Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 20 maart 2005, 13:32   #141
obiwan
Banneling

obiwan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daar ben ik het echt niet mee eens. Ik denk dat u stijl verwart met inhoud. Annemans heeft nu eenmaal een andere stijl dan Deman - voor beiden heb ik trouwens evenveel respect - en brengt de partijstandpunten nu eenmaal op z'n eigen manier naar buiten.

Ook hij heeft, net als Deman, duidelijk gezegd dat een "moslim" die tot het Vlaams Belang toetreedt eigenlijk, door het onderschrijven van de beginselverklaring, eigenlijk in de grond zijn eigen godsdienst de rug toekeert. Daarbij schaart hij zich in onze culturele en maatschappelijke waarden die in veel gevallen haaks staan op de islam.
Pas op in het parlement is Gerolf Annemans een goede kracht voor het Vlaams Belang, maar naar de kiezer toe kan Filip Deman het toch veel beter en vooral VEEL DUIDELIJKER naar voor brengen. Beiden hebben hetzelfde gezegd, alleen was het partijstandpunt bij Filip Deman veel duidelijker. Dat is een tip voor het Vlaams Belang in de toekomst, dat ze opnieuw de kiezer echt duidelijkheid verschaffen omtrent hun partijstandpunt en niet bang zijn dat het franskiljonne establishment hun opnieuw zal vervolgen.

Het gevolg: In De Zevende Dag stond Ivan Devadder op een gegeven moment aan de grond genageld, met de mond vol tanden. Terwijl vrijdag Gerolf het op sommige momenten knap lastig had om zich te verweren tegen het extreem linkse duo Polspoel en Desmet. Annemans komt soms ook zo gematigd over. Natuurlijk elk zijn favoriet binnen de partij, maar mijn favoriet is na vandaag toch wel Filip Deman.

Laatst gewijzigd door obiwan : 20 maart 2005 om 13:37.
obiwan is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:37   #142
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=3],,Een moslim kan geen democraat zijn.'' [/SIZE]

Die forse uitspraak deed kamerlid Filip De Man van het Vlaams Belang zondag in De Zevende Dag (Eén). Volgens hem verwerpt een groot deel van de moslims die een hoofdddoek draagt de Westerse maatschappij.

De Man staat bekend als een hardliner in het Vlaams Belang

en kwam afgelopen week in botsing met zijn collega-kamerlid Gerolf Annemans nadat die had laten uitschijnen dat er in de toekomst (geïntegreerde) moslims op de kieslijsten van het Belang zouden kunnen staan. De partij zwakte de verklaringen van Annemans later af.

Bron : DS
Clemens is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:40   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
en kwam afgelopen week in botsing met zijn collega-kamerlid Gerolf Annemans nadat die had laten uitschijnen dat er in de toekomst (geïntegreerde) moslims op de kieslijsten van het Belang zouden kunnen staan. De partij zwakte de verklaringen van Annemans later af.
Vooreerst heeft Annemans niet gezegd dat "moslims" een plaats kunnen krijgen op een VB-lijst. Wel heeft hij in een informeel gesprek de stelling geuit dat een iemand die uit een islamitische cultuur komt maar die zich volledig heeft ingeschreven in onze cultuur, onze normen en waarden, onze maatschappelijke visie misschien wel bij het VB terecht kan. Dat is heel wat anders dan wat DS ervan maakt.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:45   #144
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Vooreerst heeft Annemans niet gezegd dat "moslims" een plaats kunnen krijgen op een VB-lijst. Wel heeft hij in een informeel gesprek de stelling geuit dat een iemand die uit een islamitische cultuur komt maar die zich volledig heeft ingeschreven in onze cultuur, onze normen en waarden, onze maatschappelijke visie misschien wel bij het VB terecht kan. Dat is heel wat anders dan wat DS ervan maakt.
Straks gaat het Blok nog stellen dat de Katholieke kerk
ook moet gestopt worden, aangezien zij geen democratie is.

Ook in de Kerk wordt de vrouw niet gelijkwaardig behandeld met de man.

De Blok slogan van voor 13 juni is weer in.

[SIZE=3]Stop De Islam[/SIZE]
Clemens is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:49   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=3],,Een moslim kan geen democraat zijn.'' [/size]

Die forse uitspraak deed kamerlid Filip De Man van het Vlaams Belang zondag in De Zevende Dag (Eén). Volgens hem verwerpt een groot deel van de moslims die een hoofdddoek draagt de Westerse maatschappij.

De Man staat bekend als een hardliner in het Vlaams Belang

Bron : DS
Een echte moslim kan idd geen democraat zijn want die gaat altijd nog uit van de minderwaardigheid van de vrouw.
Vandaag verkiezingen voor de moslimraad en wat zien we? Aparte kiesberaus in Hoboken voor mannen en vrouwen, wat is daar de bedoeling van?
Volgens mij is dat een bewijs dat de moslims vrouwen nog altijd anders beoordelen dan mannen.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:55   #146
Clemens
Parlementsvoorzitter

Standaard

T'is mooi weer, ik ga fietsen.

Als ik terug ben is er mogelijks al een Blok-PM
die de woorden van Deman zal nuanceren.

Ook wordt Blokker Deman terug tijdelijk de mond gesnoerd
door het Blok, zoals begin deze week.
Clemens is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:57   #147
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik ben al gaan fietsen ... lekker weertje . Wel wat wind.
ilfalco is offline  
Oud 20 maart 2005, 13:59   #148
M.V.B.
Banneling

M.V.B.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Blok slogan van voor 13 juni is weer in.

[size=3]Stop De Islam[/size]
Was die dan ooit uit!?
M.V.B. is offline  
Oud 20 maart 2005, 14:22   #149
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
T'is mooi weer, ik ga fietsen.
Veel fietsgenot.
Piet Hein is offline  
Oud 20 maart 2005, 14:38   #150
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Een echte moslim kan idd geen democraat zijn want die gaat altijd nog uit van de minderwaardigheid van de vrouw.
Vandaag verkiezingen voor de moslimraad en wat zien we? Aparte kiesberaus in Hoboken voor mannen en vrouwen, wat is daar de bedoeling van?
Volgens mij is dat een bewijs dat de moslims vrouwen nog altijd anders beoordelen dan mannen.
De 'gelijkheid' van man en vrouw in België leefde juridisch voort tot in de jaren '70. Voor de jaren '70 was dit land dus geen democratie?

Overigens gaat de islam niet uit van de 'minderwaardigheid van de vrouw'. Dat is een 'westerse' (en zeer hedendaagse) interpretatie.

Het valt me ook op dat er nu al 'echte' moslims zijn en 'naammoslims'. Die opdeling doet me enigszins fundamentalistisch aan: voor een fundamentalist zijn er ook 'echte moslims' en 'moslimverraders'.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 20 maart 2005, 14:50   #151
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Overigens gaat de islam niet uit van de 'minderwaardigheid van de vrouw'. Dat is een 'westerse' (en zeer hedendaagse) interpretatie.
Ons hedendaags en westers vrouwvolk dankt u voor uw interpretatie.
Oud 20 maart 2005, 14:56   #152
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 'gelijkheid' van man en vrouw in België leefde juridisch voort tot in de jaren '70. Voor de jaren '70 was dit land dus geen democratie?

Het valt me ook op dat er nu al 'echte' moslims zijn en 'naammoslims'. Die opdeling doet me enigszins fundamentalistisch aan: voor een fundamentalist zijn er ook 'echte moslims' en 'moslimverraders'.
Hoe democratisch de moslimlanden wel zijn hebben we op de nationale vrouwendag nog maar eens gezien toen de vrouwen die in Turkije nog maar een klein beetje voor hun rechten opkwamen werden neergeknuppeld.

Ook niet waar zeker?
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 15:09   #153
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Goh, je moest eens weten hoeveel geweld er in Europa is tegen vrouwen, in veel gevallen dan nog van extreem-rechtse signatuur zoals meneer Verreycken. Ook niet waar zeker?

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 20 maart 2005 om 15:10.
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 15:12   #154
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Goh, je moest eens weten hoeveel geweld er in Europa is tegen vrouwen, in veel gevallen dan nog van extreem-rechtse signatuur zoals meneer Verreycken. Ook niet waar zeker?
Als iemand mij aanvalt met paperspray zou ik mij ook verdedigen, of dat nu een man is of een vrouw doet er niet toe.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 maart 2005 om 15:20.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 15:23   #155
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als iemand mij aanvalt met paperspray zou ik mij ook verdedigen, of dat nu een man was of een vrouw doet er niet toe.
Het is meermaals gebeurd, met of zonder pepperspray, ook tegen andere personen.

Ziehier het resultaat van een van de mishandelingen:

Daarvoor moet je echt wel een varken zijn.

Verder heeft hij wel een mooie palmares:

In 1996 werd hij tot 9.000 frank boete veroordeeld voor slagen aan PVDA-voorman Kris Merckx.

De stafhouder van de Nederlandstalige balie van Brussel opende in 1998 een informatief onderzoek tegen Verreycken, omdat hij brieven stuurde naar adverteerders van De Wijkgazet om hen aan te sporen niet meer te adverteren in een krantje dat volgens hem tegen het Vlaams Blok was. Zijn partij nam toen afstand van hem.

De Antwerpse gemeenteraad besloot in 1998 Verreycken te dagvaarden wegens slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid tot gevolg. Aanleiding waren incidenten aan het stadhuis op 24 november 1997, toen een delegatie van het Front National uit het Franse Vitrolles de toegang tot het stadhuis werd geweigerd. Bij de incidenten raakte een agent gewond.

In 2001 stond Rob Verreycken terecht voor diefstal met geweld, bedreigingen, zware slagen en racisme tegen een huurster. Het openbaar ministerie had twee jaar cel gevorderd. De rechter sprak hem vrij omdat de feiten "strafrechtelijk onvoldoende bewezen" waren.

Bron: http://www.gva.be/dossiers/-v/vlaamsblok/klop.asp

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 20 maart 2005 om 15:27.
Cyberfreak is offline  
Oud 20 maart 2005, 15:48   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eenzijdige berichtgeving uit kranten als De Morgen, terwijl later is gebleken dat er heel wat elementen in dit dossier van de "vechtscheiding" verzwegen werden.
Oud 20 maart 2005, 15:51   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook in de Kerk wordt de vrouw niet gelijkwaardig behandeld met de man.
Eerlijk gezegd sta ik versteld van uw onwetendheid.

Dit gaat niet over een andere behandeling, maar wel over een fundamenteel punt, nl. de gelijkWAARDIGHEID van vrouw en man. In het christendom is man en vrouw aan elkaar gelijk (naar waarde). Die gelijkwaardigheid houdt echter volgens de Kerk niet in dat ze in haar SACRAMENTELE structuur dezelfde TAKEN krijgt.

De islam kent die gelijkwaardigheid van man en vrouw niet, en verwerpt het zelfs. In koran als soenna staat op meerdere plaatsen dat man en vrouw ongelijkwaardig zijn. Dit gaat dan niet over TAKEN, maar wel over hoe man en vrouw ZIJN.
Oud 20 maart 2005, 15:52   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ziehier het resultaat van een van de mishandelingen:

Daarvoor moet je echt wel een varken zijn.

Verder heeft hij wel een mooie palmares:

In 1996 werd hij tot 9.000 frank boete veroordeeld voor slagen aan PVDA-voorman Kris Merckx.

De stafhouder van de Nederlandstalige balie van Brussel opende in 1998 een informatief onderzoek tegen Verreycken, omdat hij brieven stuurde naar adverteerders van De Wijkgazet om hen aan te sporen niet meer te adverteren in een krantje dat volgens hem tegen het Vlaams Blok was. Zijn partij nam toen afstand van hem.

De Antwerpse gemeenteraad besloot in 1998 Verreycken te dagvaarden wegens slagen en verwondingen met werkonbekwaamheid tot gevolg. Aanleiding waren incidenten aan het stadhuis op 24 november 1997, toen een delegatie van het Front National uit het Franse Vitrolles de toegang tot het stadhuis werd geweigerd. Bij de incidenten raakte een agent gewond.

In 2001 stond Rob Verreycken terecht voor diefstal met geweld, bedreigingen, zware slagen en racisme tegen een huurster. Het openbaar ministerie had twee jaar cel gevorderd. De rechter sprak hem vrij omdat de feiten "strafrechtelijk onvoldoende bewezen" waren.

Bron: http://www.gva.be/dossiers/-v/vlaamsblok/klop.asp
Die slagen keur ik inderdaad niet goed, maar kan men een partij aansprakelijk stellen voor wat leden in hun privé sfeer mispeuteren?
U noemt hier ook een heel ''palmares'' op maar ik zie maar één veroordeling staan, de rest zijn aantijgingen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 maart 2005 om 15:53.
daiwa is offline  
Oud 20 maart 2005, 15:56   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is niet "fundamentalistisch"; dat is gewoon de islam als dusdanig. Daarom heeft de islam altijd al "moslims" vervolgd die bepaalde aspecten in vraag stelden. De alawi's bijvoorbeeld, een sekte die evenwel de toplaag vormt in Syrië, werd tijdens het kalifaat eeuwenlang vervolgd: de alawi's leren bijvoorbeeld dat het niet nodig is moskeeën te bouwen, dat men niet alle dagen hoeft te bidden, dat er reïncarnatie voorkomt, enzovoort. Hetzelfde geldt voor de soefi's die leerden/leren dat men Allah als een liefdevolle vader kan en mag zien. Voor de rechtgelovige islam is dat een gruwel. De soefi's werden dan ook eeuwenlang vervolgd en een van de grootste mystici werd levend op de brandstapel gezet.

Het onderscheid is door de islam zelf gemaakt; niet door de "fundamentalisten". Tenzij men natuurlijk de eeuwenlange traditie van de islam uit onwetendheid plotseling als "fundamentalisme" afdoet.
Oud 20 maart 2005, 15:57   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die slagen keur ik inderdaad niet goed, maar kan men een partij aansprakelijk stellen voor wat leden in hun privé sfeer mispeuteren?
U noemt hier ook een heel ''palmares'' op maar ik zie maar één veroordeling staan, de rest zijn aantijgingen.
Uiteindelijk heeft de hele zaak niets met de partij als dusdanig te maken, maar zoals zo vaak hanteert men een vuile strategie wanneer het over het Vlaams Belang gaat. Onlangs werd er ook een CD&V-mandataris die trouwens ook nog eens burgemeester was, voor slagen en verwondingen tegen een buurvrouw veroordeeld. Hebben we toen in de pers grote koppen gezien met "CD&V'er slaat buurvrouw tot moes"? Plotseling was de partijaanhorigheid van die man niet belangrijk...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be