Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2024, 10:15   #141
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Wel, bredere analyse is mijn inziens te verkiezen boven het eigen buikgevoel.

Call me crazy…
Ik verkies pragmatiek boven semantiek.

(Ik weiger trouwens om je gek te verklaren. Gij moet jezelf zelf het best kennen... )
Oud 6 oktober 2024, 10:19   #142
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, voor jou is het naief en goedgelovig om brede analyse boven buikgevoel te plaatsen.

Hmmm, ik heb precies niet goed opgelet in de lesses “kritische analyse”

Help me aub, hoe is dat naief en goedgelovig?
Ik verkies mijn twintigjarige ervaring (in vier Brusselse gemeenten) boven uw so called "kritische analyse". En als jij dat een buikgevoel wenst te noemen, laat ik volledig voor uw rekening.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2024, 10:23   #143
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik verkies mijn twintigjarige ervaring (in vier Brusselse gemeenten) boven uw so called "kritische analyse". En als jij dat een buikgevoel wenst te noemen, laat ik volledig voor uw rekening.
Om te kunnen inschatten of integratie van migranten nu beter lukt dan pakweg 50, 100 jaar geleden en welk beleid die integratie bevordert of vertraagt (want daar ging mijn interventie over, waar jij op reageerde met je "20jaar ervaring"), ja, daar is jouw persoonlijke ervaring redelijk waardeloos als tegenargument.

50 of 100 geleden waren er namelijk ook mensen met 20j ervarging uit een buurt die "overspoeld werd met migranten", die dat niet tof vonden en daartegen protesteerden.

Die mensen komen hier, helaas, niet aan het woord (want dood)
Oud 6 oktober 2024, 10:37   #144
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te kunnen inschatten of integratie van migranten nu beter lukt dan pakweg 50, 100 jaar geleden en welk beleid die integratie bevordert of vertraagt (want daar ging mijn interventie over, waar jij op reageerde met je "20jaar ervaring"), ja, daar is jouw persoonlijke ervaring redelijk waardeloos als tegenargument.
Ik herhaal: lees eens wat geschiedenis van het na-oorlogse Malaya en meer bepaald Singapore vanaf de jaren '70.
Een aanrader omtrent het onderwerp.
Citaat:
50 of 100 geleden waren er namelijk ook mensen met 20j ervarging uit een buurt die "overspoeld werd met migranten", die dat niet tof vonden en daartegen protesteerden.

Die mensen komen hier, helaas, niet aan het woord (want dood)
Ge kunt beter dan dat Voltian.
Neem me niet kwalijk maar dat laatste is semantiek van den Aldi.

(Voor alle eerlijkheid: dat van den Aldi, da's van horen zeggen want heb daar nooit een stap binnen gezet.)
Oud 6 oktober 2024, 10:45   #145
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik herhaal: lees eens wat geschiedenis van het na-oorlogse Malaya en meer bepaald Singapore vanaf de jaren '70.
Een aanrader omtrent het onderwerp.
Waarom?

Wat brengt dat bij over wat integratie al dan niet bevordert? Wat brengt dat bij aan deze discussie?

Licht een tipje van de sluier?...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ge kunt beter dan dat Voltian.
Neem me niet kwalijk maar dat laatste is semantiek van den Aldi.

(Voor alle eerlijkheid: dat van den Aldi, da's van horen zeggen want heb daar nooit een stap binnen gezet.)
Ik probeer het gewoon simpel te maken.

Dat bredere analyse wenselijk is boven anekdotiek, zou een evidentie moeten zijn. Blijkbaar is het dat niet. Nu, de tegenwind komt er vooral omdat het over het thema migratie gaat, maar dat bredere analyse beter is dan anekdotiek, mja, dat is een vrij universeel gegeven en zou toch geen discussiepunt moeten zijn...

Ik zou liever discussieren over migratie en de voor- en nadelen, maar als de tegenargumenten zijn: "mijn 20j ervaring zegt dit of dat", allez, wat kan ik dan nog doen?
Oud 6 oktober 2024, 10:53   #146
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Ik probeer het gewoon simpel te maken.

Dat bredere analyse wenselijk is boven anekdotiek, zou een evidentie moeten zijn. Blijkbaar is het dat niet. Nu, de tegenwind komt er vooral omdat het over het thema migratie gaat, maar dat bredere analyse beter is dan anekdotiek, mja, dat is een vrij universeel gegeven en zou toch geen discussiepunt moeten zijn...

Ik zou liever discussieren over migratie en de voor- en nadelen, maar als de tegenargumenten zijn: "mijn 20j ervaring zegt dit of dat", allez, wat kan ik dan nog doen?
Niemand betwijfelt dat brede analyse boven anekdotiek staat ... dat is vanzelfsprekend.

Echter, het gemak waarmee jij iemand die twintig jaar ervaring deelt wegzet als 'anekdotisch' is ronduit intellectueel oneerlijk. Dit soort ervaringen, ondersteund door wat dagelijks in de krant verschijnt, zijn verre van 'anekdotisch'.

Door alles wat je niet zint in die categorie te stoppen, toon je vooral aan dat je geen zin hebt in de 'bredere analyse' waar je zogenaamd voor pleit. Jouw benadering is dus niet alleen hypocriet, maar verbergt een gebrek aan oprechte bereidheid tot inhoudelijke discussie.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2024, 11:00   #147
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Niemand betwijfelt dat brede analyse boven anekdotiek staat ... dat is vanzelfsprekend.
halleluja!

Citaat:
Echter, het gemak waarmee jij iemand die twintig jaar ervaring deelt wegzet als 'anekdotisch' is ronduit intellectueel oneerlijk. Dit soort ervaringen, ondersteund door wat dagelijks in de krant verschijnt, zijn verre van 'anekdotisch'.
Intellectueel oneerlijk?.....

Komaan. Kom dan met een deftig argument? (niet gij he, maar zipper). Het enige wat zipper opwerpt (elke keer weer) is, "mijn 20j ervaring".

Allez, wat kan ik daar nu op zeggen. "Mijn 20j ervaring leren mij iets anders"? Wat een onnozele discussie zou dat zijn.

Citaat:
Door alles wat je niet zint in die categorie te stoppen, toon je vooral aan dat je geen zin hebt in de 'bredere analyse' waar je zogenaamd voor pleit. Jouw benadering is dus niet alleen hypocriet, maar verbergt een gebrek aan oprechte bereidheid tot inhoudelijke discussie.
Het enige wat me niet zint, is het gebruik van "mijn 20j ervaring" als een of ander valabel argument om mislukte integratie aan te tonen. Travis, dat is alles. Ik heb geen zin om te moeten uitleggen dat studie boven anekdote gaat. Lees nu eens terug en observeer hoe minstens 3 forummers eend ergelijke evidentie toch nog in twijfel trekken (IPV ARGUMENTEN AAN TE BRENGEN OVER DE CORE OF THE MATTER!)

Ik wil gerust een deftige discussie voeren over de voor- en nadelen van migratie. Hoe het nu loopt in vgl. met vroeger. Maar doe dat aub niet met "maar mijn eigen ervaring" argumenten. En IK ben diegene die intellectueel oneerlijk is? Komaan zeg...
Oud 6 oktober 2024, 11:14   #148
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
halleluja!

Intellectueel oneerlijk?.....

Komaan. Kom dan met een deftig argument? (niet gij he, maar zipper). Het enige wat zipper opwerpt (elke keer weer) is, "mijn 20j ervaring".

Allez, wat kan ik daar nu op zeggen. "Mijn 20j ervaring leren mij iets anders"? Wat een onnozele discussie zou dat zijn.

Het enige wat me niet zint, is het gebruik van "mijn 20j ervaring" als een of ander valabel argument om mislukte integratie aan te tonen. Travis, dat is alles. Ik heb geen zin om te moeten uitleggen dat studie boven anekdote gaat. Lees nu eens terug en observeer hoe minstens 3 forummers eend ergelijke evidentie toch nog in twijfel trekken (IPV ARGUMENTEN AAN TE BRENGEN OVER DE CORE OF THE MATTER!)

Ik wil gerust een deftige discussie voeren over de voor- en nadelen van migratie. Hoe het nu loopt in vgl. met vroeger. Maar doe dat aub niet met "maar mijn eigen ervaring" argumenten. En IK ben diegene die intellectueel oneerlijk is? Komaan zeg...

Het is interessant dat je verontwaardigd bent over de suggestie van intellectuele oneerlijkheid, terwijl je in je reactie volledig nalaat te erkennen dat de ervaring van de persoon waarop je reageert wordt bevestigd door dagelijkse berichtgeving in de media. Door die realiteit te negeren en de ervaring gemakshalve als ‘anekdotisch’ weg te zetten, onderstreep je precies datgene wat je ontkent: een selectieve en simplistische benadering van de feiten, wat suggereert dat je niet bereid bent de bredere context werkelijk te onderzoeken.

— Jeremy Clarkson
Oud 6 oktober 2024, 11:29   #149
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is interessant dat je verontwaardigd bent over de suggestie van intellectuele oneerlijkheid, terwijl je in je reactie volledig nalaat te erkennen dat de ervaring van de persoon waarop je reageert wordt bevestigd door dagelijkse berichtgeving in de media. Door die realiteit te negeren en de ervaring gemakshalve als ‘anekdotisch’ weg te zetten, onderstreep je precies datgene wat je ontkent: een selectieve en simplistische benadering van de feiten, wat suggereert dat je niet bereid bent de bredere context werkelijk te onderzoeken.
Het is interessant dat je de meta-discussie blijkbaar belangrijker vindt dan de substantie.

Ik hoor graag goede argumenten, geen “20j ervaring” argumenten
Oud 6 oktober 2024, 11:31   #150
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
...dagelijkse berichtgeving in de media..
(Overigens, vind ik de media nu zelf niet zo'n goed alternatief. Als je frequentie van berichtgeving in media als bron gebruikt, dan kan je niet anders dan concluderen dat er steeds meer mensen sterven in oorlog en natuurrampen, maar het omgekeerde is waar. Dus, mediaberichtgeving lijkt me nu ook niet echt per se een goed alternatief.

Ik hou liever van dit, bvb.: https://ourworldindata.org/)
Oud 6 oktober 2024, 11:36   #151
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
(Overigens, vind ik de media nu zelf niet zo'n goed alternatief. Als je frequentie van berichtgeving in media als bron gebruikt, dan kan je niet anders dan concluderen dat er steeds meer mensen sterven in oorlog en natuurrampen, maar het omgekeerde is waar. Dus, mediaberichtgeving lijkt me nu ook niet echt per se een goed alternatief.

Ik hou liever van dit, bvb.: https://ourworldindata.org/)
De data die gebruikt wordt op Our World in Data is afkomstig van instellingen zoals de Wereldbank, Verenigde Naties en de WHO. ...

De website wordt beheerd door een team van onderzoekers onder leiding van Max Roser, een econoom aan de Universiteit van Oxford. Zij zorgen ervoor dat de gegevens accuraat en transparant worden weergegeven, maar produceren de data zelf niet.

Sta me toe mijn twijfels te hebben bij data afkomstig van instanties als WHO, Verenigde Naties en Wereldbank ...

— Jeremy Clarkson
Oud 6 oktober 2024, 11:38   #152
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
De data die gebruikt wordt op Our World in Data is afkomstig van instellingen zoals de Wereldbank, Verenigde Naties en de WHO. ...

De website wordt beheerd door een team van onderzoekers onder leiding van Max Roser, een econoom aan de Universiteit van Oxford. Zij zorgen ervoor dat de gegevens accuraat en transparant worden weergegeven, maar produceren de data zelf niet.

Sta me toe mijn twijfels te hebben bij data afkomstig van instanties als WHO, Verenigde Naties en Wereldbank ...
zucht....
Oud 6 oktober 2024, 14:37   #153
Knuts
Gouverneur

Knuts's schermafbeelding

Standaard

Het is een algemeen fenomeen.
Net een leuke tweet daarover gezien van David Weigel, goede Amerikaanse journalist.
Naam: bs.jpg
Bekeken: 312
Grootte: 186,2 KB

Het AI-beeld werd gedeeld door MAGA-propagandist Glenn Beck.

https://twitter.com/daveweigel/statu...17411705835529
relative to you
Knuts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2024, 16:10   #154
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ccc, rat, bende v nijvel, plo, Munchen ‘72. Lockerbie,…
Dat waren terroristenbendes. Die leidden er allerminst toe dat je in sommige steden op elke straathoek, op de trein etc. een mes tussen je ribben kon krijgen.

Anno 2024 hebben we het over inwoners - of minstens mensen die het inwonerschap opeisen.

Als je dat verschil niet ziet, dan ben je een idioot.
Als je doet alsof je dat verschil niet ziet, dan heb je een eigen agenda die je hier niet vermeldt.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2024, 16:13   #155
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, bredere analyse is mijn inziens te verkiezen boven het eigen buikgevoel.
Waarop baseer je dat blinde vertrouwen in "studie"?

Overigens ken je de decennialange observatie van miljoenen Europeanen (en groeiend), vanalles noemen, maar zeker geen anecdotiek meer.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
Oud 6 oktober 2024, 16:15   #156
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ccc, rat, bende v nijvel, plo, Munchen ‘72. Lockerbie,…

Ik kan nog even doorgaan.

Het geheugen kan selectief zijn. De enige oplossing om te vermijden dat je jezelf bedot, is… te bestuderen…

Maar hey, het buikgevoel regeert het land!
Niet echt.

De CCC was een stel debielen die dachten dat de communistische ideeën met geweld ingevoerd konden worden. De RAF was iets grondiger, en die kregen dan ook Sovjet steun.

De Bende van Nijvel, afhankelijk van theorie gaat het van een (o)overheids-complot om de burgers gehoorzamer te krijgen, tot gewoon succesvolle criminelen.

PLO/Munchen en Lockerbie kunnen we aan de voeten van Mo de Pedofeet leggen. En dat is nu net de groep die ik niet echt lust.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 oktober 2024 om 16:16.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2024, 16:17   #157
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zucht....
Studies tonen aan dat een betekenisvolle meerderheid van mediamensen en universitaire medewerkers links tot extreemlinks is.

Waarom zouden we dan een zinnetje als "een studie toont aan dat" zomaar van u moeten accepteren?
Oud 6 oktober 2024, 16:51   #158
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom? Wat brengt dat bij over wat integratie al dan niet bevordert?
Wat brengt dat bij aan deze discussie? Licht een tipje van de sluier?...
Seg, zal 't gaan ja?
Ik heb je al bij de halster genomen en tot aan de rivier gebracht.
Drinken en slikken moet ge wel zelf doen hè! Beetje pragmatisch blijven a.j.b.
Oud 6 oktober 2024, 19:34   #159
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat waren terroristenbendes. Die leidden er allerminst toe dat je in sommige steden op elke straathoek, op de trein etc. een mes tussen je ribben kon krijgen.
Ik ben oud genoeg om te herinneren dat mensen niet naar de Delhaize durfden te gaan.

Dat was nog iets anders.

Ik ben ook oud genoeg om te herinneren dat er "no go zones" waren in Antwerpen en Brussel. Komt die term u bekend voor?

Enfin, ik wil maar zeggen, het is niet alsof er vroeger geen (geweldadige) misdaad was...

Citaat:
Anno 2024 hebben we het over inwoners - of minstens mensen die het inwonerschap opeisen.

Als je dat verschil niet ziet, dan ben je een idioot.
Als je doet alsof je dat verschil niet ziet, dan heb je een eigen agenda die je hier niet vermeldt.
Opgelet, college-forummers idioot noemen, kan aanleiding geven tot strafpunten.
Oud 6 oktober 2024, 19:37   #160
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarop baseer je dat blinde vertrouwen in "studie"?
Is dit echt een ernstige vraag?...........

Citaat:
Overigens ken je de decennialange observatie van miljoenen Europeanen (en groeiend), vanalles noemen, maar zeker geen anecdotiek meer.
De discrepantie tussen onveiligheidsgevoel en objectieve criteria voor misdaad (ge weet wel, misdaadstatistieken, aangiftes, ziekenhuisopnames door geweldplegingen,...) is inderdaad een vreemd iets.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be