![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Limburg eerder onafhankelijk dan vlaanderen. Anyway. Op basis van transfers een land splitsen is bij mijn weten nooit eerder gebeurt. In plaats van wallonië te 'saneren' pleit men nog eerder voor de splitsing. Dwazerij ten top. Enkelen proberen nog te beweren voor de vlaamse cultuur te splitsen, wat evenzeer onzin is (maar waar ik wel meer begrip voor heb). Er is geen vlaamse cultuur, enkel een samenraapsel van wat regionaal gebonden tradities. Omdat we allen een variant spreken van het nederlands zouden we meer gemeen hebben met elkaar ? Ik weet alleszins dat de euregio meer cultuur gemeen heeft dan elke andere combinatie van vlaamse provincies. Tis gewoon een natte jongensdroom die vlaamse staat. Het is niet gebaseerd op een eigenheid en de wil van een volk. Het is politiek en economisch geinspireerd, een samentroeping van, op simplisme drijvende irrealisten.
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De dicussie is er een geworden over het al dan niet eens zijn met de aankomende scheiding tussen Vlaanderen en de Wallonen.
Interessante discussie, maar mijn punt blijft gewoon een duidelijk teken dat het aan het gebeuren is. We zijn effectief aan het scheiden. Met het 'Federaal' model was het gewoon nog even 'appart' gaan wonen, zeg maar een lat-relatie. Maar het kost ons nog evenveel dan wanneer we samenwoonden met de Walen. Vandaar dat er een echtscheiding komt. Nu geografisch bezig met B/H/V, reeds lang bezig met de overheveling van de macht aan de 'gewesten' (onderwijs, media, etc... ) straks nog sociale zekerheid, gezondheidszorg, en stillekesaan blijft er geen bevoegdheid over voor een federale overheid, waardoor de federale regering onnutig is geworden. The time is near, ... en deze topic informeerde alleen maar over het feit dat de Walen er op worden voorbereid, gezien de Vlamingen er geen probleem mee hebben. Laatst gewijzigd door Antoon : 16 januari 2005 om 16:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit zijn zaken die trouwens ook bij bepaalde scheefgelopen huwelijken gebeuren: wanneer de man bijvoorbeeld buitensporige uitgaven heeft, waar de vrouw zich geenszins in kan vinden. Dan kan overgegaan worden tot financiële bemiddeling waarbij de gezinsfinanciën worden opgesplitst of waarbij ieder verantwoording moet afleggen van zijn uitgaven samen met de nodige bewijsstukken (facturen e.d.). Dit betekent nog een scheiding, maar het zal wel op een scheiding uitdraaien wanneer die ene partner zijn uitgaven alsnog niet weet te milderen. Juist dat wordt ook van Wallonië gevraagd. Gaat Wallonië daar niet op in en blijft het de wantoestanden met de mantel der liefde bedekken, dan stevenen we vroeg of laat - alleen al door een komende financiële crisis die zich onvermijdelijk zal voordoen - op een scheiding af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoe meer rattachisten hoe beter. Ze genieten mijn steun: zo zie je maar, ook walen kunnen bondgenoten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Staatssecretaris
|
![]() RW was echter ooit één van de grootste partijen in Wallonië. Ik zou nog niet te vroeg juichen. Als de PS, MR en CDH blijven zo'n kemels schieten en blijven hun eigen volk verraden zouden ze wel eens meer voor FN en RWF kunnen stemmen. Die stemmen op FN zou ik natuurlijk betreuren, maar ik kan die voor RWF alleen maar steunen.
Ik denk dat het voor de Vlaamse beweging al een grote vooruitgang zou zijn om meer in dialoog te treden met de rattachisten en regionalisten in Wallonië, en ook eens de Duitstalige gemeenschap wat aandacht te schenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog...
![]() |