![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, er is gewoon Franstalig superioriteitsdenken.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die burgemeester van Ninove doet er best aan de taalwetgeving te lezen en leren voor dat hij loze beloften doet.
Er is zo iets als een grondwet. Het taalgebruik op markten, en de grondwet dienaangaande werd in het verleden al eens duidelijk uitgelegd door toenmalige verantwoordelijke minister Marino Keulen. Die burgemeester is precies ook niet de slimste wat betreft wetgeving. Ik zal daarom de link maar plaatsen waar hij zich kan informeren: https://www.vlaamsparlement.be/nl/pa...427088/verslag |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was vrij duidelijk toen hij zei dat we alles bij elkaar moeten tellen, daarbij zijn alle voordelen waarvan een uitkeringstrekker gebruik kan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Taalwet geldt enkel tussen bestuur en personen. Wat gij of ik met elkaar spreken is onze keuze. Of dat nu op een marktplein is, in een café of aan de keukentafel. Daar heeft niemand zich mee te moeien. Daar hebben Vlaamse dictators geen uitstaans mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Pot en ketel..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pot & ketel inderdaad.
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Er kan natuurlijk veel verbeterd worden aan onze huidige wetgeving. BDW had in het verleden de kans om daaraan mee te werken. Maar als hij verkiest om aan de kant te gaan staan roepen moet hij achteraf niet komen janken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je weet toch dat de Dozje een overgelopen VLD-er is? Zaag en zever gerust verder, opa.
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Dat heb ik nooit beweerd. Wat ik wel beweer is dat diegenen die hier eisen dat anderen zich aan de taal van de oorspronkelijke bewoners moeten aanpassen dat zelf ook zouden moeten doen. Anders kunnen ze beter hun grote bek houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Leer lezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat de huidige minister meer ballen aan het lijf heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het dus niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever werd aan de kant geschoven voor Vivaldi. Hoeveel fans van de blauwe dweil voorspelden Vivaldi II? Met De Croo als premier? Crootje mag van zijn de premierszetel rechtsreeks in die van de burgemeester van Brakel stappen.....als de nieuwe regering gevormd is. Zijn Europese ambities mag hij steken waar de zon nooit schijnt. Het is te hopen dat De Wever zich geen tweede (en derde) keer opzij laat schuiven, en het zoveelste wereldrecord regeringsvormen breekt. ![]()
![]() |