![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Dat wordt N-VA - CDenV en Vooruit als Vlaamse meerderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VLD??? Met die maximum vijf zetels?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nee, er is nog geen regering nog altijd bezig met onderhandelen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet spannend. Maar hoe er ooit nog een federale regering kan gevormd worden is mij een raadsel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Les Eng. + MR
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juni 2024 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht van wel, ik vind alvast https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...land-regering/ terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de gemeente van onze Henri1.
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MR die in een regering stapt zonder Open VLD? Volgens Panda is dat politieke science fiction. Of is dat alleen maar in omgekeerde richting zo?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
NVA 19->23% fors erboven. Vooruit aan de ondergrens, groen/pvda aan de bovengrens.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen zien hoe rap dat zal gaan. Al die familie-onzin zal snel aan de kant geschoven worden als de ministerposten wenken.
Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 juni 2024 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is ondertussen duidelijk geworden wie in Vlaanderen de grote verliezers zijn: OVLD en Groen.
Yiiiii Haaaaa!!!
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk zal het die worden maar een compleet akkoord en nieuwe regering is er nog niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
![]() Citaat:
Mensen die niet veel van politiek verstaan, zeggen, dat Vlamingen en Walen niet veel verschillen en door politici tegen elkaar worden opgezet. NEEN: Vlamingen en Walen denken anders, en dat weerspiegelt zich overduidelijk in totaal verschillende verkiezingsuitslagen in Vlaanderen en Wallonië. Als men dat nu niet begrijpt...
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Maar over de val van de partij van Icarus De Croo zaten ze er niet zo ver naast...
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hangt af van de interne afspraken.
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Ah bedankt, dat verklaart waarom ik eerder dacht dat er nog geen nieuwe regering was, ik had me dan toch niet vergist. Als ik zo even rondkijk is Wilders precies wel al zeer veel aan het verkondigen alvorens er een definitief akkoord is. Ook van hun standpunten word ik alvast niet vrolijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat was zoals verwacht.
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou inderdaad een mogelijke combinatie zijn. Geraken die zowel Regionaal als Federaal aan een voldoende meerderheden? Maar ik vrees dat er een zekere terughoudendheid zou kunnen zijn bij Vooruit omdat le grand frère Wallon er niet bij is.