![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 |
Vreemdeling
|
![]() hmm en toch wil ik hier nog een opmerking bij maken... of je nu holebi of hetero bent, draait het niet allemaal om liefde? Da's iet moois, en gelijk hoe heeft ook iemand die holebi is recht op een mooi bestaan, zowel publiek als privé. Ik vraag mij af wie hierop durft tegenspreken eigenlijk ?!?
En als kleine P.S.: ik hoop écht dat dit forum in de toekomst blijft discussiëren, en niet persoonlijk aanvalt :-s ...
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Logisch, want wij hebben hen beïmporteerd naar hier en onderaan de maatschappelijke ladder geplaatst, als 'steun' aan de 'inheemse' onderklasse / arbeidersklasse. Die klasse werd daardoor een tikkeltje opgewaardeerd en kwam boven de geïmporteerde klasse te staan. Of het een feit is weet ik niet, maar het lijkt me logisch dat mensen met minder bezit & minder inkomen eerder geneigd zijn tot diefstal, bijvoorbeeld. Dat heeft daarmee niets met het allochtoon-zijn (Marokkaan-zijn, Turks-zijn, Albanees-zijn) te maken. Enkel met de maatschappelijke positie die deze mensen binnen de cultuur vaak innemen. En die is er één van 'minder-bedeeld', een 'lagere klasse' en 'lager inkomen'. Die discriminatie is een feit. Onterecht, maar wel een feit. En daarmee een ramp voor politie, omdat die mensen zich ook 'minder bedeeld' gaan voelen! En zich dientengevolgen ook zo uiten..
Laatst gewijzigd door Mephisto : 28 maart 2005 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Mephisto : 28 maart 2005 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
- Adoptie is een duidelijke boodschap naar ons toe dat ook zij kinderen willen opvoeden. Vele kinderen die geadopteerd worden krijgen trouwens daardoor een 2de kans, en dat is ook iets moois, niet?!?
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog zo'n adagium : als u ergens niks van afweet, zwijgt u er beter over. Enfin, we hebben weer eens goed kunnen lachen, waarvoor dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij hoeft helemaal geen misdrijf bij te creëren, liefje, hij kan jouw discriminatie perfect bestraffen op basis van dat artikel.
Maar ik geef je op één punt gelijk: we hebben weer eens hartelijk kunnen lachen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(*) uitz.: wanneer het in het voordeel van de verdachte is
![]() |
![]() |
#158 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben die niet onderaan die ladder gezet, we hebben ARBEIDERS voor de KOOLMIJNEN hierheen gehaald, dat IS plebs, en dat WAS plebs in eigen land (waarom denk je dat ze hierheen kwamen ?) wij hebben er geen plebs van gemaakt. en btw, de meesten van de marokanen die in ons land zijn zijn niet door ons hierheen gehaald maar later zelf (vaak illegaal) afgekomen. Kun je ons niet de schuld van geven he. cfr. 1961 : 400 marokkanen hier jaren 60 we halen er een aantal hierheen 1971 : 39.000 marokanen (Stengers, J., Emigration en immigration en belgique au XIX et XXe siecle, 1978.) > gebaseerd op bevolkingscijfers vandaag : 100.000 marokanen, maw voor 61 % van de allochtonen gaat u "we haalden ze zelf hierheen" excuus niet op. Immers ze kwamen ZELF en LATER hierheen. Daarnaast, die 39 % waar het wel voor zou kunnen opgaan : ze pleegden zelf contractbreuk als het ware : ze zouden hierheen komen, werken en teruggaan (win win daar zij werkloos waren thuis, dat was de afspraak toch). Ze waren als het ware tijdelijk toegelaten, en ZIJ kozen er zelf voor hier te blijven tegen alle eerder gemaakte afspraken in, ze kregen zelfs hun inferieure religie gelegaliseerd in 1974. En van discriminatie van ons aan hen aangedaan is er al helemaal geen sprake. Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 29 maart 2005 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mvg.melf |
|
![]() |
![]() |