![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar het was wel Annemans die in de kamer op een laffe en onbeschofte manier De Crem te lijf ging i.v.m. het dossier B-H-V, terwijl hij heel goed wist dat de bal in het kamp van Verhofstadt te vinden was. Twee weken geleden had het VB dit nog in een persmedemedeling laten weten. De Vlaamse Burgemeesters willen dit probleem opgelost zien over de partijgrenzen heen en zonder politieke spelletjes opgevoerd door welke partij ook! Onlangs heeft één van de betrokken Vlaamse Burgemeesters dit nog duidelijk laten horen! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Johanna : 30 april 2005 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
#142 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Toegegeven: ongewild knapt ie ons vuil werk op. - Voor zover een politiek forum natuurlijk enige politieke impact heeft... Citaat:
1) gezagsgetrouwe Vlaamsgezinden die het Vlaams Belang net iets te radicaal vonden/vinden 2) principiële Vlaamsgezinden die rekening hielden/houden met de veroordeling vh VB door de onrechtvaardige rechters in Gent op 21/04/2004 3) naïeve Vlaamsgezinden die zich aangetrokken voelden/voelen door het zogenaamde "sérieux" van ene Geert Bourgeois - een soort omgekeerd Bert-Anciaux-effect als het ware. Eens zien wat hier van over blijft op jullie splitsingspalmaresje... Citaat:
![]() ![]() Slotbemerking: in mijn gemeente zal er wsl noch een Vlaams Belang, noch - maar minder wsl - een n-va deelneming zijn bij de gemeenteraadsverkiezingen. Maar indien het n-va erin zou slagen een lijst te vormen, zou ik geen seconde twijfelen bij ontstentenis van een VlaamsBelanglijst om onverwijld voor het n-va te stemmen. Omgekeerd hoef ik u de vraag wel niet te stellen, jullie hebben nog altijd jullie goede tsjeefse vrienden...
![]() |
#143 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar ik niet afhankelijk ben van een partij, geniet ik het grote voorrecht om ongehinderd door oekazen, elk standpunt te kunnen bijtreden, zonder banbliksems over mijn hoofd te halen van één of andere Grooten Partaai-führer. Ik hoef dus niet paniekerig het schijnen van de zon te ontkennen wanneer b.v. een VB'er een waarheid als een koe ofte een evidentie poneert. Hun bejegening van de N-VA kan ik zelfs dubbel toejuichen: 1/Ze stellen correct dat de N-VA over de hele lijn bakzeil haalt 2/Ze versterken door het aanvallen van de N-VA de Belgicistische positie. Met vreugde verwelkom ik het moment dat de N-VA als aangeschoten (klein) wild in mijn forum-stoofpot neerploft. Ik zal ze met 'liefde' fijnhakken en stoven tot ze als saus kan dienen voor de hoofdschotel.................
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kiezer voelt dat hij geen echte inspraak heeft en maakt m.i. hoe langer hoe meer tactische keuzen, die de schade lijken te beperken. In die zin (hou jullie allemaal vast aan je bretellen) heb ik zelfs ooit een microscopisch moment overwogen om N-VA te stemmen als protest tegen de nieuwe kiesdrempelwet. Dus hoegenaamd niet voor enig programmapunt van hen, maar gewoon uit democratische overweging: ook maffe onzinpartijen behoren proportioneel dotatie en representatie te genieten. Toen ze op het tsjevenschootje sprongen, was de N-Vaz er lossendoor, en behoefde ik me niet te verlagen tot het verklakken van mijn stem. Ik ben er echter quasi zeker van dat vele potentiële VB-stemmers dezelfde overweging gemaakt hebben. Gezien de 'prestaties' van de N-VA vrees ik het ergste wanneer dezen de rekening zullen presenteren op de volgende bollekeskermis...............
![]() |
![]() |
#145 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je kan deze forumganger zo’n beetje vergelijken met het paard van Troje. Citaat:
Onder impuls van GROEN! kwam er dan nog op de koop toe een extreem knuffelbeleid, ze knuffelde als het ware de migranten dood. Dankzij dit extreem knuffelbeleid werden immers nog meer kiezers gedreven naar het blok die heel de problematiek in een verregaande sfeer van onverdraagzaamheid heeft verwikkeld. Dat er problemen waren en nog steeds zijn over dit thema, zal niemand kunnen ontkennen, maar die worden niet opgelost zonder respect voor elkaar. Citaat:
En voor plezier te doen aan Verhofstadt en het VB moet ze niet uit de regering stappen. CD&V/N-VA heeft gezorgd dat het splitsingsvoorstel B-H-V van de Vlaamse Burgemeesters in het regeerakkoord werd opgenomen en ondertekend door VLD en SP.a. Zonder dit Vlaams regeerakkoord was het probleem reeds lang onder de tafel geveegd of opgelost zoals het Verhofstadt het beste uitkwam. ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#146 | |||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik spreek normaliter enkel voor mezelf. In die filosofie moet ik zeggen dat mijn sympathie voor het Blok gegroeid is in volgorde van belangrijkeheid: A/ Radikale Vlaams Nationalisme (ttz compromisloze strijd voor onafhankelijkheid) B/ Onwrikbare rechtvaardigheid wat betreft immigratiebeleid C/ Maatschappijvisie waar integriteit, solidariteit, rechtvaardigheid, veiligheid, de troeven zijn met dewelke ik mijn kinderen in de toekomst durf te sturen. Citaat:
Kritiek van uit eigen hoek echter zijn we niet echt gewend en we weten niet hoe ermee omgaan. Ikzelf probeer mij ver te houden van kritiek op de eigen geloofsgenoten wegens contraproduktief. Evenwel moet ook ik bekennen dat mijn bloed soms kookt als ik symptomen zie van herhaling van verraad van welke aard dan ook met dewlke we in het verleden zo dikwijls met een kluitje in het riet zijn gestuurd. Als er dan nog een paar enggeestigen zijn die zich in een dergelijke discussie niet kunnen beheersen wegens geen blik op het einddoel welnu dan gaan de poppen aan het dansen. Deze verwerpelijke interne Vlaamse strubbelingen zijn mede een gevolg van de niet aflatende stroom van desinformatie door de regimepers. Echter: Vlaams Nationalisten moeten volwassen worden en zich niet zomaar uit verband laten spelen door het establishment. Op dat niveau zijn de walen veel sterker: als je hun op inconsequenties, diefstal, leugens, woordbreuk, bedriegerijen, grondwetbrekerijen, fraude, fysieke intimidatie, moord en andere maffiapraktijken wijst dan zeggen ze in koor: [font=Arial Black][size=3]ET ALORS?[/size][/font] Aan een dergelijke display van collectief politiek bewustzijn kunnen de degelijke maar veel te stugge Vlaams Nationalisten nog een puntje zuigen hoor. [size=1]Let op: als wij al geen terechte zelfkritiek schuwen moeten wij toch sterk genoeg zijn om kritiek van sommigen op dit forum aan te kunnen hé.[/size] Citaat:
![]() |
#147 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is wel een 'hij'. Of laat je je misleiden door mijn roze outfit op mijn avatar? Citaat:
Om de N-VA uit verband te spelen volstaat een hobbelpaard, met mij als enige berijder. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Da's zeker datte, daarom ook dat ze tegen het voorstel van de burgemeesters gestemd hebben toen de hoogdringendheid werd gevraagd in de kamer. [size=1]En dan nu maar van hun oren maken dat het verdomd niet vooruit gaat[/size] Maar het VB mag hun daar niet aan herinneren hé...nooooooope... De tjeven zullen hun beste truukjes moeten bovenhalen om het publiek te overtuigen dat het hun niet louter om de postjes (federaal) te doen is en dat ze daarom BHV niet schaamteloos zouden verkopen als dat nodig moest zijn.
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dat voor een flauwe halfzachte hap? Probeer je de geit en de kool te sparen? Spreek je toch eens klaar en duidelijk uit! De symptomen van het N-VA verraad aan uw Vlaamse zaak bedoel je toch? Zeg dat dan! Het klinkt mij als muziek in de oren. Het is immers een waarheid als een koe (pijnlijk voor de flaminganten-geruststellend voor de goeie Belgen) Als jullie toch zo graag splitsen, oefen dan gewoon verder op jullie (quasi onbestaande-minstens-zwaar-verhakkelde-steeds-minder-plausibele) Vlaamse front. D�*t separatisme steun ik. ![]()
![]() |
![]() |
#150 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Fieseler toch, zo slecht geïnformeerd? Het voorstel van de Vlaamse Burgemeesters staat in het Vlaams regeerakkord, daar waar het moet staan, wil het enige kans krijgen tot slagen! De Vlaamse Burgemeesters hebben altijd CD&V/N-VA gesteund in hun pogingen dit Vlaams regeerakkoord ook door de andere partijen te laten naleven. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#151 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is hij ook correct geïnformeerd. VB diende jullie eigenste voorstel in. Toen dat feest niet doorging wist elke goeie Belg hoe laat het was. Ikzelf nam mijn zachte hoofdkussentje, draaide het rond mijn twee oren en sliep met gerust gemoed in. Citaat:
Slechts vijf minuten politieke moed. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zijn er verwerpelijke interne Vlaamse strubbelingen binnen het VB? Kom op, vertel! |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Fieseler]
Citaat:
akkoord ga, behalve dan de verwijzing naar "verraad" door de N-VA zonder die partij bij naam te noemen. Superstaaf had de hint onmiddellijk begrepen en heeft je erop aangesproken. Je mag er donder op zeggen, communicatie die de éénheid tussen de nationalisten bevordert is een gruwel voor de Staaf, mij klinkt ze als muziek in de oren. Ik heb trouwens (op dit forum uiteraard) een merkwaardige verhouding met de man. Met zijn politieke ideeën ben ik gloeiend oneens (en omgekeerd). Zijn liefde voor vorst en vaderland vind ik 19-eeuws gedachtengoed, zijn belgicisme moet ik als democraat respecteren. Veel gevaarlijker is zijn idee dat het zijn rol op dit forum is de nationalisten uit elkaar te spelen, hij pakt de zaken mathematisch aan. Eerst de N-NA, nu is het V.B. Ik Heb het trouwens voorspeld. Diegenen van het Belang die applaudisseerden na de zoveelste aanval op de N-VA, zijn eraan voor de moeite. Ik noteer dit zonder leedvermaak. Dit gezegd zijnde, moet ik erkennen dat ik Staaf vooral waardeer voor zijn vlijmscherpe, inktzwarte en cynische humor. Hij is één van de weinigen op dit forum wiens berichten mij echt aan het lachen brengen. En zoals je weet is humor dikwijls een dodelijk wapen. De argumenten van de tegenpartij worden er deels door ontkracht. Bovendien is Staaf niet te beroerd, de weinige keren dat hij het echt te bont gemaakt heeft, bepaalde zaken recht te zetten. Dat heb ik persoonlijk moegen ervaren. Dit bewijst dat er ook een andere en zeer menselijke Staaf bestaat. Genoeg wierook echter, maar de waarheid heeft haar rechten. En nu het echte werk, samen op naar een onafhankelijk Vlaanderen. Met vlaamse groeten, robert t. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Objectief gezien speelt n-va hier een remmende rol in: 1) zij wordt door Belgische machten gebruikt als breekijzer tegen het VB 2) zij verleent aan een in wezen Belgicistische partij mn de cd&v een aureool van Vlaamsgezindheid 3) zij vertrekt vanuit een compleet verkeerd standpunt mn de weg vd geleidelijkheid hetgeen de mogelijkheid van recuperatie van Vlaamse - gefederaliseerde - bevoegdheid impliceert. Het Belgische probleem kan mi slechts opgelost worden door het niet uit de weg gaan vd confrontatie, door het opzoeken vd kortsluiting. Daar komt geen heibel of geweld aan te pas, alleen ... 5 minuten politieke moed. Troost u: ook ik heb de Volksunie tot in 1988 gevolgd. Geen twee keren. ![]()
![]() |
#155 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een partij die als nuttige idioot dient, desnoods zonder het te beseffen, verkrijgt een soort politieke 'levensverzekering', zolang ze nuttig blijven................ Citaat:
Het toepassen van het meerderheidsbeginsel zal ervoor zorgen dat een meerderheid kontent is. Die meerderheid hoeft dan niet te verlopen volgens klassieke breuklijnen ons door politici opgedrongen. Neen. Dynamische veranderlijke meerderheden zullen over de grenzen heen van taal-regio-religie-ideologie-sociale klasse........ hun zin krijgen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 30 april 2005 om 15:20. |
|||
![]() |
![]() |
#156 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De waarheid is niet steeds fraai, maar kwetst soms. De handelswijze is misschien niet echt koosjer, maar het resultaat mag er zijn. In love and politics all is fair. Niemand verplichtte de N-VA om zich op zijn Belgisch in de reet te laten rijden, in het Laekensche park. ![]()
![]() |
![]() |
#158 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
#159 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Is dat een antwoord op mijn vraag?? Wat moet volgens U het kartel al dan niet doen de volgende weken inzake BHV, teneinde dat U uw vertrouwen in het kartel kan behouden. M.a.w : geef als fervent kartel-aanhanger uw mening wat dat kartel moet doen inzake BHV. Of is alles U goed, wat ze ook doen. Ik heb de indruk dat geen enkele van deze groep zijn mening durft zeggen, uit schrik dat het kartel wel eens anders kan handelen dan zij willen. Maar als het U goed is, dat, welke oplossing inzake BHV ook, het kartel blijft zitten, dan zijn jullie als Vlaams Nationalist geen knip voor de neus waard. Weet echter dat in dat geval, NVA even snel zal verdwijnen als het gekomen is. Mag ik aub van de niveanen een 'onverwijld' antwoord verwachten. Zou dat in dank afnemen. Weet wel, dat uw antwoorden straks aan de politieke actualiteit getoetst zullen worden.
![]() |
#160 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |