![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: ZIONISME: BEVRIJDINGSIDEOLOGIE OF APARTHEID VAN HET MIDDEN-OOSTEN? | |||
| ja, het zionisme is inderdaad de Apartheid van het Midden-Oosten. |
|
15 | 31,91% |
| Het zionisme erkent het principe van gelijke rechten niet en dat staat een oplossing in de weg. |
|
15 | 31,91% |
| Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. |
|
10 | 21,28% |
| Geen idee. Weet ook niet of het zionisme vandaag nog een belangrijke rol speelt. |
|
3 | 6,38% |
| Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie |
|
6 | 12,77% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Feiten zijn immers niet te ontkennen. Zou uw denigrerende toontje verder kunnen wijzen op gebrek aan tegenargumenten? |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw 'argumenten' zijn de standaard-argumenten van één van de twee partijen in een conflict. Uiteraard zijn dit soort argumenten ... partijdig. (En heel selectief wat de 'feiten' betreft.) Ze zijn meestal ook weinig interessant, want ze vertolken gewoon de noden en verzuchtingen van één partij. U gaat er van uit dat uw WEET wat IK denk of geloof. Dat is al eerder gebleken. U voert een virtuele discussie, niet met mij, maar een het beeld dat u van mij (op welke basis?) hebt gevormd. Zin van de oefening? Nul. Ik pas er dus voor, zoals ik in het begin van de thread al heb geschreven. Ik heb helemaal geen denigrerend toontje, wel een groot wantrouwen voor wie met absolute waarheden en zwart/wit beelden schermt.
|
|
|
|
#143 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En wat dat denigrerend toontje betreft, ik wil er wel een poll over opstarten om aan te tonen dat groene flamignant niet de enige is die er zo over denkt.
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 30 maart 2005 om 21:54. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nuance, jij? Jij die alle schuld voor alles wat fout loopt in de wereld op één schuldige plaatst? Inderdaad, heel genuanceerd ... Jij gelooft in een officieel beeld, alléén is het een ander officieel beeld dan dat van Bush. Een heeeeeeeeeeeeeeel oud en versleten officieel beeld trouwens.
|
|
|
|
#145 | |
|
|
Citaat:
Zoek je naar de betekenis? weinig afwijkende verscheidenheid - fijn onderscheid. Gaan we terug dezelfde tour op? Gebrek aan creativiteit? Staan we in het hoekje waar de klappen vallen? Ik geloof NIET, maar stel het officiële beeld in vraag, en ik heb er geen 20 e-kes voor nodig GOOD NIGHT
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of betreur je nu dat je die lange onzin gepost hebt!
|
|
|
|
#147 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
|
Citaat:
Het splitsen van een gebied op etnisch-religieuze gronden is trouwens geen éénmalig gegeven. Hebt u al ooit gehoord van India en Pakistan? Ierland en Noord-Ierland? |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Minister
|
Citaat:
Eerst 60 jaar lang volk uitmoorden, verdrijven, treiteren, discrimineren en dan, onder internationale druk, ineens in volle harmonie naast elkaar blijven bestaan? Dat is enkel wachten op de volgende vonk. Want: - Israël geeft de claims op Jerusalem en Gazastrook gewonnen, maar echt niet op. - De settlers zitten in de weg voor een goede opleving van het 'land' van de Palestijnen. - Palestijnen zijn niet vergeten dat zij ooit het gebied bewoonden; terugkeer is niet mogelijk, infiltratie (onder het mom van integratie) wel. - Israël, met zijn "zuiver Joodse staat", kan nooit toelaten dat de gastarbeiders in "hun" beloofde land komen wonen. enz. enz. enz. Ik hoop met je mee, maar ik ben niet zo naïef het ook daadwerkelijk te geloven. Volgend parlement doet weer iets scheef en hopla, gaan we weer.
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Minister
|
Citaat:
6000 kolonisten, beschermd door 15.000 soldaten op een gebied dat 20% van de gazastrook beslaat. Op die andere 80% wonen 1.5 miljoen Palestijnen.. Of had ik dat al gezegd?
|
|
|
|
|
#153 | |||||||
|
|
Citaat:
En ja is het zo moelijk voor jou om te begrijpen dat israel vrede wil? Dat ze de aanslagen van de laatste 100 jaar deftig beu zijn? Citaat:
Citaat:
Het enieg probleem dat de setlers vormen is politiek. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probleme is dat de laatste paar decenia met arafat en de laatste jaren met sharon er weinig wil was op een vreedzame oplossing. Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||||||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Minister
|
Citaat:
Wat er werd beweerd was dat de opgeheven nederzettingen een druppel zijn, niet de gloeiende plaat zelf. Als je je Settlers verhuist van A naar B, maar het blijven Settlers, dan verleg je het probleem toch slechts? Of ze nu op de Gazastrook zitten of op de Westbank; beiden zijn gebieden waarin het goedkoper zou zijn géén Settlers te plaatsen. Dus het optimisme van verwijdering van de Settlers uit de Gazastrook sloeg bij mij ook vrij snel om in wantrouwen. Want die Settlers worden gewoon verplaatst naar een beter te verdedigen gebied. Niks toegift, niks compromis, gewoon economische motieven.
|
|
|
|
|
#155 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gisterenavond , Israel-Frankrijk : 1-1
Wie heeft er voor Israel gescoord? Juist, Walid Badir, een Arabier met Israelisch paspoort, oftewel een Israelische arabier. Apartheid? Tiens, Badir speelt in de nationale ploeg, leeft in Israel en mag overal binnen bij de joden, in cafés, restaurants, bioskoop, autobussen, ... en moet nergens achteraan gaan zitten. Weten jullie wel wat apartheid betekent? |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Minister
|
Dat je precies dat soort mensen in je ploeg zet, om de boodschap van "apartheid" te ontkrachten.
|
|
|
|
#158 |
|
Minister
|
Neem het woord apartheid eens letterlijk: apart, scheiden, niet-verscheidenheid, maar gescheiden zijn. Scheiden van 2 of meer werelden? Palestina en Israël? Palestijnen buiten de deur houden (ja, weet ik, om bommenblazers buiten te houden). Apartheid als middel is toegestaan, blijkbaar. Niet in mijn naam, wel in die van anderen.
apart·heid (de ~ (v.), -heden) 1 de in Zuid-Afrika door de blanke overheid opgelegde scheiding tussen de verschillende rassen => segregatie se·gre·ga·tie (de ~ (v.)) 1 apartheid 2 ontmenging in vaste stoffen 3 het optreden van plaatselijke verschillen in samenstelling van vaste stoffen Oftewel: de vermengeling van beide "rassen" tegengaan. Ik zal maar niet verdergaan zeker?
|
|
|
|
#159 |
|
Minister
|
@Jozef:
Zeker vind ik dat een goede zaak. Eindelijk. Die hadden in de eerste plaats nooit gebouwd mogen worden. Palestijnen zijn geen lievertjes, en Joden ook niet. Toch zullen ze met elkaar moeten leren leven. Eerlijkheid is gewenst. Wat denkt u: dat die 10.000 nieuwe nederzettingen in de West Bank niet als compensatie dienen voor de Knesset? Want ook op de West Bank hebben ze niets te zoeken. Jerusalem wordt door 2 of 3 verschillende godsdiensten geclaimd. Dat ze het dan ook eerlijk delen, verdomme!
Laatst gewijzigd door Mephisto : 31 maart 2005 om 16:30. |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Minister
|
En tot slot: als Palestijnen en Joden ECHT vrede willen, dat alle lof en wens ik ze ECHT alle succes. Als het WEER een afleidingsmaneuvre blijkt, waarbij Israël voor de zoveelste keer machtspolitiek misbruikt om er zelf beter van te worden, verafschuw ik het wederom. En is het de zoveelste maal dat ze de wereld een loer draaien.
Weet u nog? Wij, Europeanen, gaven hen dat stuk grond? Welk recht hadden wij daartoe? Dat is enkel gebeurd uit schuldgevoel, volgens mij. En daar teert een groot deel van de mensen nog steeds op, volgens mij. Ik zeg trouwens niet dat het Israëlische volk achter de Israëlische politiek staat. Dat is hier ook niet zo. De politiek vertegenwoordigt echter wel het volk. En als deze vrede 'genuine' is, als Israël het strijden moe is, dan kunnen we nog mooie tijden tegemoet zien! Hoeft enkel de USA nog te worden teruggefloten en maken we kans op de nobelprijs voor de Vrede, als WERELD zijnde.. Dat zou toch wel erg wijs zijn, niet dan? Dus: ik hoop met je mee, thanx.
|
|