Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2023, 19:38   #141
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Eigenljk zou God streng moeten worden gestraft om zo’n abominabele wereld te hebben geschapen.
Dat komt toch enkel maar omdat jij eigenaardige waarde-principes aanhangt he. Als je ziet dat de natuur naar moord en exterminatie neigt, waarom vind je dat dan niet het hoogste goed en ga je dat afkeuren ?

Dat wil toch gewoon zeggen dat de dingen die jij "goed" vindt, helemaal niet goed zijn ? Dat uw conceptie van 'goed' iets mankeert ? Dat moord mooi is, en als jij dat abominabel vindt, er iets mis is met uw perceptie van schoonheid ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 19:39   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Natuurlijk, zo maar uit het niets, zonder ervaring, gemakkelijk zal het niet geweest zijn.
Plus, 'onze' God, de christelijke dan, is afgekeken van de Joodse God. Diegene die er zijn hand niet voor omdraait om steden en dorpen plat te branden/vernietigen en tenslotte de gehele mensheid afmaakt, op die oude zonderling met zijn boot na.
Prachtig, niewaar ! Daaraan zie je dat het toch het absolute goed is om aan een genocide te doen ! God toont ons de ecologische weg
Oud 28 december 2023, 19:43   #143
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat komt toch enkel maar omdat jij eigenaardige waarde-principes aanhangt he. Als je ziet dat de natuur naar moord en exterminatie neigt, waarom vind je dat dan niet het hoogste goed en ga je dat afkeuren ?

Dat wil toch gewoon zeggen dat de dingen die jij "goed" vindt, helemaal niet goed zijn ? Dat uw conceptie van 'goed' iets mankeert ? Dat moord mooi is, en als jij dat abominabel vindt, er iets mis is met uw perceptie van schoonheid ?
En, bent u al naar de houthandelaar getrokken om er massaal telefoonpalen te kopen? Het hout kan plots gevoelig in prijs stijgen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 december 2023 om 19:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2023, 20:12   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, bent u al naar de houthandelaar getrokken om er massaal telefoonpalen te kopen? Het hout kan plots gevoelig in prijs stijgen.
Het waren lantaarnpalen, geen telefoonpalen he. En de reden was dat het land er al van vol staat, niewaar

Maar goed, kijk, om terug naar het principe te gaan: het concept zelf van God, of de natuur, of gelijk wat dat de wetmatigheden van het leven bepaalt, als "slecht" gaan te bestempelen omdat jij keuzes maakt van wat goed en wat slecht is die NIET overeenkomen met die wetmatigheden is toch bizar ?

De rode draad door mijn betogen is dat moord de hoeksteen van het leven is, al 3 miljard jaar lang. En dan zijn er onnozelaars die moord "slecht" gaan noemen. Dat is toch absurd ? Waar komt dat idiote idee vandaan om moord slecht te vinden ?

Dat je ZELF niet vermoord wil worden, begrijp ik natuurlijk. Dat is ook een hoeksteen van het leven: zelf willen overleven. Maar waarom moord op ANDEREN ergens "slecht" zou zijn, terwijl het is wat ons gemaakt heeft, is toch totaal waanzinnig ?

Je gaat toch je begrip van "goed" en van "slecht" aanpassen aan hoe de natuur werkt en wat je het beste hierbij uitkomt ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 december 2023 om 20:17.
Oud 28 december 2023, 20:31   #145
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het waren lantaarnpalen, geen telefoonpalen he. En de reden was dat het land er al van vol staat, niewaar

Maar goed, kijk, om terug naar het principe te gaan: het concept zelf van God, of de natuur, of gelijk wat dat de wetmatigheden van het leven bepaalt, als "slecht" gaan te bestempelen omdat jij keuzes maakt van wat goed en wat slecht is die NIET overeenkomen met die wetmatigheden is toch bizar ?

De rode draad door mijn betogen is dat moord de hoeksteen van het leven is, al 3 miljard jaar lang. En dan zijn er onnozelaars die moord "slecht" gaan noemen. Dat is toch absurd ? Waar komt dat idiote idee vandaan om moord slecht te vinden ?

Dat je ZELF niet vermoord wil worden, begrijp ik natuurlijk. Dat is ook een hoeksteen van het leven: zelf willen overleven. Maar waarom moord op ANDEREN ergens "slecht" zou zijn, terwijl het is wat ons gemaakt heeft, is toch totaal waanzinnig ?

Je gaat toch je begrip van "goed" en van "slecht" aanpassen aan hoe de natuur werkt en wat je het beste hierbij uitkomt ?
Hitler zei juist hetzelfde.
Oud 28 december 2023, 21:49   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van de mensen die de lakens uitdelen. Ze dwingen ons van beschaafd te zijn, or else...

Want dat is hoe beschaving bestaat, enkel in de mate van de wetgeving die daadwerkelijk kan worden afgedwongen.
Oud 28 december 2023, 21:59   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk en vergelijk het met de kieswetgeving. Op een gegeven moment wordt van hogerop gemeld dat niet gaan kiezen niet meer vervolgd wordt.
Toen mensen luisterden naar die wetgeving, werden er mensen bestraft. Toen mensen op enorme schaal de wetgeving negeerden, toen stopten ze met vervolgen. Ze kunnen die wet niet afdwingen, het gerecht kan een extra 1.5 miljoen rechtszaken om de vier jaar niet aan, ze kunnen nu niet eens volgen.
Oud 29 december 2023, 00:45   #148
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kijk en vergelijk het met de kieswetgeving. Op een gegeven moment wordt van hogerop gemeld dat niet gaan kiezen niet meer vervolgd wordt.
Toen mensen luisterden naar die wetgeving, werden er mensen bestraft. Toen mensen op enorme schaal de wetgeving negeerden, toen stopten ze met vervolgen. Ze kunnen die wet niet afdwingen, het gerecht kan een extra 1.5 miljoen rechtszaken om de vier jaar niet aan, ze kunnen nu niet eens volgen.
Minnelijke schikkingen hadden wel gekund, da's prima te automatiseren.

Geen identiteitskaart aangeboden bij het aangewezen stemlokaal, de minnelijke schikking is al geprint en in de envelop gestoken.
Oud 29 december 2023, 09:52   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Minnelijke schikkingen hadden wel gekund, da's prima te automatiseren.

Geen identiteitskaart aangeboden bij het aangewezen stemlokaal, de minnelijke schikking is al geprint en in de envelop gestoken.
Niet als ze georganiseerd aangevochten worden voor de rechtbank en daarna voor het beroepshof.

De staat biedt u de minnelijke schikking aan, maar niet om dat ze zo inzitten met u, niet omdat ze schappelijk willen zijn, maar omdat de rechtbanken al die boetes niet verwerkt krijgen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 december 2023 om 09:54.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 10:03   #150
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet als ze aangevochten worden voor de rechtbank en daarna voor het beroepshof.

De staat biedt u de minnelijk schikking niet om dat ze zo inzitten met u, omdat ze schappelijk willen zijn, maar omdat de rechtbanken al die boetes niet verwerkt krijgen.
Wie gaat een "minnelijke schikking" van +/- €150 aanvechten als die niet gaan stemmen is.

Bewijzen dat die er wel geweest is, identiteitskaart wel aangeboden, maar dat de bijzitter iets fout heeft gedaan?

Ga ervoor.... Wat gaan de kosten zijn?

Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2023 om 10:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 11:09   #151
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hitler zei juist hetzelfde.
Die mens was dan zo dom nog niet he

(of dacht je dat "als ik het kan herleiden tot Hitler heb ik gelijk" geldig is ?)
Oud 29 december 2023, 11:58   #152
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mens was dan zo dom nog niet he

(of dacht je dat "als ik het kan herleiden tot Hitler heb ik gelijk" geldig is ?)
Dat is nog maar de vraag. Op een begeersterende wijze wellicht veel blabla verkopen, maar het uiteindelijk resultaat van zijn 'intelligentie' was meer dan pover. Nazi-Duitsland was al midden tweede wereldoorlog zo goed als failliet en het Hitler-Duitsland leed de grootste Nederlaag ooit. Eigenlijk was Hitler een dommerik die bovendien met de regelmatigheid van een goede klok volstrekt verkeerde militaire beslissingen nam. Een amateur en dilettant dus. Volstrekt onbekwaam in deze, laat staan intelligent.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2023 om 12:28.
Oud 29 december 2023, 12:17   #153
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie echt niet in waarom wij God -moest hij dan al bestaan- ook maar enige glorie zouden moeten toekennen of betuigen. Hij heeft een zeer perfide wereld geschapen waarin het ene wezen om te kunnen overleven, het andere moet opeten. Want zo is het in de dagdagelijkse praktijk.

Eigenljk zou God streng moeten worden gestraft om zo’n abominabele wereld te hebben geschapen. Hem zou een brevet van totale onbekwaamheid moeten worden toegekend. Want zijn schepping berust op een simpel adagium: levende wezens moeten mekaar oppeuzelen om stand te kunnen houden. Gewoon walgeljk! Zo’n afstotelijke God verdient natuurlijk niet de minste waardering. Vaneiges.
Pas die consequentie eens toe op die wapenhandelende fascisten en kindermoordenaars binnen uw eigen politiek.
Het zijn overigens zij die het niveau van onderwijs kelderen terwijl christendom voor de staatsbemoeienis de beste scholen en zorg leverde.

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 december 2023 om 12:19. Reden: én zorg
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2023, 12:35   #154
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Pas die consequentie eens toe op die wapenhandelende fascisten en kindermoordenaars binnen uw eigen politiek.
Het zijn overigens zij die het niveau van onderwijs kelderen terwijl christendom voor de staatsbemoeienis de beste scholen en zorg leverde.
De katholieken (lees : de bisschoppen) hadden hier het onderwijsmonopolie. Maar of ze het beste onderwijs hadden? De vrije scholen hadden zeker ook goede scholen, daar niet van, maar ook scholen van betwistbare kwaliteit. Ook niet katholiek athenea waren meer dan eens zeer puike scholen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2023 om 12:42.
Oud 29 december 2023, 12:42   #155
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De katholieken (lees : de bisschoppen) hadden hier het onderwijsmonopolie. Maar of ze het beste onderwijs hadden? De vrije scholen hadden zeker ook goede scholen, daar niet van, maar ook scholen van betwistbare kwaliteit. Ook niet katholiek athenea hadden zeer puike scholen.
Ik zou al uw subjectief geblaat eens aan research onderwerpen.
Ik ben trouwens protestants baptist en geen katholiek.
Oud 29 december 2023, 12:45   #156
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou al uw subjectief geblaat eens aan research onderwerpen.r
Ik ben trouwens protestants baptist en geen katholiek.

Dat maakt niet veel uit. U bent subjectief door uw geloof zoals we dagelijks kunnen merken in uw posten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 december 2023 om 12:45.
Oud 29 december 2023, 12:51   #157
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat maakt niet veel uit. U bent subjectief door uw geloof zoals we dagelijks kunnen merken in uw posten.
Met alle respect, maar ik ben meer op de politiek aan het kakken dan ik over mijn geloof bezig ben. Jullie kakken wel meer over mijn geloof dan ik het in de onderwerpen betrek. De aanleiding is zelden tot nooit ik.

Christendom leverde het beste onderwijs en de beste zorg, basta.
En het christendom is meer dan die enkele pasters die ge via de media op uw netvlies gebrand kreeg.
Het christendom gaf mijn ene grootmoeder een waardige dood, de ander mocht het doen met 3 handjes vol pillen om gekluisterd aan bed te blijven (als de familie het niet overnam).
Oud 29 december 2023, 12:57   #158
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar ik ben meer op de politiek aan het kakken dan ik over mijn geloof bezig ben. Jullie kakken wel meer over mijn geloof dan ik het in de onderwerpen betrek. De aanleiding is zelden tot nooit ik.

Christendom leverde het beste onderwijs en de beste zorg, basta.
En het christendom is meer dan die enkele pasters die ge via de media op uw netvlies gebrand kreeg.
Het christendom gaf mijn ene grootmoeder een waardige dood, de ander mocht het doen met 3 handjes vol pillen om gekluisterd aan bed te blijven (als de familie het niet overnam).
Men zou het ook kunnen hebben over de manier van de christelijke stervensbegeleiding gedurende lange tijd. Euthanasie mocht niet en dus liet men de oude mensen maar langzaam doodgaan. Eigenlijk verhongerden ze. Een schande!
Oud 29 december 2023, 13:14   #159
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou het ook kunnen hebben over de manier van de christelijke stervensbegeleiding gedurende lange tijd. Euthanasie mocht niet en dus liet men de oude mensen maar langzaam doodgaan. Eigenlijk verhongerden ze. Een schande!
Ge kunt eindeloos terug gaan in het verleden.
Maar het heden toont dat de democratie het niet beter maar erger maakte.
Christendom bouwde een veilig en welvarend continent op. Deze democratie heeft alles wat christelijk was aangevallen. Men heeft het hele landschap veranderd en de cultuur op haar kop gedraaid terwijl ze nu via onderwijs een nieuwe identiteit massavormen.

We weten waar het telkens opnieuw uitdraait met darwinisten. Eugenetica en ze willen dat al voor de geboorte toepassen. Er pleiten er zelfs om dat na de geboorte te doen. Ze schuwdn sterilisaties en experimentele vaccins op kinderen evenmin.
Oud 29 december 2023, 13:19   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is nog maar de vraag. Op een begeersterende wijze wellicht veel blabla verkopen, maar het uiteindelijk resultaat van zijn 'intelligentie' was meer dan pover. Nazi-Duitsland was al midden tweede wereldoorlog zo goed als failliet en het Hitler-Duitsland leed de grootste Nederlaag ooit. Eigenlijk was Hitler een dommerik die bovendien met de regelmatigheid van een goede klok volstrekt verkeerde militaire beslissingen nam. Een amateur en dilettant dus. Volstrekt onbekwaam in deze, laat staan intelligent.
Niettemin, als Hitlers troepen marcheerden, dan scheet heel Europa in hun broek.

Verder, beargumenteer bijvoorbeeld wat er bijvoorbeeld tactisch verkeerd was aan de blitzkrieg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be