![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 2 januari 2005 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() jij vraagt zelf begrip voor jouw situatie, maar je kan het blijkbaar niet opbrengen voor anderen. en d�*t is wat bij mij die vrij hevige reactie opriep (niét jouw situatie) btw, grappig dat je me "typisch burgerrechts" noemt, terwijl ik hier overal als linkiewinkie word versleten, en eigenlijk jóuw eerste stelling (de titel van de topic) van die strekking is.
![]() |
![]() |
#143 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Lezen wat er staat aub... Ik vind het niet meer dan normaal dat er na zo'n rampen hulp geboden wordt, maar wees aub niet zo naief van te denken dat dit enkel gebeurt uit liefdadigheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd zou het normaal moeten zijn dat er hulp geboden word. Bij mij gaat het er gewoon om dat meerdere landen hulp bieden, sommigen wat meer dan de anderen en dat mag dan ook gezegt worden alleen word natuurlijk bij amerika weer gezegd dat het bij hen meer met eigen belang heeft te maken. Gaat het daar om? Hoe weet men dat het meer uit eigen belang is en niet gewoon is om hulp aan te bieden? Kan amerika in jou ogen nog iemand steunen zonder dat jij erbij voegd dat het uit eigen belang is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
2. Dat het ene land meer hulp aanbiedt dan het andere heeft te maken met het budget dat men daarvoor wil vrijmaken, met hoe veel men nodig vindt. Onze regering bvb maakt nu een bijkomende 10 miljoen euro vrij, bovenop de 2 miljoen die er al vrijgemaakt waren. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de vermoedelijke 80 Belgische doden en het feit dat de ramp groter blijkt te zijn dan eerst gedacht. 3. Hulp bieden in deze situatie, zowel door de USA als door Europa, heeft zéker te maken met liefdadigheid, maar niet alleen daarmee. Het behouden van de invloed in de regio speelt mee, en vergeet aub het economische aspect niet!! En je kan niet weten of het meer te maken heeft met eigenbelang of niet, je kan er alleen maar dingen over veronderstellen - wat wij dan ook beiden deden. Ik hoop alleszins dat hulp bieden in de eerst plaats gebeurt uit liefdadigheid, maar ik kan niet in een ander zijn hoofd kijken. [size=1]En zou ge volgende keer aub zonder td-vaute kunnen schrijven? Dank u! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands is niet mijn moedertaal, ben nu wel een Belg maar perfect Nederlands kan ik niet, sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En mijn felicitaties voor uw Nederlands - afgezien van mijn opmerking van hierboven.
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad: ik ken Nederlanders die aanmerkelijk minder goed de schrijftaal beheersen.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Hm, waarom "uitingen niet toelaten"? Ziet er niet on-eerlijk uit of zo, vind ik.
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de 2 miljard euro's komen momenteel zo'n 300 miljoen van Europa, dus weer eens zo'n 10 keer het bedrag dat jij reeds te hoog vond. Volgens mij moet jij, samen met je groepje neo-nazi's (of hoe je je ook graag noemt) jezelf gewoon ergens afschieten op een ander planeet waar niemand je nog stoort, maar vooral, waar jij ook niemand anders stoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Hooguit 10% van enige liefdadigheids-geldstroom bereikt het eigenlijke doel; gaat het van "gemeenschapsgeld" dan is het rendement vermoedelijk nog een stuk lager. Er gaan enorme salarissen eerst vanaf.
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
boer Teun kan het nogal eens zeggen hé. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
schijnt een mooi woord te zijn, 'geroezemoes'. ik dacht, ik gebruik het even. Laatst gewijzigd door Mitgard : 4 januari 2005 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Ik heb Mitgard al in mijn ignore lijst gezet. Ik doe dit normaal niet maar uit zijn mond komt er toch alleen zever dat ik in de absolute overtuiging ben dat ik niets zal missen.
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Reeds minstens 50 jaar komen zulke vergelijkings-cijfers met enige regelmaat in de Media en 10% was steeds een uiterst (en zelfs zeldzaam) maximum, de rest dient om de organisatie in stand te houden. Afhankelijk van doel-type lukt het soms om een actie op gang te krijgen naar een bankrekening van 1 mannetje dat echt te goeder trouw zelf midden in een ellende-gebied klein-schalig zit te functioneren, dan enorm rendement mogelijk binnen doelgroep maar geen organisatie die daar blij mee is. Ik weet zo gauw geen website met zulke dingen maar ze zijn er. Trouwens, zou belastinggeld, subsidie en zo beter "stromen" dan zulks? Wat kost het tussenliggend ambtenaren-apparaat? Het STIKT overal van de directeuren & kaders, allemaal boten van 1 roeier met 8 stuurmannen. Charity is big business.
![]() |