![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() ps. dit is maf: in mijn lay-out staat dit bericht niet meer, maar wel de +/- 10 voorgaanden, als "citaat" van Jampie. Bij jullie ook?
Lay-out een beetje om zeep..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 10 maart 2005 om 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister
|
![]() Ik weet neit waarom prive-personen van die zware vuurwapens in huis halen met lichte vuurwapens heb ik het soms al moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En wat nou, de criminelen hebben het al. Alsof de gemiddelde straatrover van 16 een gun op zak heeft..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 10 maart 2005 om 17:06. Reden: uitbreiding argumentatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die cijfers voor Australie:
---------------------1996* -- 1997 -- 1998 -- 1999 moorden -------------312------ 360 ----333---- 381 gewelddelicten ----114156 --123940 -132967 133602 diefstal met geweld -16372 ---21261 --23778 -22590 (gewapend of andere) inbraak -----------402079 ---417845 435670 415600 Dus opnieuw sterke toename sinds verbod in 1996 |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus een bunker bouwen om die kluizen in onder te brengen. Ik vraag mij af waarom jullie altijd met alle geweld het geld uit de burgers hun zakken wilt kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid het gaat over België hé, niet over de VS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met legale wapens hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef cijfers van landen met een gelijkwaardige wetgeving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Parlementslid
|
![]() Als het gaat om criminaliteit te verminderen, dan heeft dit echt geen zin. Criminelen beschikken trouwens niet over legale wapens.
Ik heb zelf ook een pistool, revolver en een geweer. Geërfd van mijn vader die beroepsmilitair was en als hobby naar een schietclub ging. Dat ik ze zou gebruiken tegen een eventuele inbreker is niet zo evident. Ze liggen in een kluis en de munitie ligt apart. Dus vooraleer ik eventueel geladen heb, heeft de crimineel mij allang te pakken. Bovendien krijg ik elk jaar politiecontrole, de nummers worden nagekeken en vanaf vorig jaar vragen ze nu ook of ik de laders en de munitie wil afgeven. Wat ik uiteraard niet wil. Ik heb een vergunning, ik ben geen crimineel, dus waarom zou ik dat doen. Criminelen ontwapenen is natuurlijk niet zo gemakkelijk. De Russische Kalashnikov's zijn voor een prikje op de zwarte markt te koop. (Niet dat ik er ervaring mee heb, maar dat hoorde ik op teevee). Dus de bevolking ontwapenen treft enkel de sportschutter, die voor zover ik weet nooit bij criminele schietpartijen betrokken is. En wat die zelfmoorden betreft. Er zijn mogelijkheden genoeg!
![]() |
#156 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
intellectueel kan Vlaanderen er enkel maar op vooruit gaan dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U heeft een vergunning bekomen door erfenis, en dan kon Uw commissaris reeds het bezitten van munitie verbieden. U kan enkel uw munitie behouden, wanneer U kan aantonen dat U lid bent van een OFFICIEËl erkende schietvereniging! Anders kan de gouverneur uw bezit van munitie intrekken, zonder verweer. Men kan Uw wapens NIET afnemen, maar wel het bezir van de munitie. En opgelet, wanneer ze controle doen, en U bezit munitie, dan kunnen ze WEL uw vergunningen intrekken, en Uw wapens doen verkopen, of afgeven in een daartoe aangestelde wapenhandel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laders zijn trouwens vrij te koop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wapenindustrie en -lobby ten spijt, zie ik toch een evolutie: langzamerhand wordt het moeilijker en moeilijker om een wapenhobby te kunnen blijven uitoefenen. Tot het uiteindelijk kwasi kompleet verboden zal zijn.
Een overgrote meerderheid van de Vlamingen gaat daarmee akkoord gaan dat de politiekers dit zullen stemmen. Tesamen met die vermindering van legale wapens, zal de bestraffing van illegale wapens opgedreven worden. Ik kan me daarin vinden. Spijtig voor degenen die in die hobby een echte onschuldige vrijetijdsbeleving vinden, maar ach, ze kunnen zich ook goed amuseren in een vogelpikvereniging.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |