![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo'n 'flater' van de fabrikant...
Check de afstand tussen de minuten aanduidingen 26-27 en 33-34 en vergelijk die met de rest. Voor €400 verwacht je toch iets nauwkeuriger werk... P.s. dit is overigens geen toevalstreffer, alle horloges van deze serie hebben dat probleem. ![]()
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zorgt die interne bezel voor wat relief in de wijzerplaat en dat vind ik altijd mooi.
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() DS-8 van Certina ook als Automatic te krijgen dan is m wel wat duurder ![]() en de Caimano die is zelf nog wat goedkoper en die is ook iets kleiner van wijzerplaat. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 12 oktober 2023 om 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ale gij. Het brons krijgt trouwens een patina na verloop van tijd passend bij het groen. Sommigen zoeken die evolutie, anderen gruwelen van elke afwijking van de nieuwstaat. Misschien reflecteert dit ook hoe men in het leven staat.
Laatst gewijzigd door Bach : 12 oktober 2023 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
Over Certina lees ik ook niet al te goede zaken trouwens. Overpriced voor wat het is. Dat heb je ook bij vele mode merken zoals Michael Kors. Dan zou ik nog eerder kijken naar een kwaliteitsvol 'hommage' uurwerk. Obscure namen maar goede uurwerken tegen scherpe prijzen. Laatst gewijzigd door Bach : 12 oktober 2023 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het vriendelijk eenvoudig te houden?
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Met Seiko zit je steeds goed. Prijzen zijn wel nogal gestegen. Je geraakt dat ook gemakkelijk terug kwijt schijnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie wat de horloge nu kost die ik pre covid gekocht heb. Serieus verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is B-Uhr geen optie? https://b-uhr.com/de/collection/big-pilot-55.html
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na lang rondkijken wordt het waarschijnlijk de deze:
![]() Ik ga hier in de buurt bij een gereputeerde juwelier alleen nog eens luisteren wat die denkt van de automatische versie. De horloge is immers verkrijgbaar in quartz en automatisch, waarbij de automatische versie ongeveer dubbel zo duur is. Maar als de verwachtte levensduur, de prijs voor onderhoud/herstellingen echt zo duur uitvallen als wat je overal leest wordt het waarschijnlijk de quartz versie. Een andere mogelijke kanshebber is de Hamilton Jazzmaster maar ik moet ze eerst even in't echt gezien hebben.
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Misschien kan je ook eens iets lezen over de movement die er in zit. De prijs van een nieuw movement bijvoorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
En goedkoop. Dan kan je uurwerken vinden met de kwaliteit waar je elders een veelvoud voor betaalt. Neem bv. San Martin. Laatst gewijzigd door Bach : 23 oktober 2023 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Zijn tweedehands uurwerken geen optie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik vooral wil weten: Is een onderhoud mogelijk? Is het interessant qua prijs of steek je na 10 jaar beter een nieuw movement? Zo'n dingen. Je leest en hoort vanalles en daarom wil ik het er eens over hebben met iemand die weet waarover hij het heeft.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een horloge op't oog heb die voor het minste prul naar de fabrikant moet omdat de lokale juwelier er niet aan kan beginnen weet ik dat graag op voorhand.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben niet zo'n tweedehands koper.
Toch niet voor dingen waar ik niet genoeg van af weet. Aan een motorfiets moet ik maar eens snuffelen om te weten of hij in orde is, een horloge kan je helemaal uit elkaar gehaald voor mijn neus leggen en dan nog zal ik niet zien of alles in orde is. Nee, daar ga ik me niet aan wagen. Die Tissot of Hamilton van hierboven bevallen me wel en ze vallen ook binnen het budget dus ik ga me niet op de tweedehandsmarkt begeven.