Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2023, 15:04   #141
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
U mag dat afdoen als een fait divers zoals uw helden uit de Brusselse politiek, maar afrekeningen in het drugsmilieu worden door normale mensen nog steeds gezien als georganiseerde misdaad. U begrijpt toch dat de drugstrafiek in dit land een miljardenbusiness is? Of is zelfs dat begrip voor u te hoog gegrepen?
Ja, ex-burgemeester F. Thielemans bestempelde een vuurgevecht met Kalasjnikovs in het centrum van Brussel bij klaarlichte dag, ook als een "fait-divers".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 11 januari 2023 om 15:04.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:04   #142
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bartje heeft het wel geprobeerd, he, met zijn beerpoezen. Onderstaande kwam op mijn facebookmuur voorbij.

De Wever laat spierballen rollen tegen drugsgeweld

"Nu viseert de politie met ‘Operatie Nachtwacht’ vooral enkele wijken in het noorden van de stad. Met systematische identiteitscontroles, het afsluiten van woonblokken, extra patrouilles en een verstevigde wijkwerking moet het de meest zichtbare operatie zijn van de politiezone Antwerpen. De bedoeling is dat de politie op elk uur van de dag aanwezig is in de wijken.

Bart De Wever: ‘Met gelijke wapens bestrijden’

‘Ik vraag begrip en geduld van de Antwerpenaar’, zegt De Wever. ‘We proberen de hinder die met Operatie Nachtwacht gepaard zal gaan, zo veel mogelijk te beperken tot wat noodzakelijk is om de openbare veiligheid te beschermen. Dit zal tijd vragen, en ik besef dat het uitzonderlijke maatregelen zijn voor de buurtbewoners. Ik doe ook een beroep op de burgerzin om volop mee te werken aan buurtonderzoeken en verdachte feiten steeds te melden aan de politie.’

Over de inzet van de intimiderende Bearcat-pantserwagens bij de operatie zei De Wever op de regionale zender ATV: ‘Aangezien de drugsbendes oorlogswapens gebruiken, moeten wij hen met gelijke wapens bestrijden.’ Hoelang de operatie zal duren, staat niet vast." De Standaard van 3 september 2020
De enige reden dat dit niet heeft gewerkt, is omdat het praatjes waren.

Dit consequent toepassen helpt wel degelijk. Ze verstaan maar een taal.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:05   #143
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ook nogal vreemd dat u het ontslag vraagt van een burgemeester omwille van een simpele familieruzie in zijn stad. Moet elke burgemeester ontslag nemen als er een familieruzie op geweld uitdraait?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:06   #144
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Zolang wij 'mensenrechten' als een soort universeel gegeven zien, is de drugscriminaliteit niet te bestrijden. We dienen met dit tuig om te gaan, zoals Israel omgaat met Palestijns terrorisme. Vernietig hun huizen, doe aan 'schuldig bij associatie'.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:07   #145
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Heb je vergelijkingspunten met andere groodsteden zoals Gent, Brussel, Charleroi ?

Door verplichtte registratie van kilometerstanden en chassisnummer bij autokosten en andere maatregelen zijn misdaden met ingeschreven voertuigen gedaald.

Ik ben ook benieuwd naar de evolutie van drugsfeiten in Antwerpen in vergelijking met andere steden.
Ik heb aangetoond dat de criminaliteitscijfers zijn de start van De Wever ENORM zijn gedaald. Men vroeg me een bron, en ik heb ze gegeven.

Als u wil vergelijken met andere steden, mag u het opzoekwerk doen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:09   #146
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De verantwoordelijke voor de veiligheid in die straat loopt luid rond te toeteren dat men het leger moet inzetten...

+2.500 flikken, en hij roept achter hulp van het leger om een paar gekende mocro-families die onderling strijden onder de knoet te krijgen...
Al wat er gebeurt na het oppakken van drugsdealers door de politie, is geen bevoegdheid meer van de burgemeester (grotendeels federale materie).
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:21   #147
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
precies of er werd geen dope gesmokkeld onder onderlijfke ...

toen werd er niet over gesproken ja, en werd dat allemaal gedoogd , dat is het verschil.
Dat is alleen maar sterk verergerd de laatste 10 jaar
En Wever stond erbij en verergerde het alleen maar

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 15:24   #148
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U mag dat afdoen als een fait divers zoals uw helden uit de Brusselse politiek, maar afrekeningen in het drugsmilieu worden door normale mensen nog steeds gezien als georganiseerde misdaad. U begrijpt toch dat de drugstrafiek in dit land een miljardenbusiness is? Of is zelfs dat begrip voor u te hoog gegrepen?
Ik doe dat niet af als een fait divers
Het is gewoon een fait divers
Wie gelooft nu nog de man die 1 ontslag bij de politie wegens druggebruik is komen voorstellen als lopende band werk

Drugs is een miljardenbusiness, in de haven
Niet in de straten van Merksem

Oud 11 januari 2023, 15:27   #149
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ook nogal vreemd dat u het ontslag vraagt van een burgemeester omwille van een simpele familieruzie in zijn stad. Moet elke burgemeester ontslag nemen als er een familieruzie op geweld uitdraait?
Die simpele familieruzie heeft wel een kind dood gebaard
Of dacht u dat de georganiseerde misdaad het kind heeft gedood in de creche heeft waardoor uiteindelijk Beke ontslag heeft genomen ?

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 januari 2023 om 15:51.
Oud 11 januari 2023, 15:28   #150
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Zolang wij 'mensenrechten' als een soort universeel gegeven zien, is de drugscriminaliteit niet te bestrijden. We dienen met dit tuig om te gaan, zoals Israel omgaat met Palestijns terrorisme. Vernietig hun huizen, doe aan 'schuldig bij associatie'.
Zoals de drugsfamilies zelf dus.

Oud 11 januari 2023, 15:30   #151
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Alle lidstaten werden door de EU dermate "verlamd" wat betreft die materie, dat uw voorstel nooit ofte nimmer een kans zou maken. Let wel, persoonlijk ben ik het niet ongenegen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 16:36   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat zijn geen feiten. De feiten zijn net het tegenovergestelde van wat u beweert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de bestrijding van de georganiseerde criminaliteit behoren niet tot de bevoegdheden van de lokale overheden, maar tot de bevoegdheid van de Federale overheid. En zelfs na nog uren inhoudloos getrol van uw kant, gaat daaraan niks veranderen.

Zie het spierbalgerol van Bartje, post 132, waaruit blijkt dat Bartje wel degelijk van plan was op te treden tegen de drugsmaffia in Antwerpen en het niet wilde overlaten aan het Federale.

Van plan was… Maar met weinig resultaten. En omdat hij mislukte wil hij nu de schuld hiervan leggen bij-, of doorschuiven naar het Federale niveau. Zo zit het in mekaar.

Niet fraai van De Wever.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2023 om 16:53.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 16:43   #153
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik heb aangetoond dat de criminaliteitscijfers zijn de start van De Wever ENORM zijn gedaald. Men vroeg me een bron, en ik heb ze gegeven.

Ik loop een beetje verloren in mijn zoektocht op 't internet. Kan je me op goede weg helpen ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 16:56   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik doe dat niet af als een fait divers
Het is gewoon een fait divers
Wie gelooft nu nog de man die 1 ontslag bij de politie wegens druggebruik is komen voorstellen als lopende band werk

Drugs is een miljardenbusiness, in de haven
Niet in de straten van Merksem
Je moet wel eens wat meer consistentie trachten te brengen in uw gedachtengangen want nu is het maar een rommeltje hé.

1. U stelt dat het een fait divers is, maar aan de andere kant stelt u dat het zo ernstig is dat de burgemeester moet aftreden.

2. U stelt dat de drugsbusiness een miljardenbusiness is, maar in Antwerpen heeft de georganiseerde misdaad daar geen uitstaans mee.

3. U stelt dat de drugsbusiness een globlaal probleem is, maar in Merksem dat 2 km van de haven ligt, stelt dat probleem zich dan weer niet.

Wat is het nu eigenlijk?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 11 januari 2023, 16:56   #155
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik loop een beetje verloren in mijn zoektocht op 't internet. Kan je me op goede weg helpen ?
Gewoon op de link klikken. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Oud 11 januari 2023, 16:58   #156
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Dat is zeer ondoorzichtig
Er is een persbericht uit 2019 dat de criminaliteit zou gedaald zijn
In 2012 zouden er 61300 criminele feiten gepleegd zijn/
Volgens onderstaand artikel in 2018 43.165

https://www.hln.be/antwerpen/crimina...ters~a616ce4c/

MAAR
MAAR
Volgens de website "stad in cijfers" (https://stadincijfers.antwerpen.be/databank/) zou dat in 2021 terug opgelopen zijn tot 59400

Dus er is een zeer lichte daling.
Maar de drugs gerelateerde criminaliteit is duidelijk niet onder controle.
Dus dat ENORM van u, lijkt mij van dezelfde orde als BDW zijn lopende bandwerk voor het ontslagen van welgelteld 1 (één) politieman voor drugsgebruik.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 11 januari 2023 om 17:02.
Oud 11 januari 2023, 17:04   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge weet toch dat het forum-reglement dat soort getrol niet verdraagt.
Getrol = fabuleren dat 2 rivaliserende mocro families die ruzie maken over wie de 'uithaler' mag zijn en wie de straatdealers levert georganiseerde misdaad is.

Georganiseerde misdaad zit een stuk hoger, de opdrachtgevers, de financiers van het transport, zij die die mocro-families wat kruimeltjes laten mee verdienen.

Daar zit de taak van de federale, en die voeren ze uit. De meer dan 200 ontmaskerde opdrachtgevers door het ECC SKY onderzoek is de grootste klap die de georganiseerde misdaad al ooit kreeg.

Heel wat anders dan BDW die zijn sjampetters hun tijd laat verliezen met dealertjes en gebruikers pesten en serieel nutteloze identiteitscontroles te doen. Hij kan niet eens met het grootste korps van België zijn eigen stad onder controle houden omdat enkele mocro families lachen met die sjampetters.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 17:07   #158
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Je moet wel eens wat meer consistentie trachten te brengen in uw gedachtengangen want nu is het maar een rommeltje hé.

1. U stelt dat het een fait divers is, maar aan de andere kant stelt u dat het zo ernstig is dat de burgemeester moet aftreden.

2. U stelt dat de drugsbusiness een miljardenbusiness is, maar in Antwerpen heeft de georganiseerde misdaad daar geen uitstaans mee.

3. U stelt dat de drugsbusiness een globlaal probleem is, maar in Merksem dat 2 km van de haven ligt, stelt dat probleem zich dan weer niet.

Wat is het nu eigenlijk?
1) Een dood kind is ernstig genoeg, zelfs voor een Beke, om af te treden.
2) Dat legt u in mijn mond, maar dat heb ik nergens beweerd. In de straten van Merksem heeft een schietpartij niets te maken met de georganiseerde misdaad. Alles met een familieruzie over het "bezit" van de straat.
3) In een straat in Merksem, waar een onschuldig kind is doodgeschoten door drugs gerelateerde agressie tussen families, speelt de internationale georganiseerde misdadige drugscriminaliteit zeker niet zoals het door rechts wordt voorgesteld.

Wat is het nu eigenlijk ?
Het totale falen van het lokaal veiligheidsbeleid. Zo simpel is dat.

Oud 11 januari 2023, 17:09   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat is alleen maar sterk verergerd de laatste 10 jaar
En Wever stond erbij en verergerde het alleen maar
Alles wat verkeerd loopt van Poperinge tot Herstappe, ligt aan BDW.
Je hoeft dat niet telkens te herhalen, we weten het al.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2023, 17:10   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bartje heeft het wel geprobeerd, he, met zijn beerpoezen. Onderstaande kwam op mijn facebookmuur voorbij.

De Wever laat spierballen rollen tegen drugsgeweld

"Nu viseert de politie met ‘Operatie Nachtwacht’ vooral enkele wijken in het noorden van de stad. Met systematische identiteitscontroles, het afsluiten van woonblokken, extra patrouilles en een verstevigde wijkwerking moet het de meest zichtbare operatie zijn van de politiezone Antwerpen. De bedoeling is dat de politie op elk uur van de dag aanwezig is in de wijken.

Bart De Wever: ‘Met gelijke wapens bestrijden’

‘Ik vraag begrip en geduld van de Antwerpenaar’, zegt De Wever. ‘We proberen de hinder die met Operatie Nachtwacht gepaard zal gaan, zo veel mogelijk te beperken tot wat noodzakelijk is om de openbare veiligheid te beschermen. Dit zal tijd vragen, en ik besef dat het uitzonderlijke maatregelen zijn voor de buurtbewoners. Ik doe ook een beroep op de burgerzin om volop mee te werken aan buurtonderzoeken en verdachte feiten steeds te melden aan de politie.’

Over de inzet van de intimiderende Bearcat-pantserwagens bij de operatie zei De Wever op de regionale zender ATV: ‘Aangezien de drugsbendes oorlogswapens gebruiken, moeten wij hen met gelijke wapens bestrijden.’ Hoelang de operatie zal duren, staat niet vast." De Standaard van 3 september 2020
We hebben daar al eerder in een specifiek draadje de draak mee zitten steken, Bart & zijn belachelijke operatie Nachtwacht. Niets leverde dat op, het is alleen stukken erger geworden. Maar wel een fortuin uitgeven voor 2 nutteloze gepantserde voertuigen en een bootje...

En nu hij merkt dat ze er niks van bakken, gaat hij in overdrive en begint nu al te roepen dat het leger moet komen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be