![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wenst u in België ook zo’n wet? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 64,29% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat finaal terzake doet is wat de rechter ervan denkt.
Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 6 juli 2023 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .... dus een gevonden sleutel telt ook niet?
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles zijn twijfelgevallen als het goed uitkomt.
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat dat niet mocht maar aangezien de politie bij jullie komt aankloppen voor die beelden ga ik twijfelen. De oorzaak van mijn twijfel is dat ik (samen met wat buren) een tijdje met het idee gespeeld heb om via camera's het verkeer in de straat te tellen. Daar bestaan speciale systemen voor maar als ik over die systemen lees is de privacy blijkbaar heel belangrijk. Op die camerabeelden zijn zo bv wel voertuigen te herkennen maar geen nummerplaten te lezen of gezichten te herkennen van voorbijgangers. Vandaar dat ik het raar vind dat de politie achter illegaal verkregen beelden kom vragen en er dan ook nog gebruik van gaat maken... Maar ergens zal ik wel een vergadering gemist hebben. P.s. ZIen die flikken dan jou niet met het vuilzakje van je buurman zeulen op die beelden?
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan toch dubbelop? Ik begrijp dat mensen zo'n borden mogen hangen maar waarom mag je pas schieten als het in de wet staat en als er zo'n bord hangt? Overigens: al eens nagedacht over het feit dat niet iedere eigendom is zoals de meeste verkavelingen met alles rondom netjes afgemaakt en enkel toegang langs voor via de oprit waar dan zo'n bordje kan komen en werkelijk iedereen dat zou zien?
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste is het redelijk naief te verwachten dat, wanneer je niet tevreden bent over de werking van de ordediensten, de gewone burger dit veel beter gaat doen. De kans is groot dat er redelijk wat 'in het rond geknald' gaat worden en dat daardoor onschuldige slachtoffers gaan vallen. Om maar iets te zeggen: een kogel valt niet dood neer zodra hij zijn doel voorbij gevlogen is eh? Daarnaast kan je vinden dat de politie zijn werk niet goed doet maar dan zou ik in eerste instantie eerder streven naar een beter werkend politieapparaat. Waarom zou je geloven dat er bij burgers niet net hetzelfde zou kunnen gebeuren als wat er bij de politie gebeurt? Mensen die zichzelf heel wat hoger in gaan schatten enkel en alleen omdat ze een wapen bij hebben en op die manier misbruik gaan maken van de situatie? Geloof jij echt dat dat enkel zal gebeuren bij politiemensen en niet bij gewone burgers? Ik hou mijn hart al vast als mijn 19-jarige patserbuurjongen zijn eigendom gaat beschermen met een vuurwapen...
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nagenoeg elk wetsartikel is in specifieke gevallen een twijfelgeval.
Vandaar dat er rechtbanken en rechters zijn. Als er geen twijfelgevallen bestonden kon er gewoon een ambtenaar in het wetboek kijken en zeggen: "Oke, mijnheer, die en dat misdrijf, leeg strafblad,even kijken...: dat is dan €2400 schadevergoeding en 1 jaar cel waarvan 0,5 jaar met uitstel. Volgende!!" Overigens: eender welke wet die beschrijft wanneer je wel en niet mag schieten op een 'indringer' gaat sowieso barsten van de mogelijke twijfelgevallen. En zoveel uitzonderingen en aparte regels bevatten dat het voor degene die gewapenderhand zijn eigendom wil vrijwaren van anderen het nagenoeg onmogelijk gaat zijn om vooraf telkens te checken of hij al dan niet mag schieten.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die dokter, in zijn haast om de doodbloedende patient zo snel mogelijk te helpen, zich vergist en bij nr 30 aan wil gaan bellen ipv bij nr 28 mag de eigenaar van nr 30 hem gewoon afknallen zodra hij zijn eigendom betreedt eh? Net zo als wanneer de compleet in paniek bellende dochter van het slachtoffer zich vergist en aan de telefoon per ongeluk haar eigen huisnummer doorgeeft ipv dat van haar vader. Foutje van de dochter, pech voor de dokter. Met andere woorden: in uw scenario volstaat het voortaan om vanwege een vergissing in huisnummer doodgeschoten te worden. Ik vraag mij af of de dag na de invoering van die wet iemand een dokter nog zo ver gaat kunnen krijgen om op huisbezoek te komen... En zo kunnen we vast nog een tijdje doorgaan. Hebt u nog uitzonderingen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 7 juli 2023 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De draad begon wel over een Amerikaans kieken dat naar de pisciniste schoot hé gast.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die fietswinkels zijn een knipoog. Een fiets kost tegenwoordig evenveel als een aardig juweel. En er is toch een plaag van diefstallen in die fietswinkels waar veel modellen ten toon staan. Ach waarom schrijf ik dat? Je wil het blijkbaar niet verstaan. Verblind?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Meer nog, het is niet omdat je mensen MAG aflappen, dat je het ook systematisch doet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, ten eerste MOET men niet iedereen aflappen omdat men dat mag. En ten tweede, eerlijk gezegd, hoe meer volk afgelapt wordt, hoe beter dat is voor het milieu he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een whataboutisme waar een fatsoenlijke forummer stenen kloten van krijgt.
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een goed afgerichte waakhond een optie???
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 8 juli 2023 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het wordt op deze manier natuurlijk wel heel moeilijk om er een fatsoenlijke discussie over te hebben. Ik ben namelijk van mening dat we in onze maatschappij het doden van (onschuldige) burgers kost wat kost moet vermijden. En ik denk dat de meerderheid van de bevolking die gedachte ook is toegedaan. U bent van mening dat er liefst zo veel en zo snel mogelijk burgers afgeknald moeten worden vanwege allerlei redenen. Dus ja; als ik uw gedachtegang volg hebt u gelijk. De dokter die zich vergist (of die aan het verkeerde huis aanbelt omdat hij de verkeerde nummer heeft doorgekregen) mag afgeschoten worden. Klaar. In mijn gedachtegang is zo'n idee te absurd voor woorden dus kan ik er ook geen redelijke discussie over gaan voeren. Citaat:
Je gaat toch niet iemand het recht geven op moord omdat je ervan uit gaat dat hij het toch niet gaat doen? Als je iemand een recht geeft is dat met het idee dat hij dat recht gaat gebruiken. Doet hij dat niet had je hem dat recht niet hoeven te geven.
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, dat zijn van die stellingen die er jammer genoeg voor zorgen dat ik met u geen deftige discussie kan voeren.