Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2022, 10:14   #141
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Waarom blijven de wappies niet thuis met de ramen en deuren gesloten om te vermijden geprikt te worden door een mug die eerder (de talrijk aanwezige) gevaccineerden bezocht heeft en zo het risico te lopen dat gevreesde goedje alsnog binnen te krijgen ?
De niet-wappies vonden het een tijdje geleden nochtans een goed idee om iedereen verplicht thuis te houden.

Ik mocht verdorie niet eens bepalen wie ik in mijn privéwoonst uitnodigde.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 10:17   #142
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
De niet-wappies vonden het een tijdje geleden nochtans een goed idee om iedereen verplicht thuis te houden.

Het is niet meer dan normaal dat de staat zich moeit met wie der bij u op de pot komt zitten. Als je dat niet inziet ben je definitely een wappie.
Oud 16 september 2022, 10:51   #143
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Zou Moskou er dan niet beter aan doen de Vaxxies te steunen om het hier even dictatoriaal te maken als daar? Ik begrijp niet wat de Russen te winnen hebben met anti-vaxxers.
Da meende niet ???

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 10:53   #144
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het is niet meer dan normaal dat de staat zich moeit met wie der bij u op de pot komt zitten. Als je dat niet inziet ben je definitely een wappie.
Sneaky
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 10:54   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Typisch wappie, zo straf overdrijven.
Je mocht wel bepalen wie, maar niet teveel.

Moeilijke begrippen hé: pandemie, besmettelijkheid ....
Je zou zo de wappies de pest toewensen. Dat was de vorige echte pandemie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 10:56   #146
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Da meende niet ???
Eigenlijk niet nee, Trump was pro vaccins en minder pro Russisch dan Clinton. Maar die werd zogezegd ook gesteund en dan de gele hesjes, uiterst links, uiterst rechts, wappies, homeopaten, boeren, anti pro woke, enzovoort… als iets een probleem vormt zitten de Russen er achter. Het is belachelijk.
Oud 16 september 2022, 10:57   #147
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Kan iemand een antwoord / reden geven waarom de ontwikkeling naar een aangepaste versie vh vaccin richting bivalentie gaat?
Waarom er ook nog de strain " Wuhan 1 " in terug te vinden is.
Ben niet geneigd mijn vierde prik te nemen als die ook nog anti-Wuhan is.
Lijkt mij niet gezond.
Dat is psychologisch...het wuhan virus was immers een dodelijk virus waar iedereen bang voor moest zijn en die angst moeten ze blijven uitbuiten om mensen te overtuigen om zich vrijwillig te blijven prikken.
Er is toch begonnen met vaccineren tegen wuhan1 om niet dood te gaan, dat was de reden om te vaccineren.
Waarom nog vaccineren als de vierde prik niet meer beschermt tegen dat dodelijke wuhan gevaar voor onwetende en bange mensen die dat nog steeds geloven?

De angst voor die reden om te vaccineren moet behouden blijven door het woordje wuhan te blijven gebruiken voor vaccins, daarom moet de bescherming tegen wuhan strain er ook nog inzitten.
Waartegen zou er anders nog gevaccineerd moeten worden?
De ongevaarlijke, milde variant omikron snotneus, het gemuteerde wuhan virus, waar niemand nog bang voor hoeft te zijn?
Oud 16 september 2022, 10:59   #148
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De pest werd verspreid door luizen van ratten, dat is nog iets anders dan iets dat zich via de lucht verspreidt. We ademen lucht in, dat begrijp je toch?
Oud 16 september 2022, 11:13   #149
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wie zegt dat Wuhan verdwenen is?
De experts en virologen?
Die beweren toch allemaal dat het wuhan virus gemuteerd is tot afgezwakte subvarianten?
Of geloof je ze niet?
Oud 16 september 2022, 11:39   #150
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dat is psychologisch...het wuhan virus was immers een dodelijk virus waar iedereen bang voor moest zijn en die angst moeten ze blijven uitbuiten om mensen te overtuigen om zich vrijwillig te blijven prikken.
Er is toch begonnen met vaccineren tegen wuhan1 om niet dood te gaan, dat was de reden om te vaccineren.
Waarom nog vaccineren als de vierde prik niet meer beschermt tegen dat dodelijke wuhan gevaar voor onwetende en bange mensen die dat nog steeds geloven?

De angst voor die reden om te vaccineren moet behouden blijven door het woordje wuhan te blijven gebruiken voor vaccins, daarom moet de bescherming tegen wuhan strain er ook nog inzitten.
Waartegen zou er anders nog gevaccineerd moeten worden?
De ongevaarlijke, milde variant omikron snotneus, het gemuteerde wuhan virus, waar niemand nog bang voor hoeft te zijn?
Een massa-suggestie die ten goede komt van Big Pharma. Aannemelijk.
Oud 16 september 2022, 12:10   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat Wuhan verdwenen is?
Voor alle duidelijkheid, ik heb het over het VIRUS Wuhan-1, en niet over de stad in China he

Wuhan-1 is verdwenen, behalve misschien in een of andere diepvriezer van een of ander labo. Nergens is er nog een test afgenomen die daarmee overeen kwam. Bovendien heeft het gros van het volk goeie immuniteit tegen Wuhan-1 door vaccinatie, die jaren zal meegaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 12:14   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sorry, dat waren de wappies. De wappies, ttz, zij die lulkoek verkopen, dat zijn de maatregelaars, de TV kwakzalvers, de pasjes voorstanders en zo he. Zij wilden die naam destijds geven aan mensen die inzagen dat dat allemaal kwakzalverij was, maar ondertussen moeten de juiste namen aan de juiste groepen gegeven worden. Pas op, onder de maatregelen tegenstanders waren er OOK een paar wappies die zottigheden vertelden. Een paar "nuttige idioten". Maar het gros van de wappies waren toch de gekken die voor maatregelen en verplichte vaccinatie en zo waren. Want, zoals van in het begin gezegd door niet-wappies die zich aan wetenschappelijke gronden hielden, en zoals ondertussen door talloos wetenschappelijk onderzoek bevestigd zodat het niet meer kan tegengesproken worden, en trouwens gemakkelijk waargenomen, is al dat gedoe gebaseerd geweest op pure wappie-kwakzalverij waarvan de wappie hogepriesters geregeld hun wappie lulkoek op TV mochten komen vertellen.
Oud 16 september 2022, 12:16   #153
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Kan iemand een antwoord / reden geven waarom de ontwikkeling naar een aangepaste versie vh vaccin richting bivalentie gaat?
Waarom er ook nog de strain " Wuhan 1 " in terug te vinden is.
Ben niet geneigd mijn vierde prik te nemen als die ook nog anti-Wuhan is.
Lijkt mij niet gezond.
ik vermoed : De bivalente vaccins zijn enkel toegelaten als booster, niet voor de primaire vaccinatie. Het vaccin dat oorspronkelijk gebruikt werd als booster bevatte enkel wuhan1. En daar hebben we ondertussen veel klinische data over verzameld. Ook als booster. Dit bivalent vaccin teert op die data: het enige dat er in de klinische studie moest aangetoond worden is dat er ook antilichamen gegenereerd worden tegen de omikronspike, naast die gericht tegen wuhan. Daarom dat de grootte van de klinische studie maar 800 mensen of zo bedraagt voor dat omikron1 vaccin. En BA4/BA5 teert daar nog verder op, omdat voor dat specifiek vaccin er enkel maar muizendata bestaan, en "klinische data zijn onderweg", maar keur het toch al maar goed voor menselijk gebruik want "PANDEMIE"

vanuit epidemiologisch oogpunt houdt dit geen steek. Als het werkelijk de bedoeling was om een zo breed mogelijke immuunresponse te genereren met de booster om "potentieel nieuwe varianten voor te zijn", dan had men er naast het S-proteine tegen omikron, ook andere antigenen ingestoken, ipv het oorspronkelijke wuhanspike proteine. Maar dan moet ge een volledig nieuwe klinische studie opzetten, en dat kost tijd en geld "en da hebben we nie want de winter staat voor de deur en we gaan allemaal terug sterven aan een nieuwe golf, dus tis dringend"
Oud 16 september 2022, 12:18   #154
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar zodanig moeilijke begrippen, dat de TV wappies ongeveer alles wat ze verkondigden, fout hadden he. Herinner U dat we het virus bij het nekvel hadden, dat we met lockdowns het virus gingen stoppen, dat de vaccinatie anderen ging beschermen. Herinner U al die flagrante leugens en onwaarheden. Herinner U over de dodelijkheid van 't virus dat tot 10% kon gaan (het bleek uiteindelijk iets van een 0.3% te zijn in 't begin). Herinner U dat we een paar weken moeite moesten doen, want anders waren we voor maanden zoet. Herinner U die rare immuniteit die niet werkte met besmetting maar wel met vaccins. Al die ongelofelijk foute lulkoek. Die we U hier trouwens uitgelegd hebben live, maar toen ge ook nog de wappies op TV geloofde. En ondertussen is het allemaal uitgekomen, wat voor een zever dat was.
Oud 16 september 2022, 12:36   #155
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
De experts en virologen?
Die beweren toch allemaal dat het wuhan virus gemuteerd is tot afgezwakte subvarianten?
Of geloof je ze niet?
Ik geloof dat de Wuhan variant niet meer dominant is zoals de experts en virologen zeggen.
Ik geloof niet dat de Wuhan variant verdwenen is zoals de wappies zeggen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 16 september 2022 om 12:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2022, 12:38   #156
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Oud 16 september 2022, 12:39   #157
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat de Wuhan variant niet meer dominant is zoals de experts en virologen zeggen.
Ik geloof niet dat de Wuhan variant verdwenen is zoals de wappies zeggen.
Waar is die dan nog recent waargenomen ?

Als ik op nextstrain kijk, en ik kijk naar clade 19A, dan vind ik als laatste waarneming een in Venezuela, waargenomen in mei 2021.

https://nextstrain.org/ncov/open/glo...membership=19A

Citaat:
VEN/Zul6567/2021
Collection date 2021-05-08
Authors Pujol et al A
Title Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 isolate SARS-CoV-2/human/VEN/Zul6567/2021 ORF1ab polyprotein (ORF1ab), ORF1a polyprotein (ORF1ab), surface glycoprotein (S), ORF3a protein (ORF3a), envelope protein (E), membrane glycoprotein (M), ORF6 protein (ORF6), ORF7a protein (ORF7a), and ORF7b (ORF7b) genes, complete cds; ORF8 gene, complete sequence; and nucleocapsid phosphoprotein (N) and ORF10 protein (ORF10) genes, complete cds
Admin Division Venezuela
Current Frequency 0
Submission Date Older
Clade 19A
Mutational Fitness 0.411
Country Venezuela
Region South America
Pango Lineage B.1.625
Host Homo sapiens
Epiweek (CDC) 202118
S1 Mutations 8
Genbank accession MZ611975

Sequence changes observed (from root):
Nt

Changes (30):C241T, G521T, C2306T, C3037T, A4220G, C5730T, C6401T, G7791A, A10323G, C10775T, T12730G, A13712G, C14408T, C16694T, C18877T, G21608C, C21846T, C22033A, T22882G, G23012A, A23403G, G24410A, G25244T, C25413T, G25563T, T26767C, A27721G, G28001T, A28272G, G28975T

Gaps (4 regions, 23bp):11288..11296 (9 bp), 21765..21770 (6 bp), 21992..21994 (3 bp), 27897..27901 (5 bp)
ORF1a

Changes (8):V86F, L681F, K1319E, T1822I, P2046S, G2509D, K3353R, P3504S

Gaps (1 regions, 3 codons):3675..3677 (3 codons)
ORF1b

Changes (3):K82R, P314L, T1076I
S

Changes (8):V16L, T95I, F157L, N440K, E484K, D614G, D950N, V1228L

Gaps (2 regions, 3 codons):69..70 (2 codons), 144
ORF3a

Changes (1):Q57H
M

Changes (1):I82T
ORF7a

Changes (1):I110V
ORF8

Gaps (1 regions, 2 codons):2..3 (2 codons)
N

Changes (1):M234I

Click outside this box to go back to the tree

Zoek ik op 19B, dan vind ik de laatste in Paraguay in maart 2021:

Citaat:
PRY/202102905_58287/2021
Collection date 2021-03-17
Authors Vazquez et al B
Title Severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 isolate SARS-CoV-2/human/PRY/202102905_58287/2021 ORF1ab polyprotein (ORF1ab), ORF1a polyprotein (ORF1ab), surface glycoprotein (S), ORF3a protein (ORF3a), envelope protein (E), membrane glycoprotein (M), ORF6 protein (ORF6), ORF7a protein (ORF7a), and ORF7b (ORF7b) genes, complete cds; ORF8 gene, complete sequence; and nucleocapsid phosphoprotein (N) and ORF10 protein (ORF10) genes, complete cds
Admin Division Paraguay
Current Frequency 0
Submission Date Older
Clade 19B
Mutational Fitness 0.327
Country Paraguay
Region South America
Pango Lineage A.2.5.2
Host Homo sapiens
Epiweek (CDC) 202111
S1 Mutations 4
Genbank accession ON017476

Sequence changes observed (from root):
Nt

Changes (34):C275T, C1567T, C4543T, A5234G, A5488G, C8782T, T9477A, C10029T, C11005A, G11146T, C12815T, C14805T, T15326C, C16466T, T16857C, T18417C, A22525G, T22917G, A23403G, G24697A, C25613T, G25979T, C26681T, G27706T, T28144C, T28224A, T28226C, T28240C, A28272T, C28657T, C28863T, G28975T, C29366T, C29421T

Gaps (1 regions, 9bp):21983..21991 (9 bp)
ORF1a

Changes (6):L4F, K1657E, F3071Y, T3255I, H3580Q, M3627I
ORF1b

Changes (2):M620T, P1000L
S

Changes (3)215Y, L452R, D614G

Gaps (1 regions, 3 codons):141..143 (3 codons)
ORF3a

Changes (2):S74F, G196V
ORF7a

Changes (1):A105S
ORF8

Changes (3):L84S, Y111N, V116A
N

Changes (4):S197L, M234I, P365S, P383L

Click outside this box to go back to the tree
Geography
Maar als je naar gans de stamboom kijkt, dan zie je dat er zelfs latere strains tegenwoordig nergens meer gezien worden he.

Voor de zoveelste keer komt wat men wetenschappelijk weet overeen met wat volgens jou "wappies" zeggen. Dat is al van in het begin zo.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  nextstrain.png‎
Bekeken: 38
Grootte:  198,5 KB
ID: 116750  

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 september 2022 om 12:50.
Oud 16 september 2022, 12:39   #158
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo straf overdrijven?

Ik kon niet eens mijn ouders tezamen thuis uitnodigen.

"teveel" was meer dan 1 persoon.
Oud 16 september 2022, 12:40   #159
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Sorry, dat waren de wappies. De wappies, ttz, zij die lulkoek verkopen, dat zijn de maatregelaars, de TV kwakzalvers, de pasjes voorstanders en zo he. Zij wilden die naam destijds geven aan mensen die inzagen dat dat allemaal kwakzalverij was, maar ondertussen moeten de juiste namen aan de juiste groepen gegeven worden. Pas op, onder de maatregelen tegenstanders waren er OOK een paar wappies die zottigheden vertelden. Een paar "nuttige idioten". Maar het gros van de wappies waren toch de gekken die voor maatregelen en verplichte vaccinatie en zo waren. Want, zoals van in het begin gezegd door niet-wappies die zich aan wetenschappelijke gronden hielden, en zoals ondertussen door talloos wetenschappelijk onderzoek bevestigd zodat het niet meer kan tegengesproken worden, en trouwens gemakkelijk waargenomen, is al dat gedoe gebaseerd geweest op pure wappie-kwakzalverij waarvan de wappie hogepriesters geregeld hun wappie lulkoek op TV mochten komen vertellen.
Mijn post was inderdaad om duidelijk te maken dat de zogezegde niet-wappies zich als wappies gedroegen.
Oud 16 september 2022, 12:42   #160
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Blijkbaar zodanig moeilijke begrippen, dat de TV wappies ongeveer alles wat ze verkondigden, fout hadden he. Herinner U dat we het virus bij het nekvel hadden, dat we met lockdowns het virus gingen stoppen, dat de vaccinatie anderen ging beschermen. Herinner U al die flagrante leugens en onwaarheden. Herinner U over de dodelijkheid van 't virus dat tot 10% kon gaan (het bleek uiteindelijk iets van een 0.3% te zijn in 't begin). Herinner U dat we een paar weken moeite moesten doen, want anders waren we voor maanden zoet. Herinner U die rare immuniteit die niet werkte met besmetting maar wel met vaccins. Al die ongelofelijk foute lulkoek. Die we U hier trouwens uitgelegd hebben live, maar toen ge ook nog de wappies op TV geloofde. En ondertussen is het allemaal uitgekomen, wat voor een zever dat was.
Waarom doe je nog de moeite om zoiets ingewikkelds aan een wappie uit te leggen die al moeite heeft om zoiets simpel te begrijpen?
Citaat:
Citaat:
Je mocht dus niet bepalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be