![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlanders,zonder enige kennis van het Frans, hebben bijna dubbel zoveel Nobelprijswinnaars (20) dan de Belgen (11)met hun verplichte studie van het Frans. Daar sta je dan met Uw argument dat de studie van het Frans noodzakelijk zou zijn om een degelijke scholing te verkrijgen.Quod non. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 november 2024 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij bent wel begonnen met de Nobelprijs als criteium voor ‘intelligentie’ aan te halen. https://forum.politics.be/newreply.p...ply&p=10434656 En volgens uw eigen criterium zijn Vlamingen dus dommer dan Nederlanders. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 15 november 2024 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands is te klein op wereldvlak. Maar of het nu Frans, Duits of Engels is als tweede taal, die vrijheid moeten we de leerlingen / hun ouders gunnen. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 15 november 2024 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat een bewijs van algemene intelligentie moet voorstellen laten we misschien best in het midden?
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eerder in dit topic opgeworpen dat we veel vroeger moeten beginnen met het aanleren van een 2de taal. 11 jaar is te oud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij had het over de moeilijker aan te leren talen eerst. Basis regels en grammatica Frans versus basisregels in Engels. Mijn fout dat niet duidelijker te stellen hierboven.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 15 november 2024 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het volledig mee eens.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tenminste toch zolang het Frans is, he JP?
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik dan den boek van Frans, vergelijk in het eerste middelbaar van toen en nu (Dezelfde gerenommeerde uitgever) Dan vraag ik mij echt af, waar en door welke foemp zijn beslissing het verkeerd is gegaan. De ellenlange woordenlijst die we na elke les moesten instuderen tegen de volgende les (ja 8 uur frans per week). die vervangen is door een woordenlijst die maar 20 % bedraagt van die die wij kregen. Ja dan verstaat ge wel dat dat niveau wel 0 moet zijn. De norm is dus zodanig bijgesteld dat ge maar 20 % meer moet kennen van wat pakweg 30 / 35 jaar geleden de norm was. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat onze school wel wat een reputatie had van niet te gemakkelijk te zijn, maar het was ook geen jezuïeten college. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij snapt het niet hè. Soit.
Ik ben te lui het aan taalgefrustreerden uit te leggen. :middenvinger:
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen idee meer op welke leeftijd we officieel begonnen met aanleren van de tweede taal destijds in de KAV. Ik weet wel dat mijn ouders mij inschreven voor 2u per week (facultatief extra curriculum) les in het atheneum vanaf mijn 2de voorbereidende. (= pagadder van 7 jaar). Hielp me ongetwijfeld heel hard om relatief vlot met de materie om te kunnen gaan later. ... Pas négligeable! (mercikes, Zip ![]()
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
te moeten studeren,terwijl de Nederlanders direct Engels konden studeren en zodanig een grote voorsprong konden opbouwen bij het bestuderen van wetenschappelijke teksten ,die op een bepaald niveau nu eenmaal enkel in het Engels beschikbaar zijn. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 november 2024 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan de studie van het Frans. Hoe komt het dan dat de overgrote meerderheid van de studenten in deze wereld ,Engels als tweede taal studeren en geen Frans. ![]() Aantal Nobelprijzen in het Verenigd Koninkrijk;130 Aantal Nobelprijzen in Frankrijk ;69 Maar Frans studeren zou beter zijn voor Uw ontwikkeling dan Engels te studeren. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 november 2024 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ach, ik neem het je niet kwalijk hoor. ??
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 november 2024 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb helemaal niks tegen het Frans als taal, maar zoals de wereld er vandaag uitziet, is het logischer om Engels als tweede taal aan te leren. Duits of Frans dan als derde keuze-taalvak.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 15 november 2024 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk neemt onze Minister van Onderwijs, Zuhal nu de nodige maatregelen om deze scheve toestand recht te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |