![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 15 januari 2005 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kan zo blijven doorgaan, bewust de bdsm laten kennismaken en dan verwachten dat ze nee zeggen als ze geil lopen. Dan zeggen het is 100% zeker een bdsm'er. [/quote] Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stephen bekijkt de zaken tenminste bloednuchter. Als hij wel of niet overgaat tot adoptie zal hij alles goed op een rijtje hebben gezet tenminste. Dat geeft vertrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spreekt vanzelf dat men er naar streeft om kinderen onder de 16 jaar zoveel mogelijk te beschermen, maar beschermen betekent niet dat je alles zonder meer moet gaan censureren! Integendeel: het houdt in dat je die kinderen - die zoals jezelf aangeeft vaak geleid worden door hun hormonen, i.p.v. door hun gezond verstand - helpt, begeleidt, uitlegt en waarschuwt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit gehoord van organisaties die jongeren "bewust met bdsm laten kennismaken", maar misschien ken jij organisaties die ik niet ken... Voel je niet beschroomd om daar meer uitleg over te verschaffen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 15 januari 2005 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik alleen de begin reacties heb gelezen van dit topic dus het kan zijn dat mijn visie al eens eerder is verwoord door een ander.
holebi koppels zijn mensen en mensen kunnen liefhebben en kunnen andere verzorgen en iedereen kan bijna een kind opvoeden. Maar ik vind dat we ook naar het kind zelf moeten kijken. 1)in hoeverre heeft het hebben van ouders van het zelfde geslacht een effect op het kind?En heeft het gemis van een vader of moeder geen negatief effect op het kind? Natuurlijk weet ik kinderen ook geen vader of moeder dikwijls hebben na een echtscheiding of sterfte.Dus kinderen groeien in veel van deze gevallen uit tot normale volwassenen en dit dus zonder een vader of moeder. Dus hieruit kun je dan weer zeggen dat 2 moeders of 2 vaders niet perse negatief moet zijn. 2)mijn grootste probleem bij kinderen bij homokoppels is vooral de omgevingsfactor. Hoe reageert het kind op zijn omgeving en hoe reageert de omgeving op dit kind. Vooral als het kind naar school gaat denk ik dat dit kind negatieve gevoelens krijgt te verwerken in de vorm van pesterijen. Ook al is homosexualiteit algemeen aanvaard toch blijven kinderen ondereen zeer grof in omgang als het gaat over deze feiten. Ik ben er zeker van dat kinderen die 2 vaders of moeders hebben meer kans lopen op pesterijen en die kunnen soms zware gevolgen hebben in de emotionele staat van het kind.Depressies,trauma's,zeer slecht zelfbeeld,weinig of geen vertrouwen.En de kans is groot dat het kind zich tegen zijn 2 vaders of moeders zal keren of afsluiten inzake liefde en andere gevoelens. Waardoor het kind nergens meer kan met zijn gevoelens en dus alleen is. Nu ik zeg niet dat dit bij ieder kind zal gebeuren en het kan ook gebeuren bij hetero's koppels maar toch denk ik dat de kans groter is als het kind 2 vaders of moeders heeft dat het een emotioneel letsel oploopt. 3)Hoe ver kan een kind zich goed ontwikkelingen in die situatie en waar kan het terecht bij zeer persoonlijke aangelegen die het misschien niet gemakkelijk aan een man of vrouw kan vertellen? Dus ik blijf mijn twijfels hebben over het feit of het goed is dat homokoppels kinderen kunnen adopteren of mogen adopteren. Maar niettemin ben ik er zeker van dat 2 vaders of 2 moeders dikwijls meer liefde aan hun kind geven dan bij hetero koppels het geval is gewoon omdat voor hun een kind geen vanzelfsprekende zaak is. En ik heb liever dat een kind opgroeit bij 2 vaders dan dat een kind bij een hetero koppel opgroeit waar het een ongelukje was of waar men na een aantal jaren scheid(kan ook bij homokoppels natuurlijk) of waar een van de ouders het kind eigenlijk niet wou of nog andere erbarmelijke situatie bij koppels. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder wil ik toch ook even opmerken dat men door onderzoek heeft kunnen aantonen dat kinderen die door holebi-paren werden grootgebracht gemiddeld assertiever zijn dan kinderen van hetero-paren. Misschien juist omdat ze al vroeg hebben moeten leren van zich af te bijten... (Ik zal nog eens op zoek gaan naar een linkje naar dat onderzoek; het is namelijk op het internet te raadplegen. Als iemand anders nog over dat linkje beschikt: feel free!). Wat adoptie betreft, komt het er volgens mij op aan om adoptieouders te zoeken die aan alle mogelijke voorwaarden voldoen om de kinderen een degelijke toekomst te kunnen bieden. Het geslacht of de samenstelling van het gezin is imho van geen enkel belang; aan hetero-adoptieouders wordt toch ook niet gevraagd hoe hun seksleven eruitziet en wat ze zoal leuk vinden in bed... Holebi-paren die zich kandidaat stellen om kinderen te adopteren, mogen, nee MOETEN minstens zo grondig gescreend worden als om het even welk ander paar, desnoods zelfs nog wat strenger. Het is uiteindelijk het belang van het kind dat op de eerste plaats komt en darvoor kan die screeningsprocedure niet streng genoeg zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar toch denk dat een kind van 2 moeders rapper aanvaard zal worden dan 2 vaders gewoon omdat men dikwijls homosexualiteit in het milieu van aids en junkies nog al eens durft plaatsen.(wat natuurlijk niet juist is) Ook het gedacht van hoe die 2 vaders hun sexleven eruit ziet vinden veel mensen walgelijk en dat speelt veel mee in de visie van andere mensen ten opzichte van homo's lesbiennes daar en tegen worden gemakkelijker aanvaard omdat welke man zou niet graag kijken naar 2 vrouwen die ... hebben? ![]() Onbewust zijn we dus meer tegen homo's en zeker als deze dan nog kinderen willen adopteren. Maar nogmaals beste raf jou mening vind ik zeer juist. |
|
![]() |
![]() |