Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2005, 00:11   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die moeten we met alle middelen bestrijden.
Waarom schakelde de bub dan niet het CGKR in tegen het FDF inplaats van tegen de N-VA?
Oud 4 maart 2005, 00:14   #142
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Waarom schakelde de bub dan niet het CGKR in tegen het FDF inplaats van tegen de N-VA?
Omdat je ergens moet beginnen. De N-VA wordt louter symbolisch gebruikt om aan te tonen dat haat jegens medelandgenoten in België niet gepast is.
Oud 4 maart 2005, 00:19   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus de haat van de N-VA tegen 'landgenoten' is groter dan die van het FDF dat de bub de N-VA uitkoos voor haar 'symbolische' actie?
Oud 4 maart 2005, 00:22   #144
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Dat heb je goed gezien.
Oud 4 maart 2005, 00:23   #145
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Omdat je ergens moet beginnen. De N-VA wordt louter symbolisch gebruikt om aan te tonen dat haat jegens medelandgenoten in België niet gepast is.
wil de N-VA dan soms stukken Wallonië tweetalig maken?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 00:25   #146
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En persoonlijk vind ik dat de FDF als partij, haat en tweedracht zaait onder de landgenoten. Een beetje zoals uw partij dat dus ook doet. En die moeten we met alle middelen bestrijden.
als jij en de BUB dat "met alle middelen" willen bestrijden, waarom is er dan in de twee topics over de FDF-betoging nog altijd niet de kleinste veroordeling vanwege de BUB-voorzitter?
Zou het iets te maken hebben met het feit dat hij zich laat/liet omringen door FDF'ers en hier letterlijk verklaarde dat hij voor de uitbreiding van Brussel is??
Oud 4 maart 2005, 00:26   #147
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wil de N-VA dan soms stukken Wallonië tweetalig maken?
Niet dat ik weet. Maar het is wel een feit dat de N-VA de franstalige landgenoten stigmatiseert, en veralgemeent. Zo was dat bv. bij de actie in Strépy, maar ook toen ze speelgoedautootjes uitdeelden aan brave kinderen, om aan te tonen dat elk Vlaams gezin zogezegd elk jaar een tweedehandsauto aan Wallonië afbetaald. Ze mogen blij zijn dat we niet bij Child Focus hebben aangeklopt!

Laatst gewijzigd door Yann : 4 maart 2005 om 00:28.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 00:29   #148
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als jij en de BUB dat "met alle middelen" willen bestrijden, waarom is er dan in de twee topics over de FDF-betoging nog altijd niet de kleinste veroordeling vanwege de BUB-voorzitter?
Zou het iets te maken hebben met het feit dat hij zich laat/liet omringen door FDF'ers en hier letterlijk verklaarde dat hij voor de uitbreiding van Brussel is??
Is het uw gewoonte om te antwoorden in de plaats van uw partijvoorzitter? (als je al lid bent van een partij)
Oud 4 maart 2005, 01:02   #149
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Is het uw gewoonte om te antwoorden in de plaats van uw partijvoorzitter? (als je al lid bent van een partij)
ik zeg niet dat u moet antwoorden op die vraag ipv de voorzitter. Ik zeg alleen dat het nogal merkwaardig is dat u beweert dat de BUB het FDF "met alle middelen" wil bestrijden, wanneer de BUB-voorzitter sporadisch in de twee topics over de FDF-betoging komt piepen om een one-liner met smilie over de Vlaams-nationalisten te plaatsen, terwijl we van hem niet de minste afkeuring horen.
Gezien die one-liners en de topics die hij zelf startte
(oa over Zimbabwe ) kan het toch geen probleem zijn voor deze "FDF-met-alle-middelen-bestrijdende-voorzitter" om even een duidelijke afkeuring te geven?

Laatst gewijzigd door Seba : 4 maart 2005 om 01:02.
Oud 4 maart 2005, 02:04   #150
Melf
Banneling

Melf's schermafbeelding

Standaard

dus: vraag:
Citaat:
antwoord van yann
Citaat:
Omdat je ergens moet beginnen. De N-VA wordt louter symbolisch gebruikt om aan te tonen dat haat jegens medelandgenoten in België niet gepast is
nu vraag ik me af, aan vlaamstalige kant is er al een "volksvijand" veroordeeld geweest, zijnde het VB.

Zou het als "symbool" niet veel sterker geweest zijn om de FDF te vervolgen als tweede ipv de n-va ?

immers, dan had je "symbolisch" duidelijk gemaakt tegen alle "slechte belgen" te zijn, nu onthoud ik vooral dat je vlaamse partijen aanklaagt en de francofone "vijanden van het vaderland" ongemoeit laat.

Je had trouwens door het fdf aan te klagen de boodschap dat "haat jegens medelandgenoten in België niet gepast is" evengoed meegegeven,

maar ja, mag ik ervan uitgaan dat het fdf volgens u een haatpartij is ?
(en zo ja of nee, waarom vind je dat ?)

Maar ja, de francofone kiezers wil je niet tegen de haren inwrijven he ?

mvg.melf
Melf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 11:08   #151
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ga het niet op ons steken hé. Het was Patriot die ons uit naam van de BUB beloofde dat er een "gepaste reactie" zou komen op de actie van het FDF...

Maar blijkbaar ontbreekt het de BUB'ers en hun voorzitter aan moed om ervoor uit te komen dat ze de loopjongens van het FDF zijn en blijven ze gewoon een pijnlijke stilte aanhouden tot na de 6e maart...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 4 maart 2005 om 11:09.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:07   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet in naam van de BUB, niet in naam van Hans. Ik spreek in eigen naam.

En persoonlijk vind ik dat de FDF als partij, haat en tweedracht zaait onder de landgenoten.
Op welke manier zaait het FDF dan "haat en tweedracht"?

Het FDF onderschrijft toch een van jullie punten, nl. de tweetaligheid over heel België?

En ook het FDF kan zich volledig vinden in een van de ideeën van jullie doorluchtige voorzitter om de grenzen van Brussel te veranderen.

Indien u dus vindt dat het FDF een partij van "haat en tweedracht" is, dan geldt dat verwijt evenzeer voor jullie eigen club en niet in het minst voor jullie partijvoorzitter, Hans I le Grand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 12:19   #153
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet dat ik weet. Maar het is wel een feit dat de N-VA de franstalige landgenoten stigmatiseert, en veralgemeent. Zo was dat bv. bij de actie in Strépy, maar ook toen ze speelgoedautootjes uitdeelden aan brave kinderen, om aan te tonen dat elk Vlaams gezin zogezegd elk jaar een tweedehandsauto aan Wallonië afbetaald. Ze mogen blij zijn dat we niet bij Child Focus hebben aangeklopt!
Ja, en ze zijn 100% paradoxaal. Ze zijn tegen de Franstaligen, maar ze gaan betogen.............in Wallonië. Er is iets onlogischs in dit verhaal.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 13:08   #154
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ja, en ze zijn 100% paradoxaal. Ze zijn tegen de Franstaligen, maar ze gaan betogen.............in Wallonië. Er is iets onlogischs in dit verhaal.
Wat is daar zo onlogisch aan? En ze zijn niet tegen de Franstaligen maar wel tegen de Belgische staat en haar werking.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 17:12   #155
Brigant
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wat voor een onzin is me dat.
Alsof het FDF niet aanzet tot haat "jegens medelandgenoten", ibidem UF.

Wiens brood men eet ...

Brigant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2005, 17:14   #156
Brigant
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Gaat u dan akkoord dat een FDF betoging in VLAANDEREN dan ook onlogisch is ?
Ze zijn tegen alles wat Vlaams is maar ze gaan betogen in...Vlaanderen.

Persoonlijk : Zie ik niets onlogisch is het geheel, enkel politieke strategieën.

Brigant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 03:15   #157
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik zeg niet dat u moet antwoorden op die vraag ipv de voorzitter. Ik zeg alleen dat het nogal merkwaardig is dat u beweert dat de BUB het FDF "met alle middelen" wil bestrijden, wanneer de BUB-voorzitter sporadisch in de twee topics over de FDF-betoging komt piepen om een one-liner met smilie over de Vlaams-nationalisten te plaatsen, terwijl we van hem niet de minste afkeuring horen.
Gezien die one-liners en de topics die hij zelf startte
(oa over Zimbabwe ) kan het toch geen probleem zijn voor deze "FDF-met-alle-middelen-bestrijdende-voorzitter" om even een duidelijke afkeuring te geven?
en toen kwam er een oorverdovende stilte...
Oud 5 maart 2005, 09:18   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ook oorverdovende stilte over volgende punten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Op welke manier zaait het FDF dan "haat en tweedracht"?

Het FDF onderschrijft toch een van jullie punten, nl. de tweetaligheid over heel België?

En ook het FDF kan zich volledig vinden in een van de ideeën van jullie doorluchtige voorzitter om de grenzen van Brussel te veranderen.

Indien u dus vindt dat het FDF een partij van "haat en tweedracht" is, dan geldt dat verwijt evenzeer voor jullie eigen club en niet in het minst voor jullie partijvoorzitter, Hans I le Grand.
Oud 5 maart 2005, 14:48   #159
Jeroen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Die stonden op het oude forum. Misschien moeten we de moderators eens aanspreken en navraag doen wat er met de berichten van dat eerste forum is gebeurd.
Die berichten staan hier nog steeds, alleen is de zoekfunctie, nog steeds, stuk waardoor je ze niet gemakkelijk terugvind.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 11:45   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen
Die berichten staan hier nog steeds, alleen is de zoekfunctie, nog steeds, stuk waardoor je ze niet gemakkelijk terugvind.
Dat is heel jammer. Ik zou immers een heleboel zaken wel eens willen opzoeken die indertijd op het oude forum ter sprake zijn gekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be