Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2005, 10:02   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Toch erg hé dat personeel van tegenwoordig.
Ik begrijp echt niet waarom jullie nog mensen in dienst nemen en het werk niet zelf opknappen.
Het zal ze leren al die ondankbaren!
Er staan er toch al vele op straat? Bedrijven gaan toch dicht de één na de andere?
Personeel wordt met plezier verkocht, omdat het zo dankbaar werken is natuurlijk!
En geloof het of niet we zijn aan onze laatste jaartjes bezig hier bij ons. Alles gaat plat en het enige dat nog zal overblijven is die zelfstandige die alleen werkt (of met twee), de gepensioneerde die ergens wat bijklust en de student die een tijdelijk jobke doet.
Of er zal veel moeten veranderen en heel snel.
by the way, de generatie die nu niks doet zal het later nogal mogen uitleggen aan hun kinderen, want die gaan daar niet mee kunnen lachen, dat ze voor die generatie zullen dubbel moeten werken.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 13:14   #142
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]Op jou kap![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan zou jij eerst verondersteld worden iets productiefs te doen voor de gemeenschap en dat zie ik eigenlijk nog niet snel gebeuren![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Iedereen benijden die het beter heeft dan jij(maar dan wel door eigen inzet)is het enigen dat ik lees![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Typisch voor een wereldverbeteraar “doe wat ik zeg en niet wat ikzelf doe”[/size][/font]
Arbeiders die niet beseffen dat zij degenen zijn die de welvaart van de werkgever opbouwen zijn een stelletje gefokte slaven !

de grote werkgevers zijn de echte luiaards
zij geven andere mensen werk
en nemen er de vruchten van
het enige dat ze naast de hele dag luieren doen
is verhaaltjes onder de domme vlaamse bevolking verspreiden als zouden de werklozen de profiteurs zijn !
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 13:50   #143
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Arbeiders die niet beseffen dat zij degenen zijn die de welvaart van de werkgever opbouwen zijn een stelletje gefokte slaven !

is verhaaltjes onder de domme vlaamse bevolking verspreiden als zouden de werklozen de profiteurs zijn !
Weg met die werkgevers! Iedereen aan de dop tot meerdere glorie van de vakbonden!
Oud 17 april 2005, 15:36   #144

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Weg met die werkgevers! Iedereen aan de dop tot meerdere glorie van de vakbonden!
Nee nee - iedereen eigen werkgever - in plaats van loonslaafje te zijn. Allemaal kleine autonome zelfstandigen dat is waar we naartoe willen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 17 april 2005, 21:34   #145
malinois
Gouverneur

malinois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Maar lulkoek of geen ; unizo heeft toch vandaag in de krant laten zetten dat als men zulke situatie heeft met de vakbonden ze best hun hulp inroepen want dat de gewone zaakvoerder niet opkan tegen de opgeleide "hulptroepen" die van de vakbonden komen.
Dus zulke lulkoek is toch ook weer niet.
Bent u een bondgenoot van Unizo? Wat doet u dan bij het vierdewereldsyndicaat?
malinois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 21:37   #146
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ploegbaas is meestal de leider van de roedel hé!
En als je op verplaatsingen werkt, werven hier en werven daar kun je niet beveiligen. Je kan er moeillijk dag en nacht securitas gaan bijstellen nietwaar?
Ja, dan is er natuurlijk maar één oplossing: rij je arbeiders overhoop. Dan heb je er geen last meer van.
Oud 17 april 2005, 21:40   #147
malinois
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben blij dat u zich hier min of meer kan terug vinden. Sommigen zouden al durven zeggen dat het geisoleerde gevallen zijn.
Er is weinig respect tegenwoordig.

Weet je in welke taak wij gefaald hebben bij de opvoeding van deze generatie?
We hebben ze vergeten leren werken!
Als je er zo eens over nadenkt is het nog logisch ook. Wat je in je jeugd niet oppikt, pik je nooit meer op. O.a. respect ook.
Aan de reactie van Marco te zien, merk je nu toch zelf ook van welke rabiate kansarmenhaters je hier de bondgenoot speelt. Jij was toch sympathisant van de King, of vergis ik mij?

Laatst gewijzigd door malinois : 17 april 2005 om 21:41.
Oud 17 april 2005, 21:44   #148
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ge kunt u ook is afvragen waarom mensen iets meepakken vanop hun werk.

3 redenen: egoïsme wordt er ingestampt vanop school (ieder voor zijn eigen is zo goed als een plicht), slechte socio-economische sitatie waardoor ze die extraatjes wel kunne gebruiken en geen inspraak in bedrijf

Ik vraag mij trouwens af hoeveel dergelijke misbruiken gebeuren ze...
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2005, 22:29   #149
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Aan de reactie van Marco te zien, merk je nu toch zelf ook van welke rabiate kansarmenhaters je hier de bondgenoot speelt. Jij was toch sympathisant van de King, of vergis ik mij?
Ben ik nog steeds 100%, ook ik heb mijn portie gehad trouwens.
Maar daartegenover staat dat werken evengoed mijn streefdoel is. Ik ben geen voorstander van sociaal profitariaat, wel sociaal engagement. Dat is zowel op de werkvloer als buiten de werkvloer.
Iedereen kan in een dipje zitten en dan moeten we een stevige basis hebben. Kan je er uit klimmen, zoveel te beter en daar ijver ik evengoed voor.

Trouwens wie gelijk heeft die heeft gelijk. In de ééne discussie kan je geen bondgenoot zijn en in de andere dan weer wel.
Ik denk dat zowel ik als marco van beide werelden iets meer ervaringen hebben opgedaan dan de meeste anderen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 17 april 2005 om 22:33.
Oud 17 april 2005, 22:31   #150
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door malinois
Bent u een bondgenoot van Unizo? Wat doet u dan bij het vierdewereldsyndicaat?
Unizo staat evengoed achter de dopper, de werkmens, de zelfstandige en al wat die van rechten kunnen hebben of krijgen kan je daar terug vinden.
Dit is geen malafide onderneming.
Oud 17 april 2005, 23:27   #151
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ge kunt u ook is afvragen waarom mensen iets meepakken vanop hun werk.

3 redenen: egoïsme wordt er ingestampt vanop school (ieder voor zijn eigen is zo goed als een plicht), slechte socio-economische sitatie waardoor ze die extraatjes wel kunne gebruiken en geen inspraak in bedrijf

Ik vraag mij trouwens af hoeveel dergelijke misbruiken gebeuren ze...
Cijfers ken ik niet vanbuiten maar het is wel gigantisch. Waarschijnlijk hoger dan al de rest samen. Veel aangifte wordt daar wel niet in gedaan meestal omdat dit toch maar tijdsverlies is.
Oud 18 april 2005, 12:06   #152
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Toch erg hé dat personeel van tegenwoordig.
Ik begrijp echt niet waarom jullie nog mensen in dienst nemen en het werk niet zelf opknappen.
Het zal ze leren al die ondankbaren!
Vroeger had ik een pak meer personeel. Ik heb die zaken verkocht omdat ik dat aspect grondig beu was. De nieuwe eigenaar is een halve jurist en dat merk je. Allemaal braafjes in het gareel. Ze hebben zich niet verbeterd maar blijkbaar is het wel de juiste aanpak.

Ik heb mij niet kunnen inhouden en zodoende heb ik nu opnieuw personeel in een andere branche. Weetje, zaken doen is helemaal niet zo moeilijk. Personeelsbeleid daarentegen is toch 90% van de problemen die opgelost moeten worden.

Mijn firma is constant aan het groeien en elk kwartaal nemen we mensen bij aan. Een herstructurering dringt zich op. Dat zal een splitsing worden in diverse bvba-tjes met zelfstandigen ipv werknemers. Het rare is dat zij meer gaan verdienen en ik ook. Motivatie?
Oud 18 april 2005, 12:14   #153
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ik heb medelijden met hen, behalve met die flikken natuurlijk...
Hoe mensen zich zo kunnen verlagen tot flik zijn.

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 12:14   #154
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Arbeiders die niet beseffen dat zij degenen zijn die de welvaart van de werkgever opbouwen zijn een stelletje gefokte slaven !!
Zonder die werkgever zouden ze wel geen job hebben he. Als ze zich slaaf van hun werknemer voelen,dat ze dan zelf een bedrijf oprichten. Eens zien hoelang ze dat volhouden...

Citaat:
Ik vermoed da ge zelf "gewone werknemer" zijt? Als je zelf werkgever was, zou je hier niet zo'n onzin verkondigen.

Citaat:
Die verhaaltjes kloppen soms wél. Ik ken een paar werklozen die écht wel profiteurs zijn. Inderdaad, we moeten niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar het is naief om te denken dat alle werklozen zitten trappelen om te beginnen werken
Oud 18 april 2005, 12:15   #155
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
op die vreedzaam stakende mensen inrijden...
toont goed de ware aard van die hebzuchtige kapitalistische monsters.

bedrijfleidertje zal nu vooral bezorgd zijn of er geen krassen op zijn BMW 5 zijn door het incident.
met zo'n karretje reed onze bedrijfsleider:

Dat zou voor mij persoonlijk inderdaad ook mijn grootste zorg zijn, ...

Da bedrijf is niet van die stakers dus hebben die ook niet het recht om de toegang te ontzeggen.
Oud 18 april 2005, 12:16   #156
PurpleQueen
Partijlid

PurpleQueen's schermafbeelding

Standaard

Goh zwijgt dervan! Mijnen auto is bijlange zo sjiek niet, ma ik zou zot worre as der een kraske opkwam...
Oud 18 april 2005, 13:31   #157
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
Wat zou de hoog opgelopen ruzie precies zijn?
Die man zit daar in zijn auto zichzelf op te vreten, duidelijk gefrustreerd.
Is zijn bedrijf zo groot geworden, dat de werknemers zich kunnen organiseren?
Bij 50 mensen is zelfs een vakbond verplicht. Zou de frust-lijder misschien 50 mensen in dienst hebben zonder aan de voorschriften te voldoen? Dan moet ie in Letland of Bosnië gaan wonen en daar zijn bedrijfje voortzetten.

Ik als bedrijfsleider zou dat natuurlijk ook meteen doen, trouwens ik zou in de eerste plaats al maken dat ik onder die grens van 50 blijf, !

Die vakbonden zijn er toch alleen maar om uw onderneming naar de kloten te helpen, dus kunde die maar beter buitenhouden.
Oud 18 april 2005, 13:34   #158
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PurpleQueen
Goh zwijgt dervan! Mijnen auto is bijlange zo sjiek niet, ma ik zou zot worre as der een kraske opkwam...

K rij ikik ook nie me nen BMW maar ze moeten van mijn grief afblijven, !
Oud 18 april 2005, 14:24   #159

Standaard

Citaat:
Zonder die werkgever zouden ze wel geen job hebben he. Als ze zich slaaf van hun werknemer voelen,dat ze dan zelf een bedrijf oprichten. Eens zien hoelang ze dat volhouden...
=slavenmentaliteit. De werkgever moet dankbaar zijn tov de werknemer omdat die zijn kapitaal opbouwt terwijl hij ligt te luieren en gaat dineren.
Citaat:
Ik vermoed da ge zelf "gewone werknemer" zijt? Als je zelf werkgever was, zou je hier niet zo'n onzin verkondigen.
Kijk naar mijn profielpagina - ik behoor tot de meest gehate soort.
Citaat:
Die verhaaltjes kloppen soms wél. Ik ken een paar werklozen die écht wel profiteurs zijn. Inderdaad, we moeten niet iedereen over dezelfde kam scheren, maar het is naief om te denken dat alle werklozen zitten trappelen om te beginnen werken
Hoewel ik waarschijnlijk wel werk zou aannemen als er iets zou zijn - voel ik me eigenlijk wel te goed om te werken voor de rijkdom van een ander. Die ander moet daar zelf maar voor werken. Mocht ik het dan toch doen dan kan ie beter dankbaar zijn; zoniet kan ik hem zijn of haar integriteit niet langer garanderen. Aangezien de meeste bazen denken dat ze weldoeners zijn kan ik dus beter zelfstandige worden. Dat is voor beide partijen het gezondste. Het monopoliseren van de grond en de natuurlijke hulpbronnen die collectief bezit ZIJN door een geestelijk gestoorde minderheid maakt dit echter onmogelijk.
Oud 18 april 2005, 18:06   #160
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
=slavenmentaliteit. De werkgever moet dankbaar zijn tov de werknemer omdat die zijn kapitaal opbouwt terwijl hij ligt te luieren en gaat dineren. Kijk naar mijn profielpagina - ik behoor tot de meest gehate soort. Hoewel ik waarschijnlijk wel werk zou aannemen als er iets zou zijn - voel ik me eigenlijk wel te goed om te werken voor de rijkdom van een ander. Die ander moet daar zelf maar voor werken. Mocht ik het dan toch doen dan kan ie beter dankbaar zijn; zoniet kan ik hem zijn of haar integriteit niet langer garanderen. Aangezien de meeste bazen denken dat ze weldoeners zijn kan ik dus beter zelfstandige worden. Dat is voor beide partijen het gezondste. Het monopoliseren van de grond en de natuurlijke hulpbronnen die collectief bezit ZIJN door een geestelijk gestoorde minderheid maakt dit echter onmogelijk.
[font=Times New Roman][size=3]Soms verzuip je in je eigen zever vent! [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Alsof jij ooit zelfstandig zou willen beginnen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Nee, liever kakken op de mensen die iets proberen op te bouwen en veeeeeeeeeeeel zelfbeklag![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Zoals je zelf zegt ben je soms gehaat![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar daar zorg je zelf voor vent![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Je bent gewoon te lui om te werken en je zal waarschijnlijk(99% zeker)nooit iets opbouwen in je leven![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Laat staan je sociaal engagement dat er op neerkomt profiteren en klagen zichzelf een wereldverbeteraar noemen is gemakkelijk maar er echt wat voor geven(behalve op dit forum kakken)is wel wa anders![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Het gedacht van een hardwerkende uitgezogen slaafs arbeiderke! [/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be