![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk nog aan die mens met zijn pellet stoof en sterlingmotor tegelijk stroom kon maken... ja nu is de terugverdientijd nog wat lang en meer iets om uit overtuiging te doen, .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Onze thuisbatterij + zonnepanelen is aan de huidige prijzen op ongeveer 3-4 jaar terugverdiend Zelfs op dagen als vandaag haal ik onze huishoudbehoeftes en 1/2 van het auto laden uit de panelen + batterij Vergelijkbaar gezin (ook electrische wagen) betaalt 600 euro voorschot voor electriciteit. Wij op dit moment 85 (allleen electriciteit). Aan 500 euro per maand gaat het snel. Reken nog z’n 150 euro terugwinst per jaar via injectietarief. En laat de 4 duisterste maanden een beetje tegen werken. Op 3-4 jaar heb ik mijn 8500 euro investering (groepsaankoop en subsidie) er uit.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kleiner de installatie, hoe "rendabeler" natuurlijk, omdat je alles kan gebruiken ; het punt is dat het "het netwerk" is dat voor de BACKUP zorgt. Maar dat "voor backup zorgen" wordt des te moeilijker voor dat netwerk als er meer en meer "wieltjes zuigers" zijn die "rendabel" zijn omdat ze een backup hebben in het netwerk. Je zou "recht van spreken" hebben mocht je totaal autonoom zijn, en niet "voor X %". Als je IN DE WINTER ook met uw batterij toekomt zonder tussenkomst van het net, bijvoorbeeld, met alles wat je in de zomer hebt opgeslagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben al heel blij met mijn 161 euro voorschotfactuur voor gas + electriciteit (waar een 95% electrisch rijdende auto begrepen zit). Wie persoonlijk beter kan, moet dat vooral niet nalaten. Ik kan wel maar spreken vanaf februari 2022...De donkerste wintermaanden moet ik nog ondervinden.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij zijt toch wel veel te streng hoor !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Waarom zou er uberhaupt kindergeld moeten zijn ?
Wie kweekt moet zijn kweeksel maar kunnen onderhouden. Kunnen nog altijd hun huis verkopen als het niet lukt Of bij hun ouders gaan aankloppen. Of moet ik nu gaan zagen voor honde-geld. Ik heb drie honden. En katte-geld. Of misschien gaan zagen om Lamborghini geld. Ik wil dat wel maar kan dat niet onderhouden.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 27 september 2022 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek het eens op: op welke dag zal het mogelijk zijn om de allerlaatste brandstofauto te kopen in Vlaanderen? En die gaat dan nog wel een eindje meegaan, veronderstel ik. Anderzijds: Mocht ik nog in mijn huis wonen, dan had ik zonnepanelen laten zetten en ... juist.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vallen die dan net buiten het sociaal tarief voor hun energie-kost?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind niks mis dat een internationaal bedrijf dat bereid is om in ons land een studiebureel/plant/... op te zetten voor vb. research in dit of dat, of vb. research in groene energie door recuperatie .... bla bla ... een aansporing krijgt van de overheid. Zo lang het maar echt een win-win-situatie oplevert. Verder blijf ik pleiten om ook de allerrijksten kindergeld te geven. Ik illustreer het met een geforceerd voorbeeld: in een motoclub houdt men een avondfeestje. Iedereen steekt 50 euro in de pot. Maar dat ene lid is zeer rijk, en hij geeft op zijn kosten, bij de aanvang van het feest een rondje op zijn kosten. Moet er dan nog iemand even later in het feestgedruis de opmerking maken dat die rijke toch wel zijn eigen pintje mag betalen, in plaats van te profiteren van de pot? Een echt-rijke die tien keer meer bijdraagt voor de sociale wetgeving, houdt ge best zoet. Die houdt ge best te vriend. Zodat die blijft denken: ik betaal wel veel, maar allez kom, ik krijg er toch een klein percentje van terug als cadeautje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw, ikzelf en mocht er nog een werkende zijn in Vlaanderen die ook. Maar dat doe ik toch al op professionele manier, betalen voor anderen. Onderwijs, ziekte, behandeling van ziektes, werkloosheid, leefloon, pensioenen, sociale woningen, opruim pfos, wegen waar ik niet op rij....allemaal voor anderen, door mij betaald. Dat noemen ze nu eenmaal de consequentie van in een sociale democratische maatschappij te leven Wie electoraal gaat betalen ? Ik weet het niet. Maar in een diepe crisis hebben alle partijen door dat het sociale niet alleen het hoofdthema van de verkiezingen zal worden, maar ook het grootste deel zal moeten uitmaken van hun verkiezingsbeloften. Op dit moment over budget beginnen fetisjeren, is net zo aantrekkelijk als het Oost-Vlaams kampioenschap kaatsen uitzenden tijdens het wereldkampioenschap wielrennen.
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja want die batterij met 10 kwh capaciteit gaat u door de winter trekken nietwaar. Een verbruik van pakweg 5000 kwh met een warmtepomp. Als je je batterij hebt opgeladen tegen begin oktober geraak je welgeteld 1 dag ver, want in de winter gaat je installatie amper genoeg produceren om uw kookplaat en frigo te laten draaien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Maar De Wever (en andere burgemeesters) vraagt veel geld van de Vlaamse om de putten van de energiecrisis te dichten.
Tja wat is het nu....De burgers en de bedrijven in de kou ? Maar voor de eigen zak, draaien we de overheidsfinanciën in de prak ? En de belastingbetaler zal dat feestje wel weer betalen. Wat een hypocriete boel ? Of is De Wever zijn voormalige vriend Jambon politiek aan het vermoorden ? Het moet daar een leuk sfeertje zijn bij de rechtse rakkertjes ! https://www.standaard.be/cnt/dmf2022...gn=twitterfeed Citaat:
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is toch evident dat gezinnen als dat van Fernand Huts geen behoefte hebben aan kindergeld. Dat is echt geld weggooien door de staat. In feite is het zelfs schandalig. Dat u dit nog steeds niet wil begrijpen, begrijp ik dan weer niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2022 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iets anders, wie zegt er niet dat de Fernand bvb tegen zijn kinderen zegt, de staat geeft niets om jullie wel om alle armoedezaaiers, En van mij krijg je verder ook niks, mijn geld, trek ulle plan maar... Daarom voor die eerste 3 kinderen kan ik nog verstaan dat de staat iets wil doen, maar zeker niet alles en vanaf die vierde krijg je gewoon een toeslag op je belastingen, omdat je ook de staat op dat moment te veel belast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezegd, ik vind het onnozel om gelijk welke premie,.... NIET te indexeren, ongeacht over de zinvolheid van de premie in kwestie. Er zijn twee verschillende debatten: 1) de zinvolheid van een uitgave, premie.... 2) indexering ervan. Het indexeren is normaal bij elke premie, uitgave en dergelijke, omdat het gewoon het AANPASSEN IS AAN EEN VERANDERENDE MEETEENHEID. Mocht men vandaag op morgen overgaan van Euro's op Eurocentiemen, en dezelfde numerieke BEDRAGEN houden, dan snapt men wel dat men belachelijk bezig is. In plaats van, zeg maar, een pensioen van 1500 Euro te krijgen, zou men plots 1500 centiemen krijgen, ofte 15 Euro. Omdat men "van eenheid veranderd is". Inflatie is niks anders dan de geldeenheid die "van eenheid verandert". Wat vroeger 1 Euro waard was, is nu, zeg maar, 1.1 Euro waard. Wil men "evenveel" waarde geven, dan moet men nu 1.1 Euro geven daar waar men vroeger maar 1 Euro gaf. Kortom, men kan een debat houden over de pertinentie van kindergeld. Maar het is belachelijk om zekere premies en zo NIET te indexeren. Dat zijn twee aparte aspecten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindergeld diende om veel kanonnenvlees te maken. Toen er nog legerdienst was, wilde de overheid veel kinderen omdat dat veel soldaten betekende. Met uw soort redenering kunt ge zeggen dat als ge bij de bakker gaat, hij U gratis brood moet geven, want hij heeft vandaag al genoeg verdiend. Men gaf ook kindergeld aan mensen met meer middelen, omdat zij evenveel als anderen, soldaten kweekten (misschien reserve officieren). Kinderen maken was "investeren in het leger van de natie". Daarvoor kreeg je dan geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met BATTERIJEN is totaal op hernieuwbaar gaan gewoon niet haalbaar op dit ogenblik. Dus zeggen dat er buffers moeten zijn (met batterijen) is niet doenbaar. Ja, er moeten buffers komen, maar van een totaal andere schaal dan we ooit gezien hebben, en dat is nog niet voor de komende decennia. Ooit zal dat misschien komen en pas dan kan men dromen van een 100% hernieuwbare energie voorziening. In 2000 was dat PURE WAANZIN en dat is het nog steeds. Dat werkt niet. Men moet dus een andere bron hebben die in de komende decennia de hoofdmoot inneemt, en eigenlijk is de enige CO2 vrije manier: nucleair. En eens men nucleair gaat, dan is het EIGENLIJK kifkif of men nu 40%, 60% of 80% nucleair gaat. Dat verandert niet veel in werkelijkheid. Wij waren goed op weg in de jaren 70 en 80. Hadden de zotten met hun onzinnige concepten dat niet naar de vaantjes geholpen, dan waren wij nu in Europa een welvarend en energetisch grotendeels autonoom gebied, waar wij inderdaad stilaan konden beginnen te werken aan de ontwikkeling, nodig voor de transitie op hernieuwbaar. Maar nee, onze zotten wilden fossiel gaan met wat hernieuwbaar, en hebben alles stuk gemaakt. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2022 om 04:20. |
|
![]() |
![]() |