Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2005, 21:10   #141
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder
Dat de Katholieke kerk geld krijgt van de staat heeft te maken met de erf schuld.Dat islam geld krijgt betreur ik, De islam is een ge importeerde gods dienst die niets met ons land te maken heeft,deze godsdienst zorgt over al ter wereld voor onrust elk groot conflict tegen woordig heeft te maken met de islam.De islam is een veroverings godsdienst.
ik krijg hoofdpijn als ik uw bijdragen lees

ooit gedacht aan een cursus nederlands?
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2005, 22:19   #142
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
In praktijk kunnen we er niet naast dat de jaarlijkse subsidies die aan godsdiensten worden uitbetaald, worden berekend op basis van een dergelijk opnameritueel, zijnde bij de christenen de doop. De katholieke kerk heeft hierin het leeuwenaandeel, zijnde 98 % van de 350 miljoen euro die aan de religies wordt uitgekeerd, d.i. 343 miljoen euro. En daar moeten de ongelovigen aan mee betalen, zum kotzen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Soms heb ik het spitsmuizengevoel dat U en Pietje erger dan de ergste blokker bent... Erger en onbeschaafder, onbeschaamder dan de ergste Nazifanaat...
Ik kan me natuurlijk vergissen (in uw termen zou dat misschien vergassen zijn�*
Het vaststellen van het feit dat de RKK een subsidie ontvangt ten bedrage van 343 miljoen euro en dit vermelden is in jouw ogen erger en onbeschaafder dan de ergste nazifanaat??? Van plan om van jezelf een karikatuur te maken? Waar blijf je toch die onvoorstelbare onzin vandaan halen?
Oud 30 mei 2005, 22:22   #143
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard De nagel op de kop.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ten tweede; ik dacht dat een forum dient om discussies te voeren en van gedachten te wisselen met gelijkgezinden of andersdenkenden. Hier wordt het forum gebruikt om politieke redenen. Heel het gedeelte dat ik in de quote onderlijnd heb is een handleiding om Mr. Verreycken's actie te steunen, terwijl ik in zijn post eigenlijk geen enkele verantwoording vind waarom hij in feite tegen de subsidiëring is. Kortom; volgens mij is dit misbruik van het forum. Het minste wat Mr. Verreycken had kunnen doen was even trachtten te duidden waarom hij een probleem ziet in het subsidiëren van de Islam (maar zwijgt over de subsidie aan de katholieke kerk), maar dat is blijkbaar te veel gevraagd...
Eén van de weinige zinvolle bijdragen inzake dit onderwerp. Heel typerend dat er niet op wordt gereageerd door de blokkers.
Oud 31 mei 2005, 09:38   #144
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Eén van de weinige zinvolle bijdragen inzake dit onderwerp. Heel typerend dat er niet op wordt gereageerd door de blokkers.
Ik ben geen blokker of belanger, maar ik vind ook dat de Islam niet hoeft gesubsidieerd te worden.
Waarom zou ons belastingsgeld gaan naar de subsidiëring van moskeeën en dergelijke? Niks van!
De vreemdelingen dienen zich aan te passen.
Willen ze hun eigen godsdienst blijven beleven? Fijn, want wij leven in een democratie . Het mag dus, zolang het maar niet in strijd is met onze wetten, waarden en normen.
Kost het geld? Uiteraard. Maar als ze perse hun eigen ding willen doen, dan moeten ze maar zelf met geld zien te komen. Nogmaals: waarom zouden wij in godsnaam moeten betalen voor hun zaken?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Antoon on 31-05-2005 at 10:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik ben geen blokker of belanger, maar ik vind ook dat de Islam niet hoeft gesubsidieerd te worden.
Waarom zou ons belastingsgeld gaan naar de subsidiëring van moskeeën en dergelijke? Niks van!
Willen ze hun eigen godsdienst blijven beleven? Fijn, want wij leven in een democratie . Het mag dus, zolang het maar niet in strijd is met onze wetten, waarden en normen.
Kost het geld? Uiteraard. Maar als ze perse hun eigen ding willen doen, dan moeten ze maar zelf met geld zien te komen. Nogmaals: waarom zouden wij in godsnaam moeten betalen voor hun zaken?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Kost het geld? Uiteraard? Maar als ze perse hun eigen ding willen doen, dan moeten ze maar zelf met geld zien te komen. Nogmaals: waarom zouden wij in godsnaam moeten betalen voor hun zaken?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Antoon : 31 mei 2005 om 09:39.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 14:26   #145
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Of men nu al dan niet een blokker is doet er in feite niet veel toe. Men hoeft niet noodzakelijk deel uit te maken van het blok om afwijzend tegenover dit voorstel te staan. Ikzelf ben niet te vinden om wat voor religie dan ook te subsidiëren. (En degene die mijn posts een beetje hebben gevolgd, weten ondertussen dat ik een behoorlijke afkeer heb van het blok...).
Citaat:
Kost het geld? Uiteraard. Maar als ze perse hun eigen ding willen doen, dan moeten ze maar zelf met geld zien te komen.
Inderdaad, maar dan wel op voorwaarde dat de subsidies aan de andere godsdiensten eveneens wordt stopgezet. Ik zie niet in waarom bepaalde religies worden gesteund en andere dan weer niet. Ofwel iedereen ofwel niemand. In het eerste geval, waar ligt de grens? Het aantal gelovigen? De 'inhoud' van die religie? Het aantal jaren dat een bepaalde religie in onze contreien vertoeft? Een uitzichtloze discussie.
Oud 31 mei 2005, 14:30   #146
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord, indien dezelfde regels gelden voor katholiscisme.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 14:33   #147
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Volkseigen religies moeten door de overheid gesubsidieerd worden, al de rest wordt best buiten de wet gesteld en kan in Vlaanderen niet gepraktizeerd worden. Volkseigen religies zijn enkel het katholiek geloof en het heidendom.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2005, 14:38   #148
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of men nu al dan niet een blokker is doet er in feite niet veel toe. Men hoeft niet noodzakelijk deel uit te maken van het blok om afwijzend tegenover dit voorstel te staan.
Correct. Jij begon erover "Heel typerend dat er niet op wordt gereageerd door de blokkers."

Citaat:
Ikzelf ben niet te vinden om wat voor religie dan ook te subsidiëren. (En degene die mijn posts een beetje hebben gevolgd, weten ondertussen dat ik een behoorlijke afkeer heb van het blok...).
...
Inderdaad, maar dan wel op voorwaarde dat de subsidies aan de andere godsdiensten eveneens wordt stopgezet. Ik zie niet in waarom bepaalde religies worden gesteund en andere dan weer niet. Ofwel iedereen ofwel niemand. In het eerste geval, waar ligt de grens? Het aantal gelovigen? De 'inhoud' van die religie? Het aantal jaren dat een bepaalde religie in onze contreien vertoeft? Een uitzichtloze discussie.
Voor mijn part mag de Kerk worden gesubsidieerd. Het gaat immers om onze godsdienst. Maar als buitenlanders hier afkomen en hun eigen godsdienst willen beleven, dan hebben ze het voorrecht om dat hier te mogen , wij zijn immers een vrij land. Maar dan zie ik absoluut niet in waarom wij dat moeten gaan financieren. Dat slaat toch gewoon nergens op.
Oud 31 mei 2005, 14:40   #149
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Akkoord, indien dezelfde regels gelden voor katholiscisme.
Dat is het stukje waarmee ik het dan weer niet eens ben.
Oud 31 mei 2005, 14:42   #150
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

Volledige scheiding van Kerk en Staat , welke godsdienst dan ook, geen subsidies !!
Zolang echter men subsidies blijft geven dan gelijke verdeling van de koek aan de hand van het aantal mensen dat de godsdienst aanhangen ...
Gaat de Kerk wel wat geld kosten , me dunkt
Oud 31 mei 2005, 14:44   #151
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing
Volledige scheiding van Kerk en Staat , welke godsdienst dan ook, geen subsidies !!
Vwalla, laat de gelovigen het zelf maar financieren. Eens zien of ze dan nog zo "gelovig" zullen zijn. 8)
Oud 31 mei 2005, 14:46   #152
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

We leven in een land waar kerk en staat gescheiden zijn, als er dan religies gesubsidieerd worden moet dat voor iedereen gelijk zijn, elke belg is gelijk, katholiek, vrijzinnige, moslim, orthodox, jood, ... als ze dan toch subsidieren is het niet mer dan normaal dat dit ook voor de islam geld, zo krijg je ook onderling respect en als voorwaarde voor subsidiering worden de moskeën ook "gecontroleerd" op hetgeen ze verkondigen, zo ga je ook het extremisme tegen, de grootste hoop is gematigde moslim en heeft niet zo'n ideën als Bin Laden hoor.
En uhm, wat Guderian hier zegt is nogal ver van deze wereld... hij spreekt over volk... ik ben een autochtone vlaming, maar ik heb er echt geen peoblemen mee dat moskeën hier gebouwd worden, liever zo op een open en zichtbare manier dan ergens achterin in 't donker zonder dat iemand weet wat er zich afspeelt.
Oud 31 mei 2005, 14:55   #153
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
We leven in een land waar kerk en staat gescheiden zijn, als er dan religies gesubsidieerd worden moet dat voor iedereen gelijk zijn, elke belg is gelijk, katholiek, vrijzinnige, moslim, orthodox, jood, ... als ze dan toch subsidieren is het niet mer dan normaal dat dit ook voor de islam geld, zo krijg je ook onderling respect en als voorwaarde voor subsidiering worden de moskeën ook "gecontroleerd" op hetgeen ze verkondigen, zo ga je ook het extremisme tegen, de grootste hoop is gematigde moslim en heeft niet zo'n ideën als Bin Laden hoor.
En uhm, wat Guderian hier zegt is nogal ver van deze wereld... hij spreekt over volk... ik ben een autochtone vlaming, maar ik heb er echt geen peoblemen mee dat moskeën hier gebouwd worden, liever zo op een open en zichtbare manier dan ergens achterin in 't donker zonder dat iemand weet wat er zich afspeelt.
Wat Guderian schrijft wordt al lang niet meer au serieux genomen.

Maar betreffende de subsidies: Ik ben van mening dat de Katholieke Kerk gewoon door de staat moet worden gesteund, ook financieel. Zelfs als Kerk en Staat gescheiden zijn. Het gaat immers om onze cultuur.

Vreemde mensen die zich hier komen vestigen krijgen de vrijheid van Godsdienst, een privilege die meestal in hun land van herkomst niet bestaat. Maar ik zie niet in waarom de Staat hen er nog voor moet gaan betalen. Dat is er gewoon over.
Oud 31 mei 2005, 14:58   #154
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Correct. Jij begon erover "Heel typerend dat er niet op wordt gereageerd door de blokkers."
Beste Antoon, ofwel is er een misverstand ofwel doe je het moedwillig. Mijn stelling is dat er nog steeds geen enkel blokker gereageerd heeft op de stelling van BigF. Het is dan ook in deze context dat mijn quote dient te worden bezien.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ten tweede; ik dacht dat een forum dient om discussies te voeren en van gedachten te wisselen met gelijkgezinden of andersdenkenden. Hier wordt het forum gebruikt om politieke redenen. Heel het gedeelte dat ik in de quote onderlijnd heb is een handleiding om Mr. Verreycken's actie te steunen, terwijl ik in zijn post eigenlijk geen enkele verantwoording vind waarom hij in feite tegen de subsidiëring is. Kortom; volgens mij is dit misbruik van het forum. Het minste wat Mr. Verreycken had kunnen doen was even trachtten te duidden waarom hij een probleem ziet in het subsidiëren van de Islam (maar zwijgt over de subsidie aan de katholieke kerk), maar dat is blijkbaar te veel gevraagd...
Oud 31 mei 2005, 15:00   #155
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor mijn part mag de Kerk worden gesubsidieerd. Het gaat immers om onze godsdienst.
Die "ons", wie zijn dat?
Oud 31 mei 2005, 15:01   #156
krizis
Gouverneur

Standaard

Islam hoort ook bij onze cultuur... u kent blijkbaar de definitie van cultuur niet. Het is al heel lang in ons land aanwezig, dus ook deel van onze cultuur, cultuur is niet iets van een meerderheid, cultuur gaat over alles en iedereen... cultuur is niet iets vaststaands, cultuur leeft, en op dit moment is daar ook de islam bij... als cultuur niet zou leven, dan gingen we nu nog op kruistochten...
Oud 31 mei 2005, 15:02   #157
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Volkseigen religies...
Zelfde vraag als aan Antoon.
Oud 31 mei 2005, 15:03   #158
krizis
Gouverneur

Standaard

idd, wie is die "ons"? Spreek voor u zelf, ik ben agnost.
Oud 31 mei 2005, 15:03   #159
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar betreffende de subsidies: Ik ben van mening dat de Katholieke Kerk gewoon door de staat moet worden gesteund, ook financieel. Zelfs als Kerk en Staat gescheiden zijn. Het gaat immers om onze cultuur.
Jij als ultra liberaal, zou daar rabiaat moeten tegen zijn. Of past het toevallig gewoon in je kraam ???
Oud 31 mei 2005, 15:07   #160
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Jij als ultra liberaal, zou daar rabiaat moeten tegen zijn. Of past het toevallig gewoon in je kraam ???
uit alles wat Antoon zegt kan je alleen maar concluderen dat hij helemaal niet liberaal is, laat staan ulmtra-liberaal: hij steunt de conservatieve houding van Bush, hij is voor de negationismewet, hij wil godsdiensten subsidiëren, etc.
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be