Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2005, 16:57   #141
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

ps. dit is maf: in mijn lay-out staat dit bericht niet meer, maar wel de +/- 10 voorgaanden, als "citaat" van Jampie. Bij jullie ook?
Lay-out een beetje om zeep..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 10 maart 2005 om 16:58.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:57   #142
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
1. Heeft u al ooit een wapenkluis gezien Bobke. Het is echt niet nodig 300 kluizen te zetten. 1 kluis is voldoende, al die wapens kunnen daarin. Neemt echt niet veel plaats in beslag.
2. Blij dat je 't juist vind
3. Zie 2
4. Ja er wordt weleens een wapen gestolen, maar u stelt het voor alsof hele depots worden leeggehaald. Over de anderen kan ik mij niet uitspreken maar van de wapens die bij de politie worden gestolen weet ik dat het meestal de collega's onder elkaar zijn die mekaar bestelen. Ja, ook wapens, maar dat is geen dagelijks gebruik hoor.
Gij! Weet absoluut niet over wat ge spreekt!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:57   #143
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist daarom wil ik niet dat mensen als jij over een wapen beschikken.
Wat je zelf wil kerel. En wat met anderen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 16:59   #144
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Azal
Omdat het serienummers heeft slimme
Ja en, alsof een serienr wat gaat afdoen indien je er criminele feiten mee aan het plegen bent.
Oud 10 maart 2005, 17:02   #145
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
@illwill:

Ik zeg, dit blijft zo. Ook wanneer vuurwapens worden gelegaliseerd, blijft het voor een crimineel eenvoudiger om aan een vuurwapen te geraken. Het wordt enkel nog gemakkelijker, zowel voor eerlijke als oneerlijke burgers. Dáár doel ik op met dit blijft zo. Enige nadeel is, dat er dan een veel grotere verspreiding van vuurwapens ontstaat, wat alleen maar gevaarlijk kan zijn (het zijn immers vuurwapens?).
Het enige wat verandert is dat brave burgers die zich willen verdedigen het makelijker kunnen. De criminelen hebben het al als ze het willen dus hier verandert er niets. Laat de mensen toe zich te beschermen als ze dit zelf willen.
Oud 10 maart 2005, 17:03   #146
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik weet neit waarom prive-personen van die zware vuurwapens in huis halen met lichte vuurwapens heb ik het soms al moeilijk.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 17:05   #147
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Het enige wat verandert is dat brave burgers die zich willen verdedigen het makelijker kunnen. De criminelen hebben het al als ze het willen dus hier verandert er niets. Laat de mensen toe zich te beschermen als ze dit zelf willen.
Dat is niet het enige wat er verandert. Als er meer wapens in de maatschappij beschikbaar komen, als wapens legaal mogen worden geïmporteerd en/of geproduceerd, wordt het voor criminelen dus óók gemakkelijker (dan dat het nu is) om aan wapens te komen. Wat voor een burger geldt, geldt ook voor een crimineel burger!

En wat nou, de criminelen hebben het al. Alsof de gemiddelde straatrover van 16 een gun op zak heeft..

Laatst gewijzigd door Mephisto : 10 maart 2005 om 17:06. Reden: uitbreiding argumentatie
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 17:11   #148
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Die cijfers voor Australie:
---------------------1996* -- 1997 -- 1998 -- 1999
moorden -------------312------ 360 ----333---- 381
gewelddelicten ----114156 --123940 -132967 133602
diefstal met geweld -16372 ---21261 --23778 -22590
(gewapend of andere)
inbraak -----------402079 ---417845 435670 415600

Dus opnieuw sterke toename sinds verbod in 1996
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 17:22   #149
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als uw wapen in de club blijft, heb je geen koffertje nodig. Dat koffertje neemt 6 maal zoveel plaats als je wapen. En uw kluis die je thuis hebt, die kost veel meer dan samen een kluis kopen voor in de club.
Ik vraag mij echt af waarom die zogenaamde 'sportschutters' absoluut hun wapen mee naar huis willen.
De club zal die moeten kopen en verhuren aan zijn leden.
Plus een bunker bouwen om die kluizen in onder te brengen.
Ik vraag mij af waarom jullie altijd met alle geweld het geld uit de burgers hun zakken wilt kloppen.
Oud 10 maart 2005, 17:26   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus. Die zotten bergen niets op met alle gevolgen vandien. De meeste burgers kunnen niet om met een wapen.
En ik beweer het tegengestelde, wat nu?
Voor alle duidelijkheid het gaat over België hé, niet over de VS.
Oud 10 maart 2005, 17:30   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het dus over de 5 % en niet over de 95% anderen. En die mannen komen inderdaad niet voor uw pc. Als alle burgers zich gaan bewapenen, zullen de pc-dieven dat natuurlijk ook moeten doen. Om nog maar te zwijgen van de stommiteiten die de burgers met dat wapen zullen uithalen.
Geef eens wat voorbeelden van die stommiteiten die de burgers uithalen.
Met legale wapens hé.
Oud 10 maart 2005, 17:32   #152
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en ? Wat heb je nu bewezen ? Wil ik nu eens cijfers geven uit de VS waar iederen een vuurwapen heeft. Dan kan jij daarna de cijfers geven uit Zwitserland.
Cijfers uit België is voldoende.
Oud 10 maart 2005, 17:35   #153
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
En u wilt er maar mee zeggen?
Want bij voorbaat tegenargumenten:
1. De algehele tendens van onzekerheid van de afgelopen 10 jaar leidde sowieso wereldwijd tot meer aggressie.
2. Wat waren de cijfers van voor 1998?
3. Wie weet was dit het gevolg van een 're-settlement' van het wapenbezit?
4. Zeker weten dat alle 200.000 wapens zijn vernietigd?
Toch minstens dat ontwapenen van de burger de criminaliteit niet vermindert.
Oud 10 maart 2005, 17:39   #154
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooi bewijs. Ga eens naar de VS.
We zijn hier niet in de VS.
Geef cijfers van landen met een gelijkwaardige wetgeving.
Oud 10 maart 2005, 17:54   #155
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Als het gaat om criminaliteit te verminderen, dan heeft dit echt geen zin. Criminelen beschikken trouwens niet over legale wapens.

Ik heb zelf ook een pistool, revolver en een geweer. Geërfd van mijn vader die beroepsmilitair was en als hobby naar een schietclub ging.

Dat ik ze zou gebruiken tegen een eventuele inbreker is niet zo evident. Ze liggen in een kluis en de munitie ligt apart. Dus vooraleer ik eventueel geladen heb, heeft de crimineel mij allang te pakken.

Bovendien krijg ik elk jaar politiecontrole, de nummers worden nagekeken en vanaf vorig jaar vragen ze nu ook of ik de laders en de munitie wil afgeven. Wat ik uiteraard niet wil. Ik heb een vergunning, ik ben geen crimineel, dus waarom zou ik dat doen.

Criminelen ontwapenen is natuurlijk niet zo gemakkelijk. De Russische Kalashnikov's zijn voor een prikje op de zwarte markt te koop. (Niet dat ik er ervaring mee heb, maar dat hoorde ik op teevee).
Dus de bevolking ontwapenen treft enkel de sportschutter, die voor zover ik weet nooit bij criminele schietpartijen betrokken is. En wat die zelfmoorden betreft. Er zijn mogelijkheden genoeg!
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:00   #156
BartP
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Politieke pseudo-intellectuelen uit de pseudo-communistische klasse uit het pseudo zuidelijke landsgedeelte broeden op pseudo-fascistische plannen om het wapenbezit aartsmoeilijk te maken.

Ik vind wapens een noodzaak, niet in het minst om mij in geval van nood te beschermen tegen een ontsporende staat.
je kunt al beginnen met jezelf voor de kop te schieten.
intellectueel kan Vlaanderen er enkel maar op vooruit gaan dan.
BartP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:03   #157
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Als het gaat om criminaliteit te verminderen, dan heeft dit echt geen zin. Criminelen beschikken trouwens niet over legale wapens.

Ik heb zelf ook een pistool, revolver en een geweer. Geërfd van mijn vader die beroepsmilitair was en als hobby naar een schietclub ging.

Dat ik ze zou gebruiken tegen een eventuele inbreker is niet zo evident. Ze liggen in een kluis en de munitie ligt apart. Dus vooraleer ik eventueel geladen heb, heeft de crimineel mij allang te pakken.

Bovendien krijg ik elk jaar politiecontrole, de nummers worden nagekeken en vanaf vorig jaar vragen ze nu ook of ik de laders en de munitie wil afgeven. Wat ik uiteraard niet wil. Ik heb een vergunning, ik ben geen crimineel, dus waarom zou ik dat doen.

Criminelen ontwapenen is natuurlijk niet zo gemakkelijk. De Russische Kalashnikov's zijn voor een prikje op de zwarte markt te koop. (Niet dat ik er ervaring mee heb, maar dat hoorde ik op teevee).
Dus de bevolking ontwapenen treft enkel de sportschutter, die voor zover ik weet nooit bij criminele schietpartijen betrokken is. En wat die zelfmoorden betreft. Er zijn mogelijkheden genoeg!
Wanneer Uw commissaris voet bij stuk houd gaat U Uw munitie van die wapens inleveren.
U heeft een vergunning bekomen door erfenis, en dan kon Uw commissaris reeds het bezitten van munitie verbieden.
U kan enkel uw munitie behouden, wanneer U kan aantonen dat U lid bent van een OFFICIEËl erkende schietvereniging!
Anders kan de gouverneur uw bezit van munitie intrekken, zonder verweer.
Men kan Uw wapens NIET afnemen, maar wel het bezir van de munitie.
En opgelet, wanneer ze controle doen, en U bezit munitie, dan kunnen ze WEL uw vergunningen intrekken, en Uw wapens doen verkopen, of afgeven in een daartoe aangestelde wapenhandel.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:12   #158
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Wanneer Uw commissaris voet bij stuk houd gaat U Uw munitie van die wapens inleveren.
U heeft een vergunning bekomen door erfenis, en dan kon Uw commissaris reeds het bezitten van munitie verbieden.
U kan enkel uw munitie behouden, wanneer U kan aantonen dat U lid bent van een OFFICIEËl erkende schietvereniging!
Anders kan de gouverneur uw bezit van munitie intrekken, zonder verweer.
Men kan Uw wapens NIET afnemen, maar wel het bezir van de munitie.
En opgelet, wanneer ze controle doen, en U bezit munitie, dan kunnen ze WEL uw vergunningen intrekken, en Uw wapens doen verkopen, of afgeven in een daartoe aangestelde wapenhandel.
Klopt, maar ik denk niet dat ze de lader kunnen afnemen.
Laders zijn trouwens vrij te koop.
Oud 10 maart 2005, 18:25   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De wapenindustrie en -lobby ten spijt, zie ik toch een evolutie: langzamerhand wordt het moeilijker en moeilijker om een wapenhobby te kunnen blijven uitoefenen. Tot het uiteindelijk kwasi kompleet verboden zal zijn.
Een overgrote meerderheid van de Vlamingen gaat daarmee akkoord gaan dat de politiekers dit zullen stemmen.

Tesamen met die vermindering van legale wapens, zal de bestraffing van illegale wapens opgedreven worden.

Ik kan me daarin vinden.
Spijtig voor degenen die in die hobby een echte onschuldige vrijetijdsbeleving vinden, maar ach, ze kunnen zich ook goed amuseren in een vogelpikvereniging.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2005, 18:32   #160
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Gij! Weet absoluut niet over wat ge spreekt!
Goeie argumentatie.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be