Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 28 januari 2005, 20:18   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
Eigenlijk heb ik nog nooit een deftig antwoord gekregen van VB nationaal als hen gevraagd word met wie ze een Regering gaan vormen als ze mogen op federaal vlak moet je ook walen opnemen in uw regering en VB met hun grote mond van we gaan Belgie splitsen ze zouden nog laag vallen denk ik als je ziet dat BHV nog niet simpel gesplits word met de democratische partijen aan het roer!
Je beseft het misschien niet maar ook jij geeft onrechtstreeks de ware reden toe waarom er geen regering gevormd wordt met het VB. Niet omdat het racistisch zou zijn maar omdat het België wil splitsen. Ook Miet Smet en Yves Leterme lieten dat glashelder blijken na 13 juni.
Dit is de enige reden waarom die partij geweerd wordt.

Als ze er ooit in slaagt in de laatste federale regering te stappen dan zijn er van te voren afspraken gemaakt die daaraan tegemoet komen en anders stappen ze er niet in. Voorlopig wil echter niemand dergelijke afspraken maken. Ook en zelfs de N-VA niet.
Intussen blijft het VB wel consequent bij zijn eisen en wordt het daarom ook consequent uit elke regering geweerd.

En juist d�*t is de reden dat die partij blijft groeien. Door als enige partij nooit aan de macht deel te nemen behoudt ze immers ook als enige haar politieke maagdelijkheid.

Je weet toch wat dat op de duur als resultaat gaat geven?
Oud 28 januari 2005, 20:32   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ja persoonelijk zou ik ook liever hebben dat de sp.A wat minder schoothondje speelt voor Elio en de zijne!

Ik hoop dat er op het congres dit najaar daar eens kan over gepraat worden in ieder geval zal ik daar toch eens iets over zeggen als ik erbij kan zijn
Of jij er nu bij kan zijn of niet, het maakt geen enkel verschil.
Je bent blijkbaar nog heel erg jong zodat je nog geen benul hebt van wat politieke macht in dit land vermag.
En die macht is de PS, Gertje. De SP.a is maar het 'Vlaamse' aanhangsel van de PS.

De PS kan echter zijn macht maar onder één voorwaarde behouden en dat is: Vlaanderen verzwakken door het VB uit te sluiten.
Oud 28 januari 2005, 20:41   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Ik had van u niets anders vewacht dan een vunzige aanval op de persoon. Gebrek aan "inhoud" is een kenmerk van Eigenbelangers...8)
Wie zegt het...
Oud 28 januari 2005, 20:49   #144
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Of jij er nu bij kan zijn of niet, het maakt geen enkel verschil.
Je bent blijkbaar nog heel erg jong zodat je nog geen benul hebt van wat politieke macht in dit land vermag.
En die macht is de PS, Gertje. De SP.a is maar het 'Vlaamse' aanhangsel van de PS.

De PS kan echter zijn macht maar onder één voorwaarde behouden en dat is: Vlaanderen verzwakken door het VB uit te sluiten.
Kan zijn maar het word toch eens tijd dat enkelen binnen de SP.A eens goed nadenken of ze wel goed bezig zijn
Gertj3 is offline  
Oud 28 januari 2005, 21:17   #145
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn maar het word toch eens tijd dat enkelen binnen de SP.A eens goed nadenken of ze wel goed bezig zijn
Ik moet met eerlijkheid toegeven dat de sp.a goede ministers bezit (Vandenbroucke, Vande Lanotte, alhoewel deze laatste mij teleurgesteld heeft door telkens zijn raadsman naar de NMBS-vergaderingen te sturen, om K. Vinck tegen te werken)
Maar de weg die SS nu bewandelt, lijkt me niet de gezondste.
Zijn 'extremisme' begint er een beetje door te komen, zijn masker is aan het verslijten.
Oud 28 januari 2005, 21:25   #146
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Ik moet met eerlijkheid toegeven dat de sp.a goede ministers bezit (Vandenbroucke, Vande Lanotte, alhoewel deze laatste mij teleurgesteld heeft door telkens zijn raadsman naar de NMBS-vergaderingen te sturen, om K. Vinck tegen te werken)
Maar de weg die SS nu bewandelt, lijkt me niet de gezondste.
Zijn 'extremisme' begint er een beetje door te komen, zijn masker is aan het verslijten.
Volgens mij zal je nog een jaartje op je tanden moeten bijten

Steve zou er mee willen kappen in 2006

Laatst gewijzigd door Gertj3 : 28 januari 2005 om 21:25.
Gertj3 is offline  
Oud 29 januari 2005, 11:37   #147
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Steenbokske, Verhofstadt had al extra geld voor het franstalige onderwijs beloofd nog voor hij goed en wel premier was. Vandaag probeert hij BHV weer aan de Franstaligen uit te verkopen. Halle en Vilvoorde liggen anders in Vlaanderen en Brussel heeft daar niks te zoeken.
Het is met Verhofstadt nog niks anders geweest dan van dat. Hij heeft van zijn eerste tot de laatste dag maar één gemeenschap vlotjes bediend en dat is niet de Vlaamse.
Vanzelfsprekend dat mensen zoals jij hem de beste premier ooit vinden maar voor ons is hij de slechtste ooit.

De geschiedenis zal uitwijzen wie gelijk had maar één ding weet ik nu al: als een groot staatsman zal Verhofstadt nooit of vanzeleven de geschiedenis ingaan. Zelfs niet de Belgische.
nu al is hij een groot staatsman... beoordeling van de grote nabuurlanden, van de rechtgeaarde burgers van dit land EN van een grote meerderheid van de mensen (zie de populariteitstests ter gelegenheid van de enquetes over de keisintenties... zelfs wanneer de partij er minder goed uitkomt...)

en dat gezever over Vlaams... hij is wel woonachtig in de NL-regio van België en moet daar op kieslijsten komen... maar hij is Federaal Premier... EN Europees zwaargewicht... (want als hij een zwakke figuur geweest was was hij hij niet door Engeland op een veto getracteerd... etc... etc...)

de geschiedenis zal juist hem als een grote meneer kwalificeren... zeker beter dan de vlaamse stankerds of azijnpisser Bourgeois...
hij gaat mijlenver boven heel veel anderen staan...

ik ben een ouderling en zal je waarschijnlijk niet meer kunnen te woord staan binnen enkele decennia... maar als ik nog leef durf ik aan met jou en anderen op dit forum dat te bekijken...

er mag gerust voor mij in Europees verband iets weggelegd zijn voor de NL-talige regio van België, omdat er ten slotte miljoenen mensen wonen... maar geloof me vrij dat niet die 1 miljoen kiezers of zelfs een ietsibietsie meer ter gelegenheid van de ene of de andere media gebeurtenis... van tel zullen zijn om de toekomst van onze regio te bepalen... daarvoor zijn de deelvolkeren uit groot Vlaanderen (Fran- Belgisch- en NL Vlaanderen), Brabant (Brabant, Antwerpen, Noord Brabant in NL) en Limburg (beide Limburgen, een deel van Rijnland en van het N-O van Luik) tè verscheiden...
zoals vaker gezegd kan op gebied van Cultuur en Onderwijs het groot NL taalgebied iest betekenen, maar socio-economisch ligt detoekomst bij de graduele Europese evolutie... en dat is voor de meerderheid van de inwoners van het NL-taalgebied van België veel belangrijker dan jullie gezever over Vlaanderen en Vlaamse dit of dat...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be