Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2023, 16:30   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De verstandigste is hij die geen voorspellingen doet.

Mijn database barst van de voorspellingen.....die nooit uitkwamen.

De regeringsvorming na de volgende verkiezingen is onvoorspelbaarder dan ooit tevoren.

De drie weken van panda kunnen eerder 30 maanden zijn. De kans zit er dik in dat België haar eigen wereldrecords regeringsvormen breekt.
Oud 1 november 2023, 17:14   #142
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Zou mij niet verwonderen dat we eens iets anders gaan krijgen.
Gedoogsteun bijvoorbeeld.
Dat je bijv. een Vivaldi II krijgt, met minder partijen in de regering, maar een paar partijen buiten de regering die dan, in ruil voor meestemmen met de meerderheid in het parlement, een aantal punten gerealiseerd zien.
Met 7 is het toch erg druk, en de partijen die ervan deel uitmaakten hebben gezien hoe negatief dat kan werken op de peilingen.
Oud 1 november 2023, 17:39   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En CD&V lijkt wat te herstellen in de peilingen, terwijl VLD de kiesdrempel nadert.
En je vindt dat VLD de juiste keuze gemaakt heeft?
Zei je daar iets over sullen die iets maar niet kunnen begrijpen?
De dag dat ik ooit noodzaak voel/interesse heb in de opinie of het advies van een Blokker zal ik wel een noodkreet lossen in de partij kanalen zoals PalNWS of hun internationale broeders van Stormfront.org
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 17:44   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Moest ik nva zijn, dan zou ik, in elk geval wreed oppassen om met partijen die ook deel uitmaken van de federale regering, een gewestregering te vormen. Daar gewestregeringen niet kunnen vallen dreigt men dan weeral in een scenario terecht te komen waar de ene partner van de gewestregering, den andere stokken in de wielen gaat steken zonder dat er nieuwe gewestverkiezingen mogelijk zijn.
Maw een raad voor nva, zorg dat eerst de federale regering wordt gevormd, alvorens de gewestregering te vormen.
Nog zo een fantastisch idee dat al >15jaar meegaat en telkens weer de vuilbak in gaat.
De praktijk toont aan dat het een illusie is. Het federalisme in België is volwassen genoeg om met asymmetrische coalities om te gaan, en chantagepogingen richting het federale niveau wekken alleen hoongelach op.
Oud 1 november 2023, 18:16   #145
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De dag dat ik ooit noodzaak voel/interesse heb in de opinie of het advies van een Blokker zal ik wel een noodkreet lossen in de partij kanalen zoals PalNWS of hun internationale broeders van Stormfront.org
Uw overdreven arrogantie (of is het pretentie?) speelt weer op.
Ik geef geen advies aan nietige VLD types uit Ronse, maar schrijf mijn mening op een forum, waar een groep deelnemers het leest.
Sullen die het niet willen lezen, negeren het maar.
Dus houd die dwaze opmerkingen waarin u in al uw grootheidswaanzin denkt dat mensen u hier advies geven maar voor het volgende VLD congres, dan hebben ze weer iets om over te vechten.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 1 november 2023 om 18:17.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 19:01   #146
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef geen advies aan nietige VLD types uit Ronse, maar schrijf mijn mening op een forum, waar een groep deelnemers het leest.
Dus houd die dwaze opmerkingen waarin u in al uw grootheidswaanzin denkt dat mensen u hier advies geven maar voor het volgende VLD congres, dan hebben ze weer iets om over te vechten.
Tsss... je weet toch nog op wat je reageert hoop ik ?

Citaat:
En CD&V lijkt wat te herstellen in de peilingen, terwijl VLD de kiesdrempel nadert.
En je vindt dat VLD de juiste keuze gemaakt heeft?
Zei je daar iets over sullen die iets maar niet kunnen begrijpen?
Citaat:
Citaat:
Dank U om te reageren & advies te geven aan iemand die daar nul komma nul interesse in heeft, en dan te gaan ontkennen dat je dat doet.
Oud 1 november 2023, 19:21   #147
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De verstandigste is hij die geen voorspellingen doet.

Mijn database barst van de voorspellingen.....die nooit uitkwamen.

De regeringsvorming na de volgende verkiezingen is onvoorspelbaarder dan ooit tevoren.

De drie weken van panda kunnen eerder 30 maanden zijn. De kans zit er dik in dat België haar eigen wereldrecords regeringsvormen breekt.
Ik ben ook niet voor voorspellingen.
Trends vind ik wel interessant.
Er is nu een duidelijke trend: het VB gaat nog altijd vooruit...

Laatst gewijzigd door Boduo : 1 november 2023 om 19:25.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 19:28   #148
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog zo een fantastisch idee dat al >15jaar meegaat en telkens weer de vuilbak in gaat.
De praktijk toont aan dat het een illusie is. Het federalisme in België is volwassen genoeg om met asymmetrische coalities om te gaan, en chantagepogingen richting het federale niveau wekken alleen hoongelach op.
Federaal heeft men nva niet nodig (misschien heeft men zelfs ovld en cdv niet nodig). Maar gewestelijk heeft men nva wel nodig. Het is nu aan nva om de beste strategie uit te stippelen, rekening houdend met de lessen uit 2020.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 20:10   #149
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Tsss... je weet toch nog op wat je reageert hoop ik ?
Ik had nu toch gedacht dat je op uw gezegende leeftijd zou weten wat een forum is, en dat als mensen reageren op wat je schrijft, ze dat om heel wat redenen doen.
Een ervan is aan te tonen hoe dwaas het wel was wat je schreef.

Citaat:
Dank U om te reageren & advies te geven aan iemand die daar nul komma nul interesse in heeft, en dan te gaan ontkennen dat je dat doet.
Ik geef geen advies aan VLD sullen, ik toon hoe belachelijk ze zijn, en hoe hun redeneringen vol denkfouten zitten.
Dat belet diezelfde sullen natuurlijk niet om ongewenst dagelijks stem- en ander advies te geven aan VB'ers, N-VA'ers, etc...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 1 november 2023 om 20:12.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 20:44   #150
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of Lachaert nog veel invloed heeft in die partij.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 20:50   #151
BWarrior

Standaard

Citaat:
Jouw tweedekeuzepartijtje eindigde de vorige verkiezingen al als klein politiek grut, en het zal volgende keer nog kleiner politiek grut zijn.
Hopelijk kan jouw gewéldige tweedekeuzemormeltje in 2024 nog gered worden met de "tactische koppeling" aan Grand Bouche en zijn Belgisch-unitaristische partij. Of, waar jouw favoriete partij groot in kan zijn.
Kan de N-VA dan een federale meerderheid vormen zonder de MR?
Oud 1 november 2023, 21:39   #152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die geen sul is begrijpt dat de VLD NIETS BETEKENT als De Croo de reet van Grand Bouche niet likt.

Het zijn sullen die daar de buik van vol hebben. Zowel politieke sullen als kiezers.

Crootje mag zich gelukkig prijzen met de 7% sullen die zijn partij nog rest.
De Croo trekt volgend jaar als premier naar de verkiezingen zonder dat daar nog een partij aan vast hangt zei men gisteren in het satirisch programma de Ideale Wereld.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 21:40   #153
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wordt zeker een walk in the parc, na de monster-score van zijn VLD
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 22:00   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een zeer relevante vraag.
Oud 1 november 2023, 22:04   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bwarrior zijn vraag is spot on : je moet al heeeeel bijzondere hersengymnastiek gaan doen om op basis van de huidig gepeilde zetelverdeling een mogelijke federale coalitie te zien met n-va en zonder MR voor '24.
Oud 1 november 2023, 22:19   #156
BWarrior

Standaard

Citaat:
Bwarrior zijn vraag is spot on : je moet al heeeeel bijzondere hersengymnastiek gaan doen om op basis van de huidig gepeilde zetelverdeling een mogelijke federale coalitie te zien met n-va en zonder MR voor '24.
En daarmee zit de N-VA trouwens met hetzelfde probleem als in 2019 en vandaag nog vanuit een zwakkere positie dan toen. Want met de MR kan ze een sociaal-economisch akkoord afsluiten zonder communautair programma. Maar dat is onaanvaardbaar voor de PS en vermoedelijk ook voor de N-VA zelf. En met de PS kan ze een communautair akkoord afsluiten, zij het met een links beleid. Maar dat is onaanvaardbaar voor de MR. (Met ‘communautair akkoord’ bedoel ik een akkoord in de richting van zogenaamde functionele splitsingen, het afhankelijk maken van het federaal beleid van dat van de deelstaten, de splitsing van nationale instellingen… kortom, alles wat men zonder 2/3 meerderheid kan doorvoeren).

Laatst gewijzigd door BWarrior : 1 november 2023 om 22:20.
Oud 1 november 2023, 22:28   #157
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er nog wel een partij?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 22:38   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En daarmee zit de N-VA trouwens met hetzelfde probleem als in 2019 en vandaag nog vanuit een zwakkere positie dan toen. Want met de MR kan ze een sociaal-economisch akkoord afsluiten zonder communautair programma. Maar dat is onaanvaardbaar voor de PS en vermoedelijk ook voor de N-VA zelf. En met de PS kan ze een communautair akkoord afsluiten, zij het met een links beleid. Maar dat is onaanvaardbaar voor de MR. (Met ‘communautair akkoord’ bedoel ik een akkoord in de richting van zogenaamde functionele splitsingen, het afhankelijk maken van het federaal beleid van dat van de deelstaten, de splitsing van nationale instellingen… kortom, alles wat men zonder 2/3 meerderheid kan doorvoeren).
Juist.

En dat maakt dan ook dat men écht geen genie moet zijn om te voorspellen dat er voor 2024-2029 nul komma nul communautaire revolutie gaat plaatsvinden. De benodigde politieke slagkracht zal daarvoor gewoonweg niet bestaan.

Uiteraard zal men er in het kamp van de Vlaams-nationalisten (N-VA) wel veel tam-tam rond maken tijdens de kiescampagne, maar er zal niks van terecht komen komen na de verkiezingen.

De liberalen gaan nooit meestappen in die monsterdeal om N-VA een communautaire jachttrofee te geven zonder enige economische zin, en in ruil de PS de Waalse gezondheidszorg volledig in eigen handen te geven. No way.

Magnette zei het al eerder, en ik denk dat hij gelijk heeft (en gaat krijgen) : 2024-2029 zal federaal in grote lijnen een voortzetting zijn van het huidige beleid zonder communautaire bullshit en scherpslijperij.
Of dat met of zonder NVA zal zijn, en met of zonder de 2 liberale partijen, met of zonder de tsjeven, met of zonder ecolo en hun al even vastgeklonken Groen zal onderwerp van discussie zijn in de formatieronde. Maar voor communautaire shit gaat er in de verst mogelijke en wildste hypothese geen ruimte zijn behalve misschien bij één pretendent die in zijn eentje max 20% weegt en dus kansloos is.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 1 november 2023 om 22:39.
Oud 1 november 2023, 23:00   #159
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist.

En dat maakt dan ook dat men écht geen genie moet zijn om te voorspellen dat er voor 2024-2029 nul komma nul communautaire revolutie gaat plaatsvinden. De benodigde politieke slagkracht zal daarvoor gewoonweg niet bestaan.

Uiteraard zal men er in het kamp van de Vlaams-nationalisten (N-VA) wel veel tam-tam rond maken tijdens de kiescampagne, maar er zal niks van terecht komen komen na de verkiezingen.

De liberalen gaan nooit meestappen in die monsterdeal om N-VA een communautaire jachttrofee te geven zonder enige economische zin, en in ruil de PS de Waalse gezondheidszorg volledig in eigen handen te geven. No way.

Magnette zei het al eerder, en ik denk dat hij gelijk heeft (en gaat krijgen) : 2024-2029 zal federaal in grote lijnen een voortzetting zijn van het huidige beleid zonder communautaire bullshit en scherpslijperij.
Of dat met of zonder NVA zal zijn, en met of zonder de 2 liberale partijen, met of zonder de tsjeven, met of zonder ecolo en hun al even vastgeklonken Groen zal onderwerp van discussie zijn in de formatieronde. Maar voor communautaire shit gaat er in de verst mogelijke en wildste hypothese geen ruimte zijn behalve misschien bij één pretendent die in zijn eentje max 20% weegt en dus kansloos is.
Geen beleid, dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 1 november 2023 om 23:00.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2023, 23:31   #160
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Juist.

En dat maakt dan ook dat men écht geen genie moet zijn om te voorspellen dat er voor 2024-2029 nul komma nul communautaire revolutie gaat plaatsvinden. De benodigde politieke slagkracht zal daarvoor gewoonweg niet bestaan...
Zoals altijd ben jij heel bezorgd over welke doelen van een ander zullen gerealiseerd worden.
Vraag is echter of de liberalen hun fetisj (lagere belastingen) gaan kunnen doorvoeren.
Mijn glazen bol zegt het heel duidelijk: daar zal voor de zoveelste keer niets van in huis komen, met of zonder de liberalen.
Als de politieke slagkracht ontbreekt om te kunnen regionaliseren, ontbreekt die ook om te kunnen centraliseren (federaal maken).
En als het weer zo'n 7 (of meer) partijengedrocht wordt, dan kun je er donder op zeggen dat het weer een belastingverhoging festijn wordt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be