Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2004, 10:07   #141
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra

welke pagina ongeveer van het programma in pdf formaat?

anyway, hoe komt het dan dat er bijvoorbeeld in randgemeenten van Antwerpen genaturaliseerde fillipijnen op de VB lijst stonden en daar lokaal medewerkers zijn?
Oeioei, ze moeten weer direct in defentie gaan...
Zo'n straffe dingen heb ik ook al gelezen en gehoord van het Vlaams Blok op oa. de website, programma-bladjes en interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste )
Hetgeen chill effect opnoemt is iets wat hier op dit forum gepost werd, terwijl illwill vroeg naar programmastandpunten.

Uiteraard mag je daar niet op reageren, nietwaar headinajar, want dan ben je "defensief"
Wanneer je dus over alle stranden spreekt is het niet meer dan normaal dat je die stranden afrekent op 1 zandkorrel...

'k Vraag je wel hoe je aan die blaadjes geraakt bent. Zou die ook wel eens graag zien.

Citaat:
Het valt wel op dat telkens als er een stevig argument tegen het VB naar voren gebracht wordt, dat de pro-VB'ers altijd om perfecte bewijzen beginnen zaniken, precies of al de niet VB-ers zijn leugenaars. Maar hun eigen argumenten zitten wel altijd vol ingekleurde halve waarheden, vooroordelen, subjectieve enquetes en statistieken en noncentiale zwart-wit logica.
Perfecte bewijzen?
Even dacht ik dat een bewijs een bewijs was.
Als er perfecte bewijzen bestaan, wat zijn dan eigenlijk niet-perfecte bewijzen?

Loze aantijgingen misschien, zoals het vergelijken van de mening van iemand op dit forum met het standpunt van een partij waarop méér dan 700 000 andere mensen ook stemmen...
Dat zijn inderdaad "perfecte bewijzen"
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 10:24   #142
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

whoisy,

Zoals dat gewoonlijk is met mensen zoals jij, heb je het verkeerd begrepen (opzettelijk of onopzettelijk).
Wat ik wil zeggen is dat VB-ers hypocriet zijn. Ze moeten wel altijd direct bewijzen hebben bij een tegenargument, maar beginnen zelf rond de pot te draaien als je hen om een deftig argument vraagt.

Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven waar ze echt voor staan... Eigenlijk zijn het lafaards.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2004, 10:34   #143
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
whoisy,

Zoals dat gewoonlijk is met mensen zoals jij, heb je het verkeerd begrepen (opzettelijk of onopzettelijk).
Wat ik wil zeggen is dat VB-ers hypocriet zijn. Ze moeten wel altijd direct bewijzen hebben bij een tegenargument, maar beginnen zelf rond de pot te draaien als je hen om een deftig argument vraagt.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat Bartje een blokker is zeker

Citaat:
Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven waar ze echt voor staan... Eigenlijk zijn het lafaards.

Je bedoelt misschien eerder iets als dit: Waarom kunnen VB-ers gewoon niet toegeven dat ze staan voor hetgeen ik wil dat ze staan...

Lafaards?
Blokkers zijn dus angstige mensen die wegvluchten voor gevaarlijke situaties... hmm interessante denkwijze houdt u erop na.
Even dacht ik dat blokkers gevaarlijke situaties onder de loep namen en aankaartten.
Nu, ieder zijn mening hoor, maar voor mij is een lafaard iemand die een misdadiger knuffelt omdat hij bang voor de gevolgen indien hij een ander, defensief, gedrag aan de dag zou leggen. (het perfecte voorbeeld is het wapenwet-voorstel van die "spiritiste": als je geen wapen in huis hebt, kan je de inbreker niet gevaarlijker (lees: bozer) maken dan hij al is.

Oh ja, ik ben dus echt wel benieuwd hoe je aan die blaadjes bent geraakt hoor. Ik zou die echt graag wel eens inkijken.
Tenslotte is dat een mogelijkheid om mijn visie aan te passen, nietwaar...
Oud 19 januari 2004, 10:41   #144
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door whoisy
Loze aantijgingen misschien, zoals het vergelijken van de mening van iemand op dit forum met het standpunt van een partij waarop méér dan 700 000 andere mensen ook stemmen...
tja, het komt natuurlijk zoals in alle VB-discuties neer op dezelfde 5 dingen :
- de 700.000 (gediscrimineerde) stemmers
- het cordon-sanitair
- de geldstromen naar wallonië
- de mei-68 progressieve linksen
- en de positieve discriminatie van ... whoever

'k Heb het programma ook eens goed gelezen bij de vorige verkiezingen. Je kan VB-argumentatie precies al in een wiskundige formule voorstellen met telkens een andere variatie van een sequentiële opeenvolging van de 5 bovenstaande "super"-argumenten.
Van onderwijs tot cultuur, van vreemdelingenproblematiek tot Vlaamse onafhankelijkheid, bij elk programmapunt werden dezelfde paar argumenten bijgesleurd.
Wat ik mij afvraag is of de VB-ers dat programma eigenlijk zelf serieus nemen of dient het alleen maar om proteststemmen te winnen?

BTW. Jullie, VB-ers, vergeten precies altijd de 5.3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar 700.000 mensen meer in Vlaanderen?
Oud 19 januari 2004, 10:46   #145
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
tja, het komt natuurlijk zoals in alle VB-discuties neer op dezelfde 5 dingen :
- de 700.000 (gediscrimineerde) stemmers
- het cordon-sanitair
- de geldstromen naar wallonië
- de mei-68 progressieve linksen
- en de positieve discriminatie van ... whoever

'k Heb het programma ook eens goed gelezen bij de vorige verkiezingen. Je kan VB-argumentatie precies al in een wiskundige formule voorstellen met telkens een andere variatie van een sequentiële opeenvolging van de 5 bovenstaande "super"-argumenten.
Van onderwijs tot cultuur, van vreemdelingenproblematiek tot Vlaamse onafhankelijkheid, bij elk programmapunt werden dezelfde paar argumenten bijgesleurd.
Wat ik mij afvraag is of de VB-ers dat programma eigenlijk zelf serieus nemen of dient het alleen maar om proteststemmen te winnen?
Ik moet dom zijn...

Toon mij eens even aan waar ik het heb over "700 000 gediscrimineerde" kiezers?

Ik zeg gewoon dat je niet het VB in een positie kan duwen omdat 1 iemand op dit forum iets walgelijks schrijft.
Daar hoeft nu toch geen tekeningetje bij zeker...
Oud 19 januari 2004, 10:49   #146
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet dom zijn...

Toon mij eens even aan waar ik het heb over "700 000 gediscrimineerde" kiezers?
OK, het woordje "gediscimineerd" heb je niet geschreven. Nu goed?
Alleen begon je beargumentering weer sterk naar de typische VB-formule te stinken.

Citaat:
Ik zeg gewoon dat je niet het VB in een positie kan duwen omdat 1 iemand op dit forum iets walgelijks schrijft.
Daar hoeft nu toch geen tekeningetje bij zeker...
tja, dat klopt wel, maar ik heb datzelfde ook ergens gelezen alsook vele andere van die straffe dingen.
Oud 19 januari 2004, 10:49   #147
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
BTW. Jullie, VB-ers, vergeten precies altijd de 5.3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar 700.000 mensen meer in Vlaanderen?

Dit is altijd een leuke.

Jullie (SPa ofzo, het speelt geen rol) vergeten precies altijd de 5,3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar Cijfer afhankelijk van verkiezingsresultaat mensen meer in Vlaanderen?

(Bij de weg: er zijn geen 6 000 000 opkomstplichtigen in Vlaanderen hoor, tenzij baby's enz. ook opkomstplicht hebben...)

Pee Es: nog nieuws over die blaadjes die je ter sprake bracht en waar ik dan naar vroeg?
"Oh ja, ik ben dus echt wel benieuwd hoe je aan die blaadjes bent geraakt hoor. Ik zou die echt graag wel eens inkijken.
"
Oud 19 januari 2004, 11:07   #148
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit is altijd een leuke.

Jullie (SPa ofzo, het speelt geen rol) vergeten precies altijd de 5,3 miljoen Vlamingen die niet op jullie gestemd hebben. Tellen die niet meer mee soms? Of wonen er plots maar Cijfer afhankelijk van verkiezingsresultaat mensen meer in Vlaanderen?
Allee, we zijn bij VB discussie-boekje pagina 54 : als het moeilijk wordt in een discussie, noem de ander dan links of een SPa-er of zoiets.
Wees gerust ik behoor tot geen enkele politieke groepering en ik ben noch links noch rechts.

Citaat:
(Bij de weg: er zijn geen 6 000 000 opkomstplichtigen in Vlaanderen hoor, tenzij baby's enz. ook moeten opkomstplicht hebben...)

Allee, is 't echt???? Da wist ik nu nie sè!
Tja, ik kan ook cijferspellekes spelen, hee.
Oud 19 januari 2004, 11:12   #149
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dit is altijd een leuke.

Allee, we zijn bij VB discussie-boekje pagina 54 : als het moeilijk wordt in een discussie, noem de ander dan links of een SPa-er of zoiets.
Wees gerust ik behoor tot geen enkele politieke groepering en ik ben noch links noch rechts.
Euh, je bent weer niet mee hoor...

Dus toch een tekeningetje:
Het ging er niet om of daar SPa stond of niet. Er kon eender welke partij hebben gestaan. Links of rechts maakt in die vergelijking niet uit. Het is de vergelijking zelf die kant noch wal raakt.
Bij mijn weten hebben niet 5 000 000 van de 6 000 000 tegen de VLD (of ander partij...) gestemd. Neen 1 000 000 hebben voor de VLD gestemd.

Het mag dan een klein verschil lijken, dat is het alleszins niet.
Tegen stemmen betekent nog steeds tegen zijn.
Op 1 van 3 opties stemmen betekent niet dat je tegen die 2 andere opties bent.

(Absolute cijfers zijn uiteraard van de pot gerukt, ter verduidelijking...)
Oud 19 januari 2004, 11:13   #150
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Pee Es: nog nieuws over die blaadjes die je ter sprake bracht en waar ik dan naar vroeg?
"Oh ja, ik ben dus echt wel benieuwd hoe je aan die blaadjes bent geraakt hoor. Ik zou die echt graag wel eens inkijken.
"
Ge kunt daar zelf toch gemakkelijk aan geraken? Ga naar een VB-kantoortje...
Alleen die van een paar jaar geleden waren wel iets spicy-er. (voor FDW met de politiek correctere PR begon en de extremere vleugels goed verstopte)

Hoe ik aan die boekskes geraakte, zijn uw zaken nie. Of hoor je soms bij "KOSMOS" ofzo?
Oud 19 januari 2004, 11:17   #151
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, je bent weer niet mee hoor...
Neen, jij bent niet mee.
Ik heb toch nergens beweert dat de rest van de stemmers (buiten de befaamde "700.000" VB-stemmers), "tegen" het VB stemden!
Jij leest toch steeds dingen die ik nie schrijf, hoor.

Het enige dat belangrijk is in deze discussie is dat ze er niet "voor" stemden!
Oud 19 januari 2004, 12:03   #152
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
whoisy,

lafaards? Ik denk dat iemand die in het echte leven er voor durft uit te komen dat hij voor het Blok stemt zeker geen lafaard is.

En ik vraag geen perfect bewijs, hij zegt dat het een programma standpunt is. dus vraag ik hem gewoon te zeggen waar in het programma dit staat. Een kleine moeite lijkt me daar hij het programma toch in de buurt moet hebben ..

anders kan ik ook zeggen dat de VLD zegt in hun programma dat alle pinguins ter wereld uitgeroeid moeten worden. Waar dat staat vraagt u? Zeg, niet zagen hé, met uw bewijzen altijd.
Oud 19 januari 2004, 12:09   #153
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik vraag geen perfect bewijs, hij zegt dat het een programma standpunt is. dus vraag ik hem gewoon te zeggen waar in het programma dit staat. Een kleine moeite lijkt me daar hij het programma toch in de buurt moet hebben ..
Lees wat er staat!
Chill heeft helemaal niet over een programma-standpunt gesproken. Dat fantaseer jij erbij.
Oud 19 januari 2004, 12:10   #154
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hoe ik aan die boekskes geraakte, zijn uw zaken nie. Of hoor je soms bij "KOSMOS" ofzo?

Citaat:
interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste)
'k Heb al straffe dingen gelezen over allerlei netwerken ivm pedofilie e.d., geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben.
Oud 19 januari 2004, 12:28   #155
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Heb al straffe dingen gelezen over allerlei netwerken ivm pedofilie e.d., geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben.
OK, wat wil je nu zeggen, dat Vlaams Blok leden niet discrimineren? Dat er nog nooit rascistische of discrimerende uitspraken zijn gedaan door VB-ers?
Dat het Vlaams Blok evenveel van Moslims, Zwarten, Homosexuëlen, Natuur-activisten, Joden en zo voort houdt dan van de autochtone Vlamingen?
Oud 19 januari 2004, 12:37   #156
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
OK, wat wil je nu zeggen, dat Vlaams Blok leden niet discrimineren? Dat er nog nooit rascistische of discrimerende uitspraken zijn gedaan door VB-ers?
Dat het Vlaams Blok evenveel van Moslims, Zwarten, Homosexuëlen, Natuur-activisten, Joden en zo voort houdt dan van de autochtone Vlamingen?
In hemelsnaam man, pay attention please...

Wat zou ik nu willen zeggen met die opmerking over "straffe dingen over allerlei netwerken... blabla en geloof me vooral, maar vraag me niet hoe ik eraan geraakt ben "

Wat zou ik daar nu toch eigenlijk mee willen bedoelen, als ik die als reactie plaats op een schrijfsel van jouw hand: "interne VB-bladjes (vraag niet hoe ik eraan geraakt ben, maar dat zijn meestal de interessanste) "

Wist je trouwens dat er zich wel degelijk aliens op Aarde bevinden? 'k Heb eens ergens gelezen in interne documenten van de Amerikaanse Staatsveiligheid dat die aliens zich vooral ophouden in Noorwegen. (vraag me nu niet hoe ik eraan ben geraakt! )

Vind jij deze vorige alinea een geldig argument of vind je dat ik met die bijdrage in een discussie eigenlijk gewoon met spek aan 't schieten ben?
Oud 19 januari 2004, 13:02   #157
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Wist je trouwens dat er zich wel degelijk aliens op Aarde bevinden? 'k Heb eens ergens gelezen in interne documenten van de Amerikaanse Staatsveiligheid dat die aliens zich vooral ophouden in Noorwegen. (vraag me nu niet hoe ik eraan ben geraakt! )

Vind jij deze vorige alinea een geldig argument of vind je dat ik met die bijdrage in een discussie eigenlijk gewoon met spek aan 't schieten ben?
Nu had ik toch echt nie door wat je bedoelde enzo, hoor! Amaai seg.

Da van "KOSMOS" was wel grappig bedoelt hee vriend. Je weet toch wat ik bedoel met "KOSMOS" hoop ik?
En die bladjes heb ik in mijn handen gekregen van iemand die in de partij wou stappen (een jaar of 5 geleden) en mij eens wou overtuigen van het goeie VB.
Oud 19 januari 2004, 13:29   #158
zarathustra
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Lees wat er staat!
Chill heeft helemaal niet over een programma-standpunt gesproken. Dat fantaseer jij erbij.
lees wat er boven staat!

hij antwoord op iemand die vraagt naar een programmapunt. dus veronderstel ik dat hij to the point antwoord en een programma punt noemt.
Oud 19 januari 2004, 13:34   #159
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nu had ik toch echt nie door wat je bedoelde
Wist ik wel.

Citaat:
Da van "KOSMOS" was wel grappig bedoelt hee vriend. Je weet toch wat ik bedoel met "KOSMOS" hoop ik?
Misschien eens gebruik maken van smileykes. Anders je schrijfstijl een ietwat bijschaven zodat uit je schrijfsels kan worden opgemaakt wat je emotionele toestand op dat moment is.
Madame Blanche is hier geen geregistreerde nick bij mijn weten.

Enne, "KOSMOS"? Heeft dat iets te maken met die Aliens die zich in Noorwegen bevinden?

Citaat:
En die bladjes heb ik in mijn handen gekregen van iemand die in de partij wou stappen (een jaar of 5 geleden) en mij eens wou overtuigen van het goeie VB.
De blaadjes die ik in handen kreeg waren van een gefrustreerde astronaut die door de NASA werd buitengegooid wegens imcompetent.
Oud 19 januari 2004, 14:06   #160
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Enne, "KOSMOS"? Heeft dat iets te maken met die Aliens die zich in Noorwegen bevinden?
KOSMOS = "Kring voor het Onderzoek naar de Socialistische en Multi-culturele Ondermijning van onze Samenleving"

Daar stond een paar maanden geleden een vrij onthullend artikel over in die "linkse gazet" genaamd "De Morgen".

Het artikel zegt dat KOSMOS een soort privé geheime dienst is van het Vlaams Blok die allerhande informatie van mogelijke politieke tegenstanders over oa. sexuele geaardheid, afkomst, jeugdgeschiedenis, kenissenkring enzovoort op niet al te "politiek correcte" manier verzameld.
Volgens het Vlaams Blok zelf zou deze organisatie een paar jaar geleden opgedoekt zijn, maar dat zou niet 100% zo zijn...

Ik heb het artikel alleen maar gelezen, hè. Voor de rest ga ik mij daar hier nu niet over uitspreken. Ik maakte alleen maar een grapje hierover, omdat je zo persé wou weten hoe ik ooit eens heb kunnen neuzen in VB-only lektuur.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be