![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Spijt? | |||
Ja, ik heb spijt dat ik niet-gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen, ik heb géén spijt dat ik niet-gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
13 | 40,63% |
Ja, ik heb spijt dat ik gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
Neen, ik heb géén spijt dat ik gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
18 | 56,25% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Factcheck: die man stierf door een corona-infectie. bron: https://www.politifact.com/factcheck...-19-infection/ Laatst gewijzigd door pajoske : 26 oktober 2022 om 22:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Dus uw punt is de fantastische werking van het vaccin ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
|
![]() Wat een geleuter op dit forum. Het zit hier precies vol zageventen.
Ik heb mij laten vaccineren. Ik heb geen enkel probleem gehad*. Die spuiten voelt ge nog niet eens (als ge bloed geeft steken ze dikkere spuiten in uw arm.) De spuiten tijdens mijn legerdienst gaven meer klachten (paar dagen pijnlijke arm) Niemand heeft mij toen gevraagd of ik die wilde krijgen. Niemand heeft er ooit geprotesteerd. Ik heb geen covid gekregen. Ik kan urenlang aan een stuk fietsen zonder problemen. Ik denk dat er hier meer gezondheidsproblemen krijgen van te veel achter hun PC te zitten dan van de vaccins. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Mijn punt is dat er leugens verteld worden, en een massa daarin kritiekloos meegaat. Eén minuut googlen en ik wist dat dit bericht een leugen was. Maar gij gelooft liever wat ge wilt geloven, dan naar feiten te kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ik die recente besmetting niet had gekregen, dan was ik mijn booster gaan halen. Hoe dan ook, binnen een paar maand ga ik zeer zeker terug voor de volgende prik. Net zoals ik voor volgend seizoen mijn griepvaccin zal halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Je mag gerust zijn dat er leugens verteld worden want laten we dit even bekijken... Een maand na z'n laatste vaccinatie zou hij dus een covid-19 infectie gekregen hebben, blijkbaar zonder symptomen en eraan gestorven zijn ? Een paar dagen voordien was hij nog leuk aan het posten en dus blijkbaar totaal geen vermelding van enige ziekte of symptomen whatsoever. (https://www.facebook.com/doug.brignole.7) En dan na een paar dagen, boem, dood door covid, na vaccinatie, en tijdens een periode waarbij de minst virulente variant rondgaat ? ![]() Hoe komen ze erop !? Welke godachterlijke bedenkt zoiets ![]() ![]() Diegene die dit gelooft kunnen ze ook echt alles wijsmaken. Zeker na de leugens en het bedrog dat na bijna 3 jaar al is bovengekomen. Het is alsof men na 10 phishing e-mails nog een 11de zou opendoen ![]() Trouwens, die fact-checks worden betaalt door het zelfd clubje en zijn wat mij betreft een dikke klucht en dat is al regelmatig gebleken. Ik geloof nog eerder het advies van WC eend... Weet je wat het is: Deze zijn dood had net iets teveel belangstelling op social media vanwege zijn stoere praat en gevolgen en bekendheid, dus deze moest wel aan de kaak gesteld worden door de fact( ![]() Nu hier is nog een lading van de afgelopen dagen om de oorzaak te zoeken en dan te laten fact-checken uiteraard. https://www.ad.nl/rotterdam/marco-41...ww.bing.com%2F https://www.dailymail.co.uk/sport/ru...w-Zealand.html https://kw.be/nieuws/samenleving/ove...J3oft8LTr8PuAQ https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221024_97215982 https://twitter.com/Deepbrook1977/st...38218534256642 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221021_95292827 En nog een kleine anekdote van mijn vrouw die je waarschijnlijk uiteraard niet in de krant zal vinden aangezien het geen bekend persoon was: Gisteren tussen 14 & 15 uur aan het station in Hasselt was ze getuige van een vrouw die ook plots tegen de vlakte sloeg. Nog wat met haar benen aan het schokken en bibberen. Ik zei alé, dan krijgen we die beelden toch nog hier zoals in China waar de mensen op straat neervielen vanwege covid-19 ![]() Laatst gewijzigd door StV : 26 oktober 2022 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat ze de totalitaire trekjes achterwege laten en mensen met gezond kritisch denkvermogen zelf laten beslissen. Werkt uw vaccin, dan ben je safe zeker en des te beter en ge moet u geen zorgen maken over anderen zonder vaccin... laat die maar creperen als ze ziek worden, nietwaar ? Wij danken u bij voorbaat. PS: momenteel zijn de patiënten in de ziekenhuizen waarbij een pos. PCR test is afgenomen 100% gevaccineerden . Laatst gewijzigd door StV : 26 oktober 2022 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat was uw mantra een tijdje terug. Over simpel gesproken... Laatst gewijzigd door StV : 26 oktober 2022 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
Ge kunt beweren wat ge wilt. Maar om geloofwaardig te zijn is het aanhalen van een betrouwbare bron toch raadzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar ik moet preciezer zijn want met ziekenhuis bedoelde ik op de IC en de cijfers (van vorige week) zijn aangepast dus er ligt er..... 1tje ![]() De andere 55 zijn gevaccineerden met of zonder 1 / 2 boosters. https://covid-19.sciensano.be/sites/..._report_NL.pdf Laatst gewijzigd door StV : 26 oktober 2022 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat oudjes vaccins hebben en daardoor niet ziek worden = goed. Dat een overheid die oudjes dmv sociaal darwinisme opjut om ook vaccins in kinderen te spuiten om zich veilig te voelen = doodslag. Hoe jonger de patiënt, hoe hoger het risico op een fatale hartontsteking. Er vielen doden na vaccins door een hartontsteking. Als er een link is, moeten die ons de vaccins als veilig verkochten en sociaal darwinisme toepaste dan niet opstappen? En dan komen ze er nog heel goed vanaf! ![]() De enige drugsmaffia zijn deze lobbyende politici en pseudowetenschappers met de big pharma. Alleen verkopen deze aan minderjarigen en zijn ze onschendbaar waar het fout loopt. Ze hebben het decor van hun eigen ondergang opgesteld. Tick tack!
Laatst gewijzigd door CUFI : 27 oktober 2022 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is het wel logisch dat gevaccineerden meer besmet zijn, volgens mij reset die booster telkens terug naar het vaccin en verlies je de opgedane weerstand tegen het virus zelf. Maar goed, dat moet nog verder onderzocht worden, ooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze bekeken de ziekteverschijnselen van medisch personeel over 2 jaar, we kunnen er vanuit gaan dat het grote gros van die mensen besmet werden in 2020 en dat we dus na vaccinatie spreken van herbesmettingen. Bij die herbesmettingen door Omicron werden gevaccineerden zieker dan ongevaccineerden. Dat zou dus kunnen betekenen dat gevaccineerden een minder brede immuniteit hebben, zelfs na een eerdere besmetting al werd dat gegeven niet specifiek onderzocht. Wel tekenend dat ze op het einde proberen om toch de vaccins te verdedigen, want dat moet nu eenmaal. https://worldfreedomalliance.org/au/...ovid-19-study/ “Limitations in sample size and the ability to adjust models for potential confounders made it particularly difficult to interpret unexpected findings, such as a higher percentage of individuals with symptomatic disease among those vaccinated with the third vaccine dose 14 to 149 days before Omicron infection compared with those who were unvaccinated,” they wrote. Sarang Yoon, assistant professor in the Department of Family and Preventive Medicine at University of Utah Health and one of the authors of the study, focused on how the vaccinated were better off in some categories. “It’s encouraging that the mRNA vaccines hold up rather well against these variants,” Yoon said in a statement. “We know that breakthrough cases are more likely with Delta and Omicron than the initial strain, but the vaccines still do a good job of limiting the severity of the infection.” Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 27 oktober 2022 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
1. wat als die booster een aangepast monovalent vaccin is ? (ja , vlgs mij dan niet, he) 2. maar wat als die booster een bivalent (+wuhan) vaccin is ?
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 27 oktober 2022 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ook moeten zoeken, maar helemaal achterin.
Op p 68. Daar zie je dat: bij de 0-11 jarigen, er 1 op IZ ligt, een niet-gevaccineerde bij de 12-17 jarigen, er 1 op IZ ligt, een gevaccineerd-gebooste bij de 18-64 jarigen, er 29 gevaccineerd-geboosten liggen, 2 gevaccineerden en 9 ongevaccineerden bij de 65-84 jarigen: 52 gevaccineerd/geboosten zijn, 12 gevaccineerden, en 1 niet-gevaccineerde bij de 85+ : 13 gevaccineerd-geboosten zijn en 2 gevaccineerden. Omgerekend naar incidenties per 100 000, geeft dat de GROOTSTE incidentie bij ouderen VOORAL te vinden is bij gevaccineerd/niet-geboosten. Gevaccineerd zijn is blijkbaar DE manier om op IZ te belanden. Beter oftewel gevaccineerd-geboost oftewel niet gevaccineerd. Maar ook daar is het beter om niet-gevaccineerd te zijn, dan geboost. Bij de ziekenhuis opnames, (geen IZ) op blz 67 vinden we iets gelijkaardigs. Boven de 65 jaar is "gevaccineerd zijn" zonder booster veruit veel riskanter dan oftewel gevaccineerd-geboost of niet-gevaccineerd (beide zijn vergelijkbaar ; gevaccineerd-geboost is LICHTJES voordeliger dan niet-gevaccineerd). Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2022 om 10:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vaccin activeert 3 punten van bescherming, het bivalente op 1 puntje extra. Het virus activeert misschien wel duizenden punten, veel verschil zal het dus niet uitmaken behalve de eerste paar maanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
|
![]() Citaat:
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 29 oktober 2022 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar zoals ik al stelde, men zou dit meer in detail moeten onderzoeken, want het kan natuurlijk zijn dat de groepen gewoon verschillende eigenschappen hebben - bijvoorbeeld wat betreft eerdere besmettingen. Niettemin is het eigenaardig, en een ENORME factor. Meestal zijn extra correcties (zoals gezondheidstoestand en zo) niet in staat zulke grote effecten te compenseren. Ik heb het verder bekeken in die andere draad, en het is een constant fenomeen dat zijn kop begon op te steken sinds februari/maart dit jaar (met de dominantie van omicron ?). Het zou merkwaardig zijn vast te stellen of het ook gebeurt na de eerste booster, maar ze hebben de cijfers van 1ste en 2de booster samengenomen, dus kan je dat niet onderscheiden. |
|
![]() |
![]() |