Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2005, 20:37   #141
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
...jood...jood...
Pas maar op dat je je niet te veel gaat vereenzelvigen met de Joden.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 20:42   #142
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Pas maar op dat je je niet te veel gaat vereenzelvigen met de Joden.
Oh ja, waarom dan?

Dit was jouw tekst in hoofdlijnen
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Wreker
Bij de islam lijkt bestrijden via overreding meer op een zelfmoordpoging. We moeten de islam aanpakken zoals we destijds afgerekend hebben de joden. Met het grof geschut er tegen aan of ze anders allemaal in een concentratie kamp steken en uithongeren tot ze uit zichzelf bijdraaien.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 14 maart 2005 om 20:44.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 20:44   #143
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh ja, waarom dan?

Je zou nog eens verstandig kunnen worden.
Oud 14 maart 2005, 20:48   #144
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij had toch zo'n afkeer tegen semieten?
Oud 14 maart 2005, 20:50   #145
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vind jij het erg dat ik(naar jouw mening) verstandig wordt?
Oud 14 maart 2005, 20:50   #146
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oh ja, waarom dan?

Zwarte Karper:

Ideologieën bestrijd je inderdaad liefst met overreding
, en als u de islam op die wijze wilt bestrijden, ga vooral uw gang. Ik verdedig mischien wel hun mensenrechten maar niet hun overtuiging.
Maar uitwijzing omwille van geloof is een stap te ver. Dat heeft geen plaats in een seculiere democratie.

En racisme lijkt inderdaad incorrrect maar in de praktijk zie ik dat het merendeel van het huidige anti-islamitisme neerkomt op een opportunistische verwoording van het racistisch credo.

Wreker:

Bij de islam lijkt bestrijden via overreding meer op een zelfmoordpoging. We moeten de islam aanpakken zoals we destijds afgerekend hebben met de fasco's van het nazisme en het communisme. Met het grof geschut er tegen aan of ze anders allemaal achter een ijzeren gordijn steken en uithongeren tot ze uit zichzelf bijdraaien.

Hou nu toch eens op met dat gezeik over de Joden. Ik had het over het nazisme en het communisme. Het een werd met bruut geweld vernietigd, het ander door het te isoleren.

De islam trachten te bestrijden met overreding gaat gewoon niet. De voorbije 40 jaar hebben de multiculi's bewezen dat hun theorietje van inpassing in onze samenleving niet opgaat. In de praktijk komt de multikul er op neer dat de moslims in de hoofdstad van Europa nu al voor meer dan de helft van alle geboorten zorgen.

De islam is bezig met een vijandige overname van de Europese aandelen. En dat kan enkel tegen gegaan worden met paardemiddelen, niet met zachte heelmeesters. Die laatste daar hebben we de laatste 40 jaar al meer dan genoeg van gehad.
Oud 14 maart 2005, 20:52   #147
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom vind jij het erg dat ik(naar jouw mening) verstandig wordt?
Moslims... totaal geen gevoel voor witzen.
Oud 14 maart 2005, 20:53   #148
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwarte Karper:

Ideologieën bestrijd je inderdaad liefst met overreding
, en als u de islam op die wijze wilt bestrijden, ga vooral uw gang. Ik verdedig mischien wel hun mensenrechten maar niet hun overtuiging.
Maar uitwijzing omwille van geloof is een stap te ver. Dat heeft geen plaats in een seculiere democratie.

En racisme lijkt inderdaad incorrrect maar in de praktijk zie ik dat het merendeel van het huidige anti-islamitisme neerkomt op een opportunistische verwoording van het racistisch credo.

Wreker:

Bij de islam lijkt bestrijden via overreding meer op een zelfmoordpoging. We moeten de islam aanpakken zoals we destijds afgerekend hebben met de fasco's van het nazisme en het communisme. Met het grof geschut er tegen aan of ze anders allemaal achter een ijzeren gordijn steken en uithongeren tot ze uit zichzelf bijdraaien.

Hou nu toch eens op met dat gezeik over de Joden. Ik had het over het nazisme en het communisme. Het een werd met bruut geweld vernietigd, het ander door het te isoleren.

De islam trachten te bestrijden met overreding gaat gewoon niet. De voorbije 40 jaar hebben de multiculi's bewezen dat hun theorietje van inpassing in onze samenleving niet opgaat. In de praktijk komt de multikul er op neer dat de moslims in de hoofdstad van Europa nu al voor meer dan de helft van alle geboorten zorgen.

De islam is bezig met een vijandige overname van de Europese aandelen. En dat kan enkel tegen gegaan worden met paardemiddelen, niet met zachte heelmeesters. Die laatste daar hebben we de laatste 40 jaar al meer dan genoeg van gehad.
Ik vind dat jouw teksten veel overeenkosmten vertonen, met de uitgesproken mening van de nazi's in duitsland die ook de steun van de bevolking kregen.
Waarom mag ik het niet vergelijken?
Oud 14 maart 2005, 20:54   #149
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims... totaal geen gevoel voor witzen.
Waarom ben jij aan het generaliseren, ieder individu is een heel ander persoon. Het is teken van domheid om te generaliseren.

Laatst gewijzigd door sinan123 : 14 maart 2005 om 20:54.
Oud 14 maart 2005, 20:55   #150
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Joden gaan de wereld overnemen. Ze spelen de baas over onze economie.
Oud 14 maart 2005, 21:15   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 595, toen hij 25 jaar was leerde hij de veel oudere, maar schatrijke weduwe Chadidja kennen en trouwde met haar. Hij behartigde haar zaken en in haar dienst reisde hij veel, vooral naar Syrië maar ook Israël en geraakte in de ban van de Joodse godsdienst.
Door zijn tussenkomsten, omdat hij het vaak niet eens was met de manier waarop de joden hun geloof beleden, werd hij uitgelachen en overal buitengegooid. Daar kweekte hij zijn haat tegen de joden.
Vicky kan je me daar een bron van geven? Het is het eerste wat ik ervan hoor. Dat in de koran twee verschillende stijlen zijn ten aanzien van joden is correct, maar wordt dus beschouwd als de pre- en post Medina periode, waar hij dus eerst veronderstelde dat joden en christenen gingen meevolgen. Toen bleek dat het niet zo was veranderde de houding ten opzichte van joden en christenen.

Nergens, maar dan ook nergens heb ik ooit gevonden dat Mohammed effectief ooit in Israel(Jeruzalem) zou geweest zijn buiten die nachtelijke tocht. Dus daar had ik graag een bron van.

Op zijn 25ste kreeg hij trouwens nog geen visioenen en toen hij naar Medina vluchtte bleek hij nog geen hekel aan de joden te hebben... het lijkt me raar dat hij al van zijn 25ste dan met de joden zou bezig zijn geweest.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 23:02   #152
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Nee
Dat is vreemd, want als goed en Allah-vrezend moslim-ik neem aan dat u dat bent?-moet ge in nog VEEL zottere dingen geloven.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2005, 23:05   #153
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Joden gaan de wereld overnemen. Ze spelen de baas over onze economie.
Joden en Moslims zijn in feite bondgenoten in hun haat tegenover het humanistische en seculiere Westen. Geen van beiden zijn door de "wasmachine van de Verlichting" gedraaid. En dus dienen ze beiden verwijderd te worden uit ons Europa.
Oud 14 maart 2005, 23:21   #154
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Joden en Moslims zijn in feite bondgenoten in hun haat tegenover het humanistische en seculiere Westen. Geen van beiden zijn door de "wasmachine van de Verlichting" gedraaid. En dus dienen ze beiden verwijderd te worden uit ons Europa.
Ach, Michroscoop, als je alles wat het "humanistische en seculiere" Westen na de Verlichting heeft gepresteerd op een rijtje zet, dan zit daar ook wel wat minder fraais tussen, hoor, en niet weinig! (Wees gerust, ik ga je de lange opsomming besparen.)

En als je een taal bezigt zoals "dienen ze beiden verwijderd te worden uit ons Europa", dan stelt zich tenminste de vraag volgens welke regel Europa meer van jou dan van hen zou zijn!
Om mijn andere gedachte maar niet te vermelden...
Oud 15 maart 2005, 00:18   #155
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
En als je een taal bezigt zoals "dienen ze beiden verwijderd te worden uit ons Europa", dan stelt zich tenminste de vraag volgens welke regel Europa meer van jou dan van hen zou zijn!
Wij hier in Europa hebben de ellende gekend van 2 desastreuze wereldoorlogen( 3 of 4 zelfs als ge de Frans-Duitse oorlog van 1870 of de Napoleontische oorlogen van een pak vroeger erbij telt), maar wij hebben daarvan geleerd en de vijanden van weleer komen nu na "rijp beraad" zeer goed overeen. En dat voor j�*�*ren in de toekomst. Een ideologische stoorzender als de Islam bijv. kunnen we hier missen als kiespijn, als sommige laag-geëvolueerde woestijnvolkeren (Joden en Arabieren) hun conflicten willen uitvechten laat ze dat dan aub doen in hunne thuislanden, maar niet hier.
Oud 15 maart 2005, 11:21   #156
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Ach, Michroscoop, als je alles wat het "humanistische en seculiere" Westen na de Verlichting heeft gepresteerd op een rijtje zet, dan zit daar ook wel wat minder fraais tussen, hoor, en niet weinig! (Wees gerust, ik ga je de lange opsomming besparen.)

Om mijn andere gedachte maar niet te vermelden...
Naar't schijnt is er ook al sprake van hun Europa. Alvast volgens sommige undercover-reportages, een explosief-groeiende moslim-vertegenwoordiging in de assemblée te Brussel en sommigen van hun uitlatingen ("over dit en 20 jaar is belgië een moslimstaat"). Ook in Nederland lijkt de plaats voor autochtonen soms in vraag gesteld.
Oud 15 maart 2005, 11:37   #157
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idioot, misschien moet je eens gaan controleren hoeveel belangrijke wis- , natuur-, schei- en andere kundigen joods waren. Niet dat zoiets er zelfs iets toe doet. Maar als je er toch zoveel last van hebt zijn er nog wel andere gebieden waar je naartoe kunt emigreren. Een eilandje in de stille zuidzee, dat decennia geleden gekoloniseerd is door blanken?

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 11:39   #158
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Naar't schijnt is er ook al sprake van hun Europa. Alvast volgens sommige undercover-reportages, een explosief-groeiende moslim-vertegenwoordiging in de assemblée te Brussel en sommigen van hun uitlatingen ("over dit en 20 jaar is belgië een moslimstaat"). Ook in Nederland lijkt de plaats voor autochtonen soms in vraag gesteld.
En hoeveel procent haalde de MDP weer? Iedereen weet dat de toekomst is aan de atheïsten en de onverschilligen. Een paar verloederde wijken in een of andere grootstad gaan daar weinig aan veranderen. Het maakt niet uit of er nu allochtone of autochtone marginalen wonen.

*Disclaimer : Ik geloof niets totdat het op DrudgeReport verschenen is*
[/size]
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 12:08   #159
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is vreemd, want als goed en Allah-vrezend moslim-ik neem aan dat u dat bent?-moet ge in nog VEEL zottere dingen geloven.
Zoals?
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2005, 12:19   #160
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hier in Europa hebben de ellende gekend van 2 desastreuze wereldoorlogen( 3 of 4 zelfs als ge de Frans-Duitse oorlog van 1870 of de Napoleontische oorlogen van een pak vroeger erbij telt), maar wij hebben daarvan geleerd en de vijanden van weleer komen nu na "rijp beraad" zeer goed overeen. En dat voor j�*�*ren in de toekomst. Een ideologische stoorzender als de Islam bijv. kunnen we hier missen als kiespijn, als sommige laag-geëvolueerde woestijnvolkeren (Joden en Arabieren) hun conflicten willen uitvechten laat ze dat dan aub doen in hunne thuislanden, maar niet hier.
En hebben de Joden en de Moslims in Europa dan niets van deze ellende meegemaakt?

Bovendien geef je nu zelf aan dat het met de Verlichting weinig te maken heeft.

Anderen arbitrair als laag-geëvolueerde bestempelen is noch een teken van verlichting, noch van hoge-evolutie.
Verdraagzaamheid en genuanceerd denken daarentegen wel.

Dat is wat ONS Europa (en ONZE wereld) nodig heeft, niet het steeds opnieuw tegen elkaar opzetten van ethnische of religieuze groepen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 15 maart 2005 om 12:20.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be