan zou de galaxy bijna dezelfde soort zijn als de zee of een poel waarin allerlei creaties zweven een leven !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 januari 2005 om 12:05.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 12:41   #143
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

jaja Lincoln. "The setting place of the sun" is dus een volk! Dat ik daar niet zelf op gekomen ben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 21:23   #144
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

de Vexille ik denk dat we ons ervoor moeten hoeden de leren te fundamentalistisch te benaderen. Je liegt wel niet, maar je stelt het toch wat zwart-wit voor.
Als men maar bichtte in de biechtstoel; het ging veel ellende die bij de psychiater terechtkomt voorkomen. Mustapha, het is niet de biechtvader die vergeeft, maar God.
Al spreekt de biechtvader die woorden uit. Wel huiver ik van een karikatuur van de biecht zoals bij de sekte Opus Dei.
Ook moeten we vermijden te veralgemenen: zoals wij katholieken, protestanten, sekten, Jehovah's Getuigen enz hebben, zal men in de islaam ook wel breed verspreide stromingen hebben en daarnaast ook kleinere groepen van radiakaal tot progressief en zelfs vrijzinnig.
Zich verder verdiepen in lektuur zou voor beide groepen niet slecht zijn.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:55   #145
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Meen je dat nu écht dat je de boodschap achter de parabel van de verloren zoon niet ként??? Of niet kan vermoeden? Ik zal je een hint geven:

Wat gebeurt met moslims die het geloof afvallen? Ze krijgen de doodstraf, end of story...

Wat gebeurt met christenen die hun geloof afvallen, maar uiteindelijk tot inzicht komen dat ze zich zwaar hebben vergist, die uiteindelijk schuldbewust en berouwvol terugkeren "naar de stal"? Voor hen worden alle stoelen aan de kant geschoven; ze worden met open armen ontvangen... Het gaat hier om een centraal principe in het christendom: de vergiffenis!
Ik had het over het verhaal van de drachmen of de talenten en die wrede heerser. Dat snap ik nog steeds niet goed. En waarom dat verhaal van het doodsteken van die sukkel achteraan.

De vergelijking met de parabel van de verloren zoon was ook maar om op parallellen te wijzen in verhaaltrant. Parallellen die ook in de OT teksten veeelvuldig voorkomen. Dus: verklaar eens dat verhaal van die drachmen en die wrede heerser? Wie of wat is die wrede heerser?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2005, 22:56   #146
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad koolvis.

Mensen moeten zich beter informeren of verdiepen in zaken.

Als je zegt dat je in de Islam geen vergiffenis kunt krijgen is dat een bewijs van weinig kennis ter zake.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2005, 19:48   #147
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
de Vexille, gelieve geen leugens te vertellen aub...

Wat vergiffenis is in het Christendom noemt men berouw in de Islam.
Maar Ik kan iemand iets vergeven ook al betoont hij geen berouw.
Citaat:

Als ik nu de Islam achter me laat, ben ik er 10.000miljard % zeker van dat ik geen doodstraf zal krijgen.
Vreemd. Er staat toch duidelijk iets in de koran over afvalligen.
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2005, 22:42   #148
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter001
Het overgrote deel van de moslims de dag van vandaag beleiden hen geloof op hen manier en interpreteren de Koran niet meer letterlijk, maar gaan er het beste uithalen. De extremistische moslims daareentegen gaan de koran woord voor woord gaan toepassen, waardoor er terroristische groeperingen ontstaan. Maar dit fenomeen bestaat al eeuwen en vind je ook terug in andere religies en godsdiensten, zoals in het Christendom.
Een van de verschillen tussen christendom en islam is dat het gevaarlijk is om de Koran en Hadith en het leven van de profeet letterlijk te gaan navolgen. Wie de islam volgt wordt vaak verplicht om tegen zijn eigen geweten in te gaan en dingen te doen die hij of zij moreel onverantwoord vindt. Dat staat trouwens letterlijk zo in de Koran : "Allah weet wat goed is en gij weet het niet", bvb in het geval van het doden van ongelovigen.

Iemand die het NT letterlijk opvolgt zal maar heel moeilijk een gevaar betekenen. Een "extremistisch" christen is een soort Franciscaner monnik. Een rechtgelovige moslim is iemand die van zijn geloof verboden wordt om vriendschap te sluiten met niet-moslims. Zo staat dat letterlijk in de Koran.

Laatst gewijzigd door Wreker : 3 februari 2005 om 22:43.
Oud 4 februari 2005, 05:38   #149
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Een van de verschillen tussen christendom en islam is dat het gevaarlijk is om de Koran en Hadith en het leven van de profeet ... .
het leven van de "profeet".
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 08:57   #150
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wat er staat op de homepage van een van de meest vooruitstrevende landen uit de Arabische wereld:

The Qur'an has not been expressed using any human words. Its wording is letter for letter fixed by no one but Allah.

http://www.libyaonline.com

Het beste bewijs dat een gesprek met moslims onmogelijk is.

Het enige gesprek dat je met moslims kan voeren is over de onzin van hun geloof. Het beste doe je dat bovendien met wapens, zoals zijzelf.

Jij doet echt afbreuk aan de charmante dame op de foto, zij gelooft ondanks alles nog wel in een dialoog. Heb haar sinds kort nog op de televisie gezien, fijne dame...Probeer een voorbeeld te nemen, als je dan toch de foto wil gebruiken.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2005, 18:51   #151
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emitzer
Jij doet echt afbreuk aan de charmante dame op de foto, zij gelooft ondanks alles nog wel in een dialoog. Heb haar sinds kort nog op de televisie gezien, fijne dame...Probeer een voorbeeld te nemen, als je dan toch de foto wil gebruiken.
Inderdaad een charmante dame die over lijken gaat (TVG) als het moet.
Oud 8 februari 2005, 07:03   #152
Emitzer
Lokaal Raadslid

Emitzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad een charmante dame die over lijken gaat (TVG) als het moet.
En daarmee versterk je mijn vorige stelling.

[FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki
vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT]

http://www.thetruthseeker.co.uk/
Emitzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 11:13   #153
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
jaja Lincoln. "The setting place of the sun" is dus een volk! Dat ik daar niet zelf op gekomen ben.
Moslims wisten lang voor de christenen dat de aarde rond was. Toen Europa in zijn duistere tijdperk zat, denkende dat de aarde plat was, gebruikte Moslimstudenten bollen voor het bestuderen van de aarde op Islamitische universiteiten.

“Hij wikkelt de nacht om de dag en de dag om de nacht” (Surah 39 : Ayah 5).
Het woord ‘omwikkelen’ in de bovenstaande vers is de vertaling van het werkwoord kawwara, welke gebruikt wordt om de handeling ‘het wikkelen van een tulband rondom een hoofd’ te omschrijven.
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 11:27   #154
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Moslims wisten lang voor de christenen dat de aarde rond was. Toen Europa in zijn duistere tijdperk zat, denkende dat de aarde plat was, gebruikte Moslimstudenten bollen voor het bestuderen van de aarde op Islamitische universiteiten.
Wat heeft Islam hiermee te maken? Is er in de Qur'an een Surah die leert over Chemie? Algebra? Fysica?

Einstein was een jood, maar toch ga ik het jodendom niet prijzen voor z'n opvattingen over het licht.
Oud 16 februari 2005, 11:32   #155
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat heeft Islam hiermee te maken? Is er in de Qur'an een Surah die leert over Chemie? Algebra? Fysica?

Einstein was een jood, maar toch ga ik het jodendom niet prijzen voor z'n opvattingen over het licht.
Daarom dat de koranvers die die moslims dus heeft aangetoond dat de aarde rond is erbij staat.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat je geen moslim bent.... Kom ...geef het toe.
Oud 16 februari 2005, 11:46   #156
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat de koranvers die die moslims dus heeft aangetoond dat de aarde rond is erbij staat.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat je geen moslim bent.... Kom ...geef het toe.
Daar staat helemaal niet dat de aarde rond is . Dat is een oppervlakkige analyse. In een orginele betekenis (een van de zovelen) betekent dat dan wel een tulban rond het hoofd draaien, maar Mohammad heeft ook openbaart dat planten vruchten konden voortbrengen _zonder_ bestuiving... Ga jij dat laatste ook slechts oppervlakkig lezen, en beschouwen als een wetenschappelijke openbaring?
Oud 16 februari 2005, 11:51   #157
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, even inlevend in oppervlakkigheid, een hoofd heeft niet de vorm van een planeet.

Islam is niet gediend met zulke miraculeuze interpretaties.
Oud 16 februari 2005, 12:53   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Hij wikkelt de nacht om de dag en de dag om de nacht” (Surah 39 : Ayah 5).
Daar kan ik niet uit opmaken dat de aarde rond is.
Net zo min als uit de bijbelse vers waarin sprake is van "het rond der hemelen"
Het enige dat ik er kan op uitmaken is dat ze toen ook al zagen dat de zon een cirkelvormige beweging aan de hemel maakt.
Dat zien we ook wel, daar hebben we geen god voor nodig.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2005, 13:11   #159
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Daar kan ik niet uit opmaken dat de aarde rond is.
Net zo min als uit de bijbelse vers waarin sprake is van "het rond der hemelen"
Het enige dat ik er kan op uitmaken is dat ze toen ook al zagen dat de zon een cirkelvormige beweging aan de hemel maakt.
Dat zien we ook wel, daar hebben we geen god voor nodig.
"En hij sprong een gat in de lucht"

springen betekent "op en neer huppelen".
een gat kan betekenen een holte, maar ook een achterwerk, of een leegte (bijvoorbeeld in je hoofd). Maar in de oorspronkelijke betekenis, een holte, dus
deze persoon die kon meters hoog springen, door de lucht en vormde zo een holte, en ie heeft toen gezien dat de aarde rond was.

Natuurlijk is het dit niet. Het betekent dat hij heel blij werd.

Analoog met dit vers wat wijst op de almachtigheid van Allah, niet op wetenschappelijke mirakels. Zulke interpretaties rediculiseren de Qur'an.
Oud 16 februari 2005, 15:00   #160
ashrawi
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik weet niet of je van de wonderen van de koran hebt gehoord? Die hebben mij toch overtuigd, en als je dan weet dat de koran 1400 jaar bestaat....

En wij hebben de mens uit een uittreksel van leem geschapen. Daarna maakten Wij hem een druppel in een welverzekerde rustplaats. Daarop maakten wij de druppel tot een `alaqah (bloedzuiger, opgehangen ding en bloedklomp), waarop Wij de `alaqah tot een mudghah (zoiets als gekauwde substantie) maakten, [waarop Wij de mudghah tot beenderen maakten, waarop wij de beenderen bekleedden met vlees. Daarna brachten Wij hem voort als een nieuw schepsel. Gezegend dus zij Allah, de Beste der scheppenden. (Surah 23 : Ayah 12-14)

De zeeën:
Hij heeft de beide zeeën losgelaten zodat ze elkaar ontmoeten. Tussen beiden is een barrière zodat ze niet overtreden. Surah 55 : Ayah 19-20

Hij is het die de beide zeeën heeft losgelaten de ene zoet en welsmakend en de andere zout en bitter en Hij heeft tussen beiden een barrière en een afgesperde versperring opgesteld. (Surah 25 : Ayah 53

Ontstaan van het heelal:
Zien zij die ongelovig zijn dan niet dat de hemelen en de aarde een ineengedrongen massa waren waarop Wij beide scheidden [en van het water elk levend organisme maakten?. Zullen zij dan niet tot geloof komen? (Surah 21 : Ayah 30)

Ga je nu van deze ayats zeggen dat ze niet waar zijn, meneer de moslim?

Laatst gewijzigd door ashrawi : 16 februari 2005 om 15:00.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be