Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 01:52   #141
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Natuurlijk is daar elke organisator vrij in, maar wat is hier dan het probleem?
Gaat men alle groepen/artiesten die voor de viering van 11 juli geboekt worden eerst helemaal doorlichten?
Veel plezier ermee!
Natuurlijk gaat men niet iedereen doorlichten. Maar als men het zoals hier wél weet, lijkt het mij toch logisch dat men uitkijkt naar andere muzikanten.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 02:44   #142
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Natuurlijk gaat men niet iedereen doorlichten. Maar als men het zoals hier wél weet, lijkt het mij toch logisch dat men uitkijkt naar andere muzikanten.
OK, mij niet gelaten.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 03:15   #143
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Zouden we hier eens niet beter Daan zelf uitnodigen om deze gehele zielige discussie te lezen en te becommentariëren. Iedereen legt die arme man maar allerei meningen in de mond, volgens mij kan hij dat niet bepaald appreciëren
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 03:18   #144
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Doe gerust.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 06:57   #145
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Doe gerust.
U snapt zelfs niet wanneer mensen sarcastisch zijn
Meia noite is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 11:22   #146
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

ben ik de enige die dit een tamelijk lange en nutteloze discussie vind?
Oud 9 januari 2005, 11:24   #147
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
ben ik de enige die dit een tamelijk lange en nutteloze discussie vind?
nope.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 11:42   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
??????

Als u in Vlaanderen woont (u weet wel, dat gebied ten noorden van de taalgrens), dan bent u een Vlaming. Is dat nu zo moeilijk?
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 12:55   #149
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Beste Fietje, aan uw reactie merk ik dat u blijkbaar nogal moeite hebt met het begrip flamingant en associeert u dit woord blijkbaar bijna automatisch met intolerantie of zelfs het Vlaams Belang. Graag wil ik u graag zeggen dat óók ik mij flamingant noem (en ja, het begrip zelfs verwerkt heb in mijn naam). Nochtans kan ik u eveneens meedelen dat ik meen helemaal geen last te hebben van intolerantie. Ik ben geen Walenhater, ik beschouw niet automatisch alle Walen als profiteurs, ik stem niet op het Vlaams Belang en evenzeer als u, zijn het vooral bepaalde kleine zaken (zoals het gebrek aan kennis en respect voor de Nederlandse taal in Brussel) die bij mij wrevel opwekken. Verder meen ik enkel de in mijn ogen terechte eis te mogen stellen dat (taal)wetten worden nageleefd en eventuele mistoestanden worden aangepakt. Ik hoop dat dit u toch enigszins mag helpen om in de toekomst een onderscheid te maken tussen de aanhangers van een bepaalde intolerante partij en een flamingant.
Kunnen jullie aub ophouden met flamingantisme enkel aan het VB te linken? Ik herhaal het nog eens: ik heb het nergens specifiek over het VB, heb zelfs niet eens enkel aan het VB gedacht toen ik mijn post schreef.
In materie van Vlaamse onderwerpen stemmen de standpunten van het VB en de NV-A bvb heel erg overeen, als ge het mij vraagt - al is de ondertoon ietsje anders.

Ik kan u verzekeren dat ge een van de weinige zogenaamd "tolerante" flaminganten zijt, en ik ben er al een pakske tegengekomen. Die intolerantie en dat egoïsme zitten volgens mij ingebakken in het flamingantisme.
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 12:59   #150
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Ik heb er geen enkel probleem mij een Vlaming te noemen. Ik vier zelfs de Vlaamse feestdag mee (zij het met Belgische vlag - feestdag voor een stukje van België immers). Wat niet belet dat ik me meer Belg voel dan Vlaming, zelfs meer Europeaan dan Vlaming.
Waarom eigenlijk ?
België bestaat amper 175 jaar en kwam er uiteindelijk omdat de toenmalige grootmachten een bufferstaatje tegen Frankrijk wilden. De zogenaamde Belgische revolutionairen wilden eigenlijk aansluiting bij Frankrijk. De revolte begon met de Franse driekleur...
De Vlamingen horen historisch bij de Nederlanden, onze taal is germaans...
De Walen horen eigenlijk bij Frankrijk...

Daarom vind ik de standpunten ter zake van VLaams Belang en NVA goed : een onafhankelijke Vlaamse republiek.
Binnen Europa vooral samenwerken met Nederland. Op langere termijn kan die samenwerking hechter worden. Laten we goed beseffen dat de 20 000 000 Nederlandstaligen in Europa samen één van de welvarendste landen van Europa zouden vormen...

Maar laat ons eerst België doen barsten...

Laatst gewijzigd door johan : 9 januari 2005 om 13:00.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 13:10   #151
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Schele zever. Men wordt geen Vlaming omdat een paar politiekers dat zo hebben geregeld. Ik ben er geen en wil er ook geen worden. Als men mij in het buitenland (vooral nederland hoor, in de rest van de wereld spreken ze nog altijd over Belgen) Vlaming noemen corrigeer ik hun snel
Troost u, Ik vind het ook spijtig dat U een Vlaming bent.

Wat vind U trouwens van het feit dat U een blanke Europeaan bent? Ik kan me voorstellen dat U gruwelt bij deze gedachte. Gelukkig is er de zonnebank en plastische chirurgie...

Michael Jackson lijdt aan dezelfde fobie, U kan het nog ver brengen in de show business!!
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 13:23   #152
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
Troost u, Ik vind het ook spijtig dat U een Vlaming bent.

Wat vind U trouwens van het feit dat U een blanke Europeaan bent? Ik kan me voorstellen dat U gruwelt bij deze gedachte. Gelukkig is er de zonnebank en plastische chirurgie...

Michael Jackson lijdt aan dezelfde fobie, U kan het nog ver brengen in de show business!!

Ik voel me nochtans zeer goed in Limburg, omringd door zowel Belgische als Nederlandse Limburgers. Ik denk eerder dat jullie gewoon niet blij zijn met wat jullie zijn, BELGEN. Ik vind dat we een goed leven hebben, en niet hebben te klagen.

Dus nee, tis niet ik die een probleem heeft, maar jullie.

Ik frustreer me niet de hele dag op transferts, op buitenlanders, op de walen, enz enz......een mens is een mens, en iedereen is in mijn ogen gelijk voor de wet, van welke lap grond ie op deze planeet ook vandaan komt, en welke kleur ie ook mag hebben. Heel die zever van een "Vlaams volk" enzo is larie en apenkool.......
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 14:14   #153
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Hallo daar.

Ik dacht, ik kom gewoon even zeggen dat dit wel degelijk Koetjes en Kalfjes is - het is maar dat je het weet.
Oud 9 januari 2005, 15:26   #154
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Wat is er verkeerd aan om Vlaming genoemd te worden?
Oud 9 januari 2005, 15:37   #155
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fietje
Kunnen jullie aub ophouden met flamingantisme enkel aan het VB te linken?
??? Ik probeer u juist uit te leggen dat het niet om twee synoniemen gaat.

Citaat:
Ik kan u verzekeren dat ge een van de weinige zogenaamd "tolerante" flaminganten zijt, en ik ben er al een pakske tegengekomen. Die intolerantie en dat egoïsme zitten volgens mij ingebakken in het flamingantisme.
Tot mijn grote spijt moet ik toegeven dat het imago van de flaminganten (of Vlaamse Beweging in het algemeen) bij heel wat mensen zwaar gehavend is. Maar die tolerante flaminganten: ze bestaan wel degelijk. En meer dan u denkt. Alleen zijn het jammer genoeg niet altijd de toleranten die het meest gehoord worden.

Ik moet u ook tegenspreken dat de intolerantie in het flamingantisme ingebakken zit. Wel is het zo dat door de jarenlange arrogante houding van veel franstaligen tegenover heel terechte Vlaamse eisen, er een felle tegenreactie is ontstaan. Het is moeilijk om solidariteit te verdedigen met Wallonië als van Waalse kant schendingen van taalwetten al te vaak goedgepraat worden. Begrijpt u?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 9 januari 2005 om 15:37.
Oud 10 januari 2005, 09:39   #156
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
??? Ik probeer u juist uit te leggen dat het niet om twee synoniemen gaat.

Tot mijn grote spijt moet ik toegeven dat het imago van de flaminganten (of Vlaamse Beweging in het algemeen) bij heel wat mensen zwaar gehavend is. Maar die tolerante flaminganten: ze bestaan wel degelijk. En meer dan u denkt. Alleen zijn het jammer genoeg niet altijd de toleranten die het meest gehoord worden.

Ik moet u ook tegenspreken dat de intolerantie in het flamingantisme ingebakken zit. Wel is het zo dat door de jarenlange arrogante houding van veel franstaligen tegenover heel terechte Vlaamse eisen, er een felle tegenreactie is ontstaan. Het is moeilijk om solidariteit te verdedigen met Wallonië als van Waalse kant schendingen van taalwetten al te vaak goedgepraat worden. Begrijpt u?
1. Ik weet ook wel dat ge heel de tijd geprobeerd hebt van mij uit te leggen dat VB en flamingantisme twee verschillende dingen zijn, maar waar ge vandaan gehaald hebt dat ik ze gelijk stel, weet ik niet ze.

2. Zou ge aub een onderscheid willen maken tussen de Walen zelf en de Waalse politici? Dank u.
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 10:32   #157
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[font=Arial][size=2]Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.[/size][/font]
Meesterlijke artiest ! Hij is de man achter Dead Man Ray, die overigens ook een prachtige solocarriere wist uit te bouwen.

Laatst gewijzigd door Wanne : 10 januari 2005 om 10:33.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2005, 13:09   #158
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Nogmaals, ik denk niet dat hij in het kader van 11 juli op een of andere festiviteit WIL spelen!

Ik heb respect voor Vlaanderen, maar daarom moet ik het nog niet eens zijn met de slogans van Voorpost of het TAK.
Het geld dat stom is maakt recht wat krom is...
Oud 10 januari 2005, 13:14   #159
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
[font=Arial][size=2]Deze triestige figuur komt op Rock Affligem 20/05/ 2005 en zal ook spelen op Hee Tervuren (9/7/2005). Ik zou erop toezien dat deze man zeker niet geboekt wordt voor activiteiten die gesubsidieerd worden in het kader van 11 juli.[/size][/font]
En waarom niet? Dan wordt nog eens duidelijk wat voor een masochistische platbroek de doorsnee-Vlaming is!
Oud 10 januari 2005, 17:09   #160
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Ik weet ook wel dat ge heel de tijd geprobeerd hebt van mij uit te leggen dat VB en flamingantisme twee verschillende dingen zijn, maar waar ge vandaan gehaald hebt dat ik ze gelijk stel, weet ik niet ze.
In één van uw vorige berichten schreef je "ik aarzel om mijzelf Vlaming te noemen... heeft niet alleen te maken met het Vlaams Belang..." Als je zo'n dingen schrijft geef je wel de indruk dat je dat negatief beeld op zijn minst gedeeltelijk aan die partij wijt. Misschien was het anders bedoeld maar dan was je woordkeuze wel ongelukkig.

Citaat:
2. Zou ge aub een onderscheid willen maken tussen de Walen zelf en de Waalse politici? Dank u.
Ik heb altijd een onderscheid gemaakt tussen die twee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be