![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook tekenend was zijn bewering dat de pro-Duitse partij in het Duitstalige gemeenten nu ongeveer 10 tot 15% behaalt, terwijl er GEEN pro-Duitse partij meer is sedert WO II. Iemand die beweert in Eupen te wonen (en er dus ook stemt) zou dat toch wel moeten weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier niet over restons courtois' sympathie voor de Walen maar over U. U mag nu nog zweren bij wat U het liefste is (Vlaanderen?), wat uit deze post van U spreekt is afgunst en kleinzieligheid. Of restons courtois nu wel of niet duitstalig is, wat kan het U schelen? Indien Walen of franstaligen zich zouden moeten vermommen om zichzelf op dit forum te verdedigen, wat dan? Zielig zou het zijn, maar hun zaak toch! Te meer aangezien er ook een paar zijn die zich niet verbergen en 'tant bien que mal' hun idee zeggen in het Nederlands. Dus je zou niet eens kunnen veralgemenen dat 'de Walen' het debat niet aandurven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ein Opa ist in Italien in Gefangenschaft geraten und der andere in der UDSSR und nach Sibirien verfrachtet worden. Vor dem Krieg gab es massive Unterwanderungsversuche der Deutschen in den Ostkantonen und während dem Krieg war die Bevölkerung gespalten in Prodeutsche und Probelgier. Ich habe auch nicht gesagt das es eine prodeutsche Partei in Ostbelgien gibt die 10 - 15 % der Stimmen hat (Es gibt keine prodeutsche ostbelgische Partei!!) Ich habe nur gesagt das höchstens 10 - 15 % der Bevölkerung einen Anschluß an Deutschland wollen, sowie 5 - 10 % einen Anschluß an Luxemburg. Dies ist jedoch nur meine persönliche Meinung. Capice? Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 januari 2005 om 14:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Burgemeester
|
![]() @restons courtois
Das haben Sie gut geschrieben. Nun muss Van den Berghe entweder zugeben dass Sie deutschprachiger Belgier sind, oder dass Sie ein besonders sprachfähiger Wallone(?) sind, und dass es also überhaupt solche sind. Wie wird er dies lösen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik hoor slechts geschamper van lieden als raf en die franstalige uit Eupen, restons courtois. Ik zou wel eens een echte duitstalige willen spreken en zijn/haar mening willen vernemen over de identiteit van het eigen volk/de eigen regio/de eigen groep (doorhalen wat niet van toepassing is). De woorden van een francofiele dweper zijn niet bijster interessant....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() restons courtois, ik moet even wat wegslikken en toegeven dat dat een mooi stukje duits is, wat u geschreven heeft. Maar in hoeverre u vertegenwoordiger bent van Eupen weet ik natuurlijk niet. Ik zou wel eens andere geluiden willen horen, dan Walen zijn vet cool....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hou het aub een beetje beleefd. Arnold.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Arnold : 23 januari 2005 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Arnold : 23 januari 2005 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1830 is het product van Franse agitatoren met het uiteindelijke doel de aanhechting van de zuidelijke Nederlanden bij Frankrijk na te streven. Dit is trouwens door een van de grondleggers en een revolutionair achter de schermen toegegeven. Niemand minder dan Charles Rogier die in zijn brief aan Raikem schrijft (brief uit 1832): Citaat:
Laatst gewijzigd door Arnold : 23 januari 2005 om 18:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Arnold : 23 januari 2005 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Wat is een "echte" Vlaaming? Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 januari 2005 om 16:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alleen bedoelde ik natuurlijk "orangisten". Indien uw thesis van "het buiten gooien" juist was, dan had de kiesgerechtigde bevolking toch niet Nederlandse gezinde gemeenteraadsleden gekozen. Maar juist die werden verkozen, waarna de toch zo democratische Belgische staat de verkiezingen ongeldig verklaarden en een repressie tegen de orangisten begon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Vindt U dus dat iemand die sympathie vertoont voor de Walen ofwel zelf Waal is ofwel een soort verrader? Vindt U niettemin dat U geen vijand bent van de Walen ? |
|
![]() |
![]() |