Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 11:02   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ja ik ga zeker naar een kerk gaan dat een lgbqt vlag of een vlag van Oekraïne uithangt...
"Sing a little louder" zal tijdens deze oorlog een heel andere betekenis krijgen dunkt mij.

Het komt er finaal op neer dat ik vrede wil en gij oorlog.
Ge wilt wel naar het zwaard leven, maar een ander moet het opnemen voor u.
Ok, u durft dus niet. Wel hier de grote Jan uithangen, maar u loopt weg om het eens aan de betrokkenen zelf te vertellen. Trouwens, de Grieks-katholieke Kerk hangt geenszins de LGBT-vlag. De gezagsdragers van die Oekraïense Kerk hebben zich formeel gekant tegen bijvoorbeeld Fiducia Supplicans, dat controversieel document over het inzegenen van homoseksuele koppels.

Citaat:
Ukrainian Catholic Church REJECTS Fiducia Supplicans

However, the head of the Ukrainian Greek Catholic Church, Major Archbishop Sviatoslav Shevchuk, released a document saying that the church rejects “Fiducia Supplicans.”
https://pintswithaquinas.com/ukraini...ia-supplicans/

Wat is trouwens het probleem met de Oekraïense vlag (die, tussen haakjes, helemaal niet uithangt in de Sint-Salvator - dus die stoplap kunt u al niet bovenhalen)?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 11:05   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het komt er finaal op neer dat ik vrede wil en gij oorlog.
Ge wilt wel naar het zwaard leven, maar een ander moet het opnemen voor u.
Net het omgekeerde: wie aan een agressor toegeeft, wordt het blijvend slachtoffer. Zoals ik al eerder schreef: u bent dus een ouder die geconfronteerd met afpersing van een van zijn kinderen, het kind aanraadt om toe te geven. Het resultaat zal zijn dat de afpersers terugkomen en dat uw kind voortdurend bloot staat aan die agressie. U bestendigt dus het onrecht. Uw "vrede" is totaal geen vrede, maar een laffe onderdanigheid aan een agressor.

En voor u het weer vergeet: het zijn wel de Oekraïners die hun land verdedigen. Het is hun beslissing en ook hun vrijheid. Dit is weer zo'n element dat u niet in ogenschouw wil nemen en blijvend negeert.
Oud 14 juni 2024, 11:21   #143
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waaruit zou blijken dat de NAVO "de" oorlog wil? Bij mijn weten is Poetin al sedert 2004 bezig met Oekraïne te destabiliseren en heeft hij het in 2022 bewust tot een open oorlog gebracht. De oorlog is er dus al. En die oorlog krijgt nog dagelijks zuurstof met iedere soldaat die Poetin naar Oekraïne stuurt.
Oekraïne had een Pro-Russische regering in die periode onder directe controle van Putin, waarom zou het die willen destabiliseren en ondermijnen om tot een implosie te komen met een pro-Westerse regering als gevolg?

De destabilisatie kwam uit het Westen en dan specifiek de US, erg vreemd dat je dat toeschrijft aan de Russen.

Natuurlijk, als de Russen al hun eigen satellietstaten gaan destabiliseren en omvormen naar pro-Westers dan is het al logischer dat ze hun eigen gasleidingen ook opblazen. Ik zie ze dan ook hun eigen manschappen afschieten om de schuld op het Westen te kunnen steken, dan is alles mogelijk.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 11:25   #144
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, u durft dus niet. Wel hier de grote Jan uithangen, maar u loopt weg om het eens aan de betrokkenen zelf te vertellen. Trouwens, de Grieks-katholieke Kerk hangt geenszins de LGBT-vlag. De gezagsdragers van die Oekraïense Kerk hebben zich formeel gekant tegen bijvoorbeeld Fiducia Supplicans, dat controversieel document over het inzegenen van homoseksuele koppels.

https://pintswithaquinas.com/ukraini...ia-supplicans/

Wat is trouwens het probleem met de Oekraïense vlag (die, tussen haakjes, helemaal niet uithangt in de Sint-Salvator - dus die stoplap kunt u al niet bovenhalen)?
LOL neen Jan als het u troost, ik durf niet.

Het blijft echter realiteit dat u mensen de dood wilt insturen om geen verlies te incasseren.
Oud 14 juni 2024, 11:26   #145
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net het omgekeerde: wie aan een agressor toegeeft, wordt het blijvend slachtoffer. Zoals ik al eerder schreef: u bent dus een ouder die geconfronteerd met afpersing van een van zijn kinderen, het kind aanraadt om toe te geven. Het resultaat zal zijn dat de afpersers terugkomen en dat uw kind voortdurend bloot staat aan die agressie. U bestendigt dus het onrecht. Uw "vrede" is totaal geen vrede, maar een laffe onderdanigheid aan een agressor.

En voor u het weer vergeet: het zijn wel de Oekraïners die hun land verdedigen. Het is hun beslissing en ook hun vrijheid. Dit is weer zo'n element dat u niet in ogenschouw wil nemen en blijvend negeert.
Duitsland zal mij nooit maar echt nooit moeten helpen tegen eenders welke agressor. Thanks but no thanks.
Duitsland is in iedere wereldoorlog het probleem en het zal vandaag niet anders zijn.
Oud 14 juni 2024, 12:55   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duitsland zal mij nooit maar echt nooit moeten helpen tegen eenders welke agressor. Thanks but no thanks.
Duitsland is in iedere wereldoorlog het probleem en het zal vandaag niet anders zijn.
Grapjas. Het is Frankrijk dat bij monde van zijn president het verst gaat. Duitsland niet. Daarnaast is het de VS die het meeste steun verleent en niet Duitsland.

U zit dus tweemaal fout. Wat wil je? Iemand die aangeeft niets te lezen, niets te volgen...
Oud 14 juni 2024, 12:56   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL neen Jan als het u troost, ik durf niet.

Het blijft echter realiteit dat u mensen de dood wilt insturen om geen verlies te incasseren.
Ik stuur niemand de dood in. Ik moet al evenmin verlies incasseren. Wel gaat het om Oekraïne en het is aan de Oekraïners om hun eigen land te beheren zoals ze dat willen. En daarbij is het zo dat de Oekraïense burger een ferme middelvinger uitsteekt naar Poetin.
Oud 14 juni 2024, 12:58   #148
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stuur niemand de dood in. Ik moet al evenmin verlies incasseren. Wel gaat het om Oekraïne en het is aan de Oekraïners om hun eigen land te beheren zoals ze dat willen. En daarbij is het zo dat de Oekraïense burger een ferme middelvinger uitsteekt naar Poetin.
Als u liever troepen stuurt dan te onderhandelen, bent u voorstander om meer mensen de dood in te jagen.
Hoe je dat ook draait en keert.
U leeft naar het zwaard Jan. Maar u zal zelf niet gaan meevechten he? Dat vereist natuurlijk meer ballen dan op bezoek te gaan naar een orthodoxe kerk he.
Oud 14 juni 2024, 12:59   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Oekraïne had een Pro-Russische regering in die periode onder directe controle van Putin, waarom zou het die willen destabiliseren en ondermijnen om tot een implosie te komen met een pro-Westerse regering als gevolg?

De destabilisatie kwam uit het Westen en dan specifiek de US, erg vreemd dat je dat toeschrijft aan de Russen.
Totaal fout. U kent duidelijk de chronologie niet. In 2010 wordt Janoekovitsj verkozen tot president van Oekraïne met een pro-Europees verkiezingsprogramma. Hij zal trouwens woord houden, want na zijn verkiezingen laat hij vrijwel onmiddellijk onderhandelingen opstarten met de EU. Dat resulteert eind 2013 in een raamakkoord. En nu komt het... Dan duikt Poetin op en zet hij Janoekovitsj onder zware druk om af te zien van dit akkoord, een akkoord dat ondertussen al goedgekeurd was in het Oekraïens parlement. En dan is de ellende begonnen, waarbij de agitatie volledig kwam van Moskou.
Oud 14 juni 2024, 13:01   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u liever troepen stuurt dan te onderhandelen, bent u voorstander om meer mensen de dood in te jagen.
Hoe je dat ook draait en keert.
U leeft naar het zwaard Jan. Maar u zal zelf niet gaan meevechten he? Dat vereist natuurlijk meer ballen dan op bezoek te gaan naar een orthodoxe kerk he.
Hoe u het ook draait of keert, uw uithaal heeft geen grond. Ik stuur geen troepen. Ik ben geen handelende persoon in dit conflict. Wel zijn de betrokkenen en slachtoffers in de eerste plaats de Oekraïners. Zij hebben heel duidelijk aangegeven dat ze zich weren tegen de Russische agressie. Daarom nogmaals mijn vraag aan u: "Is het aan de Oekraïners te beslissen over hun land, net zoals het aan de Belgen is om te beslissen of hun land?"
Oud 14 juni 2024, 13:03   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Natuurlijk, als de Russen al hun eigen satellietstaten gaan destabiliseren en omvormen naar pro-Westers dan is het al logischer dat ze hun eigen gasleidingen ook opblazen. Ik zie ze dan ook hun eigen manschappen afschieten om de schuld op het Westen te kunnen steken, dan is alles mogelijk.
Er zijn geen satellietstaten van Rusland. Dat is alleen in Poetins gedachten (en die van Poetintrollen als u waar, inderdaad, de meest onnozele waanideeën rondspoken). Hiermee gaat Poetin trouwens in tegen het door Moskou ondertekende Memorandum van Boedapest.
Oud 14 juni 2024, 13:03   #152
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas. Het is Frankrijk dat bij monde van zijn president het verst gaat. Duitsland niet. Daarnaast is het de VS die het meeste steun verleent en niet Duitsland.

U zit dus tweemaal fout. Wat wil je? Iemand die aangeeft niets te lezen, niets te volgen...
Het is omdat ik de westerse (noch de Russische) propaganda opvolg, dat ik nog niet gedesinformeerd ben

Wat de VS doet is wat de VS doet. Maar Europeanen die volgen in dat beleid blijven gejost achter.

En collaboreren met Duitsland heeft nog nooit iets goed opgeleverd.
Oud 14 juni 2024, 13:04   #153
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe u het ook draait of keert, uw uithaal heeft geen grond. Ik stuur geen troepen. Ik ben geen handelende persoon in dit conflict. Wel zijn de betrokkenen en slachtoffers in de eerste plaats de Oekraïners. Zij hebben heel duidelijk aangegeven dat ze zich weren tegen de Russische agressie. Daarom nogmaals mijn vraag aan u: "Is het aan de Oekraïners te beslissen over hun land, net zoals het aan de Belgen is om te beslissen of hun land?"
Oekraïne is verdeeld. Ge hebt daar dus ook seperatisten he.
Dus lijkt het mij logischer dat land te splitsen en een beetje verlies te incasseren in plaats van verder mensen hun dood in te sturen.
Oud 14 juni 2024, 13:21   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is omdat ik de westerse (noch de Russische) propaganda opvolg, dat ik nog niet gedesinformeerd ben

Wat de VS doet is wat de VS doet. Maar Europeanen die volgen in dat beleid blijven gejost achter.

En collaboreren met Duitsland heeft nog nooit iets goed opgeleverd.
Het heeft weinig zin om hierop verder in te gaan als u nog niet eens leeft wat er staat. Ik herhaal nog eventjes:

Citaat:

Oud 14 juni 2024, 13:24   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oekraïne is verdeeld. Ge hebt daar dus ook seperatisten he.
Dus lijkt het mij logischer dat land te splitsen en een beetje verlies te incasseren in plaats van verder mensen hun dood in te sturen.
Iedereen die een beetje geïnformeerd is, weet dat het aantal separatisten in 2014 een bijzonder kleine minderheid vormde maar wel al vanaf de eerste week zwaar ondersteund werden vanuit Moskou. Het is dus niet logisch om een land te splitsen op basis van de agitatie vanuit het buitenland. Voor het overige worden mensen de dood in gestuurd, zolang Poetin verdergaat met z'n agressie tegen Oekraïne. Als u toch zo voor toegevingen bent, wel, dan kan de mooiste toegeving gebeuren door Poetin: hij geeft het bevel tot terugtrekking en hij geeft de grond terug aan wie het behoort, Oekraïne. U bent toch immers zo voor "wat grond verliezen", nietwaar? Wel, het is aan Poetin om die grond te verliezen die hij toch onrechtmatig heeft ingenomen.
Oud 14 juni 2024, 13:27   #156
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft weinig zin om hierop verder in te gaan als u nog niet eens leeft wat er staat. Ik herhaal nog eventjes:
Mijn haat voor Duitsland weegt op tegen die van de VS en Frankrijk.
Oud 14 juni 2024, 13:28   #157
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen die een beetje geïnformeerd is, weet dat het aantal separatisten in 2014 een bijzonder kleine minderheid vormde maar wel al vanaf de eerste week zwaar ondersteund werden vanuit Moskou. Het is dus niet logisch om een land te splitsen op basis van de agitatie vanuit het buitenland. Voor het overige worden mensen de dood in gestuurd, zolang Poetin verdergaat met z'n agressie tegen Oekraïne. Als u toch zo voor toegevingen bent, wel, dan kan de mooiste toegeving gebeuren door Poetin: hij geeft het bevel tot terugtrekking en hij geeft de grond terug aan wie het behoort, Oekraïne. U bent toch immers zo voor "wat grond verliezen", nietwaar? Wel, het is aan Poetin om die grond te verliezen die hij toch onrechtmatig heeft ingenomen.
Hoe weet u dat allemaal zo zeker als onze nieuwsbronnen bij de vleet liegen en censuur nodig hebben om hun versies van de feiten te verkopen?
Oud 14 juni 2024, 14:30   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat allemaal zo zeker als onze nieuwsbronnen bij de vleet liegen en censuur nodig hebben om hun versies van de feiten te verkopen?
Hoe weet u dat "onze" (sic) nieuwsbronnen bij de vleet liegen en censuur nodig hebben, want u verklaarde eerder dat u die nieuwsbronnen niet leest. U leest zelfs niets.

Vanwaar die veronderstellingen die blijkbaar niet eens gebaseerd is op enig toetsing aan de werkelijkheid?
Oud 14 juni 2024, 14:34   #159
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat "onze" (sic) nieuwsbronnen bij de vleet liegen en censuur nodig hebben, want u verklaarde eerder dat u die nieuwsbronnen niet leest. U leest zelfs niets.

Vanwaar die veronderstellingen die blijkbaar niet eens gebaseerd is op enig toetsing aan de werkelijkheid?
Neen ik zuig alles hier uit mijnen duim en toevallig heb ik dan na tijd altijd gelijk. Het is allemaal puur geluk natuurlijk.
Oud 14 juni 2024, 14:42   #160
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u liever troepen stuurt dan te onderhandelen, bent u voorstander om meer mensen de dood in te jagen...

Ik ben alvast vurig voorstander van het de dood injagen van Zzombies; hoe meer er daarvan de eeuwige wodka-bar in the sky opzoeken hoe beter.

Serieus, hé.

Is het OK dat ik mij voorlopig beperk tot het sturen van (véél, héél véél) drones en (nog véél méér) munitie?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be