Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2004, 23:02   #141
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Ten eerste wil ik zeggen dat een dergelijke overstroming niet een golf is zoals je soms ziet op eurosport waar ze lekker in surfen .Bij dergelijke overstroming stijgt het zeewater plots een aantal meters.dus surfen kun je er niet op.Maar het is wel een verwoestende kracht en ik heb medelijden voor de arme mensen daar die daar leven en hun kleine huisjes hebben.

Maar wat mij wel stoort is dat wij zogezegd massaal geld zouden moeten storten terwijl je de dag erna op het nieuws ziet hoe bepaalde blanke mensen terug lekker liggen te zonnen aan het strand waar net zoveel mensen zijn gedood en andere liggen netjes te spelen in hun zwembadje aan hun luxe hotel.
En voor sommige hoteleigenaars is het zo dat in plaats van om hun landgenoten te geven is het zwembad van het hotel belangrijker dan onderdak en eten en drinken voor hun landgenoten.
ik besef wel dat toerisme er zeer belangrijk is maar dit vind ik toch ongehoord.
En waarom zou ik bijvoorbeeld geld geven voor de heropbouw van srilanka waar al jaren een bloedige burgeroorlog is tussen het leger en de rebellen.
Dit geld verdwijnt dan toch maar weer in de zoveelste aankoop voor nog meer en beter wapens.

Ik vind het heel erg voor vele van die mensen daar maar ik ga geen gelden storten waar ik op voorhand van weet dat het niet op zijn plaats zal terecht komen waar het moet komen.
tot mijn grote spijt voor de armere lokale mensen.
En laten we gelijk een minuut stilte in acht nemen voor munitiefabrikanten en hun wekenemers. Wellicht tot 100.000 doden waar ze geen kogels, granaten, mijnen en allerhande springtuig voor kunnen verkopen.

Time to puch the button in a preventive strike against nature, of zoiets.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:17   #142
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ge joeft geen vijhonderd jaar terug te gaan en ook niet duizenden km ver om te spreken over het niet weten. 60 jaar geleden alhier was het ook van "wir haben es nicht gewüst" maarja dat ging over iets anders dacht ik en is hier dus ver off topic.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
gelieve niet te posten als je wilsonbekwaam bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Ik zit dan ook niet over de daklozen van hier te posten naar aanleiding van een natuurramp van dergelijk formaat elders. Voor mijn part steun je niemand of slechts het eigen volk. Daar bestaan immers ook organisaties voor en de minst begoeden hier bij ons kunnen alle hulp inderdaad ook gebruiken.

Natuurlijk worden ook allochtonen in deze categorie mee geholpen door deze organisaties en dat lijkt voor sommigen wel eens een probleem. Misschien een gedacht voor het vb om eens een vzw'tje op te richten waarmee ze enkel eigen volk helpen i.p.v. hun geld te spenderen aan luxueuze, stemmingmakende propaganda. Ik heb dit al eerder aangehaald en moest ik gemeend voor de belangen van het eigen volk opkomen zou dit het minste zijn wat ik zou doen. Zo zie je maar dat "eigen volk eerst" maar een lege slogan is voor degenen die het voor het zeggen hebben. Maarja, mensen zijn goedgelovig, bang en dromen graag.
't is misschien omdat ik (alvast van jou) geen reactie krijg als ik wel gewillig ben. Blijkbaar kun je enkel reageren op totaal off topic berichtjes met de argumentatie hierboven na te lezen.

Voor andere posters zet ik hier wel eens iets anders neer als ik voldoende tijd en zin heb.

Lamzakl
Oud 29 december 2004, 23:22   #143
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
slecht mens?
das nog niks.
ik ben een stuk stront dat overreden moet worden en waar ze op zouden kloppen tot ik niet meer rechtsta.
Plezant é wanneer niemand om je geeft.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:27   #144
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Plezant é wanneer niemand om je geeft.
ach, niets geven om eigen volk is volledig politiek correct hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:28   #145
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Ja, ook gezien op het nieuws. En die dame in hare witte bikini vond het verdacht dat zij de enigste was dat daar lag te zonnen.
Ook wel schandalig dat er een vrouw zei: "spijtig dat ik naar huis moet, ik wil nog genieten van mijn welverdiende vakantie". Oke, ze mag dan wel hard werken, maar eerlijk gezegd: wie kan er genieten van een vakantie als men over straat een weg probeert te banen door de afval en de lijken? En toch een beetje egoistisch: liggen zonnen op het strand terwijl mensen rondom u op zoek zijn naar iet wat nog op hun bezit kan lijken of doorgaan. En dat allemaal zonder water.

www.vrtnieuws.net op het nieuws van vandaag.
Dat is wat mij ook stoort.
Toeristen die hun vakantie moeten onderbreken zijn blijkbaar belangrijker dan de lokale bevolking die crepeert.
De toeristen die de videobeelden draaiden van mensen die meegesleurd worden door het water moesten aangeklaagd worden wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood.
Wat zal er met het geld gebeuren?
Gaat men er de luxehotels mee heropbouwen of gaat men er de lokale bevolking mee helpen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:32   #146
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

george, jouw bericht getuigt van redelijkheid.
in feite geef ik je gelijk.
beschouw het niet reageren (excuses, de drukte) dan ook eerder als een gelezen en goedgekeurd.

en met het VB heb ik au fond niets te maken.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 29 december 2004 om 23:36.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:34   #147
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Dat is wat mij ook stoort.
Toeristen die hun vakantie moeten onderbreken zijn blijkbaar belangrijker dan de lokale bevolking die crepeert.
De toeristen die de videobeelden draaiden van mensen die meegesleurd worden door het water moesten aangeklaagd worden wegens het niet verlenen van hulp aan mensen in nood.
Wat zal er met het geld gebeuren?
Gaat men er de luxehotels mee heropbouwen of gaat men er de lokale bevolking mee helpen ?
Ja, de mensen die aan het filmen waren moesten zich maar in het kolkende water storten en mee creperen? Het waren trouwens niet alleen toeristen die videobeelden draaiden......

Die luxehotels zouden maar beter heropgebouwd worden, voor vele arme Sri-Lankezen en Thais zijn zij de enige bron van inkomsten.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2004, 23:39   #148
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
HAH ! Arme landen... Indië is steenrijk aan het worden. Dat er nog miserie troef is, ligt aan hun kastesysteem. Maleisië is ook niet wat je noemt een economisch onderdeurtje.
Het kastensysteem is in India ook wel stillaan aan het verdwijnen en zoals het overal gaat, eerst in de steden. De politiekers haasten zich om het westen bij te benen maar jarenlange ingebakken gewoonten van welke aard dan ook verander je niet in 123 door een nieuw wetje. Zelfs hier hebben vele mensen problemen met de snelle evolutiekoers die de politiek wil voeren in vooral ethische kwesties. Zo zijn gelijke rechten voor sexueel anders geaarden bv voor vele mensen een brug te ver omdat er aan een traditie wordt gesleuteld. Daarom was er protest tegen een paar honderd meter naaktstrand aan onze kust, daarom zijn voor sommige mensen degenen die een niet levensvatbare foetus verwijderen of diegenen die er bij helpen moordenaars. Idem met euthanasie. De politiek neemt voorzichtig het voortouw maar de burgers kunnen nog niet mee, toch niet allemaal.

Lamzakl
Oud 29 december 2004, 23:49   #149
George
Staatssecretaris

Standaard

En nog dit,dank je dat ons systeem zoveel verschilt van het kastensysteem?
Ga eens naar een bank met een goed diploma en een job en vertel erbij dat je ouders over een veelvoud beschikken aan onroerende goederen van het bedrag dat je wil lenen om je eigen zaak te starten of whatever.
Ga met hetzelde diploma, dezelfde job en hetzelfde doel mar eens een lening vragen bij een bank zonder "voldoende" borg. Zij zullen dan wel bepalen in welke kaste je zit.

Lamzakl
Oud 29 december 2004, 23:49   #150
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ik vind het wel erg wat er gebeurd is, ik leef mee met slachtoffers en zo. Maar rechstreeks van mij krijgen ze geen cent.. Ik vind het zelfs erg dat onze ministers mijn belastingsgeld gaan gebruiken om die mensen te helpen.. Zoiets zou VOLLEDIG vrijwillig moeten zijn..

ben ik daarom een slecht mens ?

maybe
egoistisch in elk geval wel. Maar bon, dat is tegenwoordig de norm
Oud 29 december 2004, 23:57   #151
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
egoistisch in elk geval wel. Maar bon, dat is tegenwoordig de norm
Ja, de Thais en Sri Lankezen hadden misschien ook het 'eigen volk eerst'-beginsel moeten toepassen op de toeristen die bij hen in de penarie zaten.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2004, 00:54   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Ja, de mensen die aan het filmen waren moesten zich maar in het kolkende water storten en mee creperen? Het waren trouwens niet alleen toeristen die videobeelden draaiden......

Die luxehotels zouden maar beter heropgebouwd worden, voor vele arme Sri-Lankezen en Thais zijn zij de enige bron van inkomsten.
Men kan tenminste proberen met touwen lakens en dergelijke toe te werpen.
Oud 30 december 2004, 00:56   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Ja, de Thais en Sri Lankezen hadden misschien ook het 'eigen volk eerst'-beginsel moeten toepassen op de toeristen die bij hen in de penarie zaten.
Die hadden het alvast meer nodig dan sommige toeristen die een natte broek opliepen.
Helpen waar de nood het hoogst is lijkt mij een goede vuistregel.
Oud 30 december 2004, 10:34   #154
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ach, niets geven om eigen volk is volledig politiek correct hoor.
Ah, en wie geeft er niets om eigen volk?
Oud 30 december 2004, 10:35   #155
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
george, jouw bericht getuigt van redelijkheid.
in feite geef ik je gelijk.
beschouw het niet reageren (excuses, de drukte) dan ook eerder als een gelezen en goedgekeurd.

en met het VB heb ik au fond niets te maken.
Je past idd meer bij het AEL.
Oud 30 december 2004, 11:40   #156
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Ah, en wie geeft er niets om eigen volk?
Ik heb geen eigen volk!
Oud 30 december 2004, 12:04   #157
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Ik heb geen eigen volk!
Alleen eigen zak.
Oud 30 december 2004, 12:35   #158
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Heb er wel meerdere opzitten: Tsaad, Libanon, Lybie...........De ene al wat meer in het kader van de humanitaire hulpverlening dan de andere. Maar de trend was overal dezelfde. Als er geen militaire controle is in het kader van de un trekt de hulpverlening op niets en druipt de corruptie eraf.

De naam van mijn eenheid ga ik hier niet op een openbaar forum zetten. Mensen roddelen zo al genoeg.
En dan maar zeggen dat het leger voor niets goed is?? Neen, even serieus, niets dan lof voor jullie in het buitenland die tenminste IETS doen voor die slachtoffers, of je nu een uniform draagt of niet. Daarentegen niets dan walging voor mensen die zich persoonlijk verrijken op de miserie van anderen.
Oud 30 december 2004, 12:41   #159
HerrUU
Gouverneur

HerrUU's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
En met quasi alle software ontwikkelings centra en call centers.
Bof, dat verhaaltje is intussen ook "over the hill" hoor. Meer en meer van die centra komen stilletjes aan terug naar hier.

Maar het gaat hem mij niet om die ene vette indier die in Delhi van zijn kerrie zit te eten. Het gaat hem mij om die honderdduizenden achtergeblevenen die daar nu zitten zonder drinkbaar water, eten of enig idee waar hun familie naartoe is. Die sukkelaars moeten wij helpen, of die hulp nu via de VS, EU, VN, NATO of voor mijn part het OCMW gaat, maakt mij geen kloten uit. En voor de personen die zich hier trachten interessant te maken met vergelijkingen naar daklozen en dergelijke meer, U moet met uzelf kunnen leven, ik gelukkig niet, dus voor mijn part : blaast em op (vervang de 'em' maar door een item naar keuze).

En nog even dit : hoeveel zou zo'n early warning system kosten??
Oud 30 december 2004, 13:23   #160
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Bof, dat verhaaltje is intussen ook "over the hill" hoor. Meer en meer van die centra komen stilletjes aan terug naar hier.
Software ontwikkeling niet hoor. Integendeel : het is geweten dat jobs die naar ginder vertrekken niet terugkomen. Heb jij bronnen waar het tegendeel uit blijkt (echt... geen sarcasme : als je ze hebt stuur ze me gerust door via private, want dit is eigenlijk off-topic)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be