![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() Verhofstadt was ongemeen scherp in zijn publieke reprimande.
Ik vermoed om de redenen die ik hierboven reeds heb aangegeven. Dit is een echte blamage voor wie reeds 45 jaar geworden is. Ik zie het één van jullie overkomen: in het publiek, een krant, op TV het voorwerp uitmaken van een publieke berisping. Commentaar Devadder VRT correct: " Hofmaarschalk Liebaers heeft het reeds in 1991 gezegd: nog niet rijp voor de functie ( Liebaers werd enkele maanden later verwijderd uit zijn functie). Vermoedelijk 15 jaar later, nog altijd niet rijp Nu na dit tweede incident heeft hij twee opties 1. ofwel keikoppig doorgaan met zijn eigen Messiaanse Visie op La Belgique 2. ofwel zich inschrijven, ook mentaal , in de feitelijkheden van de constitutionele monarchie zoals ze nu is. Het valt wel te betreuren, dat in tegenstelling met Verhofstadt, die niet duidelijker en scherper kon zijn, vele anderen, VBO, vakbonden, sommige kranten zo terughoudend waren en vrede namen met het getuige-scenario. Zij hopen nog altijd op ergens een kroonorde, een lintje, een adellijke titel enz Misschien. Als ze braaf zijn. Het is zelfs een beetje zielig dat één van de laatste Belgicisten en trouwe unitaristen van la Belgique �* papa nog altijd zeer ongelukkig is omdat hij nog geen cadeau heeft gekregen van de Koning. In ieder geval meen ik dat deze pseudo adelijke titels nog feodaal zijn, en niet meer passen in de 21 eeuw. Naar mijn oordeel dient het statuut van de toekomstige koning verder gewijzigd te worden: 1. " Hij benoemt en ontslaat de ministers " : afschaffen Het is voorgevallen dat Boudewijn een bepaalde minister wraakte, om persoonlijke redenen. Ondermeer te Vlaams gezind. Dit kan niet. Doch met Philippe in zee rijst dat risico levensgroot. 2. Het recht voor het verlenen van adellijke titels Feodaal, maar toch een machtsinstrument. Onvoorstelbaar wat mensen doen voor een titel en een lintje. Philippe de Taaie was de grote Leider in China Het is hem achteraf slecht bekomen Philippe de Taaie is nu de grote Getuige geworden van de Grieken. Het wordt hem aangerekend Philip de Taaie de Getuige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou er nu al iemand in de politieke wereld zelfs maar aan denken om de monarchie terug te brengen tot een ceremoniële functie? Iets waar Frieda Brepoels destijds wel voor op 'De Zevende Dag' mocht maar nog net niet werd uitgejouwd?
![]() |
![]() |
#144 |
Gouverneur
|
![]() Ik zag net een dame, manager bij een multinational, geboren in het zelfde jaar als Philippe de Belgique.
Zij wilde mordicus Terzake zien hoe men in de kamer reageerde. Op de radio had ze iets opgevangen over de nieuwe stommiteit van Philippe. Zij " leeft " door hetzelfde geboortejaar een beetje mee met Philippe. Haar houding was echter keihard: Ik heb zelf mijn studies betaald, ik heb onderscheidingen behaald. Ik heb zelf mijn eigen caririère opgebouwd door competentie en weten waar mijn plaats is. Philippe is gewoon onbekwaam. Ik wil niet dat die koning wordt. Ik heb vernomen dat hij in China ook stommiteiten heeft gezegd. Ik vrees echter dat hij zijn houding zal verstarren. Want hij is zeer in zichzelf gekeerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken eerlijk gezegd d"orazio niet hoor. (enPS ik praat hier nu wel over de binnenlandse situatie, in het buitenland zijn genoeg linkse antimonarchisten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De droom van filip.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waar gaat het naartoe met de wereld...
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() ![]() de flup zal toch eens de harde realiteit moeten inzien. Hij is er niet klaar voor ![]() Nog wat mentale rijpheid zou hem geen kwaad doen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 4 februari 2005 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Zie je wel dat hij alleen kan vliegen ...Dat er nu niemand meer lacht met onze Taaie gevechtspiloot...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() La Prince Gehlippte de Wallonie wijst stoer de weg naar het Unitaire Bubgië..
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Nu, de mensen die ik opnoemde (d'Orazio, Renard, Tchernia) zijn allen boegbeelden van de zeer linkervleugel van het Belgisch syndicalisme. Renard heeft ondermeer de staking tegen de eenheidswet van 60-61 geleid (die de regering van Gaston Eyskens deed wankelen). d'Orazio is de zeer flamboyante delegee die de strijd rond de Forges de Clabecq heeft geleid. Allemaal binnenlandse voorbeelden.
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Geert Hoste moet nu toch wel over de grond rollen van 't lachen, ... die heeft weer excelent materiaal natuurlijk, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden we hem gene stylo opsturen, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() amaaaaai nog niet. ik ben gewoon rechts, niet extreem. maar toch vind ik de SPA een bende linkse rakkers.
Hoe links zijt gij dan wel niet driewerf?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Economisch is geen enkele partij rechts of links in belgië.
Ze zijn allemaal midden en verdedigen allemaal een mengsel van vrije markt en verzorgingsstaat. In sommige partijen is er wel wat linkse of rechtse retoriek, dat vangt kiezers naar 't schijnt ... Rood en blauw in belgië : twee handen op 1 buik. Laatst gewijzigd door Knipp : 4 februari 2005 om 19:18. |
![]() |
![]() |