Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2023, 09:48   #141
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ondertussen nog 34500...

Succes!!
Euro is niet dollar.
Maar de rekening is geliquideerd zenne lol.
Was puur stom gedrag van mij.

En over die angsten, bunjee jumpen geeft ook angst, maar meer spijt als ge het niet doet.
Oud 14 november 2023, 09:50   #142
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat je beter leert pokeren, de kansen zijn beter berekenbaar.
Neenee ik ga ni opgeven.
Als ik slim deed, had ik soms een dag van 100% winst. Nu deed ik stom.
Beter slim blijven doen en deze ervaring gebruiken aan beter risicobeheer te doen.

Ik ga 80% op mijn primary account laten en daar traden met de vorige coins. Maar ik ga 20% op de future zetten en 50x blijven leveragen met de coins die ik al wat ken, RIF en BOND bv.

10 dollar op per minuut is te verleidelijk.
Wat niet elk uur mogelijk is he, maar voldoende een dagloon te nemen.
I got greedy en wou meer dan een maandloon in 3 trade. Was die naar 40K gestegen zonder liquidatie, ik had enkele duizenden dollars extra.
Als ik op short ging was het ook een goede zaak geweest, maar geen duizendtallen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2023 om 10:03.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 10:08   #143
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht

En dan die fabeltjes dat je de prijs kan voorspellen aan de hand van grafieken...
ALsof de kopers en de verkopers gaan bieden en laten naargelang die grafiek...
Er zijn momenten dat dat lukt maar laat je niet overhalen om te geloven dat dat altijd zo werkt want dat krijg je op je neus.

Niets is zo onvoorspelbaar als coins. Ook al lijken ze op bepaalde momenten perfect voorspelbaar.
Dat is geen fabeltje. Aan de macd en het volume kunt ge beter anticiperen. Wat het geen gokken maakt he.
Ik was zo lomp met BTC van strategie te veranderen. Alle hefbomen met BOND en RIF waren succesvol, doordat ik ze maanden opvolgde en hun gedrag beter kon voorspellen op de grafiek.

Als je die macd en volume kunt aflezen en aan swing trading doet, kan je een goede zaak doen. Je haalt niet meer winst dan verlies als je dat principe niet begrijpt. (Wanneer long en wanneer short)

Ik heb daar een voorbeeld van gepost, met BOND. Wanneer een long positie gunstig was en postte daarna een winstgevend order. Dat was puur anticipatie op de macd en het volume.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2023 om 10:09.
Oud 14 november 2023, 10:09   #144
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Er moet wel vraag zijn. Maar de eerste orders worden eerst ingevuld he. Dus as ge op seconden trade, moet je wel snel zijn.

Als er maar vraag is naar 1000 coins en gij komt er pas na die 1000 bij, verkoopt ie ze niet.
Maar ik trade natuurlijk geen coins (per seconde/minuut) waar amper volume circuleert he. As daar veel circulatie is, zijt ge die toch meestal kwijt, eens die de verkoopprijs haalt of er boven gaat?
En anders market sell he
Het probleem met die coins is dat er regelmatig een rug-pull gebeurt waarbij een grote speler alles dumpt met een flash crash als gevolg.
Als je dan een market stop hebt open staan kan die een heel eind naar beneden gefilled worden.
Met leverage kan uw account in een keer opgeblazen worden.
Oud 14 november 2023, 10:10   #145
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het probleem met die coins is dat er regelmatig een rug-pull gebeurt waarbij een grote speler alles dumpt met een flash crash als gevolg.
Als je dan een market stop hebt open staan kan die een heel eind naar beneden gefilled worden.
Met leverage kan uw account in een keer opgeblazen worden.
Ja maar als ik bij BOND instal te verkopen aan 4,8 dollar en die haalt 4,9 dollar. Is die 100% zeker verkocht. Althans dat heb ik altijd zo ervaren.

Tenzij hij maar een secondje op die piek staat natuurlijk he lol, das iets anders dan.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2023 om 10:11.
Oud 14 november 2023, 10:18   #146
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Dus als gij een order instelt op 1 dollar per coin, en er id goed volume van veel traders, maar de coin stijgt naar 1,1 dollar bv. Dan is die garantie verkocht aan 1 dollar per stuk he.
Hangt allemaal een beetje van de omstandigheden af. Je moet uw orders wel realistisch mikken.

Met swing traden klikt ge gewoon op reverse en wisselt die op de marktwaarde. Ook daar moet je rekening mee houden. Want in uw wissel moet de marktwaarde wel redelijk boven uw aankoopprijs spelen. En bij short is dat hetzelfde principe maar andersom.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2023 om 10:23.
Oud 14 november 2023, 10:32   #147
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee ik ga ni opgeven.
Als ik slim deed, had ik soms een dag van 100% winst. Nu deed ik stom.
Beter slim blijven doen en deze ervaring gebruiken aan beter risicobeheer te doen.

Ik ga 80% op mijn primary account laten en daar traden met de vorige coins. Maar ik ga 20% op de future zetten en 50x blijven leveragen met de coins die ik al wat ken, RIF en BOND bv.

10 dollar op per minuut is te verleidelijk.
Wat niet elk uur mogelijk is he, maar voldoende een dagloon te nemen.
I got greedy en wou meer dan een maandloon in 3 trade. Was die naar 40K gestegen zonder liquidatie, ik had enkele duizenden dollars extra.
Als ik op short ging was het ook een goede zaak geweest, maar geen duizendtallen.
Als je toch die weg wil blijven bewandelen, trade dan tot je je (realistisch) doel hebt bereikt (bv 50 euro) en stap dan weg van je monitor voor die dag.

Het allerbelangrijkste is om je kapitaal te beschermen tegen verliezen.
Dan kom je al snel op tactieken om in te schalen (kleinere verliezen) en terug uit te schalen (verzilveren van nog niet gerealiseerde winsten).
Waar je uitstapt, zij het door een stop rule (nemen van verlies) of exit rule (nemen van winst) is veel belangrijker dan de entry.

Nog een gouden tip, reken niet in $, maar in R (unit of risk).
Bv, als het instrument op $100 staat en je zet uw stop op $95, dan is het verschil 1R. Als je daarna bv bent uitgestapt op $115, dan heb je een winst geboekt van 3R.
Op die manier kan je al je trades met elkaar vergelijken ongeacht het onderliggende instrument, munteenheid, koers, ...

Al die trades kan je dan in een formule gieten om de expectancy van uw strategie te berekenen. Is die negatief, dan wil dat zeggen dat je op langere termijn uw account volledig leeg hebt gezogen.
Die R kan je vervolgens ook gebruiken in je money management rules (hoeveel zet ik in op de volgende trade).

Wat de rushes betreft, je moet met even veel gemak een verlies kunnen pakken dan je winst en wees niet te gulzig.
Oud 14 november 2023, 10:38   #148
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je toch die weg wil blijven bewandelen, trade dan tot je je (realistisch) doel hebt bereikt (bv 50 euro) en stap dan weg van je monitor voor die dag.

Het allerbelangrijkste is om je kapitaal te beschermen tegen verliezen.
Dan kom je al snel op tactieken om in te schalen (kleinere verliezen) en terug uit te schalen (verzilveren van nog niet gerealiseerde winsten).
Waar je uitstapt, zij het door een stop rule (nemen van verlies) of exit rule (nemen van winst) is veel belangrijker dan de entry.

Nog een gouden tip, reken niet in $, maar in R (unit of risk).
Bv, als het instrument op $100 staat en je zet uw stop op $95, dan is het verschil 1R. Als je daarna bv bent uitgestapt op $115, dan heb je een winst geboekt van 3R.
Op die manier kan je al je trades met elkaar vergelijken ongeacht het onderliggende instrument, munteenheid, koers, ...

Al die trades kan je dan in een formule gieten om de expectancy van uw strategie te berekenen. Is die negatief, dan wil dat zeggen dat je op langere termijn uw account volledig leeg hebt gezogen.
Die R kan je vervolgens ook gebruiken in je money management rules (hoeveel zet ik in op de volgende trade).

Wat de rushes betreft, je moet met even veel gemak een verlies kunnen pakken dan je winst en wees niet te gulzig.
Dank u voor die wijsheden...

Is dat ook van tel op swing trading?
Bullish long, bearish short.

Want als je er constant bij zit , is een stop loss niet nodig. Hoewel ik dat de laatste keer beter wel deed. Maar mijn betrouwde strategie is constant wisselen tussen long en short en dus van beide trends profiteren.
Oud 14 november 2023, 10:42   #149
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als gij een order instelt op 1 dollar per coin, en er id goed volume van veel traders, maar de coin stijgt naar 1,1 dollar bv. Dan is die garantie verkocht aan 1 dollar per stuk he.
Hangt allemaal een beetje van de omstandigheden af. Je moet uw orders wel realistisch mikken.
Uiteraard.
Winst nemen naar boven toe op een vooraf bepaald koersdoel is altijd makkelijker.
Maar dat is je exit order. Wat met je stop order (altijd in de richting naar beneden)?
Of het order is dat in de orderbook staat of mentaal (bij die koers stap ik uit) maakt niet uit.
Oud 14 november 2023, 10:44   #150
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard.
Winst nemen naar boven toe op een vooraf bepaald koersdoel is altijd makkelijker.
Maar dat is je exit order. Wat met je stop order (altijd in de richting naar beneden)?
Of het order is dat in de orderbook staat of mentaal (bij die koers stap ik uit) maakt niet uit.
Geen stop order. Gewoon reversen op short als de trend omslaagt?
Oud 14 november 2023, 10:54   #151
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u voor die wijsheden...

Is dat ook van tel op swing trading?
Bullish long, bearish short.

Want als je er constant bij zit , is een stop loss niet nodig. Hoewel ik dat de laatste keer beter wel deed. Maar mijn betrouwde strategie is constant wisselen tussen long en short en dus van beide trends profiteren.
Welke strategie je ook gebruikt, je hebt altijd exit rules waar je je winst pakt en stop rules waar je je verlies slikt.
Of die orders actief in de boeken staan of mentaal (bij die koers stap ik uit), je moet ze hebben.
Laat de verliezen NOOIT verder uitlopen dan 1R (maw,het max verlies dat je bereidt was te nemen VOOR de trade en wat je stop bepaalde).

MACD (gebaseerd op gemiddelden) wordt gebruikt in trend following, swing trading en momentum trading.
Doorgaans zal je zien dat je kans op winst en verlies (bij het consequent toepassen van je trading rules) rond de 30% - 70% ligt.
Dat wil zeggen dat je gemiddelde winstgevende trade 2 tot 3 keer zo groot moet zijn dan je gemiddelde verlieslatende trade. Dat is nog maar om op langere termijn break-even te draaien he!
Oud 14 november 2023, 11:00   #152
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen stop order. Gewoon reversen op short als de trend omslaagt?
Je reverse is dan je stop.
Alleen kan je die koers niet op voorhand weten. Hoe bepaal je dan op voorhand hoeveel verlies je bereidt bent te nemen?

Je kan R dan niet op voorhand bepalen. Je kan dus niet consequent money management gaan toepassen (hoeveel zet ik in), noch kan je je trades niet met elkaar vergelijken op een objectieve manier (zelfs niet op hetzelfde instrument), kan je niet de expectancy berekenen (is mijn strategie winstgevend op langere termijn), ...
Maw, je vaart dan gewoonweg blind.
Oud 14 november 2023, 11:02   #153
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke strategie je ook gebruikt, je hebt altijd exit rules waar je je winst pakt en stop rules waar je je verlies slikt.
Of die orders actief in de boeken staan of mentaal (bij die koers stap ik uit), je moet ze hebben.
Laat de verliezen NOOIT verder uitlopen dan 1R (maw,het max verlies dat je bereidt was te nemen VOOR de trade en wat je stop bepaalde).

MACD (gebaseerd op gemiddelden) wordt gebruikt in trend following, swing trading en momentum trading.
Doorgaans zal je zien dat je kans op winst en verlies (bij het consequent toepassen van je trading rules) rond de 30% - 70% ligt.
Dat wil zeggen dat je gemiddelde winstgevende trade 2 tot 3 keer zo groot moet zijn dan je gemiddelde verlieslatende trade. Dat is nog maar om op langere termijn break-even te draaien he!
Door succesvol te reversen staat uw pnl zelden lang in het rood.
Je sluit niet enkel uw long positie, er start meteen een short positie.
En gaat de trend waar omhoog, shakel je weer op long.

Het gevaarlijke met de MACD is dat je deze soms voor wilt zijn om zo laag/hoog mogelijk in te stappen. Maar ik vind dat waar ze kruisen meestal wel een goede indicatie is, hoewel ik er vaak voor een order ingediend heb.

Met BOND, BLZ en RIF heb ik consequent winsten gehaald. 1x BTC en slechte geanticipeert en zwaar verlies geleden. Wat ik als les zie en geen reden om op te geven.
Oud 14 november 2023, 11:05   #154
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je reverse is dan je stop.
Alleen kan je die koers niet op voorhand weten. Hoe bepaal je dan op voorhand hoeveel verlies je bereidt bent te nemen?

Je kan R dan niet op voorhand bepalen. Je kan dus niet consequent money management gaan toepassen (hoeveel zet ik in), noch kan je je trades niet met elkaar vergelijken op een objectieve manier (zelfs niet op hetzelfde instrument), kan je niet de expectancy berekenen (is mijn strategie winstgevend op langere termijn), ...
Maw, je vaart dan gewoonweg blind.
Je kan die koers toch wel weten, anders neem je geen wisselende positie in?
En eigenlijk was het bij BTC ook af te lezen dat ik beter op short bleef. Maar ik ben een lompe kloot.
Oud 14 november 2023, 11:15   #155
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Zie die blauwe lijn in de MACD. Waar ze de oranje (helemaal vanachter) wilt kruisen, zou een bullish moment naderen. Wat het toen ook deed. Ge ziet ze ook kruisen richting beneden, eerder, en dat is dan waar ge beter op short switched.

(Tijdens de screenshot stond ie al bullish, maar de bearish trend is in de neerwaartse trap en de macd zeer zichtbaar he )

Als je bovenaan de trap met 50x op short met 100 dollar instapte en onderaan uitstapte, had je 500 dollar winst. In minder dan 1h.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2023 om 11:29.
Oud 14 november 2023, 11:23   #156
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan die koers toch wel weten, anders neem je geen wisselende positie in?
En eigenlijk was het bij BTC ook af te lezen dat ik beter op short bleef. Maar ik ben een lompe kloot.
Je weet op voorhand "ALS die gemiddelden kruisen, reverse ik", maar je kan toch nooit op voorhand weten WAAR ze de volgende keer gaan kruisen.

Het nemen van je verlies moet je op voorhand bepaald hebben met een DAAR, niet met een ALS.

In zekere zin beperk je je verlies door te reversen, het probleem is dat je de ene trade niet objectief met een andere kan vergelijken.
Dus, er is geen sprake van objectief money management, noch van het in de gaten houden van expectancy, mogelijke drawdowns, ...
En dan spreken we nog niet over de mogelijke gevolgen van een rug-pull of flash crash.

Nogmaals, met een strategie gebaseerd op indicatoren als MACD, moeten je gemiddelde winsten 2 tot 3 keer hoger liggen dan je gemiddelde verliezen om uw kapitaal niet te laten verdampen op langere termijn.
Oud 14 november 2023, 11:30   #157
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie die blauwe lijn in de MACD. Waar ze de oranje (helemaal vanachter) wilt kruisen, zou een bullish moment naderen. Wat het toen ook deed. Ge ziet ze ook kruisen richting beneden, eerder, en dat is dan waar ge beter op short switched.

(Tijdens de screenshot stond ie al bullish, maar de bearish trend is in de neerwaartse trap en de macd zeer zichtbaar he )

Maar wanneer reverse je?
Wacht je tot de candle (minuut in dit geval) is afgelopen zodat een kruising bevestig wordt?

Indien ja, dan ben je long gegaan na die grote candle dicht bij de top en ben je terug short gegaan onder dat niveau (met dus een verlies).
Indien neen, reverse je dan onmiddellijk terug indien de kruising na de minuut niet bevestigd wordt? Want als je long blijft, dan heb je helemaal geen stop meer (zelfs geen ALS).

Trouwens, je gebruikt ook Bollinger Bands zie ik met een standaard deviatie van 2. Maw, als de koers de top van de BB raakt is de kans 92% dat de koers terug naar het gemiddelde van de BB zakt. Nochtans zegt je MACD om long te gaan.
Waarom gebruik je BB's als je het toch niet meeneemt in je trading rules?

Laatst gewijzigd door hamac : 14 november 2023 om 11:36.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2023, 11:34   #158
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet op voorhand "ALS die gemiddelden kruisen, reverse ik", maar je kan toch nooit op voorhand weten WAAR ze de volgende keer gaan kruisen.

Het nemen van je verlies moet je op voorhand bepaald hebben met een DAAR, niet met een ALS.

In zekere zin beperk je je verlies door te reversen, het probleem is dat je de ene trade niet objectief met een andere kan vergelijken.
Dus, er is geen sprake van objectief money management, noch van het in de gaten houden van expectancy, mogelijke drawdowns, ...
En dan spreken we nog niet over de mogelijke gevolgen van een rug-pull of flash crash.

Nogmaals, met een strategie gebaseerd op indicatoren als MACD, moeten je gemiddelde winsten 2 tot 3 keer hoger liggen dan je gemiddelde verliezen om uw kapitaal niet te laten verdampen op langere termijn.
Ja moet erbij blijven en dan zie je de nieuwe trend naderen he. Zie bovenstaande screenshot. Je ziet een kruising naderen, en daarvoor zag je evengoed wanneer je op short moest gaan.

Ik doe niet echt aan management, maar zie wel toe dat quasi alles winstvol is en hoger verkocht wordt dan ik verlies doe door fee kosten. Soms pak ik maar enkele eurotjes per switch. Dat is dan ook om maar enkele eurotjes te verliezen bij een onverwachte kering.

Ik weet alleen dat ik die macd en volume consequent goed lees om daar meer winst dan verlies op te draaien. Maar ik ben me wel bewust dat ik RIF anders moet lezen dan BLZ bv.
BLZ pak ik meestal wel lang mee. Iedere coin is anders.
Oud 14 november 2023, 11:35   #159
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wanneer reverse je?
Wacht je tot de candle (minuut in dit geval) is afgelopen zodat een kruising bevestig wordt?

Indien ja, dan ben je long gegaan na die grote candle dicht bij de top en ben je terug short gegaan onder dat niveau (met dus een verlies).
Indien neen, reverse je dan onmiddellijk terug indien de kruising na de minuut niet bevestigd wordt? Want als je long blijft, dan heb je helemaal geen stop meer (zelfs geen ALS).
Ik reverse bij sommige iets op voorhand.
In dit geval was ik gereversed als de trend bevestigd werd in het volume.

Edit:

Sorry verkeerde screenshot, nu hopelijk de juiste.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20231110-123410_Pionex.jpg‎ (471,4 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20231110-105501_Pionex.jpg‎ (325,1 KB, 79x gelezen)

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 november 2023 om 11:42.
Oud 14 november 2023, 11:40   #160
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik reverse bij sommige iets op voorhand.
In dit geval was ik gereversed als de trend bevestigd werd in het volume.
Maar als je op voorhand reversed, maar de kruising volgt niet, waar reverse je dan opnieuw? Want als de trend zich dan verder zet, dan zit je in een positie tegen de trend in.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be