![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Libië was het rijkste land van heel Afrika op het ogenblik dat het aangevallen en vernietigd werd.
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 december 2024 om 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De krijgsheren/woestijnrovers in Libië danken uw ondersteuning.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 9 december 2024 om 03:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die Syriers hier zijn willen ze leven net als bij de Talibans. ![]() ![]() Vraag me af wat ze nu weer uit hun mouw gaan moeten schudden als ze naar hier komen voor asiel ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 december 2024 om 07:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. De opstand destijds (en nu) kwam uit verschillende hoeken en kwam uit een behoefte maar vrijheid, niet vanuit een religieus fanatisme 2. De bevolking van Syrie bestaat niet uit ongeletterde berbers maar veelal stadsbewoners 3. De HTS leider waar iedereen schrik voor heeft, heeft gevochten TEGEN IS en spreekt gematigde taal. jaja, talk the talk & walk the walk, maar het is toch al iets anders dan we gewoon zijn. 4. Het bestuur in gebieden dat onder de rebellen viel, kan je moeilijk vergelijken met Mosul of Kabul. Zo, maar 4 reden waarom het mogelijks anders kan uitdraaien. Maar goed, als jij zoals velen fatalistisch wilt neerleggen bij dat het weeral een Taliban-ding wordt, fine he. Ik ga u niet overtuigen hoor. Ik leg gewoon uit waarom ik toch een beetje hoop koester.
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werd er onlangs niet beslist dat de EU dan toch gaat mogen beginnen schulden maken in onze naam ?
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen leeft toch het gevoelen dat de ex-president van Syrie,de heer Assad ,een leuk verdwijnnummertje uitgevoerd heeft.....
Er zouden ondertussen toch al wel wat overtuigende bewijzen moeten kunnen te vinden zijn van een vliegtuig-crash met enkele dignitarissen aan boord.... Waarschijnlijker is dus dat het vliegtuig door wat maneuvers in een schijnbaar verkeerde richting iedereen het raden gaf van wat de bedoelde reis zou zijn en vervolgens de transponders afgelegd....... bemerken we ook dat de luchtverdediging van Syrie,wegens veroveringen van materiaal en desertie hoogstwaarschijnlijk al disfunctioneel was en de rebellen niet echt bezig zijn met hoogvliegende toestellen te bemonsteren ongetwijfeld... Mogelijk zien we binnenkort de Heer Assad opduiken in Teheran of Moskou....ik weet niet welke actieradius dat toestel heeft.....
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 9 december 2024 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit ondermeer uw en mijn zak?
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat Iran liever een seculiere vorm van het sjiisme heeft (zoals de Alawieten) dan een overname door het soenisme, de grote vijand van de sjiieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De EU vloog in tijden van nood moslims over tot hier, nu zijn de christenen en seculieren in levensgevaar he.
![]() |
#154 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mogelijk is dit de Iraanse situatie:
"Iran warned Assad two months ago that Western-led Turkish terrorists were preparing for a large-scale action, but he ignored the threat. After the terrorists entered Western Aleppo, Iran expected Assad to ask for military assistance, and we were fully prepared to provide troops and everything necessary – but no such request came. After the fall of Aleppo, it became clear that Assad had no intention of staying in power, so we started diplomatic negotiations with the opposition (not with the terrorists) and organized the safe withdrawal of our advisers from Syria. If the SAA had not fought, we would not have risked the lives of our soldiers either. Russia and the UAE managed to convince him to step down, so there was nothing we could do." https://vk.com/wall578698135_21 Dit verhaal past wel in de theorie die circuleert dat er een voorakkoord met de VS en Rusland zou zijn. Speculatief allemaal tot nu toe. Laatst gewijzigd door Bach : 9 december 2024 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Theo Francken importeerde die al enkele jaren geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer bizar inderdaad. Ik denk wel dat je een andere hoofdoorzaak weglaat : Iran en hun steun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is meer waarschijnlijk dat hij controle verloor, er vele deserteurs waren en door wegvallen van de steun van Rusland, dat hij gewoon niet KON terugvechten. Citaat:
En de VS, tja, ik denk dat er meer gepraat wordt met Turkije. De VS is grotendeels afwezig, behalve wat aanvallen op IS-kampen zijn ze hands-off. Goeie zaak.
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank daarvoor Theo.
![]() |
#159 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vrouwen zijn nu al aan het afzien als ik de berichten zie buiten de westerse main stream media. Ze zijn precies oorlogsbuit. En of we vlug terug een vrouwelijke vice president (wat is haar lot trouwens?) zien met een Oxford diploma zoals onder Assad is ook te betwijfelen. De eenzijdige manipulatieve goeden tegen slechten houding van de westerse media is weer storend.
Laatst gewijzigd door Bach : 9 december 2024 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een heerlijk nieuws. De invloed van Iran/Rusland heeft een flinke deuk gekregen.
|
![]() |
![]() |