![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2022 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat doet mij idd. niks. Dat de flaminganten, om hun politieke doeleinden te bereiken, alles in het werk stellen om mijn Limburgse moedertaal te doen verdwijnen is het zoveelste bewijs dat de eeuwenoude cultuur van wat zij de Vlaamse regio noemen, hen geen barst kan schelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe het voorstel aan het schepen college van Knokke hee Patrick.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Er moet toch écht iets fout gelopen zijn in ons onderwijssysteem... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat het noordelijke landsgedeelte betreft kwam - dixit Lode Wils, een voor u toch wel onverdachte bron - de taalpoltiek van Willem II, zelfs in de vermilderde vorm overeen met de taalwetten die ontstonden in de jaren 1930. We verloren dus zomaar eventjes een ganse eeuw ! In Brussel werden bovendien de Nederlandstalige scholen die Willen oprichtte terstond gesloten als een soort van politieke wraak. En dat is iets wat echt wel kan tellen, want het waren nu net de Franstalige scholen die de grote motor vormden in de verfransingsmachine. Vroeger en ook nu nog ! Dat de oprichting van de Belgische staat 1 der belangrijkste kantelpunten vormde in de verfransingsgeschiedenis van Brussel wordt trouwens gesteld in het Franstalige Wikilemma omtrent de verfransing van Brussel; toch ook wel een onverdachte bron zou ik zeggen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 september 2022 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als er morgen op de Keyserlei van Aantwaarpe een parfumwinkel wil een zaak openen met enkel franstalig personeel kan dat, is dat legaal, en kan niemand daar iets aan doen. Of het intelligent & gewenst is, is een heel andere vraag. Maar legaal ? Uiteraard is dat legaal. Net zoals een winkel met Poolse specialiteiten gerust een winkel mag openen met personeel dat enkel Pools praat. Of het een goed business model is, is een andere vraag natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Moeten we tevreden zijn met die bestaande taalpolitiek, of zouden we niet beter voorbeeld nemen aan de taalwetgeving van Quebec. Daar krijgen handelaars die opschriften in het Engels gebruiken een boete.... Citaat:
Maar terzake: Onze gewesten hebben al een behoorlijk stuk autonomie ! En wat doet het Vlaamse Gewest met die bevoegdheiden ? Is het Vlaamse gewest niet bevoegd om een taalwetgeving in voege te brengen naar het voorbeeld van Quebec ? En vooral: wat doet de Vlaamse Gemeenschap voor de hervernederlandsing van Brussel ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 september 2022 om 18:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hier kan een restaurant "Kok sur Mer" heten, volgens een Frans type wetgeving zou dat "Den Haan aan Zee" worden. Ook in Quebec bewandelt men dit zelfde paadje. Maar ja de Vlamingen worden als "Boches du Nord" geboren.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2022 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker. En terecht. Een bedrijf moet het taalregime respecteren van zijn regio. Een bedrijf met maatschappelijke zetel in Vlaanderen moet nederlands als taal hanteren in zijn communicatie met werknemers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Neen. Omdat men de geschiedenis der taalstrijd niet kent en dus een voor de hand liggende parallel niet ontwaart.
Iets dat alleszins zou moeten in de eindtermen vervat zijn. Ik weet niet of dat zo is. Ik zal net zoals Jef Elbers een eenmansaktie moeten op touw zetten ! https://forum.politics.be/showthread.php?t=173804 Maar waar blijven de Angry Young Men in deze ? Citaat:
Wat is er trouwens T aan zo een shirt ? Ik houd het liever bij een onderhemdje.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 24 september 2022 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je bijkomende informatie nodig om een oordeel te vormen over iemand als men je inlicht dat betrokkene een pedofiel is ? Waarom zou dat anders zijn voor iemand die neo-nazi en racist is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe meer direct kan de link zijn naar het VNV ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Cry-baby Weyts is minister van onderwijs voor Vlaanderen, maar zijn realisaties inzake capaciteitsuitbreiding van het nederlandstalig onderwijs in de rand zijn ondermaats tot zelfs onbestaand. En dat terwijl zelfs een mongool moet begrijpen dat onderwijs de ENIGE manier is om een (volgende) generatie te vernederlandsen. Dat verloopt via onderwijs, dus via de kinderen. Lukt men er niet in die in nederlandstalig onderwijs te integreren, zit je gewoon mee te werken aan de verfransing. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het omgekeerde bestaat ook, mensen die in een pro-nazi nest geboren zijn en zich later doen opmerken door anti-vlaamsheid.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm... Jef Elbers... Wees maar zeker: een neo-fascistje. Van het zuiverste water. Vaneiges.
En of zijn ouders nu in een concentratiekamp gezeten hebben of niet, doet er niet veel toe. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 september 2022 om 19:50. |
![]() |
![]() |