![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omgekeerd zorgt hij ervoor dat er geen erfenis is, dus iedereen tevreden.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Asielzoekers & illegalen steekt men in 'dure' hotels onze ouderen moeten voor hun verblijf en zorg zelf betalen???? Asielzoekers zonder geld, one way ticket home. Er zijn de laatste tijden landen die het al doen. VS stuurt vluchtelingen en migranten die illegaal grens oversteken terug (maar laat per maand wel 30.000 mensen toe die dat legaal doen) Naast dat zullen zij nog terugkomen op het toelaten van zij die het 'legaal' doen. Vluchtelingen... Meer en meer landen komen in de problemen met de deuren zomaar lukraak open te laten staan. Dit heeft niets meer te maken met vluchtelingen maar dit is een georganiseerde aanval op sommige andere landen, de EU???? Bovenstaande ligt aan mijn nihilisme & negativisme die weer hoogtij vieren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 oktober 2023 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() gewoon op tijd doodvallen
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is zelfs zo dat sinds enkele jaren de kinderen alleen voor hun deel moeten bijdragen. Vroeger was het mogelijk dat alleen het kind met het grootste vermogen alle tekorten van de ouders moest aanvullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is voor de lange termijn en je moet daar zelf niet naar kijken. Als je later op pensioen bent en meer tijd hebt kan je zelf beleggen in aandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo lang ik in het OCMW zit, is dat nooit voorgevallen. Het werkt momenteel zo:
Het OCMW doet een onderzoek naar het inkomen van de kinderen. Het inkomen van:
De beslissing van het BCSD:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 januari 2025 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderen kunnen het dan verhuren of verkopen. Ook het OCMW kan er een hypotheek opleggen als er een tekort aan middelen is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel mensen heb ik dat al niet horen zeggen en vervolgens jaren zien afzien ...
![]()
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Titel is zwaar misleidend.
Oudjes kunnen MET HUN PENSIOEN het bejaardenhuis niet betalen. Dat weten die oudjes al heel lang, en daarom pasten ze het appeltje toe. Dat ze opzij legden voor de dorst. De zwangere Antwerpse Schone Jeugdelijkheid, die hopelijk burgemeester zal worden, heeft eens van haar kloten gemaakt in het Vlaams Parlement, tegen minister Het Paard (Vooruit), dat de minimale totale kost van een rusthuis voor een bewoner minstens 5.000 euro per maand is. Met de nodige uitleg, en een sneer over het regeerakkoord dat de minister zou moeten toepassen. Zoek dat fragment eens op op yt. Heerlijk hoe het Paard ineens stil werd.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Dan moeten ze maar gaan bijklussen he. Misschien een flexijob in het rusthuis zelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Minister-President
|
![]() 8 op de 10 werknemers kan droomhuis niet betalen ...
tja |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie naar een rusthuis gaat is eigenlijk een terminale patient. Dat zou eigenlijk onder de ziekteverzekering moeten vallen. Wie naar een rusthuis wil gaan omdat hij/zij te lui is om nog te wassen en te plassen mag uiteraard de volle pot betalen.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouderlingenwoonst Bovenbstaande was een lukraak voorbeeld er zijn er nog andere. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik baseer me op haar ervaring. En die is licht anders dan dat jij het voorstelt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als mensen hun rvt niet of onvoldoende kunnen betalen, kunnen de kinderen toch wettelijk verplicht worden om mee te helpen ?
|
![]() |
![]() |