![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik trek mijn conclusies uit uw uitspraken. Dat zegt meer over u dan dat het over mij zou moeten zeggen.
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Staatssecretaris
|
![]() Sommige Vlaams-nationalisten hebben geen probleem met het Engels maar wel met de verengelsing. Ik kan me daar ook niet altijd in vinden, maar soms gaat die verengelsing een stapje te ver, zeker als bvb reclamespots volledig in het Engels worden gegeven.
Maar persoonlijk heb ik een boontje voor de Engelse taal; ik schrijf trouwens veel meer in het Engels dan in het Nederlands en 3/4 van de boeken die ik lees zijn Engelstalig. Dus deze Vlaams-nationalist kan je die haat moeilijk verwijten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#146 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar diegene die Engels zo haten doen inderdaad wel een beetje belachelijk. Laatst gewijzigd door instromaniac : 23 januari 2005 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Dus Burry, frans is in wallonië een wereldtaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar frans is evenmin een wereldtaal. Chinees, Spaans, Engels, Portugees dat zijn wereldtalen. De rest inclusief frans is enkel een streektaaltje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In die andere topic waar we het over deze wereldtaal hadden begon je toch maar mooi weer een spelletje te spelen ipv op argumenten te antwoorden hé? Ga je dan nu eens bewijzen dat Frans een wereldtaal is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder dank. 8)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet echter maar van één organisatie waar het Frans de enige werktaal is, nl. de Postunie. Bij de VN alsook alle andere organisatie die hiermee verbonden zijn domineert het Engels (zelfs al hebben Arabisch, Russisch, Frans en Duits ook hun zegje te doen). Slechts bij een comité is het Frans de werktaal, nl. Comité voor de Mensenrechten. Indien Frans een wereldtaal was, dan zou het ook massaal moeten onderwezen worden in heel wat niet-Franse landen. Dat is echter niet het geval: het Engels staat daarbij aan de top, niet het Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Nederlands wordt ook nog in Suriname en een zekere vorm wordt in Zuid-Afrika gesproken ![]() Maar waar het om draait is het belang van die taal in de economische, academische en diplomatieke wereld. Op dat vlak stelt het Frans niet veel meer voor, behalve als het om Frankrijk en Canada gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |