Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2022, 14:38   #141
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Dus jij vindt dat een 'landgrab' zomaar kan en dat Oekraïne dit moet goedkeuren en afgeven.
Wat is dan het volgende binnen afzienbare tijd na opnieuw wat spierballenvertoon van de rus, toch maar Cherson en Odessa ook aan de rus geven omdat er zogezegd een paar russisch sprekenden wonen?

Het werd tijd dat die rus hard uit zijn imperialistisch kostuumpje werd geschopt, en daar zijn ze goed mee bezig.
Ik steun Oekraïne hoor, laat dat even duidelijk zijn. Mijn vorige post is conform het onderwerp van deze draad, nl hoe dit conflict eventueel beëindigd zou kunnen worden. Los daarvan verwacht ik op korte termijn geen enkele toegeving langs beide kanten. En neen, Oekraïne dient geen territorium af te staan en al zeker niet rekening houdend met recente ontwikkelingen aan het front. Het is inderdaad beter dat ze de Russen buiten bonjouren, maar op de Krim lijkt me dat echter toch eerder onhaalbaar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 15:47   #142
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hoe de oorlog al eindigen, weet ik niet. Ik heb geen enkel argument om daarover een mening te kunnen formuleren.

Maar ik hoop wel op een grondige afbraak van dat communistisch systeem, en de eliminatie van minstens Poetin en een hoop van zijn trawanten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 16:27   #143
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe de oorlog al eindigen, weet ik niet. Ik heb geen enkel argument om daarover een mening te kunnen formuleren.

Maar ik hoop wel op een grondige afbraak van dat communistisch systeem, en de eliminatie van minstens Poetin en een hoop van zijn trawanten.
Het dwangmatige communisme mag inderdaad afgeschaft worden. Een kleine collectivistische elite die voor een gehele bevolking beslist wat goed en slecht is. Wat waar en niet waar is. Wat gezond en niet gezond is.

Ben ik het warempel nog eens met u, zo vlak voor kerst.
Oud 23 december 2022, 18:09   #144
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het dwangmatige communisme mag inderdaad afgeschaft worden. Een kleine collectivistische elite die voor een gehele bevolking beslist wat goed en slecht is. Wat waar en niet waar is. Wat gezond en niet gezond is.

En ik ook!

Feel the love!
Oud 23 december 2022, 22:45   #145
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

Jebeschrijft de wondere woke geitenwollen sokken bakfiets speedelec parasieten wereld
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2022, 00:15   #146
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Oekraïne dient geen territorium af te staan en al zeker niet rekening houdend met recente ontwikkelingen aan het front. Het is inderdaad beter dat ze de Russen buiten bonjouren, maar op de Krim lijkt me dat echter toch eerder onhaalbaar.
Uiteindelijk gaat Oekraïne de rus wel buiten bonjouren, zonder twijfel .

Maar wellicht gaat het zijn tijd duren, maak een Poetin niet te zenuwachtig zodat hij geen domme dingen doet en daar op een verkeerde knop drukt in een paniekreactie.
Op een rustige manier zijn militair apparaat en manschappen uitputten, ze een gevoel blijven geven dat er weerstand kan worden geboden aan de Westerse wapens.
Kijk even naar het Bakhmut front, waar er voortdurend heftige gevechten geleverd worden maar de rus geen stap vooruit schijnt te komen. Je zou bijna denken dat de Oekraïner de rus daar bewust bezighoud zodat hij op een slinkse manier ergens anders aan het brede front winst kan boeken.

Wellicht is er ook achter die Westerse schermen heel wat inside informatie die voortdurend geanalyseerd word. Je merkt het ook aan de bewapening die Oekraïne ontvangt en voortdurend aan de heersende situatie aangepast word.

Oekraine wil gewoon de rus buiten zijn grenzen, maar voor het Westen is het einddoel heel wat omvangrijker. De rus moet zodanig militair en economisch verzwakt worden dat hij de komende 50 jaar geen enkele rol van betekenis meer kan spelen op het wereldtoneel.

Hadden we nu maar een glazen bol want deze oorlog is bijlange nog niet voorbij.
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2022, 09:31   #147
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philemon Bekijk bericht
Uiteindelijk gaat Oekraïne de rus wel buiten bonjouren, zonder twijfel .
Denk ik ook, niet dat ze Rusland echt militair kunnen overwinnen, maar op den duur zal de kost (menselijk & economisch) voor Rusland zo groot zijn dat hetzij het volk, hetzij de elite, de huidige heersers opzijzetten. Denk ik toch.

(...)

Citaat:
Oekraine wil gewoon de rus buiten zijn grenzen, maar voor het Westen is het einddoel heel wat omvangrijker. De rus moet zodanig militair en economisch verzwakt worden dat hij de komende 50 jaar geen enkele rol van betekenis meer kan spelen op het wereldtoneel.

(...)
hier kan ik het niet mee eens zijn: in het Westen is men slim genoeg om te weten dat een verbitterd land, vaak een op wraak zinnend land wordt. In dat geval heb je x jaar later weer oorlog. Hoe het met Rusland verder moet, weet niemand. Als oud-student Slavistiek, meen ik wel enige kennis te hebben over Rusland, en ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je een democratie installeert in Rusland. Het land is zo uitgestrekt, met zovele etnieën, minderheden en religieën, dat bij iedere verzwakking van het centrale gezag (en dat is nu éénmaal democratie) het land dreigt uiteen te spatten en zelfs in burgeroorlog te komen. Dus écht: geen idee wat de beste toekomst is voor Rusland, maar nog eens 20 jaar Poetin is het zeker niet.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2022, 15:14   #148
Walvader
Parlementslid

Standaard

Nu is er overal staatspropaganda, maar dat de staatstev in Rusland hier blijkbaar mee wegkomt en de Russen dit geloven, zegt toch veel over de achterlijkheid van een groot deel van de bevolking daar:

https://www.hln.be/bizar/bizarre-rec...menu~a58f5c86/
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 08:29   #149
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er beginnen berichtjes op te duiken dat de Russische President,als een soort kerstcadeau,een formele vraag gekregen heeft van zijn Chinese collega wanneer en hoe hij die oorlog in Oekraine zal beeindigen...

We gaan even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.
Het is best voor te stellen dat men het in Beeing MOE wordt.Dit avontuurtje loopt voor een grote mercantiele natie als de Volksrepubliek te veel in de papieren ondertussen...Grappenmaker Putin heeft het Belt&Road project ,waar reeds decennia aan gebouwd wordt(met Chinese treinen tot in Zeebrugge!)grotendeels onderbroken!

Bemerk ook,9 maanden in het conflict, dat nog steeds geen enkel stuk bewust geleverd Chinees oorlogsmaterieel gedetecteerd is in Oekraine.DAT is al een statement zo groot als een huis,van een nochtans zeer grote wapenproducent met veel relevante dingen in de aanbieding!

Het Wit-Russische leger beschikt overigens over Chinese lange-afstands Ballistische missielen (met gps- of Baido navigatie).Ik kan me voorstellen dat Beeing al lang aan Minsk heeft laten weten er zelfs niet over te DENKEN gelijk wat Moskou vraagt!

Laatst gewijzigd door kelt : 25 december 2022 om 08:31.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 08:46   #150
Walvader
Parlementslid

Standaard

Naast dreigen zit Poetin ook meer en meer te zeggen dat een oplossing uiteindelijk diplomatiek zal moeten zijn en dat hij ( al heel lang ) hiertoe bereid is. Tja, zijn speciale operatie gaat niet zoals het hoort. Maar toch doet hij zich voor als degene die onvermijdelijk zal winnen , maar toch zo edelmoedig is om over vrede te praten.
Oud 25 december 2022, 08:57   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
hier kan ik het niet mee eens zijn: in het Westen is men slim genoeg om te weten dat een verbitterd land, vaak een op wraak zinnend land wordt. In dat geval heb je x jaar later weer oorlog. Hoe het met Rusland verder moet, weet niemand.
De normale manier van doen is totale vernietiging. Best van binnen uit. Ideaal gezien een grote burgeroorlog in Rusland zelf.

Als dat niet gaat moet Rusland "winnen", zodat het met opgeheven hoofd zichzelf de das omdoet met een Phyrrus overwinning. Kortom, tegen dat Oekraine een grote puinhoop is, mag Rusland het hebben. Met wat er overblijft aan bevolking dat dan een diaspora gaat aangaan van verbitterde terroristen in "eigen" land.

En met een beetje chance, de twee samen. Een burgeroorlog ten gevolge van het "winnen".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 08:58   #152
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er beginnen berichtjes op te duiken dat de Russische President,als een soort kerstcadeau,een formele vraag gekregen heeft van zijn Chinese collega wanneer en hoe hij die oorlog in Oekraine zal beeindigen...

We gaan even afwachten hoe zich dat ontwikkelt.
Het is best voor te stellen dat men het in Beeing MOE wordt.Dit avontuurtje loopt voor een grote mercantiele natie als de Volksrepubliek te veel in de papieren ondertussen...Grappenmaker Putin heeft het Belt&Road project ,waar reeds decennia aan gebouwd wordt(met Chinese treinen tot in Zeebrugge!)grotendeels onderbroken!

Bemerk ook,9 maanden in het conflict, dat nog steeds geen enkel stuk bewust geleverd Chinees oorlogsmaterieel gedetecteerd is in Oekraine.DAT is al een statement zo groot als een huis,van een nochtans zeer grote wapenproducent met veel relevante dingen in de aanbieding!

Het Wit-Russische leger beschikt overigens over Chinese lange-afstands Ballistische missielen (met gps- of Baido navigatie).Ik kan me voorstellen dat Beeing al lang aan Minsk heeft laten weten er zelfs niet over te DENKEN gelijk wat Moskou vraagt!
Er zijn wel al enkele jaren goederen treinen tussen China en Luik. Niettegenstaande de oorlog en dat die treinen door Rusland gaan zijn er nog steeds geen problemen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 09:22   #153
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn wel al enkele jaren goederen treinen tussen China en Luik. Niettegenstaande de oorlog en dat die treinen door Rusland gaan zijn er nog steeds geen problemen.
Ik heb me inderdaad wat te plastisch uitgedrukt met het woord "onderbroken"...

Nog geen drie maanden geleden is de 10000ste trein tussen China en Europa (die in Hamburg aankwam) "gevierd"...

Het is eerder dat dit ganse conflict reeel dreigt om toegang vanop het Russische spoorwegnet tot het Europese te blokkeren,omdat de Russische Staat hier natuurlijk ook aan verdiend en we WETEN waaraan Rusland zijn broebels uitgeeft.....

De enige reden dat dit nog niet gebeurd is,is omdat dat treinverkeer tussen de Volkrepubliek en de Eu voordelig beschouwd wordt door beide kanten...maar op een bepaald ogenblik zullen andere overwegingen gaan spelen...Tevens is er een reeds geformuleerde wens om in de EU weer meer aan eigen priduktie te gaan doen (Ik zie eerlijk gezegd onze app-programmertjes en social media influencers nog geen batterijladers maken maar kijk..... ).....Het zijn "bedreigingen" waarbij het "Belt & Road" netwerk nog eens een langdurige oorlog ergens op een van de routes niet nodig heeft....

...en uiteraard werkt de afslag doorheen Oekraine richting de Zwarte Zee (waar ook Chinese bedrijven belangen hebben in haventerminals) wegens zekere omstandigheden niet zo best meer...

Neen,in het Kremlin gaan ze moeten BESLISSINGEN nemen...Net als in een gewoon bedrijf gaan niet alle plannetjes en "investeringen" naar wens,concurrenten,ook militaire-,gedragen zich niet naar UW wens,....een BAAS neemt dan BESLISSINGEN,en verbrandt niet verder zijn middelen en mensen ,wachtend op een gunstige sterrenconstellaties,godsmirakels of andere weddenschappen...

Laatst gewijzigd door kelt : 25 december 2022 om 09:27.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 09:38   #154
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Gegarandeerd zitten de angelsaxen er ook op te azen de goederenvervoer ader tussen China en Europa te boycotten, zoals ze met Nord Stream deden. Alles om Euraziatische samenwerking te verhinderen. Daarin zien ze een grote bedreiging voor hun hegemonie. Door hen de facto bezet Europa heeft dit spel nog te weinig door. Verraders en dwazen maken er momenteel de macht uit. Europa mag niet opreizen.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 december 2022 om 09:39.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 11:01   #155
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221224_93855494

Citaat:
Eurocommissaris Frans Timmermans: “Poetin heeft al verloren, net als Hitler in 1943”
De heer Timmermans vergeet 1 groot verschil tussen Hitler en Poetin. De Führer had geen beschikking over 1588 gebruiksklare kernkoppen en nog eens bijna 3000 in reserve.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...apens-rusland/

Als een totale nederlaag zou wenken is de beschikbaarheid van kernwapens een wereld van verschil.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 25 december 2022 om 11:02.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 12:32   #156
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Gegarandeerd zitten de angelsaxen er ook op te azen de goederenvervoer ader tussen China en Europa te boycotten, zoals ze met Nord Stream deden. Alles om Euraziatische samenwerking te verhinderen. Daarin zien ze een grote bedreiging voor hun hegemonie. Door hen de facto bezet Europa heeft dit spel nog te weinig door. Verraders en dwazen maken er momenteel de macht uit. Europa mag niet opreizen.
Er is nog altijd de zeevaart. Het huidig treinverkeer is een klein deel van het totale transport. Het grote voordeel is dat transporttijd +- 3 weken is en het schip+- 5 weken (Wachttijden om te laden en dedouaneren blijven gelijk) Producten met een lagere waarde of kleine winstmarge blijven dus per schip gaan. Naar China is het transport goedkoper omdat we met een belangrijk deficit zitten en die treinen en boten zitten niet zo vol.
Wij moeten dus de poorten niet wagenwijd openzetten als China de regels van copyright en eerlijke concurrentie niet respecteert.

Al uw bijdragen zitten vol met haat tegen het Westen en in elke van uw bijdragen moet u een sneer geven naar Europeanen die dom zijn en de situatie niet beseffen. Zeggen dat iemand anders dom is maakt u niet intelligent integendeel.
Het is ook destructief voor het forum en houdt interessante mensen weg die liever niet in zo een propaganda beerput komen spelen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2022, 14:57   #157
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog altijd de zeevaart. Het huidig treinverkeer is een klein deel van het totale transport. Het grote voordeel is dat transporttijd +- 3 weken is en het schip+- 5 weken (Wachttijden om te laden en dedouaneren blijven gelijk) Producten met een lagere waarde of kleine winstmarge blijven dus per schip gaan. Naar China is het transport goedkoper omdat we met een belangrijk deficit zitten en die treinen en boten zitten niet zo vol.
Wij moeten dus de poorten niet wagenwijd openzetten als China de regels van copyright en eerlijke concurrentie niet respecteert.

Al uw bijdragen zitten vol met haat tegen het Westen en in elke van uw bijdragen moet u een sneer geven naar Europeanen die dom zijn en de situatie niet beseffen. Zeggen dat iemand anders dom is maakt u niet intelligent integendeel.
Het is ook destructief voor het forum en houdt interessante mensen weg die liever niet in zo een propaganda beerput komen spelen.
+1
Oud 25 december 2022, 15:12   #158
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Uw laatste twee alinea’s zijn voltreffers! Volledig akkoord!
Oud 25 december 2022, 17:18   #159
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221224_93855494

De heer Timmermans vergeet 1 groot verschil tussen Hitler en Poetin. De Führer had geen beschikking over 1588 gebruiksklare kernkoppen en nog eens bijna 3000 in reserve.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...apens-rusland/

Als een totale nederlaag zou wenken is de beschikbaarheid van kernwapens een wereld van verschil.
LOL, denk je echt dat deze kernkoppen gebruiken ook maar een optie is?
Oud 25 december 2022, 17:40   #160
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Talking Discussie (Petitie): J/N? Stop het EU-lidmaatschap van Oekraïne!

simpelweg:
als alle zware rotjes en raketjes op zijn stopt de oorlog automatisch
Poetin viert al 8 maanden oudjaarsavond in Oekraine hhha haha zielig narcistisch, megalomaan, mankgeschapen ventje

============
Gevaarlijkste is nu dat Poetin een flinke lading zware raketjes gaat kopen in zwart India en dan kan Rusland nog jaren doorgaan met oudjaarsavond knallen

iedereen wil nu veel geld verdienen aan deze oorlog van rusland ok, en Europa is de grote verliezer nu, enige gebied met sterk verhoogde Energie prijzen denk ik, gas, stroom, water, afgesloten industrie sectoren.

Europese volk lijdt zwaarst nu tgv de boycot Sterke verarming, recessie is hogere schade aan europese kinderen en minder validen denk ik.

======================== zwarte INdiase raketjes te koop, wel helemaal zwart geverfd met koeienstront he v russen:

https://thediplomat.com/2021/11/indi...-rocket-force/

https://duckduckgo.com/?q=indian+mil...ages&ia=images

=========================

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be