![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de site van het Vlaams mijn museum lees ik: “Op het eind van de jaren vijftig moest steenkool evenwel concurrentie dulden van goedkopere energiebronnen. Om de verliezen te beperken fuseerde in 1967 de verschillende mijnen in de 'NV Kempische Steenkoolmijnen',” http://www.geocities.com/vlaamsmijnmuseum/ De verliezen waren er dus al voor de vreemde arbeiders aangetrokken werden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus was er inderdaad een andere reden om goedkope arbeidskrachten uit het buitenland aan te trekken he...
Ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten met mijn redenering...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En had men toen én de politieke moed, én het politieke verstand gehad om de verliesmakende mijnen te sluiten (ipv 20 jaar later) dan moesten er toendertijd geen arbeidskrachten ingevoerd worden (integendeel dan zouden er zoveel arbeiders bijgekomen zijn (oude mijnwerkers), dat er niet de minste druk op de lonen zou ontstaan zijn). Laatst gewijzigd door Bob : 17 februari 2005 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
(b) Tel hierbij de meerkost van de mijnen sluiten en de werkloosheid van de (Belgische mijnwerkers) Dat lijken mij 2 belangrijke factoren.
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) Tel daarbij de meerkost van de mijnen sluiten en de werkloosheid van de Belgische én vreemde mijnwerkers tien jaar later. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
b) Tel hierbij vooral de mijnwerkers die zouden vrijgekomen zijn, en alzo konden gebruikt worden om niet opgevulde plaatsen te bezetten (en waarvoor toen gastarbeiders ingevoerd werden). Uiteindelijk heeft men de mijnen 20 jaar later (na 20 jaar permanent verlieslatende uitbating, en dit ondanks alle oliecrisissen) dan toch gesloten. En dat in een periode dat de werkloosheid stukken hoger was, dan eind jaren 60. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werklozen kosten nu eenmaal ook geld. Zolang de staatssteun lager is dan de werkloosheidsuitkeringen blijven ze beter open. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW: heb zo Michel, na de zoveelste overwinning van het vb in Antwerpen, wel eens horen verklaren "En als we nu Antwerpen eens vol staken met migranten, zo dat de opgang van het vb niet afremmen ?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus vanaf het ogenblik dat de belgische textiel verlieslatend zal zijn, zal hij automatisch zijn deuren sluiten (of is er iets dat ik over het hoofd zie ?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |