Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2022, 14:29   #141
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar ik geef je gelijk, met die onvoorspelbare energiebronnen moeten we buffering hebben, en verdomd veel. Zoals ik vroeger al zei: verplichte thuisbatterij bij zonnepanelen om te beginnen.
Ja een terugverdientijd van hoeveel jaar ... ? allee ja aan de huidige prijzen die hun oorzaak dus voor 90 % in het hierboven geschetste probleem hebben natuurlijk is het iets korter dan vroeger...

ik denk nog aan die mens met zijn pellet stoof en sterlingmotor tegelijk stroom kon maken... ja nu is de terugverdientijd nog wat lang en meer iets om uit overtuiging te doen, ....
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 14:39   #142
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja een terugverdientijd van hoeveel jaar ... ? allee ja aan de huidige prijzen die hun oorzaak dus voor 90 % in het hierboven geschetste probleem hebben natuurlijk is het iets korter dan vroeger...

ik denk nog aan die mens met zijn pellet stoof en sterlingmotor tegelijk stroom kon maken... ja nu is de terugverdientijd nog wat lang en meer iets om uit overtuiging te doen, ....
Deze week nog naar gerekend
Onze thuisbatterij + zonnepanelen is aan de huidige prijzen op ongeveer 3-4 jaar terugverdiend
Zelfs op dagen als vandaag haal ik onze huishoudbehoeftes en 1/2 van het auto laden uit de panelen + batterij

Vergelijkbaar gezin (ook electrische wagen) betaalt 600 euro voorschot voor electriciteit. Wij op dit moment 85 (allleen electriciteit). Aan 500 euro per maand gaat het snel. Reken nog z’n 150 euro terugwinst per jaar via injectietarief. En laat de 4 duisterste maanden een beetje tegen werken.
Op 3-4 jaar heb ik mijn 8500 euro investering (groepsaankoop en subsidie) er uit.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 14:40.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 15:15   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Deze week nog naar gerekend
Onze thuisbatterij + zonnepanelen is aan de huidige prijzen op ongeveer 3-4 jaar terugverdiend
Zelfs op dagen als vandaag haal ik onze huishoudbehoeftes en 1/2 van het auto laden uit de panelen + batterij
Kijk, dat is het soort van verkeerde redenering: het is niet omdat een installatie die IN EEN NETWERK ZIT, "rendabel" is, dat men op die manier een WERKEND NETWERK kan maken.

Hoe kleiner de installatie, hoe "rendabeler" natuurlijk, omdat je alles kan gebruiken ; het punt is dat het "het netwerk" is dat voor de BACKUP zorgt. Maar dat "voor backup zorgen" wordt des te moeilijker voor dat netwerk als er meer en meer "wieltjes zuigers" zijn die "rendabel" zijn omdat ze een backup hebben in het netwerk.

Je zou "recht van spreken" hebben mocht je totaal autonoom zijn, en niet "voor X %".

Als je IN DE WINTER ook met uw batterij toekomt zonder tussenkomst van het net, bijvoorbeeld, met alles wat je in de zomer hebt opgeslagen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 16:47   #144
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, dat is het soort van verkeerde redenering: het is niet omdat een installatie die IN EEN NETWERK ZIT, "rendabel" is, dat men op die manier een WERKEND NETWERK kan maken.

Hoe kleiner de installatie, hoe "rendabeler" natuurlijk, omdat je alles kan gebruiken ; het punt is dat het "het netwerk" is dat voor de BACKUP zorgt. Maar dat "voor backup zorgen" wordt des te moeilijker voor dat netwerk als er meer en meer "wieltjes zuigers" zijn die "rendabel" zijn omdat ze een backup hebben in het netwerk.

Je zou "recht van spreken" hebben mocht je totaal autonoom zijn, en niet "voor X %".

Als je IN DE WINTER ook met uw batterij toekomt zonder tussenkomst van het net, bijvoorbeeld, met alles wat je in de zomer hebt opgeslagen.
Was ook niet mijn bedoeling mijn individuele situatie te extrapoleren naar het electriciteitsnet van België.
Ik ben al heel blij met mijn 161 euro voorschotfactuur voor gas + electriciteit (waar een 95% electrisch rijdende auto begrepen zit).
Wie persoonlijk beter kan, moet dat vooral niet nalaten.

Ik kan wel maar spreken vanaf februari 2022...De donkerste wintermaanden moet ik nog ondervinden.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 16:49.
Oud 27 september 2022, 17:38   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dat kan altijd nog beter :

eerste kindje : vol kindergeld
tweede kindje : nog de helft

Vanaf derde kindje : volle verantwoordelijkheid vd ouders.
Gij zijt toch wel veel te streng hoor !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 17:40   #146
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zou er uberhaupt kindergeld moeten zijn ?
Wie kweekt moet zijn kweeksel maar kunnen onderhouden.
Kunnen nog altijd hun huis verkopen als het niet lukt
Of bij hun ouders gaan aankloppen.

Of moet ik nu gaan zagen voor honde-geld. Ik heb drie honden.
En katte-geld.
Of misschien gaan zagen om Lamborghini geld. Ik wil dat wel maar kan dat niet onderhouden.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 17:42.
Oud 27 september 2022, 17:42   #147
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
In een ver verleden hadden we zo een keer een bezoek bij een aantal Electrabel installaties (het is dus al even geleden) Er werd al wat gesproken over windmolens en zonnepanelen, ... maar die waren er slechts sporadisch.

Toen we in een klassieke centrale de besturing / monitoring van het net te zien kregen begon er al iets te dagen, Het ging in die dagen nog maar gewoon om het compenseren van wisselende vraag op het net. De toevoer was immers vrij constant.

Laat staan wat ze nu aan toevoer kant hebben en wat ze dus moeten uitpassen aan input - tov output. Ik vraag mij af wat ze gaan doen als binnen 5 jaar het wagenpark geelectrificeerd is, en ze daar rekening mee gaan moeten houden, dat wordt lachen , brullen en gieren.
Die termijn is zeer onrealistisch.
Zoek het eens op: op welke dag zal het mogelijk zijn om de allerlaatste brandstofauto te kopen in Vlaanderen?
En die gaat dan nog wel een eindje meegaan, veronderstel ik.

Anderzijds:
Mocht ik nog in mijn huis wonen, dan had ik zonnepanelen laten zetten en ... juist.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 september 2022, 17:44   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ben ik niet die beweer dat ik links ben….
Hoe zou het komen dat ik geen enkele partij geschikt vind om op te stemmen ?
Vuil rechts….? Ik heb geleerd van thuis uit mijn plan te trekken voor alles. Nooit te rekenen op anderen.
Er zijn 2 mogelijkheden: het ligt aan de partijen of het ligt aan jou.

Oud 27 september 2022, 18:06   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...
Juist, maar vergeet ook de grote groep van alleenstaande gepensioneerden niet, mensen die overleven op pensioentjes van 1200 a 1300 euro en voor wie de huidige energieprijzen een echte aanslag vormen.
Ik voel zeker mee met die mensen.
Maar vallen die dan net buiten het sociaal tarief voor hun energie-kost?

Oud 27 september 2022, 18:13   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rijkeren belonen daar zijn de rechtse rakkertjes toch niet vies van ?!

Waarom worden er anders 600 000 euro Vlaamse subsidies vergooid aan een 9 miljard overwinst makend Frans bedrijf ?
Als u pleit dat kinder-subsidie alleen voor de arme drommeltjes moet zijn, dan moeten bedrijf-subsidies ook alleen zijn voor de bedrijven die het echt nodig hebben.
Het ene goedkeuren en het andere niet kunnen accepteren is doodgewoon hypocriet denken.
Geen eenheidsworst maken, ook niet in de kritiek op het beleid.

Ik vind niks mis dat een internationaal bedrijf dat bereid is om in ons land een studiebureel/plant/... op te zetten voor vb. research in dit of dat, of vb. research in groene energie door recuperatie .... bla bla ... een aansporing krijgt van de overheid. Zo lang het maar echt een win-win-situatie oplevert.

Verder blijf ik pleiten om ook de allerrijksten kindergeld te geven.
Ik illustreer het met een geforceerd voorbeeld:
in een motoclub houdt men een avondfeestje.
Iedereen steekt 50 euro in de pot.
Maar dat ene lid is zeer rijk, en hij geeft op zijn kosten, bij de aanvang van het feest een rondje op zijn kosten.
Moet er dan nog iemand even later in het feestgedruis de opmerking maken dat die rijke toch wel zijn eigen pintje mag betalen, in plaats van te profiteren van de pot?

Een echt-rijke die tien keer meer bijdraagt voor de sociale wetgeving, houdt ge best zoet. Die houdt ge best te vriend. Zodat die blijft denken: ik betaal wel veel, maar allez kom, ik krijg er toch een klein percentje van terug als cadeautje.

Oud 27 september 2022, 18:19   #151
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Streng maar rechtvaardig

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 18:19   #152
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was magistraal van Mahdi.
De hit and run voorzitterspolitiek, uitgevonden door De Wever toegepast op de N-VA
En direcht van de eerste keer raak
De zwakke rechtse Jambonregering op zijn gat.
Idd een brevet van onbekwaamheid.
Triestige bedoening ?
Het is een princiepekwestie van geld te vergooien in het bodemloze gat van Oosterweel / Toekomstverbond of het te investeren in gezinnen en kinderen.

Als ik dan toch zoveel belasting moet betalen, dan heb ik graag in ruil het pouchinellentheater dat de Vlaemsche opgevoerd heeft...ik heb er alvast van genoten.
Rustig afwachten om te zien wie voor zijn wandaden zal betalen.

Oud 27 september 2022, 18:43   #153
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Rustig afwachten om te zien wie voor zijn wandaden zal betalen.
Letterlijk ?
Mijn vrouw, ikzelf en mocht er nog een werkende zijn in Vlaanderen die ook.
Maar
dat doe ik toch al op professionele manier, betalen voor anderen.
Onderwijs, ziekte, behandeling van ziektes, werkloosheid, leefloon, pensioenen, sociale woningen, opruim pfos, wegen waar ik niet op rij....allemaal voor anderen, door mij betaald. Dat noemen ze nu eenmaal de consequentie van in een sociale democratische maatschappij te leven

Wie electoraal gaat betalen ?
Ik weet het niet.
Maar in een diepe crisis hebben alle partijen door dat het sociale niet alleen het hoofdthema van de verkiezingen zal worden, maar ook het grootste deel zal moeten uitmaken van hun verkiezingsbeloften.

Op dit moment over budget beginnen fetisjeren, is net zo aantrekkelijk als het Oost-Vlaams kampioenschap kaatsen uitzenden tijdens het wereldkampioenschap wielrennen.

Oud 27 september 2022, 19:00   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar ik geef je gelijk, met die onvoorspelbare energiebronnen moeten we buffering hebben, en verdomd veel. Zoals ik vroeger al zei: verplichte thuisbatterij bij zonnepanelen om te beginnen.
Ja want die batterij met 10 kwh capaciteit gaat u door de winter trekken nietwaar. Een verbruik van pakweg 5000 kwh met een warmtepomp. Als je je batterij hebt opgeladen tegen begin oktober geraak je welgeteld 1 dag ver, want in de winter gaat je installatie amper genoeg produceren om uw kookplaat en frigo te laten draaien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 19:13   #155
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De N-VA wilt niet teveel geld uitgeven.

.
Maar De Wever (en andere burgemeesters) vraagt veel geld van de Vlaamse om de putten van de energiecrisis te dichten.

Tja wat is het nu....De burgers en de bedrijven in de kou ?
Maar voor de eigen zak, draaien we de overheidsfinanciën in de prak ?
En de belastingbetaler zal dat feestje wel weer betalen.

Wat een hypocriete boel ?
Of is De Wever zijn voormalige vriend Jambon politiek aan het vermoorden ?
Het moet daar een leuk sfeertje zijn bij de rechtse rakkertjes !

https://www.standaard.be/cnt/dmf2022...gn=twitterfeed
Citaat:
Op ’t Schoon Verdiep, het Antwerpse stadhuis, staken de dertien centrumsteden dinsdagmorgen de koppen bij elkaar. Het belangrijkste punt op de agenda: de zorgwekkende financiële situatie van de lokale besturen. Voor het eerst spreken de dertien burgemeesters, onder meer Bart De Wever (Antwerpen, N-VA),..... gezamenlijk hun ongenoegen uit over de ontwikkelingen in de Vlaamse begrotingsonderhandelingen. Ze eisen meer geld om de putten van de energiecrisis te dempen.
Eens zien wat de economisch rechtse budgetfetisjisten hier van vinden ?

Oud 27 september 2022, 19:55   #156
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen eenheidsworst maken, ook niet in de kritiek op het beleid.

Ik vind niks mis dat een internationaal bedrijf dat bereid is om in ons land een studiebureel/plant/... op te zetten voor vb. research in dit of dat, of vb. research in groene energie door recuperatie .... bla bla ... een aansporing krijgt van de overheid. Zo lang het maar echt een win-win-situatie oplevert.

Verder blijf ik pleiten om ook de allerrijksten kindergeld te geven.
Ik illustreer het met een geforceerd voorbeeld:
in een motoclub houdt men een avondfeestje.
Iedereen steekt 50 euro in de pot.
Maar dat ene lid is zeer rijk, en hij geeft op zijn kosten, bij de aanvang van het feest een rondje op zijn kosten.
Moet er dan nog iemand even later in het feestgedruis de opmerking maken dat die rijke toch wel zijn eigen pintje mag betalen, in plaats van te profiteren van de pot?

Een echt-rijke die tien keer meer bijdraagt voor de sociale wetgeving, houdt ge best zoet. Die houdt ge best te vriend. Zodat die blijft denken: ik betaal wel veel, maar allez kom, ik krijg er toch een klein percentje van terug als cadeautje.
Zulke redeneringen trekken op niet en vele. Het is nochtans vrij eenvoudig en dus gemakkelijk te begrijpen. Ik illustreer dit met een niet geforceerd voorbeeld.

Het is toch evident dat gezinnen als dat van Fernand Huts geen behoefte hebben aan kindergeld. Dat is echt geld weggooien door de staat. In feite is het zelfs schandalig. Dat u dit nog steeds niet wil begrijpen, begrijp ik dan weer niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2022 om 19:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2022, 21:50   #157
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zulke redeneringen trekken op niet en vele. Het is nochtans vrij eenvoudig en dus gemakkelijk te begrijpen. Ik illustreer dit met een niet geforceerd voorbeeld.

Het is toch evident dat gezinnen als dat van Fernand Huts geen behoefte hebben aan kindergeld. Dat is echt geld weggooien door de staat. In feite is het zelfs schandalig. Dat u dit nog steeds niet wil begrijpen, begrijp ik dan weer niet.
Wat ik dan niet begrijp dat mensen als Fernand Huts voor zoveel ondankbare onbenullen toch nog zijn uitgebreide en belangrijke collecties Vlaamse kunst, boeken etc... nog ter beschikking stelt om tentoon te stellen.

Maar iets anders, wie zegt er niet dat de Fernand bvb tegen zijn kinderen zegt, de staat geeft niets om jullie wel om alle armoedezaaiers, En van mij krijg je verder ook niks, mijn geld, trek ulle plan maar...

Daarom voor die eerste 3 kinderen kan ik nog verstaan dat de staat iets wil doen, maar zeker niet alles en vanaf die vierde krijg je gewoon een toeslag op je belastingen, omdat je ook de staat op dat moment te veel belast.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2022, 04:08   #158
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De N-VA wilt niet teveel geld uitgeven.
CD&V en OVLD willen veel geld uitgeven, vooral geld dat er niet is.

Hopelijk kan de N-VA het been stijf houden zodat onze kinderen niet nog bijkomende schulden moeten overnemen van onze generatie.

Volgens mijn bescheiden mening is inzetten op energiebesparende maatregelen de enige goede weg.

Jammer genoeg gaat de Vlaamse regering weeral het kindergeld verhogen.
  • Wie kan z'n kinderen niet onderhouden?
  • Wie heeft er meer dan twee kinderen?
Juist ja!

En de belastingbetaler moet er voor opdraaien.
Ik ben het daarmee eens in de zotte situatie waarin men zich geworsteld heeft is dat het enige dat op korte termijn iets kan doen.

Dat gezegd, ik vind het onnozel om gelijk welke premie,.... NIET te indexeren, ongeacht over de zinvolheid van de premie in kwestie.

Er zijn twee verschillende debatten:

1) de zinvolheid van een uitgave, premie....

2) indexering ervan.

Het indexeren is normaal bij elke premie, uitgave en dergelijke, omdat het gewoon het AANPASSEN IS AAN EEN VERANDERENDE MEETEENHEID.

Mocht men vandaag op morgen overgaan van Euro's op Eurocentiemen, en dezelfde numerieke BEDRAGEN houden, dan snapt men wel dat men belachelijk bezig is.

In plaats van, zeg maar, een pensioen van 1500 Euro te krijgen, zou men plots 1500 centiemen krijgen, ofte 15 Euro. Omdat men "van eenheid veranderd is".

Inflatie is niks anders dan de geldeenheid die "van eenheid verandert". Wat vroeger 1 Euro waard was, is nu, zeg maar, 1.1 Euro waard. Wil men "evenveel" waarde geven, dan moet men nu 1.1 Euro geven daar waar men vroeger maar 1 Euro gaf.

Kortom, men kan een debat houden over de pertinentie van kindergeld. Maar het is belachelijk om zekere premies en zo NIET te indexeren. Dat zijn twee aparte aspecten.
Oud 28 september 2022, 04:12   #159
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Het is toch evident dat gezinnen als dat van Fernand Huts geen behoefte hebben aan kindergeld.
Het punt is natuurlijk dat als je telkens enkel de minst verdienenden "dinges gaat geven", en de mensen die meer verdienen, niet, op den duur, die minder verdienenden even goed of zelfs beter leven dan die die wat meer verdienen.

Kindergeld diende om veel kanonnenvlees te maken. Toen er nog legerdienst was, wilde de overheid veel kinderen omdat dat veel soldaten betekende.

Met uw soort redenering kunt ge zeggen dat als ge bij de bakker gaat, hij U gratis brood moet geven, want hij heeft vandaag al genoeg verdiend. Men gaf ook kindergeld aan mensen met meer middelen, omdat zij evenveel als anderen, soldaten kweekten (misschien reserve officieren).

Kinderen maken was "investeren in het leger van de natie". Daarvoor kreeg je dan geld.
Oud 28 september 2022, 04:18   #160
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was ook niet mijn bedoeling mijn individuele situatie te extrapoleren naar het electriciteitsnet van België.
Ik ben al heel blij met mijn 161 euro voorschotfactuur voor gas + electriciteit (waar een 95% electrisch rijdende auto begrepen zit).
Wie persoonlijk beter kan, moet dat vooral niet nalaten.

Ik kan wel maar spreken vanaf februari 2022...De donkerste wintermaanden moet ik nog ondervinden.
Wat voor U persoonlijk objectief rendabel is, is niet noodzakelijk zelfs maar technisch haalbaar op grote schaal. DAT is trouwens de essentiele fout in gans het groene circus geweest: het is niet omdat men exponentieel kon groeien vanaf de eerste procenten windmolens in het netwerk, dat men dat gewoon OP DEZELFDE MANIER naar dicht bij 100% kon brengen.

Met BATTERIJEN is totaal op hernieuwbaar gaan gewoon niet haalbaar op dit ogenblik. Dus zeggen dat er buffers moeten zijn (met batterijen) is niet doenbaar. Ja, er moeten buffers komen, maar van een totaal andere schaal dan we ooit gezien hebben, en dat is nog niet voor de komende decennia. Ooit zal dat misschien komen en pas dan kan men dromen van een 100% hernieuwbare energie voorziening. In 2000 was dat PURE WAANZIN en dat is het nog steeds. Dat werkt niet.

Men moet dus een andere bron hebben die in de komende decennia de hoofdmoot inneemt, en eigenlijk is de enige CO2 vrije manier: nucleair. En eens men nucleair gaat, dan is het EIGENLIJK kifkif of men nu 40%, 60% of 80% nucleair gaat. Dat verandert niet veel in werkelijkheid.

Wij waren goed op weg in de jaren 70 en 80. Hadden de zotten met hun onzinnige concepten dat niet naar de vaantjes geholpen, dan waren wij nu in Europa een welvarend en energetisch grotendeels autonoom gebied, waar wij inderdaad stilaan konden beginnen te werken aan de ontwikkeling, nodig voor de transitie op hernieuwbaar. Maar nee, onze zotten wilden fossiel gaan met wat hernieuwbaar, en hebben alles stuk gemaakt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2022 om 04:20.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be