![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
8)
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 januari 2005 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten citeerde ik eerder al uit deze vijfde soera... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() JvdBerghe: Uw verhaal gaf mij haast de indruk een lans te willen breken voor het besproken geloof, vandaar mijn in feite wat verwonderde aanhaling en reactie.
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() O.k, misverstand aldus verholpen.
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 3 januari 2005 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
|
![]() O.k, genoteerd.
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele dagen geleden heb ik zo de meerdelige woord-voor-woord vertaling van de koran van Jamal-oen-Nisa bint Rafai besteld. Heel interessant, zodanig dat men weet wat daar nu staat i.p.v. beroep te moeten doen op bepaalde slechte vertalingen (zoals de nieuwe wereldvertaling die nu hier in Nederlandstalig gebied wordt gepromoot). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Het is zeker de moeite waard om van oude boeken kennis te nemen. Risico van "nieuwe vertalingen" is wel dat er manipulatie in/mee kan plaatsvinden (taq�*ya). Ook houd ik het voor mogelijk dat op enig moment een vertaling kan worden gewraakt, afgekeurd.
Persoonlijk vind ik o.a de op Internet voorhanden vertaling http://www.redouan.nl/koran_nl.htm op wat kleine slordigheden na, niet moeilijk om te lezen en eventuele letterkloverij zoals ooit wel tegen-schrijvers op een forum hier te lande als verweer trachtten op te voeren, bijvoorbeeld of er in 5:51 vriendschap/ bescherming/ samengang/ samenwerking bedoeld zou kunnen zijn, doet voor mij totaal niet aan de strekking van de koranteksten af of toe. Ook onze westerse/christelijke godgeleerden hangen vaak per-woord-en-per-lettergreep "vergeestelijkende" betogen op, inplaats van rechtuit enige vraag te beantwoorden; veelal beschouwen zij een vraag slechts als een verzoek om zo lang mogelijk het woord te nemen. Gelovigen zwijgen daarna meestal in berustend onbegrip, sufgekletst.
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 3 januari 2005 om 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Jawel Jan, ik geloof best dat je kwaliteitsbewust inkoopt
![]()
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Goden als Jezus & Allah en hun geloof, dat is nog enkel leuke en interessante lectuur. Maar daar stopt het ook.
Want ik versta zelfs niet wat een moslim doet op de Olypische spelen!!!!!!! Als ze consequent zijn zouden ze daar ook niet mogen aan meedoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() MVB, ik zou mij ook kunnen indenken dat "wij" wellicht onvoldoende consequent zijn (niet dat ik ooit die Spelen volg).
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Ik hoef niet consequent te zijn ivm een religie aangezien ik er geen volg.
Alhoewel ik sommige culturen interessant kan vinden, cultuur&godsdienst is met elkander verweven. Maar dat was de oudheid, maar voor sommige is dit nog het dagelijks leven. En vandaag zal binnen 800 jaar ook al de oudheid zijn, evolutie kun je niet tegenhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Reden waarom moslims niet zouden mogen deelnemen aan de O.S.
De twee grootste symbolen van de spelen zijn de vlam en de fakkel. Vlam verwijst naar de oude spelen waar een heilige vlam onafgebroken brande op het altaar ter ere van Zeus. De fakkel brengt de vlam naar al de plaatsen waar ooit de spelen zijn gehouden. Openingshymne : Onsterfelijke geest van oud, vader van de waarachtige, mooie en goede, daal neer, verschijn en werp uw licht neer op ons. Op deze grond en onder deze lucht, welke getuigd heeft van onvergankelijke glorie. Geef leven en beziel deze nobele spelen! Werp erekransen en niet vervagende bloemen op de overwinnaars in de race en in de strijd. Schep in onze borstkassen harten van staal! In uw licht schijnen vlakten, bergen en zeeën in het avondrood en vormen een een enorme tempel naar welke alle natiën dringen om u te aanbidden, o onsterfelijke geest van oud! ammaaaaaaai en de moslims doen mee aan dit heidense spektakel!? Welke moslim wil zich inzetten voor een medaille waarop staat dat hij/zij die ontvangt door de keus van afgoden? En op de medaille!! Staat aan de ene kant de godin Nike afgebeeld, die neerdaalt om de overwinning te brengen die 'de goden aan de winnaar hebben toebedeeld'.Op de andere kant staat een regel uit de 8 olympische ode, geschreven door pindarus : O moeder van de wedstrijden, gekroond met kransen van goud, Olympia, koningin der waarheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Oh, dat laat zich wel regelen hoor; AlLah was ooit eigenlijk ook alleen maar de Maangod.